globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seriál výměna ložisek klikové hřídele
Čau kluci,venku řádí zima,tak jsem se pustil do výměny ložisek klikové hřídele a ojniční sady na mojí Yz 125 rok 2004,no a protože by se to někomu mohlo třeba hodit.Napadlo mě udělat z toho takovej zjednodušenej foto serial s návodem jak na to a co k tomu je zapotřebí.

Na výměně ložisek klikové hřídele není nic těžkého, pokud k ní máte vhodné nářadí a prostor.
Jako prostor doporučuju teplé a nepříliš prašné místo,v mém případě se jedná o vytápěnou garáž.

S nářadím už je věc trochu složitější,kromě běžného nářadí jako velká a malá gola sada,sada imbusových ořechů na golu,stranové klíče,šroubováky,kleště na saigrovky,lepidlo na šrouby,silikon na motory,atd musíte mít ve výbavě i pár věcí které v normální garáži člověk většinou nemá a to sice :
1.momentový klíč 2-20nm,momentový klíč 10-210nm
2.stahovák rotoru zapalování
3.stahovák pro vytlačení klikové hřídele
4.stahovák ozubeného kola primárního převodu(může se místo něj použít i vhodný stahovák na stěrače
5.přípravek pro montáž klikové hřídele

Pro lidi kteří se do výměny ložisek pouští poprvé doporučuju mít po ruce servisní manuál,nejlíp přeložený do češtiny,a foťák kterým si můžete fotit vnitřnosti motoru a při skládání se podle fotek líp zorientovat kdyby jste si nebyli něčím jistí.

Netvrdím že se bez tohoto nářadí neobejdete,jde to udělat i bez něj,ale podotýkám že několikrát zvýšíte riziko že něco skurví*e a výsledek bude stejnej nebo ještě o pohlavek horší,než když by vám to dělal kdejakej vychcan ze servisu.

V žádném případě to neberte jako odborný návod,je to pouze prezentace postupu,který jsem dělal já.



Naposledy editováno 09.02.2012 00:17:08
Předchozí
1 2 3
Následující

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

8.2.2012 v 21:36 | Nahoru | #1
takže v první řadě,než se do čehokoliv pustíte,důkladně umyjte celý motor,všechny zákoutí kam se dostanete pořádně vydrhněte.Vypusťte všechny kapaliny(olej z převodovky a chladící kap.)
Pak odpojte potrubí chladícího systému,demontujte karburátor,odpojte spojkové lanko a konektor kabelu zapalování.Řetěz ještě nechte na svém místě a motor zatím nevyndavejte z rámu.
Všechny otvory zadělejte čistým igelitem a páskou,tak aby nic nemohlo vniknout do vnitř.

Naposledy editováno 08.02.2012 21:38:54

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

8.2.2012 v 21:54 | Nahoru | #2
nyní se můžete pustit do demontáže pravé části bloku motoru,v které se nachází spojka,primární převod,vodní pumpa,odstředivý regulátor výfukové přívěry,ústrojí nakopávačky a ústrojí řazení.
Sundejete víko od táhla přívěry na pravé straně válce a odpojte táhlo přívěry,potom uvolněte všech 10 šroubů ( pozor mají rozdílnou délku,pamatujte si který kde byl!) a kryt celý stáhněte,ve víku by vám měla zůstat vodní pumpa a regulátor přívěry.Zkontrolujte vůle ložisek a stav ozubení.
po sundání krytu se vám naskytne tento pohled

1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele

8.2.2012 v 22:07 | Nahoru | #3
povolte šrouby držící pružiny spojky,vyndejte pružiny,přítlačný talíř a lamely spojky(doporučuju nepomíchat pořadí lamel,zbytečně by jste si přidělaly práci se seřazením zpět).

Nyní si můžete zkontrolovat stav pružin a lamel.
Minimální délka spojkové pružiny je 39.2 mm,standartní délka je 41.2 mm.

POZOR TYTO LIMITY PLATÍ POUZE PRO YAMAHU YZ 125 ROK 2004

Minimální tloušťtka spojkové lamely je 2.8mm,standartní tloušťtka je 2.9-3.1 mm


Naposledy editováno 08.02.2012 22:10:25

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 22:36 | Nahoru | #4
Pekny

(reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2012 v 22:40 | Nahoru | #5
DonPello> dobrý nápad, všechno to pěkně nafotit, popsat a hodit sem, věřím že se to určitě někomu bude hodit. Každopádně značkuju

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

8.2.2012 v 22:44 | Nahoru | #6
k povolení matky unašeče spojky jsou standartně zapotřebí aretační kleště,pokud je nemáte,dá se matka povolit následovně.Jelikož máte ještě pořád motor v rámu,zařaďte nejvyšší převodový stupeň a zabrzděte zadní kolo,poté můžete matku povolit(nezapomeňte odjistit zajišťovací podložku).To samé udělejte se sekundárním kolečkem.Nyní už můžete motor demontovat z rámu.

Naposledy editováno 08.02.2012 22:46:04

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

8.2.2012 v 23:01 | Nahoru | #7
Teď když už máte motor venku,je dobrý rovnou vyčistit a zkontrolovat ovládání výfukový přívery na čele válce.Zkontrolujte přepážku mezi šoupaty přívěry ve válci,u yz 125 dost často praská.Zkontrolujte stav šoupat,pružin,ovládací hřídele.Imbusové šrouby šoupat utáhněte na moment 8 nm.


Naposledy editováno 08.02.2012 23:03:24

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 00:12 | Nahoru | #8
po vyčištění přívěry sundejte válec,osobně doporučuju sundat jako celek i s hlavou,pokud máte ale nový těsnění pod hlavu,můžete sundat a vyčistit i hlavu.jakmile sundáte válec a zkontrolujete jeho stav,je dobrý ho zabalit do čistého igelitového sáčku,tak aby se do něj nedostal prach ani jiný nečistoty.
osobně doporučuju zabalit všechny díly na které by se mohlo zbytečně prášit,drobné díly dávejte do gripů nebo krabiček.všechny díly pak dávejte do jedné společné krabice,budete tak mít nejlepší přehled o tom,jestli jste na něco nezapoměli při zpětné montáži

po sundání válce vyplně prostor pod pístem čistým hadrem nebo igelitem,tak aby vám tam nemohlo nic spadnout (závlačka,šroubek,atd...),

vydloubněte pojistku a vytáhněte pístní čep


píst očistěte a zbytečně se nedotýkejte pístního čepu,vše zabalte do čistých igelitových gripů,

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 00:29 | Nahoru | #9
Teď se pustíme do povolení matice rotoru zapalování,standartně se k tomu mají používat aretační kleště,pokud je nemáte dá se to vyřešit následovně.vezměte si dva stejně velké dřevěné špalíčky,prostor klikové hřídele mějte stále dobře zabalený,aby se dovnitř nedostaly žádné nečistoty.špalíčky opřete o okraj bloku a skrz oko ojnice protáhněte kulatinu.tím zajistíte klikovou hřídel a můžete povolit matici rotoru zapalování.Nemusíte se bát poškození ojnice,moment utažení matice není nijak veliký a navíc ojnice se stejně bude po rozpůlení motoru měnit za novou.


nasaďte stahovák rotoru zapalování a stáhněte rotor

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 00:37 | Nahoru | #10
stator zapalování drží 3 šrouby,před jeho demontáží doporuču označit jeho přesné místo,aby jste si při zpětné montáži nerozhodily předstih,u některých motorů je stator umístěn standartně podle továrního nastavení na vyznačené rysky.U mého motoru tomu například ale tak není,takže označení bylo důležité.
po označení například důlčíkem můžete sundat stator zapalování

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2012 v 07:23 | Nahoru | #11
pěkné
Poznámka k tomu pamatování,kde byl jaký šroub je nejlepší polystyrenová deska a do ní ty šrouby napíchat ve stejném rozmístění a je po problému

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2012 v 09:32 | Nahoru | #12
Pěknej návod jen tak dál. Značkuju

1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 09:39 | Nahoru | #13
jenom pro info jaky loziska jsi pouzil?

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2012 v 11:15 | Nahoru | #14
Tohle je velmi výborný nápad.Jen tak dále.Přeji hodně štěstí při práci.

(reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 22:37 | Nahoru | #15
DRN.> používám klasiku japonský koyo,jezdíme to tady všichni,pokud dáváš kvalitní olej v dobrym poměru a ložiska měníš v čas,není s nima absolutně žádnej problém.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 22:46 | Nahoru | #16
matici unašeče spojky máme už povolenou,takže můžeme sundat unašeč a koš spojky.Koš spojky sundejte i s jehlovým ložiskem.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 22:51 | Nahoru | #17
po demontáži spojky se vám ukáže tento pohled.Sundejte zajišťovací prvek (viz šipka)

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

9.2.2012 v 23:02 | Nahoru | #18
zajistěte si klikovou hřídel tak jako při povolování rotoru zapalování a povolte šroub ozubeného kola primárního převodu.
Pokud před vámi dělal váš motor někdo normální a ne prase,budete mít zalepené i primární ozubené kolo na drážkách,tady přichází na řadu stahovák,dá se místo něj použít i vhodný stahovák na stěrače.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 07:09 | Nahoru | #19

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

10.2.2012 v 08:53 | Nahoru | #20
vysuňte ovládací osu řazení,
vyjměte nakopávací osu s pružinou a ozubeným kolem,
sundejte saigrovku ozubeného kola nakopávacího ústrojí.
POZOR! Pod ozubeným kolem je další saigrovka,kterou musíte demontovat,sundejte i podložku na hnací ose,viz šipka.Potom demontujte převodovou desku,drží ji dva šrouby ve spodní části.Vyjměte ji i s cvrčkem řazení,pozor ať se vám nerozsype,při vyndavání ho držte za jeho rozpírací destičky,které jsou uvnitř segmentu řazení,je složen ze dvou destiček,dvou pružin a dvou čepiček na pružiny,vyjměte ho opatrně,ušetříte si práci se skládáním(cvrček to není ale já tomu tak řikám)


Naposledy editováno 10.02.2012 08:59:42

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

10.2.2012 v 09:10 | Nahoru | #21
demontujte pružnou zarážku.
segment řazení drží jeden vnitřní šroub,k jeho povolení musíte otáčet celým segmentem do leva,do doby než se zastaví,poté můžete povolit šroub a vyjmout segment.
po celou dobu montáže doporučuju dbát na dobré uložení všech demontovaných dílů,usnadní to tak mnoho práce.

Seriál výměna ložisek klikové hřídele

10.2.2012 v 09:23 | Nahoru | #22
motor je kompletně odstrojený,takže se můžeme pustit do jeho rozpůlení,demontujte všech 12 šroubů na levé straně motoru .
Stahovák k půlení motoru namontojume do těchto závitových děr(viz šipky),a vycentrujeme ho tak aby jeho středový šroub dosedal kolmo na konec klikové hřídele.

1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2012 v 09:14 | Nahoru | #23
Když už se tady řeší tyhle zajímavý věci, zajímalo by mě, jestli jste se setkali s tímto
mám na mysli ty šupinky na zubech. Předpokládám, že je to tak vyrobeno kvůli lepšímu olejovému filmu. Mám pravdu? Jinak převodovka nevykazuje známky opotřebení (japonci maj u mě ...po tom, co ta motorka zažívá )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

11.2.2012 v 20:26 | Nahoru | #24
Jindra650> tady přikládám výstřižek ze servisního manuálu na Yamahu YZ 125 rok 04,jenom pro zajímavost právě k tomu řešení zastrčení šroubováku mezi kola primárního převodu .Když jsem to viděl,byl jsem z toho trošku zaskočenej,ale japonci dobře vědí co dělají.
Dovolím si to přeložit :
,,Vložte aluminiový kousek (a) mezi ozubená kola primárního převodu (2) a (3)

1 reakcí na tento příspěvek Seriál výměna ložisek klikové hřídele

11.2.2012 v 20:29 | Nahoru | #25
Prosím tě,když jsi rozdělával přívěru a potom ji skládal,tak tam se nemusí nastavovat nějaká poloha něčeho u té přívěry?Jen se to poskládá a hotovo?

(reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

11.2.2012 v 21:16 | Nahoru | #26
Milos125> ne,přívěra je v tomhle případě řešená jednoduše,nic se u ní nenastavuje,její rozložení a složení je taky absolutně jednoduchá záležitost...Ale co já vím,tak například u Suzuki rm 250 lze nastavovat časování přívěry šroubem,který asi podle mě jenom mění přepětí pružiny v odstředivým regulátoru,ale to je jenom moje doměnka že je to vyřešený tímhle způsobem,každopádně prý se tam přívěra nastavit dá..U yz nic takovýho není

(reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

11.2.2012 v 21:20 | Nahoru | #27

DonPello píše: Jindra650> tady přikládám výstřižek ze servisního manuálu na Yamahu YZ 125 rok 04,jenom pro zajímavost právě k tomu řešení zastrčení šroubováku mezi kola primárního převodu .Když jsem to viděl,byl jsem z toho trošku zaskočenej,ale japonci dobře vědí co dělají.
Dovolím si to přeložit :
,,Vložte aluminiový kousek (a) mezi ozubená kola primárního převodu (2) a (3)

Nektery dily jinak nepovolis no kdyz se tam da neco radove mekciho nez kola, tak neni sance je poskodit pri trose rozumu. Necekal jsem ale ze to teda bude v manualu, beru to spis jako metodu "konecneho reseni"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

11.2.2012 v 21:24 | Nahoru | #28
pospa5> to je od dokoncovacich operaci pri vyrobe kol, dokud se neobjevuji na kolech otlaky a pitting(vydrolovani kaleny povrchovy vrstvy), tan nema cenu vzhled ozubeni resit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

11.2.2012 v 23:25 | Nahoru | #29
Jindra650> jasný, já vim, že to není opotřebením, jen jsem to předtím nikdy neviděl. Myslim, že pitting tam zase tolik nehrozí

(reakce na) Seriál výměna ložisek klikové hřídele

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2012 v 23:29 | Nahoru | #30

pospa5 píše: Jindra650> jasný, já vim, že to není opotřebením, jen jsem to předtím nikdy neviděl. Myslim, že pitting tam zase tolik nehrozí



kdyžtak pitting na převodových kolech:

Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 19 Dnes v 06:25 Rapt0r
Kolik stojí údržba yz125 Yamaha YZ 125 Rapt0r 3 Včera v 06:58 pitbikeros
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 12.5.2024 v 07:27 Rapt0r
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 11.5.2024 v 20:46 Rapt0r
2t Odpaluje svíčky Yamaha YZ 125 tomas_fiser17 13 29.2.2024 v 19:44 tomas_fiser17


TOPlist