Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 19:34 | Nahoru | #1
125Marek> Něco na tom, co píšeš, je. Beru to tak, že na pionýru jsem běžně jezdil, až asi do roku 1990, tak proč by nemohla dcera? Já na něm najezdil 5000 km za rok, ona zpočátku najezdí tak 500. Vím, je to už 25 let, co jsem s pionýrem skončil...popravdě - kvůli těm pár stovkám kilometrů ročně se mi ani nechce kupovat motorku za 30 tisíc . Za 2000.- jako pionýra novější stroj nekoupím. Je toho víc - proč, jak...o postoji manželky raději ani nepíšu.
Možná je to jako s autem. Máme 35 letou Škodu 120, taky všem překážím, všude slyším, at' koupím něco pořádného. Jezdí ale dobře, servis dělám sám, díly jsou. Tak si říkám proč kupovat jiné? S tou už se ale dcera jezdit nestydí. I když jezdí, samozřejmě, jen se mnou a pod dohledem, ne v provozu.
Foto pionýra v současné době.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 00:28 | Nahoru | #2
milan1963> V podstatě skoro ve všem musím souhlasit s kolegou. Pokud by dcera měla jezdit na motorce třeba denně do školy, nedivím se, že Pionýra nechce. Už já, když jsem se zhruba před 6-ti lety občas takto dopravoval na střední školu, byl jsem do značné míry za exota . V dnešní době je tohle vozítko opravdu spíš tak na víkendové svezení nebo nějakou zvláštní akci, než pro každodenní potřebu. A to říkám, ačkoli jsem hodně velký fanda do těchto strojů a otec jezdí na Pionýru od jara do zimy do práce (asi 15km/den) . Nemyslím si, že by obecně špatně brzdil nebo měl v rámci své kubatury mizernou dynamiku a ovladatelnost. Mě naopak vlastnosti toho stroje stále velice baví ...
Ale jak tu padlo, do dnešního provozu se už toto vozítko opravdu příliš nehodí, už jen třeba kvůli té absenci brzdového světla, blinkrů a celkově zastaralé koncepci. A myslím si, že zcela zásadním problémem pro křehké dívky je samotné uvádění stroje do pohybu. Když si takový Pionýr postaví hlavu (doma nebo třeba na křižovatce), i já (zkušený mazák ) se občas při opakovaném našlapování či roztlačování pěkně zapotím . Nezkušený člověk pak často ještě zapomene otevřít benzínový kohout nebo zapnout zapalování a to je pak smrtelná kombinace . Pro příklad třeba moje o 2 roky mladší sestra, která se učila na Pionýru, jela na něm i závod, jezdí autem a na Blatě najela jistě několik tisíc kilometrů, by si ani dnes sama na Pionýru netroufla do města. Má prostě strach, že ji to někde zdechne a už to neuvede do pohybu .

Takže za mě Pionýra - na naučení ANO, na společné (rodinné) vyjížďky ANO, na srazy a závody ANO, ale na každodenní ježdění nebo i delší výlety po frekventovaných úsecích a bez možnosti cizí pomoci NE.
Jinými slovy, určitě bych se dceru snažil motivovat, aby se s Pionýrem naučila zacházet a našla si k němu kladný vztah, protože je to kus historie a pekelný stroj . Ale pro její dopravu "ve všední dny" bych volil modernější techniku, která k ní bude uživatelsky přívětivější a bude bezpečnější v provozu. V té souvislosti se nemůžu nezeptat, jak je to s tou Jawou Betka? Myslel jsem, že to bude hlavní vozidlo pro Tvojí dceru do začátku. Dopadlo to nějak jinak? A mimochodem, co to je vlastně za Pionýra? Podle snímku to vypadá jako nějaká kombinace typu 20 a 21. Je to tak?

Jinak, pokud bych měl pro holku vybírat osvědčenou novou (nebo zánovní) 125ku, asi bych vybíral z té Hondy CBF nebo CBR, jak už tu padlo . Pro dobrodružnější povahy by určitě šlo volit i z těch zmíněných motardů Suzuki DR 125SM nebo Yamaha XT 125. Upřímně řečeno, nevím jak ve skutečnosti, ale pověst mají učitě lepší neš ty naše Blaty a výkonnostně na tom nejsou zle.

Naposledy editováno 07.02.2015 00:29:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist