globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 12 V zásuvka
 
27.9.2011 v 20:22
Zdravím, mám menší problém, připojil jsem si na svoje BMW R 1150 GS 12 V zásuvku. Připojil jsem to přímo na baterku. Když nemám nastartováno a připojím GPS, tak všechno jede jak má, ale když je nastartovaný motor a někam jedu, pořád se mi vypíná a zapíná.
Nemáte s tím někdo zkušenosti, nebo nevíte co je špatně?
Díky za všechny rady.


Naposledy editováno 01.10.2011 16:24:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:19 | Nahoru | #61
Dingo> myslim ze se ve vsem shodujeme. Az na to ze nepovazuju krimpovani v domacich podminkach za tezko proveditelny proces. Uni kleste s adaptery stoji polovinu toho co kvalitni pajeci vercajk, tak proc to neuznat za alternativu.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:22 | Nahoru | #62
Mirek12> Žádnej problém,opravit se dá všechno,někdy je jen trochu problém přijít na závadu,ale když ji najdeš,je vyhráno..než jsem se naučil ty desky opravovat fakt dobře,trvalo mi to tak 3-6 měsíců..Tohle rozhodně neni o tom,že si vezmeš trafo pájku po dědovi,ze starýho kabelu uděláš očko a minutu přepaluješ cín já na tohle mam školu,celkem se v tom pohybuju skoro 8let..mam za sebou i zprasenou řídící jednotku z renaultu twingo(dělal jsem na tom skoro 3hodiny čistýho času)..právě se v smd součástkách hrabal někdo trafo pájkou a přerušil i pár cest,trochu inprovizace a ušetřil jsem majiteli pěknejch pár tisíc..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:24 | Nahoru | #63
Dawe02> jo,to máš pravdu,stanice,se kterou dělám v práci nová výjde na 25kolíků..plus cín,kraviny na čištění,tavidlo,hroty..je to celkem ranec,ale domu bych ji bral

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:29 | Nahoru | #64
Dingo> Přesně tak,bezolovo mě taky štve..kvůli ekologii bodou dřív odcházet spoje.ted už dáváme olovo jen na několik produktů..Peugeot,citroen,klima do WV a seata a hyundai respektive Kia..Spoustu věcí se tím bezolovem nedá udělat.Doma bych s tím nezaletoval nic.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:35 | Nahoru | #65
i s blbou pajkou po dedovi a par kravinama za dvacku se da udelat spoj, ktery vydrzi leta letouci. nac kupovat krimpovacky a konektory, kdyz pajku ma doma snad kazdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:40 | Nahoru | #66
Eso_Rimmer> Touhle filosofii muzes dojit k tomu ze kombinacky po dedovi ma doma kazdy. Nac kupovat pajku a tavidlo kdyz muze namackat fastony

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:40 | Nahoru | #67
Eso_Rimmer> já nevim,já bych to asi nedokázal..v práci používáme jeden z nejlepších cínů,co snad existuje a vše letuju teplotou kolem 400 stupňů,jen se liší doba přiložení hrotu na kontakt..z té trafo pájky to nedostaneš ani náhodou,možná jen za použití kvalitního cínu a hodně tavidla,ale to zase potom není za dvacku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:41 | Nahoru | #68

Dawe02 píše: Dingo> myslim ze se ve vsem shodujeme. Az na to ze nepovazuju krimpovani v domacich podminkach za tezko proveditelny proces. Uni kleste s adaptery stoji polovinu toho co kvalitni pajeci vercajk, tak proc to neuznat za alternativu.



Dej tip na kleště, já jsem zatím nenarazil na kleště které by za něco stály - provedený krimp byl hnus na entou! (ty co máme mají 4 vyměnné adaptéry a stojí pěkně zahovno a to stály skoro 8stovek) Kdysi jsme tu měli speciální krimpovací kleště, většina z nich neměla výměnné čelesti ale napevno a umělo to třeba jen dva druhy (rozuměj průřezy) fastonů... a ty teda krimpovaly tak jak měly, bohuže to byl majetek jiné firmy a než jsem stihl si je nafotit abych se po nich kouknul, tak jsou pryč.

Takže dej tip na kvalitní krimp. kleště co nebudou stát majlant a zvládnou ty nejběžnější průřezy kabelů na fastony tedy 0,5 - 1 - 1,5 - 2,5 qm2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:44 | Nahoru | #69

Dawe02 píše: Eso_Rimmer> Touhle filosofii muzes dojit k tomu ze kombinacky po dedovi ma doma kazdy. Nac kupovat pajku a tavidlo kdyz muze namackat fastony



delam s krimpovackama prakticky denne, vim, o cem mluvis. porad to tady smerujes nekam jinam, nema tedy cenu tu "zadelavat" vlakno. jestlize nejsi ochoten uznat, ze dobre udelany pajeny spoj vydrzi leta letouci, tak si o tom muzu myslet akorat jediny, neumis to proste s obycejnym naradim udelat, nebo nejsi ochotny to delat. je mi to fuk, je tu porad opakujes neco, co s tim nema moc spolecnyho. at si z toho kazdy vezme co chce PS: kdyz mluvis o kupovani pajky-co myslis, kolik lidi ze sta ma doma pajku a kolik krimpovacky? tak kdo co bude kupovat? to je debata...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:45 | Nahoru | #70

ulort píše: Eso_Rimmer> já nevim,já bych to asi nedokázal..v práci používáme jeden z nejlepších cínů,co snad existuje a vše letuju teplotou kolem 400 stupňů,jen se liší doba přiložení hrotu na kontakt..z té trafo pájky to nedostaneš ani náhodou,možná jen za použití kvalitního cínu a hodně tavidla,ale to zase potom není za dvacku.



Mám cín, olovnatý asi 6kg starý tak 15let a všechno pájím s ním. Na pájení používám jak mikropájku, tak trafopájku. Tam kde potřebuju prohřát větší plochu nebo silnější kabel, tak beru do ruky trafopájku, na jemnější práce mikropájka a několik druhů hrotů. A i s trafopájkou se dají pájet jemné věci.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:49 | Nahoru | #71

Dingo píše: Dej tip na kleště, já jsem zatím nenarazil na kleště které by za něco stály - provedený krimp byl hnus na entou! (ty co máme mají 4 vyměnné adaptéry a stojí pěkně zahovno a to stály skoro 8stovek) Kdysi jsme tu měli speciální krimpovací kleště, většina z nich neměla výměnné čelesti ale napevno a umělo to třeba jen dva druhy (rozuměj průřezy) fastonů... a ty teda krimpovaly tak jak měly, bohuže to byl majetek jiné firmy a než jsem stihl si je nafotit abych se po nich kouknul, tak jsou pryč.

Takže dej tip na kvalitní krimp. kleště co nebudou stát majlant a zvládnou ty nejběžnější průřezy kabelů na fastony tedy 0,5 - 1 - 1,5 - 2,5 qm2



presne tak, s vymenymi adaptery stoji pekne za howno. chce to minimalne jedny poradny (cca 800 - 1 500 Kc) a je vystarano. proc bych je ale mel kupovat, kdyz na spojeni dvou blbejch dratu staci pajka, smrstovacka, sikovnost?? mam je v praci taky, dlouho jsem vybiral, ale abych je kupoval kvuli jednorazovemu spojeni dvou kabelu na zasuvku?? bych musel bejt prastenej, nebo hodne bohatej...

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:50 | Nahoru | #72
Dingo> Já jsem s trafopájkou více méně dělal naposled někdy v prváku na střední..do mikropájky se dá dát tlustší hrot a prohřeješ s tím také vše..Jsem naučenej na ní..Rozhodně s trafo pájkou nezaletuješ procesor to už jsou ale moc jemné věci,takové většinou dělám já.. 2mm součástky(odpory,kondíky atd.)

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:55 | Nahoru | #73
Dingo> Ty levne stoji za backoru, to vetsinou pak lezi v koute. Ja uz mam leta Bety z USA s adaptery na fastony a kulate.
Kdyz se na to divam, tak nejpodobnejsi jsou dnesnimu modelu 1608

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:57 | Nahoru | #74

ulort píše: Eso_Rimmer> já nevim,já bych to asi nedokázal..v práci používáme jeden z nejlepších cínů,co snad existuje a vše letuju teplotou kolem 400 stupňů,jen se liší doba přiložení hrotu na kontakt..z té trafo pájky to nedostaneš ani náhodou,možná jen za použití kvalitního cínu a hodně tavidla,ale to zase potom není za dvacku.



ale samozrejme dokazal... nebavime se o nejakem specialnim pajeni, ktere si bezesporu vyzaduje sve, ale o spojeni dvou kabelu pro zasuvku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 17:59 | Nahoru | #75
Eso_Rimmer> oprava,nedokázal bych to tak,abych si řek,že za deset let z toho nebude studeňák...samozřejmě by to fungovalo..nevim,jsem asi moc zhejčkanej tou technikou..kde servisujou ferrari ti taky 120tku opravit chtít nebudou

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:00 | Nahoru | #76

ulort píše: Eso_Rimmer> oprava,nedokázal bych to tak,abych si řek,že za deset let z toho nebude studeňák...samozřejmě by to fungovalo..nevim,jsem asi moc zhejčkanej tou technikou..kde servisujou ferrari ti taky 120tku opravit chtít nebudou



tak to chapu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:01 | Nahoru | #77

Eso_Rimmer píše: ...jestlize nejsi ochoten uznat, ze dobre udelany pajeny spoj vydrzi leta letouci, tak si o tom muzu myslet akorat jediny, neumis to proste s obycejnym naradim udelat, nebo nejsi ochotny to delat....



Pripada mi ze nectes. Nepsal jsem ze pajeny spoj dvou dratu nemuze vydrzet. Naopak jsem psal ze za urcitych okolnosti muze.
Nicmene jsem ti pripraven kdykoliv demonstrovat ze i dobre udelany pajeny spoj na kabelovem svazku nejen ze nevydrzi leta letouci, ale naopak ho oddelam na endurance testu s vibracemi podle ISO 16750 do 15 hodin. Pricemz dobre zvoleny konektor prezije vice nez stonasobek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:07 | Nahoru | #78

Dawe02 píše: Pripada mi ze nectes. Nepsal jsem ze pajeny spoj dvou dratu nemuze vydrzet. Naopak jsem psal ze za urcitych okolnosti muze.
Nicmene jsem ti pripraven kdykoliv demonstrovat ze i dobre udelany pajeny spoj na kabelovem svazku nejen ze nevydrzi leta letouci, ale naopak ho oddelam na endurance testu s vibracemi podle ISO 16750 do 15 hodin. Pricemz dobre zvoleny konektor prezije vice nez stonasobek



nectu? porad si tu opakujes to sve, aniz bys mi odpovedel na mych par "dotazu" to, co tvrdis (o tom, ze pajeny spoj nevydrzi tvoji zkousku) je naprosty nesmyl a jestli se opravdu pohybujes v oboru, tak to proste bud opravdu neumis udelat, nebo jsi jeste nenarazil na nikoho, kdo to umi udelat poradne. samozrejme je tim mysleno i nasledne upevneni kabelu ke svazku a pod.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:09 | Nahoru | #79
Eso_Rimmer> naprosto souhlasim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:15 | Nahoru | #80

Eso_Rimmer píše: nectu? porad si tu opakujes to sve, aniz bys mi odpovedel na mych par "dotazu" to, co tvrdis (o tom, ze pajeny spoj nevydrzi tvoji zkousku) je naprosty nesmyl a jestli se opravdu pohybujes v oboru, tak to proste bud opravdu neumis udelat, nebo jsi jeste nenarazil na nikoho, kdo to umi udelat poradne. samozrejme je tim mysleno i nasledne upevneni kabelu ke svazku a pod.



Na kabelovem svazku nevydrzi ani nahodou. Kdykoliv ti to predvedu, muzes si to zapajet sam.
Mohl bys mi prosim jeste jednou shrnout tve dotazy?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:19 | Nahoru | #81

Dawe02 píše: Pripada mi ze nectes. Nepsal jsem ze pajeny spoj dvou dratu nemuze vydrzet. Naopak jsem psal ze za urcitych okolnosti muze.
Nicmene jsem ti pripraven kdykoliv demonstrovat ze i dobre udelany pajeny spoj na kabelovem svazku nejen ze nevydrzi leta letouci, ale naopak ho oddelam na endurance testu s vibracemi podle ISO 16750 do 15 hodin. Pricemz dobre zvoleny konektor prezije vice nez stonasobek



Moje pájené dráty bys na vibračním testu neoddělal ani za 100hodin, protože dodržuju jednu(těch věcí co je potřeba dodžet je samozřejmě víc) zásadní zásadu a to je dobrá fixace výsledného spojení - tedy kabely i se spojema se ani nehnou - jakonapříklad stažení svazku bindrama a poté celý svazek ještě fixovat na třeba rám motorky. V místě kde dochází k pohybu vodičů nebo musí být volnější, tak od takového místa je pájený spoj hodně vzdálen.
Navíc přechod pájený vodič-faston nemám ošetřený jednou smršťovací bužírkou ale naopak je jich více vrstev tak aby k případnému ohybu vodiče mohlo dojít až bezpečný kus od ztvrdlé licny. Popřípadě se dají používat další vifikundace jako je fixace spojeného kablíku bindrama k třeba špejli, atd.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:20 | Nahoru | #82

Dawe02 píše: Na kabelovem svazku nevydrzi ani nahodou. Kdykoliv ti to predvedu, muzes si to zapajet sam.
Mohl bys mi prosim jeste jednou shrnout tve dotazy?



nevydrzi? tak promin, ale to ses opravdu naprosto mimo. staci mi odpoved treba na to, co si myslis o tom, kolik lidi ze sta ma doma pajku a kolik krimpovacky s konektorama a jestli si obycejny clovek pro spojeni dvou kabelu pujde koupit ony krimpovacky s konektory, nebo pouzije pajku, cin, smrstovacku a "stahovaci pasky" na upevneni ke svazku...?

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:21 | Nahoru | #83

Dingo píše: Moje pájené dráty bys na vibračním testu neoddělal ani za 100hodin, protože dodržuju jednu(těch věcí co je potřeba dodžet je samozřejmě víc) zásadní zásadu a to je dobrá fixace výsledného spojení - tedy kabely i se spojema se ani nehnou - jakonapříklad stažení svazku bindrama a poté celý svazek ještě fixovat na třeba rám motorky. V místě kde dochází k pohybu vodičů nebo musí být volnější, tak od takového místa je pájený spoj hodně vzdálen.
Navíc přechod pájený vodič-faston nemám ošetřený jednou smršťovací bužírkou ale naopak je jich více vrstev tak aby k případnému ohybu vodiče mohlo dojít až bezpečný kus od ztvrdlé licny. Popřípadě se dají používat další vifikundace jako je fixace spojeného kablíku bindrama k třeba špejli, atd.....



takhle mluvi clovek, ktery vi co dela a jak to ma udelat. cokoliv dodavat je zbytecny a jestli to nekdo nechce pripustit, tak bude chyba evidentne na jeho prijimaci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:25 | Nahoru | #84
Dingo> mas pravdu, ze fixace je velmi podstatny faktor. Ale tady jsme se bavili obecne a casto moznost dobre fixace chybi. Nemas bud k cemu, nebo to co je k dispozici je samo zdrojem vibraci, teploty nebo se pohybuje v makromeritku.
Mohl bych uvest radu pripadu, ale asi bych byl opet narcen z toho ze to primo nesouvisi s tematem. Btw: co je vlastne tematem? Pro me to bylo jen o tom zastat se cloveka jehoz jste tady hromadne sepsuli prestoze jeho tvrzeni ma realne zaklady. Nic vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:30 | Nahoru | #85

Eso_Rimmer píše: nevydrzi? tak promin, ale to ses opravdu naprosto mimo. staci mi odpoved treba na to, co si myslis o tom, kolik lidi ze sta ma doma pajku a kolik krimpovacky s konektorama a jestli si obycejny clovek pro spojeni dvou kabelu pujde koupit ony krimpovacky s konektory, nebo pouzije pajku, cin, smrstovacku a "stahovaci pasky" na upevneni ke svazku...?



Nejsem mimo. Jsem si naprosto jisty ze pokud nasimulujeme nekolik prikladu z automobilove praxe, tak ti na testu pajeny spoj jinde nez na PCB nevydrzi.
K dotazu 1. Pokud porovname porovnatelne prostredky, cili trafopajky vs. kombinacky, pak tipuju ze kombinacky ma vetsina lidi (>50%), trafopajku mozna 20%?
Vlastnictvi pajeci stanice vs. dobrych krimpovacich klesti? Tam si nedovolim tipovat, ale asi to nebude moc velky rozdil.

K dotazu 2. Podle me zkusenosti obycejny clovek bud sam neopravuje, nebo to nejak zmasti typu omotani izolepou. Smrstovacku zna mozna jeden ze sta, stejne jako krimpovaci kleste.

Naposledy editováno 30.09.2011 18:31:36

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:37 | Nahoru | #86

Dawe02 píše: Dingo> mas pravdu, ze fixace je velmi podstatny faktor. Ale tady jsme se bavili obecne a casto moznost dobre fixace chybi. Nemas bud k cemu, nebo to co je k dispozici je samo zdrojem vibraci, teploty nebo se pohybuje v makromeritku.......



Což většinou není případ motorek, zatím jsem s tím kam co upevnit problémy neměl a kde není vhodné místo na upevnění případně nějaký bod atd, tak si prostě nějaký vytvořím.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:40 | Nahoru | #87

Dawe02 píše: Nejsem mimo. Jsem si naprosto jisty ze pokud nasimulujeme nekolik prikladu z automobilove praxe, tak ti na testu pajeny spoj jinde nez na PCB nevydrzi.
K dotazu 1. Pokud porovname porovnatelne prostredky, cili trafopajky vs. kombinacky, pak tipuju ze kombinacky ma vetsina lidi (>50%), trafopajku mozna 20%?
Vlastnictvi pajeci stanice vs. dobrych krimpovacich klesti? Tam si nedovolim tipovat, ale asi to nebude moc velky rozdil.

K dotazu 2. Podle me zkusenosti obycejny clovek bud sam neopravuje, nebo to nejak zmasti typu omotani izolepou. Smrstovacku zna mozna jeden ze sta, stejne jako krimpovaci kleste.



proc opet srovnavas jablka s hruskama? ptal jsem se na srovnani pajky a krimpovacek, proc sem pletes kombinacky?? a k druhe casti-opet odpovidas zcela mimo... ptal jsem se, jaky zpusob opravy clovek zvoli (kdyz si to bude chtit udelat sam) pro spojeni dvou dratu, jestli vezme pajku, nebo pujde koupit krimpovacky? nevim, jakou praxi mas za sebou ty, ale myslim, ze mi rukama za ta leta proslo uz opravdu hodne veci. neohanim se normama, ale stoji za mnou dvacet let tvrdy driny a zkusenosti, takze si nech normy pro toho, koho to bude zajimat, me s nima rozhodne neoslnis

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 18:44 | Nahoru | #88
Eso_Rimmer> nepotrebuju te oslnovat

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 19:00 | Nahoru | #89
Heh pekne se to tu zvrhlo a zatim ste uplne zapomeli na puvodni dotaz:)

Nicmene pro automotiv jako pro jedno z mala odvetvi je stale v platnosti vyjimka, ktera umoznuje pouzivani olovnatych pajecich smesi. V kramu vetsinou stale narazite na olovnate cinove pajky protoze je vyjimka i na doprodej zasob, takze podle me porad neni problem pajet s olovem.

Psat tu o vibracnich zatezovych testech na foru, kde je vetsina lidi samodomokutilu je zhovadilost. To uz bych tu pomalu mohl psat o tom ze u nas v Boeingu vsechno pajime protoze konektory v letadle na kritickych mistech vubec byt nesmi.
Ale tady resime motocykly a zasuvku na 12V.
Cena trafopajky je zhruba tretinova oproti krimpovacim klestim, takze predpokladam ze vetsina lidi ma doma aspon tu trafopajku. Kleste bude mit doma malokdo.

Jestli ste nevideli pajeni procesoru trafopajkou, tak vam to klidne predvedu. Zkousel sem to a neni to zase tak tezky:) Staci jen regulovat teplo vypinanim aby se neprohraly a neodlepily cesticky na spoji. Prebytecny cin se pak odsaje pomoci pajeciho knotu.

(reakce na) 12 V zásuvka

30.9.2011 v 19:07 | Nahoru | #90
Bubuss> Jak tady popisuješ to pájení procesoru trafopájkou a odsávání,klidně by to šlo,ale zabralo by to více času a chce to hodně zručnosti,navíc by to asi nevypadalo dokonale..já se všechny desky snažím dát do stavu,aby vypadali minimálně stejně dobře,jako z výroby..a co se týče té vyjímky pro automotive,pracuju v continentalu a vyrábíme desky pro spousty značek(výrobců aut) a většina už vyžaduje bezolovo..zatím je to na každého uvážení..ale někdy od roku(nejsem si jist,asi 2014,ale kecal bych)bude muset být bezolovo už všude..ted jsme získali nový projekt od Kie(Hyundaye) a tam je ještě olovo,protože je smlouva snad jen na dva roky,ale tam,kde se již dřív počítalo,že projekt pojede třeba 8 let,se už nějakou dobu letuje bezolovem..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist