globalmoto_kveten





Téma: oset-16.0-36V
 
26.10.2011 v 19:55
Tak mě dnes přišla první "ekomotorka",elektrická trialka OSET-16.0-36V.Jedná se o největší model s nejsilnějším motorem 750W.Pokusím se zde popisovat klady a zápory,které příjdou s provozem.Bude na ní jezdit můj sedmiletý kluk,který doposud trial nepoznal.Záměrem je jeho zdokonalení techniky v rovnováze a překonávání překážek a příprava na ježdění crosscountry a endura aktivně později.Trialka přišla v krabici napůl složená a během pár minut jde dát lehce dohromady,po té se samozřejmě musí dobít přiloženou dobíječkou na 36V.Po prvotním nabití, nastavení páček ,řidítek,zadního tlumiče,tlaku v pneumatikách se mladý vydal na první jízdu po zahradě.Hned na začátku musím upozornit na jednu věc elektropohonu,krouťák je k dispozici hned a 100%!!!Tohle mu dělalo potíž při prvním točení a rozjezdu,protože ho to překvapilo a strašně potahalo.Oset na tohle myslí otočným potenciometrem,ale ten je takový podivný,můj pocit je ,že oseká pouze maximálku,ale né nástup krouťáku z 0.Plyn je v rozmezí čtvrtotáčky 0>100%,což je trochu špatně dávkovatelné,ale samozřejmě to časem navykne.Navíc jsou gripy kapkovitého tvaru a nejdou při překvapení pustit ,aby se samy vrátily(tedy na plynu že).Modely Oset jsou vyráběny jak jinak než v Číně,ale na zpracování nemohu nic říct,vše sedí a vypadá pevně,taktéž povrchová úprava a ochrana jak jezdce tak elektroniky je dobře vyřešena.Není to na brodění vodou ,ale deštivo a blátivo to zvládne v pohodě.Na příští rok se v Osetu plánuje ještě model na 20" kolech oproti 16" se stejným motorem 750W,má samozřejmě větší stavbu rámu,ale princip zůstal zachován,možná bude už přední vidlice v brýlích(nyní je kolová).Ale zpátky k OSET-16.0-36V,ovládání je opravdu snadné díky stavbě a těžišti dole,brzdy(lankové ,kotouče)tak na hraně,kapaliny by sloužily lépe,odpružení překvapivě funguje na čínu dobře,ikdyž lze nastavit jen zadní tuhost pružiny a úhel sklonu(s dospělým je to už mimo po skoku),postoj je perfektní,stupačky dobře drží,motor tahá opravdu z nuly neskutečně,převod je akurát pro provoz,jen řetěz toho asi moc nesnese je příliš tenký(uvidíme).Neskutečnou výhodou osetu je provozování v blízkosti sousedů,při jízdě je slyšet pouze převod a gumy a nadávky,když se Vám něco nepovede(na to pozor )Slibuji si nízké provozní náklady,výdrž a spoustu zábavy pro syna.Jediná bolest budou baterky a tady už dnes má člověk možnost volby.Buď zachová levné olověné,kdy sada výjde na 1500-2000Kč(3x12V/10-16Ah),ty ale vydrží tak cca.800 nabití,nebo další varianty kolových Li-on/Li-pol/LiFe4.Ty první dvě ale můžou vybuchnout při nesprávném zacházení a ta poslední drtí vše na trhu a její masové nasazení lze brzy očekávat,zatím ji brzdí poze cena 8-12000Kč za 36V/20Ah.Postupně to tady tedy budu doplňovat.


2 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

26.11.2011 v 15:02 | Nahoru | #1
Tak s odstupem času zase pár postřehů.Syn si na nástup a průběh motoru už zvykl,na co si nezvykl je,že mu ji bere starší syn .Baterky původní již mají něco za sebou ,ale i tak na plné nabití vydrží kolem hodiny ježdění v kuse nahoru dolů.Pod tím starším se rotrhla spojka řetězu,nasazen nový řetěz(200Kč).Hledal jsem možnost vyměnit olovo za LiFePo4(36V/12-20Ah),bohužel ta cena je pořád vysoká oproti blbuvzdorným Pb za desetinu ceny,takže dokoupením druhé sady se jednoduše může jezdit až až.Původní držení baterek(koženkový vršek se suchýma zipama)brzy přestalo držet na těch zipech,tak jsem to nahradil popruhem a drží na 100% ,taky bylo potřeba vymezit vůli baterek v uložení rámu,docela nebezpečně se odíral obal o trubky vedoucí nahoru.Jinak dobíjení přidanou nabíječkou trvá z totálního vybití do rozsvícení zelené diody kolem 5-6hod.Na trialce se nic nerozpadá,nepovoluje(krom vytahávání řetězu),odlepují se pouze polepy na plastu.Legrace je na tom spousta a naše zahrada se postupně mění na cosi jiného Pár foto Taky už jsou první ukázky většího Osetu a vypadá to ,že tam dali i silnější motor.

Naposledy editováno 26.11.2011 15:03:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

26.11.2011 v 15:15 | Nahoru | #2
marko> hezký) bomba zábava pro děti) už vím, co koupím vnoučatům až budu tedy nějaký mít))
Co máš v plánu se synkem co se týká jeho blízké "motobudoucnosti"? Trial?

(reakce na) oset-16.0-36V

26.11.2011 v 22:04 | Nahoru | #3
marko> teda Oliver je fakt bourák
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist