bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TDM900 X XL1000V
zdarec všeci, chci přes zim vymněnit moto ale furt tápu mezi TDM900 X XL1000V, chci vědít servisní intervali, spotřeba pneu, spotřeba benzínu-akční rádius na jedno natankování, jízdní konfort (mám 2 metry), chování v běžnem provozu-v zatáčkách-při proplejtání provozem, nejčastější poruchy, naco dávat bacha při koupi atd.

dík všem za věcné odpovědi
Anketa: na kterou se v poho vejdu se svejma 2 metrama
TDM
50%
55
XL
50%
54
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 15:56 | Nahoru | #1
Máme doma XL1000V, spotřeba podle ruky, 7-12 l, nechá se bezpečně na nádrž 300km cestovně, poruchovost nulová, spotřeba gum - je to V2 1000ccm, takže hodně, nevím přesně kolik km, ale víc jak 8000km na contiattack to nebylo, servis - jednou za 6000km olej, pár korun ... táta s ním sjezdil celou Čr a Sr a nikdy si nestěžoval na nepohodlí, já sám s ním jako batoh nacestoval hafo, s vzádu se sedí líp jak na mým varaderu 125, a to že mám přešitý sedlo od DDTuning ... p.s. je to 1999, takže ještě karbec ... kdyby něco, podívej se v profilu, je tam vyfocený, je na prodej ...

TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 16:09 | Nahoru | #2
TDM 900 ovladatelnější,lehčí,nižší spotřeba ,ale zase se stříkačkou už uhlazenější motor ...

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 16:18 | Nahoru | #3
TDM ti jezdí běžně za 5 litrů. Nad 6 se s ním prakticky ani nedá dostat. Na nádrž dojedeš cca 380 km. Kamarád jednou dojel i 420, ale pak tlačil Běžné touring gumy (Metzeler Z6, Pirelli Angel) na nich vydrží cca 12 tis km. Olej po 10tis. km. Leje se 4,4 litrů + filtr za cca 80 Kč. Ventilové vůle po 40 tis. km. Vzduchový filtr překvapivě taky po 40 tis. Ten stojí cca 800 Kč.
Zásadní rozdíly mezi XL a TDM je v hmotnosti. TDM je cca o 60 kilo lehčí je to hodně znát. XL je prostě mastodont, kdežto s TDM se dobře proplétá i v městském provozu, nebo kraví v ostrých zatáčkách.
Jinak ty motorky jedou cca stejně. TDM lépe brzdí (čtyřpístky z R1).
Poruchy na TDM nejsou prakticky žádné. Proto se o ni říká že je to Téměř Dokonalá Motorka.

TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 16:27 | Nahoru | #4
Varan má navíc krom hmotnosti CBS nebo jak se ta vyfikundace na brždění jmenuje ... rozděluje brzdnej úúčinek mezi brzdiči zadní/přední ... a drhnout stupačka se s ním dá úplně v pohodě ... jen na to město je to docela nepraktická motorka, ... musíš si dávat bacha jak a kde zastavíš, abys to pak mohl vytlačit a tak ... na tohle bude TDM zlatá proti tomu ... ale za mě Varana ale asi jen proto, že máme doma dva :D Každej si chválí to svoje

Naposledy editováno 05.09.2011 16:28:12

2 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 16:43 | Nahoru | #5
akorat u toho CBS kdyz zabrzdis poradne predek, tak ti to zastavi zadek.. tedy zadek pujde smykem.. kdyz do toho bude jeste podrazovat, tak bude zadni guma řvááát... pekne nahlas.. pravda, tohle je muj poznatek ze Black Birda, ale CBS funguje na obou jiste stejne..
Za me teda CBS ani nahodou...ale pravda je i to, ze si nepamatuju, ze by to delalo jeste nekomu jinymu, a vsichni co CBS maj doma a jezdej na tom si to chvalej.. No ale v neposledni rade je faktem i to, ze tihle kluci na tom za jizdy parkujou, pripadne jezdej rychle jen rovne a vozej si hranaty gumy.

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 16:55 | Nahoru | #6
Že by měl sjetou placku, to fakt ne ... gumy dodrbaný až do kraje ... ale jak se to chová, to nevím, já na tom nikdy nejel, asi dlouho ještě nepojedu, ale chválí si to, že nemusí extra přibržďovat zadkem ... já když chci na fest zabrzdit, musím si přišlápnout zadní, aby si motorka sedla, a pak můžu zahamtovat předek jak chci ... když ne, je hrozně nestabilní ... já bych to na svým varaderu teda bral ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:03 | Nahoru | #7

SPIJKER píše: akorat u toho CBS kdyz zabrzdis poradne predek, tak ti to zastavi zadek.. tedy zadek pujde smykem.. kdyz do toho bude jeste podrazovat, tak bude zadni guma řvááát... pekne nahlas.. pravda, tohle je muj poznatek ze Black Birda, ale CBS funguje na obou jiste stejne..
Za me teda CBS ani nahodou...ale pravda je i to, ze si nepamatuju, ze by to delalo jeste nekomu jinymu, a vsichni co CBS maj doma a jezdej na tom si to chvalej.. No ale v neposledni rade je faktem i to, ze tihle kluci na tom za jizdy parkujou, pripadne jezdej rychle jen rovne a vozej si hranaty gumy.


No proto je nejlepší mít to CBS v kombinaci s ABS.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:04 | Nahoru | #8
boban01> varan vozi enduří gumy, tam se podle me trochu nahnes a jsi na kraji... tobe to zadni brzda stabilizuje, nazene ti hmotnost na predek a zatizi ho, pak je to uz mensi zmena nez kdyz jdes na brzdu jen vpredu, tak ti to varanek malej uz ustava..

jsem zvedavej co kluk vybere.. podle me je varan i TDM enduro na chuja.. resp ani jedno neumi v terenu.. takze pokud potom jizdu v terenu nebudu chtit, vybral bych si TDM.. lehci, skoro stejnej vykon, mensi spotreba a relativne obratna.. Varan sice neni spatnej, ale v terenu je stejne blbej jako TDM a z myho pohledu neumi ani po silnici nic lip.. takze pak uz jen otazka vkusu a preferenci kazdyho soudruha..

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:05 | Nahoru | #9

No-limits píše: No proto je nejlepší mít to CBS v kombinaci s ABS.



jo.. do deste nebo do zimy to bude k nezaplaceni

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:47 | Nahoru | #10

SPIJKER píše: boban01> varan vozi enduří gumy, tam se podle me trochu nahnes a jsi na kraji... tobe to zadni brzda stabilizuje, nazene ti hmotnost na predek a zatizi ho, pak je to uz mensi zmena nez kdyz jdes na brzdu jen vpredu, tak ti to varanek malej uz ustava..

jsem zvedavej co kluk vybere.. podle me je varan i TDM enduro na chuja.. resp ani jedno neumi v terenu.. takze pokud potom jizdu v terenu nebudu chtit, vybral bych si TDM.. lehci, skoro stejnej vykon, mensi spotreba a relativne obratna.. Varan sice neni spatnej, ale v terenu je stejne blbej jako TDM a z myho pohledu neumi ani po silnici nic lip.. takze pak uz jen otazka vkusu a preferenci kazdyho soudruha..



já dnes již zjištuji že terén jezdim tak z 10 procent, a to jsou jen šotolinky, tak že pro mne silnice je hlavní

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:52 | Nahoru | #11
u mne je to již opravdu rozhodování dle pozitivních správ, dnešní veškerý srovnávací testy jsou na draka, všude píšou bezproblémů skvělé atd. jináč ted jezdim TA 650V kterej mi velikostvě vyhovuje a právě mám obavu že vandrák je fakt mastodont na rovinu

TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:56 | Nahoru | #12
Za mně TDM. Varan je těžší a hůř ovladatelý v malých rychlostech.

TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:58 | Nahoru | #13
je škoda že honda nedělá něco jako tdm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:58 | Nahoru | #14
JMCH> Nazdar pane, tak někdy TDM vyzkoušíš, stačí se jen domluvit....

2 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 17:58 | Nahoru | #15
ještě jak tdm reaguje na zmněnu zatížení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 18:00 | Nahoru | #16
Váňa> zdatrec tobě sem dnes chtěl psát, chtěl bych skusit posez atak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 18:03 | Nahoru | #17
JMCH> Pokud bude o víkendu solidní počasí, tak to není vůbec žádný problém něco podniknout

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 18:50 | Nahoru | #18
ten co mi prodal alpa si koupil varana a rikal, ze na jezdeni po okreskach byl lepsi alp (varan uz takovy velky, neohrabany)

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 18:58 | Nahoru | #19

Váňa píše: JMCH> Pokud bude o víkendu solidní počasí, tak to není vůbec žádný problém něco podniknout



to by bylo naprosto super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 19:01 | Nahoru | #20
bikes> to si taky myslim bohužel ma TA malej výkon

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 19:02 | Nahoru | #21

seikos píše: TDM ti jezdí běžně za 5 litrů. Nad 6 se s ním prakticky ani nedá dostat. Na nádrž dojedeš cca 380 km. Kamarád jednou dojel i 420, ale pak tlačil Běžné touring gumy (Metzeler Z6, Pirelli Angel) na nich vydrží cca 12 tis km. Olej po 10tis. km. Leje se 4,4 litrů + filtr za cca 80 Kč. Ventilové vůle po 40 tis. km. Vzduchový filtr překvapivě taky po 40 tis. Ten stojí cca 800 Kč.
Zásadní rozdíly mezi XL a TDM je v hmotnosti. TDM je cca o 60 kilo lehčí je to hodně znát. XL je prostě mastodont, kdežto s TDM se dobře proplétá i v městském provozu, nebo kraví v ostrých zatáčkách.
Jinak ty motorky jedou cca stejně. TDM lépe brzdí (čtyřpístky z R1).
Poruchy na TDM nejsou prakticky žádné. Proto se o ni říká že je to Téměř Dokonalá Motorka.



na co si dát při koupi případně pozor

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 19:04 | Nahoru | #22

JMCH píše: bikes> to si taky myslim bohužel ma TA malej výkon

a co vstrom a jemu podobni (tam ses na 70konich)

TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 20:00 | Nahoru | #23
ten se mi nelíbí, to už bych si raději nechat TA

TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 20:14 | Nahoru | #24
TDM jezdím tři roky a za varana bych ji nevyměnil ani omylem.Manévrování,spotřeba,jízdní vlastnosti jsou úplně jinde.

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 20:16 | Nahoru | #25
a jak je natom s cestovánim vedvou?

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 20:24 | Nahoru | #26
JMCH> Jezdím dost se ženou,všechny tři kufry narvaný a v poho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 20:27 | Nahoru | #27
JMCH> Letos jsem na TDM najel už 13tis.km a z toho 90% ve dvou a 40% s třemi kufry, takvakem a vakem na zadním kufru. Při tomto naložení doporučuji min. o stupeň přitvrdit zadní pružinu a útlum. Vpředu stačí vyměnit olej 5W za 10W. Tady je výhoda možnosti plného nastavení podvozku. Na TDM mám za dvě sezóny zatím najeto 25tis.km a maximální spokojenost.
Spotřeba 4,5 - 6 , v průměru cca 5l/100km, pneu Dunlop Roadsmart, přední 16tis. a zadní 9-11tis.km
Varadero bude mít lepší ochranu proti nepřízni počasí, ale taky vyšší pořizovací cenu. Měl jsem možnost několikrát jet i na V-stromu 1000 (2007), je to taky hodně povedená a pohodlná motorka, ale TDM bych neměnil. Jak už tu bylo napsáno, každý si hájí to svoje

Jen jednu připomínku, po nákupu doporučuji výměnu origo řidítek za širší enduro řidítka. Zlepší se tím ovladatelnost.

Jinak koukni na www-tdm.cz, tam dostaneš další informace

Naposledy editováno 06.09.2011 07:07:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 20:30 | Nahoru | #28
Roman_ST1> Ahoj Romčo,co Ty zde?Jinak znalec TDM a zkušeností dost a dost

(reakce na) TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 20:55 | Nahoru | #29
langenau> Vždy se o zkušenosti s TDM rád podělím, sám tu hledám informace.

Naposledy editováno 05.09.2011 21:03:32

TDM900 X XL1000V

5.9.2011 v 22:04 | Nahoru | #30
DL 1000
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor


TOPlist