globalmoto_kveten





Téma: oset-16.0-36V
 
26.10.2011 v 19:55
Tak mě dnes přišla první "ekomotorka",elektrická trialka OSET-16.0-36V.Jedná se o největší model s nejsilnějším motorem 750W.Pokusím se zde popisovat klady a zápory,které příjdou s provozem.Bude na ní jezdit můj sedmiletý kluk,který doposud trial nepoznal.Záměrem je jeho zdokonalení techniky v rovnováze a překonávání překážek a příprava na ježdění crosscountry a endura aktivně později.Trialka přišla v krabici napůl složená a během pár minut jde dát lehce dohromady,po té se samozřejmě musí dobít přiloženou dobíječkou na 36V.Po prvotním nabití, nastavení páček ,řidítek,zadního tlumiče,tlaku v pneumatikách se mladý vydal na první jízdu po zahradě.Hned na začátku musím upozornit na jednu věc elektropohonu,krouťák je k dispozici hned a 100%!!!Tohle mu dělalo potíž při prvním točení a rozjezdu,protože ho to překvapilo a strašně potahalo.Oset na tohle myslí otočným potenciometrem,ale ten je takový podivný,můj pocit je ,že oseká pouze maximálku,ale né nástup krouťáku z 0.Plyn je v rozmezí čtvrtotáčky 0>100%,což je trochu špatně dávkovatelné,ale samozřejmě to časem navykne.Navíc jsou gripy kapkovitého tvaru a nejdou při překvapení pustit ,aby se samy vrátily(tedy na plynu že).Modely Oset jsou vyráběny jak jinak než v Číně,ale na zpracování nemohu nic říct,vše sedí a vypadá pevně,taktéž povrchová úprava a ochrana jak jezdce tak elektroniky je dobře vyřešena.Není to na brodění vodou ,ale deštivo a blátivo to zvládne v pohodě.Na příští rok se v Osetu plánuje ještě model na 20" kolech oproti 16" se stejným motorem 750W,má samozřejmě větší stavbu rámu,ale princip zůstal zachován,možná bude už přední vidlice v brýlích(nyní je kolová).Ale zpátky k OSET-16.0-36V,ovládání je opravdu snadné díky stavbě a těžišti dole,brzdy(lankové ,kotouče)tak na hraně,kapaliny by sloužily lépe,odpružení překvapivě funguje na čínu dobře,ikdyž lze nastavit jen zadní tuhost pružiny a úhel sklonu(s dospělým je to už mimo po skoku),postoj je perfektní,stupačky dobře drží,motor tahá opravdu z nuly neskutečně,převod je akurát pro provoz,jen řetěz toho asi moc nesnese je příliš tenký(uvidíme).Neskutečnou výhodou osetu je provozování v blízkosti sousedů,při jízdě je slyšet pouze převod a gumy a nadávky,když se Vám něco nepovede(na to pozor )Slibuji si nízké provozní náklady,výdrž a spoustu zábavy pro syna.Jediná bolest budou baterky a tady už dnes má člověk možnost volby.Buď zachová levné olověné,kdy sada výjde na 1500-2000Kč(3x12V/10-16Ah),ty ale vydrží tak cca.800 nabití,nebo další varianty kolových Li-on/Li-pol/LiFe4.Ty první dvě ale můžou vybuchnout při nesprávném zacházení a ta poslední drtí vše na trhu a její masové nasazení lze brzy očekávat,zatím ji brzdí poze cena 8-12000Kč za 36V/20Ah.Postupně to tady tedy budu doplňovat.


1 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

27.3.2014 v 09:24 | Nahoru | #1
Dovážel jsem to,pak se nechalo zastoupeni Fomenkum ale tam už to také padlo.Pár dílu v CZ zůstalo,kontakt seženu.Jinak nebrat nic v D,je drahej.Kdyžtak Rakousko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

27.3.2014 v 16:34 | Nahoru | #2
Díky všem za odpověď a pár telefonátů Páč sem tu novej, tak mi trochu vrtá hlavou, proč Oset nemá pořádné zastoupení, to se to neprodává ??? Dyť pro "potěr" je to nejideálnější jak nešlapat a točit pravým zápěstím a získat návyky které v krvi a potu jako starej osel stejně nikdy mít zažité nebudu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist