globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Značky na kyvce
Nazdar, zjistil jsem že mi na Kawě nepasujou značky napínáků na kyvce. Pokud značku změřím od konce kyvky nebo úchytu tlumiče tak je celá jedna strana o dva a něco milimetru mimo. Značky jsou po pěti milimetrech, takže jsou proti sobě vlastně o půl dílku blbě. Jinak vzdálenost úchytu tlumiče ke konci kyvky na obou stranách souhlasí, napínáky jsou pro obě strany totožné a osa má jednotný průměr.

Mám ty značky ignorovat s tím, že nějaké japonské babičce prostě při ražení ujela ruka, nebo je v tom nějaký záměr?



Ilustračka
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Značky na kyvce

11.10.2011 v 19:52 | Nahoru | #1
a od cepu uloženi kyvky??

1 reakcí na tento příspěvek Značky na kyvce

11.10.2011 v 19:53 | Nahoru | #2
Jistota je dlouhá lať přes přední i zadní kolo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 19:56 | Nahoru | #3

PEPAFJR píše: Jistota je dlouhá lať přes přední i zadní kolo



Jestli se pletu, tak mě opravte, ale není ona lať použitelná pouze u pneu stejných rozměrů ?

(reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 19:58 | Nahoru | #4

Pjercak píše: a od cepu uloženi kyvky??



To nemám jak přesně změřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 19:58 | Nahoru | #5

Rogerer píše: Jestli se pletu, tak mě opravte, ale není ona lať použitelná pouze u pneu stejných rozměrů ?



Nepleteš

1 reakcí na tento příspěvek Značky na kyvce

11.10.2011 v 19:58 | Nahoru | #6
a co změřit vzdálenost od ráfku ke kyvce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:01 | Nahoru | #7
Rogerer No prostě Ti musí zadní pneu bejt rovnoběžná s přední pneu, poku bude přední užší tak tam musí bejt ten rozdíl naprosto stejnej v měření od ráfku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:03 | Nahoru | #8

Blix píše: Nepleteš

Pleteš se Ty i on.

(reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:05 | Nahoru | #9

PEPAFJR píše: Pleteš se Ty i on.



Jednou latí přiloženou přes kola aby se to dotýkalo ve čtyřech bodech to srovnat nejde. Pokud přiložíš lať taky abys měl dotyk v předu na dvou bodech vzadu na jedno a čtvrtý doměříš tak to jde, ale to už není klasická lať.

EDIT: Jo vidim žes to nad tím popsal

Naposledy editováno 11.10.2011 20:07:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:06 | Nahoru | #10

PEPAFJR píše: Rogerer No prostě Ti musí zadní pneu bejt rovnoběžná s přední pneu, poku bude přední užší tak tam musí bejt ten rozdíl naprosto stejnej v měření od ráfku.



Chápu

(reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:09 | Nahoru | #11

XTeZeto píše: a co změřit vzdálenost od ráfku ke kyvce?



Jasně tak to budu muset dělat, doteď jsem věřil značkám, mám to podle nich srovnané a doteď mě nenapadlo je přeměřit. Výsledkem je půlcentimetrový rozdíl při měření ráfek/kyvka. Myslím si tedy že značky jsou křivě ale chci si být jistý že v tom není nějaká hluboká myšlenka.

(reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:10 | Nahoru | #12
Rogerer> Jináč pánové odchylka 1 až 2 mm v souososti kol je pro běžné jezdce naprosto nepodstatná.

1 reakcí na tento příspěvek Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:16 | Nahoru | #13
Měrky na kyvce jen orientační... Řídím se ráfek/kyvka a mrknu i na dosedání řetězu. A jak říká Pepa, nikdy se to přesně netrefí, tže s odchylkou je počítáno a není to problém

Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:19 | Nahoru | #14
Ježiš jaká lať, vem to a projeď kaluží .

Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:25 | Nahoru | #15
jede to krive zataci sama nekde NE tak but rad a nejake znacky zmer to od konce a bude to Ok lat pro kontrolu osvedcené

Naposledy editováno 11.10.2011 20:26:52

(reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:33 | Nahoru | #16
motodawe> Ráfek musí být vždy od kyvky stejně vzdálen na obou stranách? Platí to i pro mou zr7? Možná se to zdá jako blbej dotaz ale už pěkně dlouho hledám, kde je problém a proč mi v určitejch rychlostech jakoby škube řetěz a kde je ta nepřesnost a tohle by mohlo bejt ono.

Jinak při naštelování pokud možno na značky mám mezi okrajem pneu a kyvkou na straně u řetězu cca 1.5cm a na straně u kotouče cca 5mm.

Naposledy editováno 11.10.2011 20:36:30

Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:47 | Nahoru | #17
Pjercak: Jo bez držení chce doprava, jinak bych ty napínáky nekontroloval :)

Todvora: Pokud to srovnám podle konců kyvky tak mi to taky vyjde podobně, víc místa u řetězu míň na druhé straně, takže jsem z toho jelen.

1 reakcí na tento příspěvek Značky na kyvce

11.10.2011 v 20:51 | Nahoru | #18
jediná "jistota" je vždy lať, když by ti někdo udělal blbě značky. Ale jak ty to měříš ?? Dyť měříš úplný kraviny.. Dtto, když někdo měří ráfek-kyvka - od kdy je u každý moto rýáfek uprostřed?
dej to na značky a neřeš blbosti, když ti to nikam netáhne. Nebo to změř pořádně od čepu, ale to ty asi nedokážeš
E: koukám, že ti to táhne, tak si to trochu srovnej a neřeš blbosti.

Naposledy editováno 11.10.2011 20:52:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 21:00 | Nahoru | #19

mi-psi píše: jediná "jistota" je vždy lať, když by ti někdo udělal blbě značky. Ale jak ty to měříš ?? Dyť měříš úplný kraviny.. Dtto, když někdo měří ráfek-kyvka - od kdy je u každý moto rýáfek uprostřed?
dej to na značky a neřeš blbosti, když ti to nikam netáhne. Nebo to změř pořádně od čepu, ale to ty asi nedokážeš
E: koukám, že ti to táhne, tak si to trochu srovnej a neřeš blbosti.



Od čepu to nemám jak změřit no :( Srovnal jsem to podle konců a zítra uvidím co to bude dělat.

Nevím jestli měřím kraviny, blbě se to popisuje. V kostce jde o to že ty značky jsou na každé straně jinak daleko od konce kyvky, takže pokud bych srovnal na značky a vytáhl (identické) napínáky tak každý bude jinak nastavený, což je dle mě blbost.

Ale tak co uvidíme stejně to budu muset ověřit podle latě.

Naposledy editováno 11.10.2011 21:02:47

Značky na kyvce

11.10.2011 v 21:06 | Nahoru | #20
Nazdar, zjistil jsem že mi na Kawě nepasujou značky napínáků na kyvce. Pokud značku změřím od konce kyvky nebo úchytu tlumiče tak je celá jedna strana o dva a něco milimetru mimo. Značky jsou po pěti milimetrech, takže jsou proti sobě vlastně o půl dílku blbě. Jinak vzdálenost úchytu tlumiče ke konci kyvky na obou stranách souhlasí, napínáky jsou pro obě strany totožné a osa má jednotný průměr.

Mám ty značky ignorovat s tím, že nějaké japonské babičce prostě při ražení ujela ruka, nebo je v tom nějaký záměr?

joo jsou jen orientační.Mám to na Kawa EN 500 stejně jak popisuješ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Značky na kyvce

Skvělá odpověď, děkuji! 11.10.2011 v 21:26 | Nahoru | #21
Blix> jenže ta "kravina" je právě to, že konec tě vůbec nezajímá. nemá žádnou funkční hodnotu. Ty potřebuješ aby kolo bylo na obou stranách stejně od osy kyvky, za předpokladu, že je rovnej rám . Změřit by se to nahruba dalo například velkou šuplérou a vysunutejnma oběma čepama, aby ses tam na ně dostal. Ale pochybuju, že budeš rozdělávat čep kyvky (i když možná by to šlo změřit i s zadělanym, nevim jak to tam vypadá a záleží taky na tom, jak si umíš poradit)

Značky na kyvce

11.10.2011 v 21:35 | Nahoru | #22
.

Naposledy editováno 14.11.2022 18:30:40

(reakce na) Značky na kyvce

11.10.2011 v 21:48 | Nahoru | #23

mi-psi píše: Blix> jenže ta "kravina" je právě to, že konec tě vůbec nezajímá. nemá žádnou funkční hodnotu. Ty potřebuješ aby kolo bylo na obou stranách stejně od osy kyvky, za předpokladu, že je rovnej rám . Změřit by se to nahruba dalo například velkou šuplérou a vysunutejnma oběma čepama, aby ses tam na ně dostal. Ale pochybuju, že budeš rozdělávat čep kyvky (i když možná by to šlo změřit i s zadělanym, nevim jak to tam vypadá a záleží taky na tom, jak si umíš poradit)



No já vycházel z toho, že konce kyvky jsou rovnoběžné s osami tlumičů (změřeno) a ty by měly být rovnoběžné s čepem kyvky.

Čep jde sice vidět ale fakt to nemám čím změřit, jedině nahrubo porovnat od oka a to je měření k ničemu. A tím rámem si taky nemůžu být jistý

Značky na kyvce

11.10.2011 v 22:00 | Nahoru | #24
Píšeš:na jedné straně o 2,5mm delší...Vem flexu,delší stranu o 2,5mm obrus a máš to OK

Značky na kyvce

12.10.2011 v 07:00 | Nahoru | #25
jsou tam jen pro orientaci

Značky na kyvce

12.10.2011 v 12:28 | Nahoru | #26
Ty značky moc neprožívej, jsou jen orientační. Mám GPZ 500S a tam je to taky tak. Když to chcu mít přesně, tak si šuplerou změřím délku od kyvky vyčnívajících stavěcích šroubů a problém jsem zatím nezaznamenal. Stopu mi to drží a u těchhle strojů, pokud to nevyosíš o víc než pár mm, bych to asi neřešil.

Naposledy editováno 12.10.2011 12:29:19

Značky na kyvce

12.10.2011 v 21:13 | Nahoru | #27
Teda pánové,to zůstává rozum stát. Jakejma kravinama se zabejváte.A u některých reakcí,vůbec nechápu jak můžou takový jelimani vůbec řídit motorku.

Značky na kyvce

12.10.2011 v 21:56 | Nahoru | #28
Přispěju se svojí troškou do mlýna. Návod,jak měřit jestli jsou obě kola u moto v zákrytu mám od již tragicky zeřelého Ondry Lelka. Používá se dostatečně dlouhá a hlavně 100% rovná lať (nejlépe hliníkový profil) přiložením k zadnímu kolu tak, aby se se dotýkal na dvou místech, přitom se změří vzdálenost na dvou místech u předního kola, nejprve na jedné straně a pak stejným způsobem z druhé strany. Tuto operaci je dobré provádět s pomocníkem, měřit pomocí šuplery u předního kola vzdálenost k ráfku kola. Značky na kyvce opravdu nemusí souhlasit, což se dá zjistit tímto měřením. Taky je možný i jiný způsob - změřit vzdálenost osy zadního kola k čepu kyvky. Vtomto případě přesnost měření ulehčí označení středu osy kola. Tímto způsobem se ale zjistí pouze souosost zadního kola s motorkou, ne zákryt obou kol.

Značky na kyvce

13.10.2011 v 13:23 | Nahoru | #29
Kup si tohle a máš po problémech! 20tisíc Ti určitě bude za těch pár mm sbíhavosti stát určitě potom bude mít pneu nesrovnatelně větší výdrž a bude daleko ale daleko stabilnější
Ne teď vážně, v motorkářském Lídlu (Bikers Crownu) jsem koupil - omluvte můj výraz, ´´měřák na rovnost řetězu/sbíhavost. Prostě držák (vypadá jako malé nýtovací kleště na řetěz) od kterého vede cca 40cm dlouhá pružinka, která má být ideálně souběžně s řetězem. Jinak každý má svůj způsob a pokud se mu osvědčil, měl by u něj zůstat (lať, risky, kyvka-ráfek apod) Jak tu už někdo psal, nikdy to kolo nedáš rovně, nehledě na to, že stejně po srovnání a dotažení se Ti po následné jízdě a první prudké akceleraci to kolo byť minimálně pohne

EDIT:písmenko

Naposledy editováno 13.10.2011 13:27:21

1 reakcí na tento příspěvek Značky na kyvce

13.10.2011 v 14:17 | Nahoru | #30
Takže jsem to srovnal podle úchytů tlumičů/konců kyvky a následně pro sichr ověřil šňůrovou metodou zákryt kol. Výsledkem je nikam netáhnoucí mašina, značky jsou tam fakt na okrasu.

A díky za všechny příspěvky !
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist