globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Na pražském výstavišti v Holešovicích je v rámci výstavy Motocykl 2012 je vystavena absolutní novinka JAWA 250 Four. Je to připomínka motocyklu Jawa 350/634 postavená na základě modelu 250 Travel, podobně jako Jawa 250 Californian, kterou máte možnost také shlédnout.



Naposledy editováno 07.03.2012 21:29:04

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 22:18 | Nahoru | #1
Tak, já bych si tochu rýpnul. Určitě ne do tvůrce, nebo tvůrců tohoto nostalgického projektu, ale do všeobecného nadšení, které tady panuje. Vzpomínám si, jak jsme v 80. letech s kámošem na těchto motorkách jezdili a za každou cenu se snažili, aby nevypadaly tak fádně a nebyly tak zastaralé a nemožné, jak ve skutečnoti ve srovnání s téměř jakoukoliv konkurencí byly.
Z dnešního pohledu je tohle relativně zajímavé retro a práce na něm určitě záslužný čin, ale podle mého názoru je téměř jedno, jestli má rám jednoduchý, nebo dvojitý. Taková motorka by většině případů sloužila stejně jen k tomu, že ji v neděli po obědě vytlačíte z garáže, objedete komín u domu a zastavíte s s ní v baru se zahrádkou na kofolu. A pak zase rychle na tu svou Japonskou, Italskou, Německou... Zkrátka na tu, která vás baví a která funguje tak, jak má. Tak a teď do mne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 23:01 | Nahoru | #2
fazer1man>
Jo, jo, 80. léta, kde je jim konec! Za oněch náležících 10 let jsme s vrstevníky stihli strašně moc a doba kolem také.
Nakonec ona i Jawa tedy docela frčela = v 1980 je připravený/odzkoušený a veřejnosti představený boxer 500ccm, v 1982 přichází zcela přepracovaná 634 s otáčkoměrem, v 1984 nový motor "osmička", 1986 nové šasi k motoru "osmičky", v 1987 přední kotouč a výfuky, v 1989 se připravila 632 v mnohadesítektisícové sérii podle konkrétní objednávky z východu, v 1990 představena nová 640 a současně v 1990-91 odmítá Havel ve smé proti Ruské orientaci obchodovat s touto aglomerací a 632 následně nebyly předány - v rozporu s dlouhodobým kontraktem.

Každopádně na naše tehdejší doma postavené motorky si vždy rád vzpomenu.
Unifikace dílů a možnost montovat/kombinovat na staré kulaté motory nové hranaté válce a hlavy,i další bezproblémová kombinace čehokoli = to bylo pro nás "renovátory" a také pro 90% světa rádoby "necivilizovaného" neocenitelné a v podstatě obecně výborná politika jak zaměstnat lidi a prodat velké množství strojů.


(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.3.2012 v 02:02 | Nahoru | #3

fazer1man píše: Tak, já bych si tochu rýpnul. Určitě ne do tvůrce, nebo tvůrců tohoto nostalgického projektu, ale do všeobecného nadšení, které tady panuje. Vzpomínám si, jak jsme v 80. letech s kámošem na těchto motorkách jezdili a za každou cenu se snažili, aby nevypadaly tak fádně a nebyly tak zastaralé a nemožné, jak ve skutečnoti ve srovnání s téměř jakoukoliv konkurencí byly.
Tak a teď do mne



...myslím, že své fanoušky si retro od Jawy najde - Triumph své Scramblery a Boneville, či Kawasaki W osmistovku také nevyrábí do vzduchoprázdna nebo jen pro vlastní potěšení ...a pochybuji, že se je pozakoupení zákazníci snaží dovybavit nejmodernějšími vymoženostmi

...přece to, že tyhle nové modely existují, nikomu nepřekáží - dokonce nám to ani netahá peníze z kapes jako některé jiné projekty ...a pokud s tím budou tvůrci úspěšní, budiž jim to přáno

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.3.2012 v 05:47 | Nahoru | #4

fazer1man píše: Tak, já bych si tochu rýpnul. Určitě ne do tvůrce, nebo tvůrců tohoto nostalgického projektu, ale do všeobecného nadšení, které tady panuje. Vzpomínám si, jak jsme v 80. letech s kámošem na těchto motorkách jezdili a za každou cenu se snažili, aby nevypadaly tak fádně a nebyly tak zastaralé a nemožné, jak ve skutečnoti ve srovnání s téměř jakoukoliv konkurencí byly.
Z dnešního pohledu je tohle relativně zajímavé retro a práce na něm určitě záslužný čin, ale podle mého názoru je téměř jedno, jestli má rám jednoduchý, nebo dvojitý. Taková motorka by většině případů sloužila stejně jen k tomu, že ji v neděli po obědě vytlačíte z garáže, objedete komín u domu a zastavíte s s ní v baru se zahrádkou na kofolu. A pak zase rychle na tu svou Japonskou, Italskou, Německou... Zkrátka na tu, která vás baví a která funguje tak, jak má. Tak a teď do mne



Nevím ale asi tě nikdo moc napadat nebude těch negativních nazoru na Jawu je tady na foru hafo.Jen mě tak zajimá podle čeho si myslíš že to nepojede tak jak má?Ja si naopak myslím že v dané kubatuře s tím majitel udělá hodně parády.Měl sem možnost to vidět naživo v Holešovicích a za mě jen .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist