globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor LC8
28.12.2011 v 23:18
Ahoj, zajímalo by mne info o motorech LC8, které se dávali do 950SM a 990SM. Jaký je v nich rozdíl? Co má 990SM LC8 navíc atd.?

To, že je první karbec a druhá stříkačka mi psát nemusíte

Zdali byl tento motor vývojově nějak vylepšen nebo je stále stejný?

Dík za info...

Motor LC8

29.12.2011 v 00:00 | Nahoru | #1
Zjednodušeně navíc je jen objem a rok od roku mírně přibejvají koně a výrazně Euro normy.

Na motoru se vylepšuje něco neustále,gufero s vodní pumpou,váleček spojky a kdoví co ještě. Ja jen vím že poslední modely mají přepracované písty(váha)kliku(váha)vačky a vstřikování.

Naposledy editováno 29.12.2011 00:05:37

Motor LC8

29.12.2011 v 12:08 | Nahoru | #2
Jak psal Lobo - já to hledal pro advíky ale ty změny budou podobné - jde ještě o modelový rok od prvních LC8 2003 do 2006 tam bylo plno postupných změn - spís vychytávání much, na 990 to pak už bylo rovnou vyřešeno, bylo tam jen pár dalších drobností - jako notoricky známá volnoběžka

u 950 šlo o uchycení hlavy, spojková tyčka, víčko chladiče atd. liší se jednotlivé ročníky třeba doplněnými olejovými tryskami do válců od 2004-2005
liší se provedením vyvyžováku, 990 je o něco jeměnjší mechanickýcm chodel, ale zase má víc citlivou stříkačku

obecné nectnosti platí pořád - vodní pumpa, spojková váleček, palivové čerpadlo u 950 atd.

Motor LC8

29.12.2011 v 14:17 | Nahoru | #3
A ještě dotaz. Někde tady na motorkářích se psalo, že první 990SM se nemůže uchladit a stále borcovi běží větráky. Ikdyž je venku cca 10stupnů a jede přes město v koloně, tak se mu ty větráky spustí.

Já mám zkušenost z 990SM rok 2008, jedna ostrá jízda na jeden kopec 21zatáček a dolů už relativně v klídku a větráky se spustily v půlce kopce dolů a to už jsem jel, jak říkám v klídku.

Nemáte s tím někdo zkušenosti? Jestli to dělají i 950SM? Je fakt, že více lidí jsem si na toto zatím stěžovat neslyšel.

Jelikož nad tímto strojem celkem uvažuju, tak řeším neduhy a problémy jak 950SM tak i 990SM.
Důvod je, že jezdím celkem z ostra a ten stroj k tomu i přímo vyzívá. Prostě sedni na mě a pojď hned do plna a pořád dokola.

A z nám taky pár maníků, kteří mají jak 950SM nebo 990SM a mají už najeto okolo 20000km a víc a vše NO PROBLEM.

Asi to moc řeším že???

Motor LC8

29.12.2011 v 18:09 | Nahoru | #4
Ten větrák je tam od toho aby běžel tak není potřeba řešit proč běží! I když je to trochu častěji než u jiných moto,problem bude až nepoběží. Jsou to jen předsudky co předcházejí pád pro kontrolu je na přístrojovce ukazatel teploty snad i u SM ne?

Vím že se od nějakého roku na LC8 přepracovávalo vodní čerpalo (jinačí vrtulka s deklem) a jde to napáchat i na starší modely.

Motor LC8

29.12.2011 v 20:22 | Nahoru | #5
Zatím své budoucí SM nemám. Takže spíše teď tápu jestli 950 nebo 990? V těch R-verzích jsou obě k sežrání Jenže 990SMR je cenově docela mazec...

Motor LC8

29.12.2011 v 21:37 | Nahoru | #6
Službu udělají obě verze hodně podobnou, spíš bych se ale zaměřil na změny provedené na podvozku a ne na motoru.

Nemám srovnání s karburátorama v LC8 a ani se slabšíma šprickama. Hopnul jsem rovnou na ADV 115k a do terénu je to až moc prudké. Tenhle motor ale musí být v SMku jako doma.

Povoz se na obou a sám nejlíp poznáš co lépe vyhovuje.

Motor LC8

29.12.2011 v 21:53 | Nahoru | #7
No zatím jsem měl tu čest vyzkoušet 990SM a to se mi téééda moooc líbilo. Jen mě zarazily ty větráky, že pořád běžely. Prostě dostala trošku za uši Ale výkon, průběh momentu, a ten zátah mezi 8-11cti tisíci otáček to mě uchvátilo. Fakt krása na dvouválec. To přední kolo chtělo pořááád nahoru

Tak a 950SM jsem zatím v ruce neměl, takže musím čekat do jara a někde ho vyzkoušet.

Takže pokud prodám mého Horneta 900, tak se bude konat návrat k supermotu, sice v litrovém vydání, ale jinak to nepůjde.

1 reakcí na tento příspěvek Motor LC8

30.12.2011 v 20:12 | Nahoru | #8
řešil jsem před rokem to samé... 950 nebo 990.Peníze jsem měl na oboje... ale vyhrála 950... s karbecem si můžeš víc hrát...

(reakce na) Motor LC8

9.2.2012 v 07:26 | Nahoru | #9
Co se týče chlazení myslím že žádnej problém tyhle motorky nemaj. Je pravda že oproti jinejm motorkám se ventilátor spouští častejc ale vždy se bez problémů uchladí. Je to prostě takto nastavený a na to je potřeba si zvyknout.
Co je ale fakt je to že karburátorový 950 SM mají relativně vysokou spotřebu oleje.
Je zajímavý že se to týká pouze SM, 950 Adventure s tím problém nemá.
Na 1000km běžnýho ježdění naleješ určitě cca 0,5l a např. při jednom dni na okruhu je to schopný si vzít 1,Ol, podle toho jakej seš bejk.
Z praxe mi to přijde jako docela častej jev.
Jinak si myslím že žádný jiný problémy kromě těch dokola omýlanejm (dá se jim předcházet)
tě nečekají.

Hodně stěstí

1 reakcí na tento příspěvek Motor LC8

10.2.2012 v 12:09 | Nahoru | #10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor LC8

13.2.2012 v 10:14 | Nahoru | #11
Váňa> to nie je opotrebenie sposobene zvysenou volou ventilov?

Motor LC8

13.2.2012 v 14:13 | Nahoru | #12
některé ročníky měly potíže s vačkami

(reakce na) Motor LC8

14.2.2012 v 09:10 | Nahoru | #13

matuS píše: Váňa> to nie je opotrebenie sposobene zvysenou volou ventilov?



Ne

Motor LC8

14.2.2012 v 09:57 | Nahoru | #14
mam pocit že problemy s vačkama byly z toho duvodu že byla blbě vyrobená konkrétně byla chybně udělaná jejich povrchová úprava
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mizí voda KTM 950 Supermoto Johnysamec 23 3.11.2022 v 12:56 Pepa919
Startér Ktm 950 sm KTM 950 Supermoto Gotie77 7 30.7.2022 v 13:13 mmks
Propad výkonu, laďák a směs lc8 KTM 950 Supermoto P-man 6 21.6.2022 v 10:14 slanyf
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 47 1.9.2021 v 09:06 zboto
Balkánek KTM 950 Supermoto S3164181 9 10.6.2021 v 11:14 Foresterr


TOPlist