Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Možná je to jako s autem. Máme 35 letou Škodu 120, taky všem překážím, všude slyším, at' koupím něco pořádného. Jezdí ale dobře, servis dělám sám, díly jsou. Tak si říkám proč kupovat jiné? S tou už se ale dcera jezdit nestydí. I když jezdí, samozřejmě, jen se mnou a pod dohledem, ne v provozu.
Foto pionýra v současné době.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ale jak tu padlo, do dnešního provozu se už toto vozítko opravdu příliš nehodí, už jen třeba kvůli té absenci brzdového světla, blinkrů a celkově zastaralé koncepci. A myslím si, že zcela zásadním problémem pro křehké dívky je samotné uvádění stroje do pohybu. Když si takový Pionýr postaví hlavu (doma nebo třeba na křižovatce), i já (zkušený mazák ) se občas při opakovaném našlapování či roztlačování pěkně zapotím . Nezkušený člověk pak často ještě zapomene otevřít benzínový kohout nebo zapnout zapalování a to je pak smrtelná kombinace . Pro příklad třeba moje o 2 roky mladší sestra, která se učila na Pionýru, jela na něm i závod, jezdí autem a na Blatě najela jistě několik tisíc kilometrů, by si ani dnes sama na Pionýru netroufla do města. Má prostě strach, že ji to někde zdechne a už to neuvede do pohybu .
Takže za mě Pionýra - na naučení ANO, na společné (rodinné) vyjížďky ANO, na srazy a závody ANO, ale na každodenní ježdění nebo i delší výlety po frekventovaných úsecích a bez možnosti cizí pomoci NE.
Jinými slovy, určitě bych se dceru snažil motivovat, aby se s Pionýrem naučila zacházet a našla si k němu kladný vztah, protože je to kus historie a pekelný stroj . Ale pro její dopravu "ve všední dny" bych volil modernější techniku, která k ní bude uživatelsky přívětivější a bude bezpečnější v provozu. V té souvislosti se nemůžu nezeptat, jak je to s tou Jawou Betka? Myslel jsem, že to bude hlavní vozidlo pro Tvojí dceru do začátku. Dopadlo to nějak jinak? A mimochodem, co to je vlastně za Pionýra? Podle snímku to vypadá jako nějaká kombinace typu 20 a 21. Je to tak?
Jinak, pokud bych měl pro holku vybírat osvědčenou novou (nebo zánovní) 125ku, asi bych vybíral z té Hondy CBF nebo CBR, jak už tu padlo . Pro dobrodružnější povahy by určitě šlo volit i z těch zmíněných motardů Suzuki DR 125SM nebo Yamaha XT 125. Upřímně řečeno, nevím jak ve skutečnosti, ale pověst mají učitě lepší neš ty naše Blaty a výkonnostně na tom nejsou zle.
Naposledy editováno 07.02.2015 00:29:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |