Téma: Passo dello Stelvio - názory
9.9.2011 v 21:34
Před 3 dny jsem ho jel s manželkou na tandemu zespodu od Trafoi. Pravé jsou hrozně utažené, naštěstí se žena mohla z tandemu dívat jesli něco nejede abych si mohl najet doleva.Je to pořád 1-2-1-2-1-2, v každé pravé se musí spojčit na jedničku. Adrenalin to je, to ano, výhledy super, asi každý motorkář by to měl jednou projet, ale jednou mi stačilo, na poježdění jsou lepší jiná passa.

10.9.2011 v 12:42 | Nahoru | #31
Taky uznávám, že to není silnice na vyblbnutí, ale je to prima zkouška schopností. Jelikož jsem odznáček odtamtud ztratil, tak se tam plánuju vrátit ještě jednou a projet ho opačným směrem. Ale neberu to jako cíl cesty, jen průjezd po cestě dál.
Gavia je opravdu zajímavější, i když cesta je tam hodně rozbitá a nechráněná. Ale zas tam holt není kupa stánků se suvenýry.

10.9.2011 v 12:44 | Nahoru | #32
Jj, ty párky se zelím jsou super. Než jsem ho snědl, tak napadlo 5 cm sněhu .

P.S. bylo to na konci června .

10.9.2011 v 12:45 | Nahoru | #33
jo, je to tam jak o pouťi

10.9.2011 v 12:48 | Nahoru | #34
seikos> Pánové. jestli by nebylo lepší si přiznat že jste prostě jen dálniční asfaltomrdalové a že umíte jezdit jen rovně. Když přijde prudší zatáčka, neumíte s motorkou manipulovat. Možná by nebylo pak na škodu si udělat nějakou škou ovládání motocyklu

2 reakcí na tento příspěvek Passo dello Stelvio - názory

10.9.2011 v 13:58 | Nahoru | #35
V červenci jsme byli v Cortině d'Ampezzo. Průsmyky v jejím okolí jsou super.

Tam i na GG jsem udělal zkušenost, že když člověk jede navečer (dejme tomu od 18:00 do setmění), tak je na silnicích klid a člověk si to může náležitě užít. Zároveň zbytky denního světla na vrcholích hor mají taky svoje kouzlo DOPORUČUJE 8 Z 10 MOTORKÁŘŮ

10.9.2011 v 15:11 | Nahoru | #36
Pro neznalé, Bruno

10.9.2011 v 15:37 | Nahoru | #37
Výjezd na Passo Stelvio byl naprosto parádní a kromě toho, že jsem na sjezdu uvařil brzdy mi na něm nepřišlo nic nudného ani nebezpečného. Jen se tam odděluje zrno od plev a jasně se tam projeví, kdo si se svou motorkou jak skutečně rozumí. Projet táhlou zatáčku umí každý, ale vykroužit v minimální rychlosti ostrou vracečku s jedničkou přes spojku a pořádném náklonu už tak snadné není. Já jej projížděl z jihu na sever a vyloženě si to užíval, Busa se nechala krásně vytáčet a sprintovala od jednoho vinglu k druhému, byla to paráda. Potom, co jsem četl o Rumunsku, kde je něco podobného se nemůžu dočkat, až se tam budu moct kouknout.

10.9.2011 v 21:32 | Nahoru | #38
titus>

10.9.2011 v 21:47 | Nahoru | #39
Letos jsme původně měli v plánu stelvio,ale nakonec jsme jeli jen timmeljoch (doporučuji - naprosto luxusní cesta už z Merana.,Silveta strasse taky nebyla špatná.Villach alpenstrasse je s trošku horším asfaltem,ale dá se jet docela střelba.Grossglokner taky ujde jen to chce jat ráno nebo ve všední den - není tam takový provoz.Ale na Grossglokneru strasse bacha- je tam nějakej uklouzanej asfalt a několikrát mě to docela slušně ustřelilo na výjezdech ze zatáček - nkde jinde se mě to nestalo.Passů je krásných moc moc,troufnu si říct že v Rakousku už mám projeté skoro všechny.

11.9.2011 v 19:22 | Nahoru | #40

seikos píše: Promiň. To neměla být reakce zrovna na tvůj příspěvek a na tebe.
Ale řekl bych to spíš obecně. Bydlím v Jablonci a Železný Brod a Kořenov si dávám na motorce tak 10x do roka. Často i autem. A ne že bych tam cíleně jel, ale prostě zrovna jedu kolem. A spousta motorkářů to má za jednu z model silničního poježdění. A já nechápu proč, když tady v okolí je spousta i lepších míst.
To samý je Stelvio i GG. Jsou to moc pěkné cesty a leckdo říká že pro motorkáře úžasné. A já s ním souhlasím. I přesto že v Dolomitech je mnoho motorkářsky záživnějších tras.
A přejet přes Stelvio je pravě že hodně o technice jízdy. Jestli někdo neumí ovládat motorku ve vracáku na jedničku přes spojku, tak si to samozřejmě neužije a trápí se tam. A pak tady na Motorkářích píše jak je Stelvio o ničem a hrozně utažený.
Jenže Stelvio je obvykle jen místo přejezdu dál do Itálie. Není to obvyklé passo kam se jezdíš vyřádit. Tak je zbytečné psát že to je o ničem a že je spousta jiných pass lepších na poježdění

V pohodě, nejde o mě. Já to na Stelviu na jedničku v klidu spojkoval, ale je to zkrátka nudná jízda v koloně a vracečky na jedničku přes spojku mě neberou. Já radši rychlejší zatáčky, aspoň od dvojky a na výjezdu pěkně točit
Jen jsem reagoval na to posílání ostatních na školu ovládání motorky, že bych to tak nepsal.
Mimochodem, v tom Tvém okolí jsme si taky prima zajezdili

11.9.2011 v 21:36 | Nahoru | #41
myslím že TAM nejde o to "ježdění" ale vidět co se dá a hlavně v jakém kopci(tím myslím spodní zalesněný úsek) postavit
kdo ten krpál viděl na vlastní oko ví o čem tu melu
a kdo z Vás si tam nahoře všiml těch dvou staveb???
jak tam kdo ten stavební materiál dopravil je mi opravdu záhadou

11.9.2011 v 21:39 | Nahoru | #42

Bozo píše: V červenci jsme byli v Cortině d'Ampezzo. Průsmyky v jejím okolí jsou super.

ne 8z 10ti ale 10 z 10ti
mám a preferuju tu samou zkušenost,tím ovšem neříkám jezdit passa jen před "setměním"

12.9.2011 v 09:22 | Nahoru | #43
Ahoj

Už jsem to tady někde také psal. Stelvio je zajímavé - s tou "ikonou" bych souhlasil. Bohužel Stelvio jezdím každý rok - ač tedy nechci, ale v podstatě tam vždy někoho doprovázím. Dle mého názoru je pro nezkušeného motorkáře asi lepší to jet směrem na Trafoi.

Obecně platí, čím těžší je motorka (mám FJR), tím hůře se ty šílené vracečky jedou. Rozhodně pro svezení na motorce jsou lepší trasy a sedla než to, co nabízí Stelvio.

Závěr :
Stelvio nemám rád. Také jsem se začal vyhýbat Grossglockneru, - v pěkných dnech je tam šílený nával a platit za to 19,-€ mi přijdé hloupé.

... OM

12.9.2011 v 10:16 | Nahoru | #44
Ahoj, Stelvio jsem absolvoval několikrát ze všech tří stran a nikdy to nebyla nuda. Souhlasím, že během dne, natož během víkendů je to úmorná pouť v koloně. Poslední dvě cesty jsem absolvoval v ranním slunci ze Švýcarské strany a absolutní pohoda. Zpátky ze Savoyských Alp, přes Livigno jsem ho letos sjížděl do Bormia po 19té hodině a za celých 48 zatáček jsem potkal v protisměru jedno auto a před námi volno, kam oko dohlédlo.

A že jsou tam zatáčky? Jsou a baví mne . Patří k mnoha dalším, kvůli kterým se do Alp rád vracím.

Naposledy editováno 12.09.2011 10:17:35

12.9.2011 v 11:33 | Nahoru | #45
Já si všechny passy užívám,ale trošku přizpůsobuju styl...tahám to krouťákem a celkem brzo řadím...baví mne to...i Stelvio a další.

13.9.2011 v 19:39 | Nahoru | #46

jj, tu Cortinu jsme si letos dali stejně a jak píšeš, ten západ slunce.... romantika

14.9.2011 v 10:35 | Nahoru | #47
na stelvio --- kdykoli letos ho dám po 4té

pokud ti dělaj problémy zatáčky jezdi po dálnici

14.9.2011 v 10:45 | Nahoru | #48
jel jsem stelvio 2x. pokaždé za pěknýho červnovýho resp. červencovýho počasí. je to o tom být vysoko a mít pěkný výhled. kdo se chce povozit a brousit, může jezdit o kilometr (výškový ) níž údolíma nebo přes pasa jako timmelsjoch nebo bernina pass.
upřímně, kdo po shlédnutí fotky od stelvia čeká luxusní svezení v parádních zatáčkách, má problémy se zrakem
btw: ta strana k bormiu už ale docela pěkná je i na svezení a kolínka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Passo dello Stelvio - názory

14.9.2011 v 10:50 | Nahoru | #49
karf> Akorát k Bormiu jsou ty blbý úzký tunely. Je tam mokro a tma. Měl jsem co dělat se tam vyhnout autu

14.9.2011 v 10:56 | Nahoru | #50

_xy_ píše: ...vloni v srpnu jsme tam byli, cesta z italské strany byla zavřená kvůli sněhu, tak jsme vyjeli nahoru přes Umbrailpass, pak dolů k Bormiu už to byla pohoda (i když jednu motorku jsme tam taky zvedali po pádu z nedostatku rychlosti)
...na poježdění jsou v Itálii lepší průsmyky, na pokoukání se mi víc líbilo passo Gavia, Stelvio je holt nejznámější a stojí za vidění...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Passo dello Stelvio - názory

14.9.2011 v 10:56 | Nahoru | #51
skyair> to bude těma svěšenejma kozama
v těchu tunelech mě spíš sralo, že pršelo ze stropu
fakt je prostě ten, že tyhle "překážky" za to panoráma stojej

14.9.2011 v 11:00 | Nahoru | #52
Jinak mi to tak trochu přijde, že si stěžujete, že zatáčky jsou moc zatáčkovitý, asfalt moc asfaltovatej, silnice moc silnicovatá, atd ... je tam krásně všude

14.9.2011 v 11:02 | Nahoru | #53
OldMan>
19,-€ je sice hodně, ale pokud tam jedeš ráno, tak se dají zatáčky parádně užít a v podstatě můžeš pořád bezpečně předjíždět, protože směrem dolů nikoho nepotkáš. Poprvé jsem tam jel taky ve špičce a bylo to o ničem. Teď o víkendu bylo nádherně - byl tam hrozný nával, ale díky tomu, že jsme tam byli už v 9 hodin, tak jsme mohli jet slušnou pilu bez brždění. Gumy ojeté na hranu a plechovkáři byli teprve u prvních odpočívadel

14.9.2011 v 11:05 | Nahoru | #54
karf> JJ. Ale každopádně je to lepší než jezdit kolem Jílového. Vysokohorské ježdění má něco do sebe. Pokaždé i na stejných místech vidím něco nového Někdy i sníh na silnici

14.9.2011 v 11:14 | Nahoru | #55

Motorkář Pohodář píše: Gaviu jsem jel poprvé v roce 1997 na Hondě VFR 400R a byl jsem nadšený, vrátil jsem se tam tuším v roce 2003, ale už to nebylo ono ...víc ruchu a turistů a víc motorek ... tenkrát tam nebyl široko daleko nikdo a dodneska na to vzpomínám víc než na GrossGlockner, Stelvio, atd ...

jj gávia ač není nejvyšší sníh tam drží jak přibitej nádhera byl jsem i v červnu i v září a vždy klídek ale už je to nějakej rok .

19.10.2011 v 21:38 | Nahoru | #56

Dle mého názoru super zážitek, určitě to stálo za to.

2 reakcí na tento příspěvek Passo dello Stelvio - názory

21.1.2024 v 19:05 | Nahoru | #57

Naposledy editováno 21.01.2024 19:09:09

23.1.2024 v 16:05 | Nahoru | #58

Rado_ píše: Je lepší jet Stelvio od Gavie na sever, nebo dolů? Pojedu v červnu od GG, přes Cortinu, Bolzano a pokračovat budu na Bodamské jezero, takže bych rád jel od jihu. Je to cajk?

Vždycky je lepší jet do kopce, gravitace je pak kámoš a jízdu si víc užiješ.
Navíc dojedeš "do cíle". Tady tedy od východu na západ.

Naposledy editováno 23.01.2024 16:07:33

23.1.2024 v 18:48 | Nahoru | #59
Rado_> Dobre si napsal z jihu od gavie lepe. pozor na mikrobusi drš se bude to šupak

23.1.2024 v 18:49 | Nahoru | #60
Já bych jel nejdřív jednou stranou nahoru a druhou dolů. Pak bych jel druhou stranou nahoru a první dolů. Pak bych si řekl, co bylo lepší a tím bych jel zase nahoru. Na tom není co pokazit!