1 reakcí na tento příspěvek Seřízení tlumičů u krosa
Vyzkouším si třeba extrémní změnu horního nebo spodního útlumu, aby se poznalo, jaký to má vliv na chování stroje.
Pokud například po doskoku motorka odskočí, je malý expanzní útlum zadního tlumiče. To ale platí pro konkrétní podmínky, styl jízdy a terén. Co vyhovuje pro kros, nemusí sedět pro enduro. Např. při soutěžích před startem do rychlostní zkoušky jsem o dvě cvaknutí přitvrdil zadní tlumič (kompresní útlum). Po projetí cílem zase zpátky, aby tlumič "bral" i menší (oproti motokrosu) nerovnosti.
Žádný návod sem neměl, bylo by stejně k ničemu, protože obé pérování na konkrétní motocykl a jezdce mělo základní nastavení v továrně...
Podle mě to není zas tak složité, jenom si to jezdec musí vyzkoušet a poznat, co je pro které jízdní podmínky optimální. Protože univerzální seřízení neexistuje.
Například u zadního tlumiče je nastavování pomalého nebo rychlého pohybu tlumiče. Pomalý je přenášení váhy - brzdění/akcelereace , rychlý pohyb potom funguje na nerovnostech.
Všechno je to o přenášení váhy. Např. při brzdění - pracuje přední kompresní útlum a zadní pomalý expanzní útlum, při akleceraci opačně. Takže když třeba na výjezdu ze zatáčky při akceleraci motorka nezatáčí a má tendenci jet rovně, je potřerba mít víc gripu na předním kole - víc váhy vpředu, takže buď přidat zadní pomalou kompresi nebo vepředu expanzi.
Já se v tom pro jistotu nešťouram :) bojim se že to rozeseru že už s tím nepude jezdit, pouze jsem si přidal trochu předpětí, jsem trochu těžší tak aby to nechodilo na dorazy :)