globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkusenosti s Topcase
 
23.8.2011 v 21:31
Zdravím, zajímají mě především praktické zkušenosti s těmito kufry. Po projití různých vláken tady ve foru, se rozhoduju mezi 3mi kufry a to Kappa K53, Givi E55N Maxia a Coocase astra 48l. Zajímají mě názory majitelů nebo prodejců (pokud tady někdo takový narazí, co se týče četnosti reklamací, na co to trpí a tak). Jakožto student bych chtěl svoje "těžce vydělané peníze" investovat do kufru, který mi vydrží. Takže ať už máte zkušenosti s kterýmkoliv z těchto kufrů, nebo tip na nějaký jiný velký kufr na 2 helmy, který byste mi mohli doporučit, budu rád pokud tady napíšete. Díky
Anketa: Který můžete doporučit?
Kappa
19%
9
Givi
77%
37
Coocase
4%
2
Předchozí
1 2
Následující

Zkusenosti s Topcase

23.8.2011 v 21:43 | Nahoru | #1
já mám snad ten nejlevnější model od Kappy a běžně ho zavírám stylem co největší silou zatlačit a rychle zamknout Těch předepsanejch 120 kmh je taky silně podceněnejch (vydrří i 2x tolik) takže za mě na značce vubec nezaleží

Zkusenosti s Topcase

23.8.2011 v 21:55 | Nahoru | #2
Mám Maxii s železnou plotnou a super
Uveze 3kg nářadí+nějaký hadry+25 flašek medoviny,nebo nářadí+10kg uzenýho+10 litru oleje a tak

Zkusenosti s Topcase

23.8.2011 v 22:27 | Nahoru | #3
Mám Coocase druhou sezónu a druhou dovolenou (vždy přeložen tak 15-20kg + věci na něm).Loni Francie,letos Švédsko, Norsko,Dánsko. Odolnost vynikající,brzdový světlo se hodí. Nevýhoda nemá výklopné madlo k přenášení,díky speciálnímu mechanismu otvírání,ale stejně jsem vždy jen kufr přemístil z motorky do stanu,tak to až tak nevadí. Za ty prachy perfektní...



Naposledy editováno 24.08.2011 16:49:37

4 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s Topcase

23.8.2011 v 23:06 | Nahoru | #4
na takto velký topcasy pozor. Od 140 začne být motorka nestabilní,může rozkmitávt řidítka atd. Osobně mám givi V46,dvě helmy se vlezou a není to taková obluda jak 55l.

(reakce na) Zkusenosti s Topcase

23.8.2011 v 23:26 | Nahoru | #5
mira xj> hlavně se nepo...ještě před jízdou

Kappa 53, matroš je OK - přeložený vydržel 3 týdny v rumunsku kde jsem vařil 7 z 8 svárů na "nerozbitných" držácích SW Motech. Po lepších cestách má najeto 30tis bez ztráty kytičky a nejezdím zdaleka povolenou rychlostí a neodržuji povolené zatížení Co je trochu problém je jednak ztráta pérka co vyklápí držadlo a díky tomu když je na cestě zasraný od prachu, tak tomu držátku se ven moc nechce. Druhý problém je zavírací mechanismus - trochu se mi asi hnul do strany a tak to chce občas grif. Co se týká designu, líbil se mi - je trochu jiný. Ohledně úložného prostoru mi přijde maxia o něco lepší, protože má nižší víko a tak z toho když bude nacpaný budou po otevření míň padat věci. Takže je v poho, ale dnes bych možná zvažoval 55L maxii.

Coocase astra 48l neznám ale je od pohledu ošklivej (pro mne) a těch 5-7l prostoru navíc se hodí vždycky. :)

konečný verdikt - pokud se mi líbí stejně koupil bych asi maxii, pokud ne, ber Kappa nešlápneš vedle

Zkusenosti s Topcase

23.8.2011 v 23:33 | Nahoru | #6
jo a s Kappa 53l jezdím 240km/h naloženej, přeloženej i prázdnej

na TDM 202km/h s 48l protože to víc nejelo...

to že jakýkoli náklad ovlivní jízdní vlastnosti motky je jasný, to že budeš mít nestabilní motku od 140km/h .... tomu se můžu jen smát s Topem 53l, 2x hliník 52l na bocích, nannich vak s tankvakem, já 100kg a za mnou mladá 190-220km/h prakticky celou cestu odtud až do rumunska - pouze jsem musel trochu poladit zadní pružiny protože nezvládaly tu váhu

.... a taky jsem krapet častěji tankoval

Naposledy editováno 23.08.2011 23:34:32

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 00:08 | Nahoru | #7
Nemám sice Maxii,ale E460 od Givi.Má madlo na přenášení (ne výklopné),brzdové světlo,2 helmy se tam vlezou,jezdím s ním pořád a bez něj bych snad nemohl existovat.Nahoře mám i nosič a když kufr naložím,tak klidně nahoru navážu ještě stan a karimatky.
Se spolujezdcem,dvěma Givi V35 po stranách a naloženým topcasem se mi dokonce snad jede lépe než sólo.

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 00:10 | Nahoru | #8
maxxia 53L na 2 helmy a plastová plotna vozím to naložený fest... dá se koupit za parádní cenu (skoro jak kappa) akorat si ho jistím gumicukem přeci jenom silnice sou děravý až hruza

55L

Naposledy editováno 24.08.2011 00:12:29

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 06:30 | Nahoru | #9
Zkus mrknout ještě na nějakej SHAD, sou za slušnou cenu a vydržej nemlich to samý jako ostatní a navíc se mi celkem líbí.

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 07:28 | Nahoru | #10
Mám GIVI E55N Maxia 3 a jsem nadmíru spokojen, při pádu se podřel plast, ale kufr stále drží, rychlost 210Kmph a kuft stále drží. Brzdové světla jsem nechtěl, mám jen kufr a železnou plotnu. Mám na něm odjeto před 10000Km a našel jsem pár problémů: Mechanismus, který drží otevřené víko je nutné často dotahovat a nyní mám problém, že se v čepu hrozně lehce otáčí, takže výko se zavře při sebemenším cvrknutí, fouknutí. Druhý problém je, že když jedu v dešti, tak mi nateče prach do FABky a špatně se tam strká klíček. Jinak pohoda.

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 08:46 | Nahoru | #11
Mel sem Kappa 42l asi 6 let, minuly tyden sem ho zapomnel zamknout k plotne a uletel mi (ale az po 9km po Praze). Nicmene vydrzel hodne, 275km/h ve dvou, 265km/h v jednom (vetsi napor vzduchu), prelozenej skoro porad.

e: a nikdy zadnej problem se stabilitou, jen po zadnim to obcas tahne na stranu

Naposledy editováno 24.08.2011 09:37:33

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 09:03 | Nahoru | #12
Myslim ze mam Givi E360 a pohoda, zadny vybrace.

Naposledy editováno 24.08.2011 09:04:50

(reakce na) Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 09:45 | Nahoru | #13

mira xj píše: na takto velký topcasy pozor. Od 140 začne být motorka nestabilní,může rozkmitávt řidítka atd. Osobně mám givi V46,dvě helmy se vlezou a není to taková obluda jak 55l.

Některý stroje jsou na nestabilitu s topcase náchylný mín jiný víc, takovej etalon na průsery se zatížením zadku je stará CBX750F, tam topcase znamenal rozbít si hubu a v žádným případě se nepustit řidítek.

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 10:44 | Nahoru | #14
Mám K53 a kámoš Maxii 55- je viditelně větší, blbý dva litry a na šířce je to znát. Jinak umí 15 kg a 200 km/h, Maxie umí 280-300 (ZZR1400).

K těm negativním vlivům- jediná motorka na které jsem si všiml nějakého vlivu top casu je Pan Europan, ten se od 200 vlní...

(reakce na) Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 14:58 | Nahoru | #15

mira xj píše: na takto velký topcasy pozor. Od 140 začne být motorka nestabilní,může rozkmitávt řidítka atd. Osobně mám givi V46,dvě helmy se vlezou a není to taková obluda jak 55l.



soráč, ale meleš sračky.. jak nestabilní?

Za sebe .. top.. V46.. po stranách Motodetail 2x46l.. Naprosto v poho i při 240 a vejš. Absolutně bez nějakého omezení v zatáčkách atd. Naopak, když je sundám, mám pocit že s motorkou levituju v prostoru..

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 18:18 | Nahoru | #16
foto naložený moto s Coocase

Naposledy editováno 24.08.2011 18:19:31

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 18:21 | Nahoru | #17
ta Guzzina ti slušela víc

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 18:26 | Nahoru | #18
No jo kamaráde,stýská se mi,ale s Batůžkem a plnou zátěží ten bramborák zvládá zrychlený přesuny líp,jak jsem psal Guzzi -lepší motor, BMW-lepší podvozek hlavněteda na horších komunikcích... Ale taková sportka 1200 nebo Norge by byla fajn...

Naposledy editováno 24.08.2011 18:27:37

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 18:32 | Nahoru | #19
Diky za info, vidim ze vsichni jsou s temito kufry da se rict spokojeni, vybiral jsem takto velky kufr kvuli tomu, ze casto jezdim ve 2 a na delsi cesty se to hodi. Na boky mam 44L Kappy, ktery muzu pouzit jako top, kdyby bylo treba jen tak hrknout po okoli. Takze chci nejaky velky. Jinak zamky, panty, nebo takoveto nachylnejsi casti neni problem?

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 18:42 | Nahoru | #20
U mne je to takhle když nevezu stan, jen přítulku - jinak je tam ješte na jedne straně stan a na druhe vak s vařením, botama atd... tj +2x50l :)


To vzadu co neni vidět je Kappa 53l



Naposledy editováno 24.08.2011 18:45:58

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 19:14 | Nahoru | #21
Maxia 55L

(reakce na) Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 20:42 | Nahoru | #22

mira xj píše: na takto velký topcasy pozor. Od 140 začne být motorka nestabilní,může rozkmitávt řidítka atd. Osobně mám givi V46,dvě helmy se vlezou a není to taková obluda jak 55l.



Se přidám k ostatním. Já mám necelý týden Maxii 53 a už jsem s ní najel skoro tisíc kiláků a že by mi to rozkmitávalo řidítka to jsem si teda nevšiml. A to jsem dneska chvilkama jel po dálnici 160 a pohoda. Rychlej nejezdim ani bez ní.

Podle mě bude spíš záležet na konkrétní motorce.

Naposledy editováno 24.08.2011 22:32:21

2 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 20:50 | Nahoru | #23
Jooo soráč já zapoměl že píšu na web kde kdo nejde 200km/h se skříní za prdelí a nelebedí si jak to super drží s kolenem v zatáčce tak je sráč. S topcaem mám najeto přes 100t.km a nemám absolutně žádný zkušenosti. Aerodynamika je kokot a platí je pro přizdisráče. Že kufr slouží jako přítlačné křídlo,které vám přizvedává předek a dochází k plavání ,kmitání řidítek,a lehce vás rozhodí naklaĎák kterej předjedete taky není vůbec žádná pravda.
Že pokud jedete nabalený na dovolenou s přetíženou motorkou s třema kuframa s babou za prdelí je uplně jedno kolik jedete,protože za váma není díra - obtíká vás vzduch o hodně líp jak v jednom taky není pravda.Že na VŠECH kufrech píší že je určen do 120km/h není kvůli tomu že by to nešlo víc,ale protože odpor vzduchu roste v kvadrantem rychlosti a může docházet s výše uvedeným problémům. To že někdo ukáže nabalenou fotku motorky na dovolenou říká hodně o jízdních vlastnostech té motorky.Jojo možná píšu blbosti,ale fyzika tak ta prosím platí vždycky a pro všecky.

Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 20:53 | Nahoru | #24
Jinak doporučuju nový model skříně šatní značka Ikea. Zrovna jsme tam viděl pěknou dvoukřídlou se zrcadlem - měli ju v akci!

1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 21:03 | Nahoru | #25
Samozřejmě že záleží na kontrétní motorce.CBR1000R byla hodně háklivá na maxiu,FZS1000 je hodně háklivá,FZS600 to stejné a právě že Vaša-WR má v profilu FZS600,tak jsem na to reagoval.Zkuste dát maxiu na R1,R6 nebo Z1000 a jeďte se projet s kufrem a bez kufru.Stačí drobný boční vítr atd. a budete koukat co se bude dít.Jsou to motorky s nízkým štítkem kde se jezdí přikrčený a kapotáž háže vzduch přímo za sebe,kde narazí do kufru.

1 reakcí na tento příspěvek Zkusenosti s Topcase

24.8.2011 v 23:05 | Nahoru | #26
mira xj: hele jak sem psal, 275 km/h ve dvou s kufrem na ZX9R, v jednom 265km/h na ZX9R, bez absolutne zadnych problemu

na ZX10R sem jel nejvic s kufrem asi 250, mozna 260, sam, a taky zadnej problem

zacal sem mit problem, ale s kamerou na helme, nad 160 to zaclo dost tahat hlavu dozadu, ale kufr na to nemel absolutne zadnej vliv

tady mas fotku, je to tam sice ve 100km/h, ale po zadnim

(reakce na) Zkusenosti s Topcase

25.8.2011 v 07:53 | Nahoru | #27

mira xj píše: Jooo soráč já zapoměl že píšu na web kde kdo nejde 200km/h se skříní za prdelí a nelebedí si jak to super drží s kolenem v zatáčce tak je sráč. S topcaem mám najeto přes 100t.km a nemám absolutně žádný zkušenosti. Aerodynamika je kokot a platí je pro přizdisráče. Že kufr slouží jako přítlačné křídlo,které vám přizvedává předek a dochází k plavání ,kmitání řidítek,a lehce vás rozhodí naklaĎák kterej předjedete taky není vůbec žádná pravda.
Že pokud jedete nabalený na dovolenou s přetíženou motorkou s třema kuframa s babou za prdelí je uplně jedno kolik jedete,protože za váma není díra - obtíká vás vzduch o hodně líp jak v jednom taky není pravda.Že na VŠECH kufrech píší že je určen do 120km/h není kvůli tomu že by to nešlo víc,ale protože odpor vzduchu roste v kvadrantem rychlosti a může docházet s výše uvedeným problémům. To že někdo ukáže nabalenou fotku motorky na dovolenou říká hodně o jízdních vlastnostech té motorky.Jojo možná píšu blbosti,ale fyzika tak ta prosím platí vždycky a pro všecky.



Já ti snad půjčím motorku a zkus si to...Jediný, co má problém s topcasem je Pan Europan při 200 km/h...

(reakce na) Zkusenosti s Topcase

25.8.2011 v 09:54 | Nahoru | #28
mira xj> se musím trošku míry zastat. není to běžný ale občas se to stává , měla s tím problém cbf600 po překontrolování celého předku se zjistilo že to byl top case, na xjčku sem to nějak nepocitoval.

Jinak u většiny motorek to ani nepoznáš

Zkusenosti s Topcase

25.8.2011 v 10:14 | Nahoru | #29
A já proč se mi vlní ZR ve 200 km/h a ono je to kufrem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusenosti s Topcase

25.8.2011 v 10:29 | Nahoru | #30


ty woe, tak nakonec měl pravdu, normálně ten kufr to takhle odhlečuje...

Naposledy editováno 25.08.2011 10:30:21
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist