globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak uvest zmeny do TP
Rozhodl jsem se provedene zmeny a upravy nechat zapsat v TP. Jedna se o jiny motor a jine rafky a pneumatiky. Zkusim zde prubezne popsat, jak to probiha, co potrebuji a kolik to stoji. Na magistratu me bylo vysvetleno, ze potrebuji povoleni ke zmenam od dovozce. Telefonuji na cislo, ktere jsem dostal na magistratu -evidence vozidel, tam maji vsechny adresy dovozcu vytistene na papire. Dovolal jsem se do HD Praha, ty me odkazuji na firmu SCC sro, ktera tvrdi, ze toto potvrzeni vystavi. Mam poslat fotku TP, jelikoz se prvne v mailu ptam, zda-li ty zmeny jdou vubec provest. Posilam mail s dotazem a fotku TP. Potom hledam na netu, kdo je firma SCC s.r.o. ( http://www.scc-cz.com ) Zjistuji, ze je to: SCC – Servicing & Consulting Company, tedy ne zadny dovozce, ale dalsi poradenska firma, ktera se tlaci mezi dovozce a majitele motorek ci aut.
Pan ing. Fiala, pry moc ochotny, me dava odkaz na link na mimisterstvo dopravy zde: http://www.mdcr.cz/...kterych_vyrobcu.htm, a rika, abych si prvne zkontroloval, zda-li mam typ motoru v TP vubec spravne uvedeny. Zde:http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/530683A5-AF6D-40B7-8396-1C5A9A9FC5D2/0/ZnacenimotoruHARLEYDAVIDSON.pdf a zde: http://www.mdcr.cz/...aBuell_20_6_2011.pdf
Evidence vozidel pry kolikrat neumi spravne rozlustit VIN a napise do TP spatne udaje. Zkontrolujte si take, plati pouze pro HD a Buell. V USA je vzdycky vsechno jinak.
Ja mam v TP chybu, mam tam podle VIN napsany spatny typ motoru. Evidence rozlustila VIN spatne. Podle meho VINu 1HD1CAH14.... mam mit napsano typ motoru H, mam tam ale CA.
Odeslal jsem mail a cekam na odpoved.
Zaroven prosim pripadne ctenare, aby vlakno nezasiravali zbytecnyma kecama, pokud to nekoho bude zajimat, aby nemusel cist 50 stranek.

1 reakcí na tento příspěvek Jak uvest zmeny do TP

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2011 v 15:45 | Nahoru | #1
Jestli ti to pomůže, tak ti zejtra můžu poslat klíč k VINu.

(reakce na) Jak uvest zmeny do TP

5.10.2011 v 16:21 | Nahoru | #2
311F> budu moc rad!!!

Jak uvest zmeny do TP

5.10.2011 v 20:30 | Nahoru | #3
znackuju si protoze mne take zajima pripadne zapsani uprav do tp u choppera a to jen ciste zadni sirsi kolo

Jak uvest zmeny do TP

6.10.2011 v 13:13 | Nahoru | #4
např.: 1HD1FBR18VY619334

1 určeno pro USA
HD Harley-Davidson
1 heavyweight (těžká váha, motor nad 900ccm)
FB model FLHR RoadKing
R vstřikování
1 termín uvedení do prodeje = regular
(uvádí se na podzim jako model pronásledující rok - tzn. 1998)
8 číslo výstupní kontroly
V rok výroby =1997
Y továrna = York v Pensilvánii
619 číselná řada dle r.v.
334 výrobní číslo = 334 vyrobený kus v daném roce

Současnou strukturu VIN kódů používá Harley od roku 1981. V kódu se ukrývá rok výroby, model, ale třeba i původní objem motoru. Kód začíná číslicí 1 nebo 5, podle toho jestli je stroj určen pro domácí trh nebo pro export. Kód HD asi není třeba příliš rozebírat.

Čtvrtou v pořadí najdete číslici 1 ,4 nebo 8. Toto číslo specifikuje váhovou kategorii motocyklu. Dělí se na tři kategorie 1=heavyweight (těžká váha, motory nad 900cc), 4=lightweight (lehká váha s motory pod 900cc), 8 je pro sidecar .

Další v řadě je dvojice písmen označující výrobní model.
BH = FXST DJ = FLHTC FE = FLTCU-I
BJ = FLSTC DK = FLTC Shrine FF = FLHTC-I
BK = FXSTC DM = FLTCU FG = FLHTCU-I W/SC
BL = FXSTS DP = FLHTCU FH = FLHP-I Police
BM = FLSTF EA = FXR FJ = FLHP Police
BN = FLSTN EB = FXRS FL = FLHTCU-I Shrine
BP = FXSTSB EC = FXRT FM = FLHTP-I Police
BR = FLSTS ED = FXRP Police windshield FP = FLTR
BS = FXSTD EF = FXRP Police Fairing FR = FLHRC-I
BT = FXSTB EG = FXRS-SP FS = FLTR-I
DA = FLT 82 - 83 EH = FXRD FT = FLHPE-I (California)
DA = FLHTP Police Windshield EJ = FXRC GA = FXDB-D
DB = FLTC EK = FXRP Police C.H.P. GB = FXDB-S
DC = FLHT EL = FXLR GC = FXDC
DD = FLHT EM = FXLR Conv GD = FXDL
DE = FLHTC W/sidecar FA = FLHS GE = FXDWG
DF = FLHTP Police Fairing FB = FLHR-I GG = FXDS Conv
DG = FLHTC Shrine FC = FLHTCU-I GH = FXD
DH = FLTC W/sidecar FD = FLHR SG = TLE Police

SH = RLE Police

V této skupině se nachází ještě jedno písmeno. Co nám prozrazuje? Písmeno na sedmém místě informuje o objemu motoru. Nejmenší kubatura 883 se označuje písmenem M, jedenáctistovka nese označení N, dvanáctistovka P, motor o objemu 1340 ccm s karburátorem se označujem písmenem L, stejně velký objem s vstřikováním paliva nese označení R. Twincam 88 je označen písmenem V, pokud jde o stříkačku pak W a Revolution má Z. Nová řada Twincam96 bude pravděpodobně označena písmeny od začátku abecedy.Starší typy motorů jsou označeny následovně K – Shovelhead 1340, H – Ironhead XL. Tyto typy motorů se však po roce 1981 montovaly jen do zakázkových strojů a nebo do showbiků.



Osmá v pořadí je číslice označení termínu uvedení do prodeje. 1 – Regular - uvádí se na podzim jako model pro následující rok. 2 – Midyear – na trh se uvádí po novém roce, může mít vychytané mouchy oproti 1 , pokud jsou na stroji nějaké novinky. 3 – California model (stroje v kalifornii musí splňovat speciální technické předpisy) 4 – Limited or Anniversary – Modely vyrobené k výročí nebo v omezené edici.

Deváté číslo označuje číslo výstupního kontrolora. Může být mezi 0-9 nebo tam může být písmeno např. X

Desáté v pořadí může být písmeno nebo číslo. Určuje rok výroby a to podle následujícího klíče – od roku 1981 do přelomu tisíciletí se používala písmena : B – 1981, C – 1982, D – 1983, E – 1984, F – 1985, G – 1986, H – 1987, J – 1988, K – 1989, L – 1990, M – 1991, N -1992, P - 1993, R – 1994, S – 1995, T – 1996, V – 1997, W – 1998, X – 1999, Y – 2000

Od roku 2001 se přešlo na číselnou řadu : 1 – 2001, 2 – 2002, 3 – 2003 atd.

Jedenácté v pořadí je jedno z písmen J, K, Y, T. Tato písmena označují továrnu ve které byl stroj smontován. J – Milwaukee ve Wiskonsinu, K – Kansas City ve státě Kansas, Y – York v Pensylvanii, T – Tomahawk ve Wiskonsinu.

Poslední šestičíslí je sériové číslo stroje. Každý rok má určité rozpětí sériových čísel. V roce 2001 se například vyráběly číselné řady a 234 a 461. V roce 2002 řady 263 a 653 a v roce 2003 řady 291 a 147… Tato čísla však již nemají nějaký zásadní význam, kromě očíslování konkrétního kusu.

Jak uvest zmeny do TP

6.10.2011 v 20:28 | Nahoru | #5
pro jaký model platí označení : 1HD1CBH ???
Díky za rozluštění.

1 reakcí na tento příspěvek Jak uvest zmeny do TP

6.10.2011 v 20:57 | Nahoru | #6
sakra, taky me to nejde rozlustit: 1HD1CAH14DY120...vyrobni model CA vubec neni, jestli mam vubec HD?

(reakce na) Jak uvest zmeny do TP

7.10.2011 v 07:22 | Nahoru | #7
vie> Asi to bude tim, ze tam jsou jine ramy. Každopádně ten seznam od 311F neni uplný, ale i tak díky za něj.

Jak uvest zmeny do TP

7.10.2011 v 10:46 | Nahoru | #8
to si nejsem jisty, na ram se rucne vyrazi to co je v TP. Ale i tak, dekuji take

1 reakcí na tento příspěvek Jak uvest zmeny do TP

27.10.2011 v 20:27 | Nahoru | #9
Tak vas zdavim. Trochu se me to pohnulo ve smyslu, ze me od agentury scc-cz.com
prisla odpoved na muj dotaz ohledne vymeny motoru u meho HD.
cituji:
S politování sděluji, že nemáme schválené ZTP ani na motocykl 1HD1CAH14DYxxxxxx , ani na typ CFM.
Principiálně Vám mohu vystavit prohlášení se souhlasem na přestavbu (nikoliv záměnu) motoru na typ „M“ (883) s vypsáním změněných technických údajů za Kč 2500,-.
Požadované rozměry ráfků a pneu jsem v řadě Sportster nenašel a tudíž je potvrdit nemohu.

Trochu jsem tomu nerozumnel, tak jsem tam musel zavolat a presneji se zeptat, o co jde. Schvalene ZTP znamena, za maji data az od roku myslim 1993. Na starsi typy, v mem pripade 1983 nemaji zadne podklady.
Dale jde o to, zda se jedna o zamenu ci prestavbu. Na magistratu me uz drive rekli, zamena stoji asi 50 Kc, prestavba ale kolem 4000 Kc. Musim tam jeste zavolat a presne se na to zeptat. Podle mailove odpovedi, jsem ale vyvodil, ze se bude jednat o prestavbu z 1200 ccm na 883 ccm, na ktere by me potvrzeni dali za 2500 Kc plus nejake 4000 na evidenci. (to se jeste presne zeptam. Prekvapilo me, ze se ale zminuje o kubature 883, tak jsem se ptal jak na to prisel, a pan povidal, ze si mysli, podle cisla motoru by to mel byt 883 ccm. Ale ja jsem to koupil jako 1200 ccm. Pro jistotu jeste doplnim, ze motor je namontovany na motorce a jsem to tak koupil jako 1200 ccm, potrebuji provest zmenu v TP na motor, ktery je namontovany v HD. Nakonec jsem se tak vystrasil, ze mam misto 1200 ccm 883 ccm, tak se pana ptam, kdo me rekne s jistotou, jaky motor podle cisla mam. Odpoved je ze nevi, za si mam zajet do autorizovaneho servisu a technik to pozna. Kurva ja to ale nemam za rohem!
Dobra, napisu do Milwaukee, at me reknou, co mam vlastne za motor, kdyz to vyrobili. Hledam na HD web mail, nikde neni zverejneny. Koukam, ze zverejni akorat maily, kde neco prodavaji.
Tak jsem napsal do anglie a jeste do rakouska, at me poslou mail na nekoho, kdo me to rekne.

Dale me pan z agentury rekl, kvuli vymene rafku a pneumatik na sirsi nemohou poskytnout zadne potvrzeni. Daji jen potvrzeni na rafky a pneu, ktere jsou namontovane na originalu. To samozrejme nepotrebuji, to v TP mam. Na nic jineho prej nedaji. Kdyz jsem se ho ptal na reseni, rekl ze nevi. Nadhodil jsem individualni typizaci, to pry dela jen vyzkumny ustav a nevi kolik by me to stalo.
To je prozatim vsecho.

Jak uvest zmeny do TP

27.10.2011 v 20:30 | Nahoru | #10
Já bych výměnu motoru neřešil, dneska už se číslo do TP nepíše.

Jak uvest zmeny do TP

27.10.2011 v 23:03 | Nahoru | #11
to je furt dokola, pokusim se to tedy jeste jednou vysvetlit. Cislo motoru se uz neeviduje, dokonce ho v TP vyskrtnou. Jen pozor, v samotnem cisle motoru je zakomponovan typ motoru a ten se eviduje! Pokud nekdo vymeni motor za uplne stejny typ, nema problem, pokud je motor trochu jiny, konkretne se to hodne micha dovozy motocyklu a aut, je tady problem. Priklad:
cislo motoru: CFMP123456. zde je vyznacen pismenem M typ motoru, v tomto pripade pod 900 ccm,
stejne pismeno M je take ve VIN. Na technicke kontrole prekontroluji, zda-li typ motoru odpovida v TP. Pokud mam ve VINu 1HD1..., znamena to, ze mam mit motor heavyweight (těžká váha, motor nad 900ccm), a v cisle motoru pismeno M, znamena to, ze mam mit motor nad 900 ccm ale mam motor pod 900 ccm. Mam tedy problem s cislem motoru, i kdyz se uz neeviduje ale typ motoru ANO!!! Zrejme si nekdo nedelal starosti, a dal tam jiny motor a k tomu jeste mensi.

(reakce na) Jak uvest zmeny do TP

21.1.2015 v 11:31 | Nahoru | #12
...

Naposledy editováno 14.03.2016 18:15:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz motorky ze Švýcarska [1, 2] Harley Davidson Custom ŠVANCA 33 26.1.2024 v 12:01 NUTELIER
Uložení nádrže z motocyklu přes zim... Harley Davidson Custom ferokulda 18 23.9.2023 v 05:15 hondaman1
Jakou Harley Davidson [1 ... 9, 10] Harley Davidson FLHS Electra Glide Sport, Harley Dav... Mufiozo 291 24.8.2023 v 14:17 -HAD-
Sólo sedlo na HD dyna street bob Harley Davidson Custom Warrior107 0 24.7.2023 v 14:52 Warrior107
umístění SPZ Harley Davidson Custom roba 13 14.7.2023 v 14:42 martjan_1098


TOPlist