Potřeboval bych zkušenosti majitelů výše uvedených strojů. Zajímá mě především životnost motoru - servisní intervaly a intervaly pro výměnu oleje (zejména u WRka).
Lze DR400 občas prohnat na motokrosové trati aniž bych musel mít strach, že se rozlomí při větším skoku?? Dá se něm vůbec nějaký ten skok absolvovat? Lze na WRku vyrazit polema, loukama, lesama cca 100km tam a zase 100km zpět?
Je reálné na WRku vyrazit třeba na Ukrajinu, pohodovou rychlostí do 100km/h a tam zařádit po karpatských kopcích?
Pokud bych se rozhodl pro DR, je lepší koupit SM a dokoupit enduro kola nebo naopak? Dočetl jsem se, že SM verze by měla mít kyvku a vidle z RM.
Nevím, neznám, ....proto se ptám
Zasvěceným a zkušenějším díky za rady a pomoc s výběrem.
roula
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
No dokud se tu neobjeví majitel WR 450 a neuvede vše na pravou míru, tak můžem jen spekulovat, ale na 95% počítes s tím, že to tak je :puke:
A to platí i pro ostatní speciály, RMZ, Honda CRF, Husky, KTM... Kámoš měl u Husky 450 TE taky servis po 5 motohodinách *no*
něco za něco, jede to jak prase, žere to peníze jak prase :D
Každopádně kdyby mělo WRko interval třeba po 2000km ,už by to byla jiná..
Nic proti DR 400 nemám, asi to bude dobrej stroj, fungovat jak má, ale mě se na ní pravdu nic nelíbí, je to taková motorka, která me prostě ani na pohled ničím nezaujala, taková "mrtvá" ...když se podívám na WR 450, nebo Husku 450, tak to jsou stroje který prostě přitahujou už jen designem... :shy:
ale jak říkám, určitě nebude špatný DR400 *yes*
Na DR400 jsem se ptal u majitelů i na zastoupení Suzuki a tam je výměna po 6000km stejně jako u 650. To mě vyhovuje. Nedělá mi problém to vyměnit po 3000km, ale méně jak 1000km nechci.
Takže přestože srdce nad WRkem plesá, volba asi padne na DR. Zase na druhou stranu to beru tak, že po super zkušenostech se 650 z 96 roku, bych měl být s funglovou 400 ještě spokojenější.
Já tušil, že WR bude náročný na údržbu, ale odhadoval jsem, že těch 1500km by vydržet mohla.
Kámoš je má přes 100 MTH a ventily se nepohly.A olej se tam dává 10w40 běžný apičko SG(takže mnou oblíbený motul5100 za 185kč/litr :) ) a patří ho tam přesně 1000cm3,to jest jeden litránek.
DRZ400,pokud jsem pochopil roulu správně to má o něco delší ,ty intervaly a pokud bych si měl vybrat já,tak jedině CRF450X :) .Ne teď vážně-YAma i Suza jsou dobrý,ale spíše bych bral tu sůzu.
Ještě takovej dotaz, jak dlouho má vydržet píst u WR450? Po kolika motohodinách se má měnit - doporučení výrobce? A jak je to u vás s výdrží motoru WR?
Jsou u vás nějaký vážnější poruchy nebo maximální spokojenost? Asi moc otázek :shy: ale kdo jinej nám předá zkušenosti něž přímo majitelé... :P
Jeden výtečník má u nás každé dva roky novou crossku od KTM.A zeptej se ho nacokoliv-ani neví ani,kudy se tam leje olej a že to má vodní chlazení.(nemyslím,že milisák je jeden z nich!)Ale podotýkám,jak to s těmi majiteli mnohdy je...
Prostě bych rád od majitelů WR slyšel ,jak jsou spokojeni? :)
CRF supr stroj, motor držák (250) ale co je bolák, jsou titan ventily.. fakt "moc" nevydrží :/
Jinak ta Suza RMZ, prej si jí dost lidi chválej - ale píšu jen co se doslechnu od známýho kterej závodí(jeho syn) RMZ tam jezdí dost, a prej držák *yes*
No abych ti odpovědel-s motorem jeste nikdo z nas nic nedelal.Presne dle origos manualu: píst-kontrola-1000km,výměna-dle potřeby
:) ,pístní kroužky-výmena 1000km,pistni cep-1000km kontrola.Ale znovu podotykam ze to plati pro plne nasazeni motocyklu,nedovedu si predstavit ze bych kazdych 1000 km rozdelaval motor a meril pist..atd.Zalezi to samozrejme na zpusobu jezdeni.
Ještě dotaz, kdybychom převedli servis - výměna oleje v motohodinách na KM, tak po kolika KM by to tak mojlo bejt? 500km? 1000km? Kámoš co má husku 610, tak to dělá po 500-700km (jak mu to prej vyjde). Prostě zvědavost, rád bych to věděl v KM. :shy:
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
Zatím jsem obojí udělal po cca 6ti nádržích, ale předpokádám že to vydrží víc..?
Jak řekl jeden můj známý, je to novodobé XR-ko. Prostě držák k pohledání.
Je to dáno také tím, že to není ostré enduro, kdežto WR450 ano.Takže trochu tady srovnáváte nesrovnatelné. Pak taky možná trošku záleží, jestli DR-Z400S nebo 400E.
Ta má o 10k víc, jiný karbec a větší kompresní poměr.Tu má brácha a dle mě je to držák
jen o něco menší, než verze "S". Jinak WR450F je u mě jedinná mašina, do které bych
v současnosti šel kromě DR-ka.Jeden příklad za všechny: kolik se jich prodává na inzerátech??????.............., skoro žádné. A důvod? Asi jsou majitelé spokojení.
Takových KTM, HQV a dalších se prodávají mraky.
Co se týče výše zmiňovaných servisních intervalů u WR-ka, taky by mě to zajímalo.
Podle mě to ale nebude tak strašné. I kdyby po 1000km, tak při té malé náplni to
není zase taková investice. A kontrola ventilů? Toť otázka. Já mám u DR-Z první kontrolu
po 24.000km :) , tomu říkám interval !!!
Já Vám pánové řeknu ještě jednu věc. Jestli budu kupovat další enduro, tak bych šel
asi do stroje odvozeného ze Suzuki RM-Z450, pokud se tedy fabrika uráčí a příští rok
ho uvede na trh jako poslední z "velké japonské čtyřky".
Jedinná věc, která mi vadí u DR-Z je docela velká váha. Když jsem chytl do rukou WR450, byl okamžitě cítit rozdíl.
A ještě k té cestě na Ukrajinu.Neumím si dost dobře představit, že bych jel na DR-ku
třeba 200km, na tož na Ukrajinu.
Mě bolí prdel už po 50km, teda když jsem jezdíval ještě po cestě.Rekord mám nějakých 150km s minimálními zastávkami. A to jsem tak 1/3 cesty prostál ve stupačkách, jaké
to bylo utrpení. A to má DR-Z měkké sedlo oproti WR450!
Hodně zdaru při koupi *yes*
Když jsem viděl titan ventily z CRF 450, jako fakt jsem nechápal jak byly zaklepaný, opravdu brutus, nevím už po kolika to bylo motohodinách, ale pohled to byl příšernej :puke: měli tak ostrou hranu, že bych s tím mohl "řezat sklo" ))
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
Mně vůbec nejde o peníze na nový olej, peníze mě trápí až na posledním místě. Mně spíš jde o to, abych ten olej nemusel měnit po každé vyjíždce nebo dokonce během vyjížďky.
Jezdím stylem, že se zbalím a vyrazím cestou necestou cca 200km do neznáma a zase zpět. 90% jsem mimo silnice. Občas i na trať vyrazím, protože mám motokrosovej areál "za barákem" a snažím se tam učit jezdit svého synka. Hledám kompromis, protože dvě motorky nechci, proto možná srovnávám nesrovnatelné. Ono ani tak nejde o porovnávání, spíš jen o to, co která motorka zvládne. Já už byl pevně rozhodnut pro DR, ale to WRko je srdeční záležitost