Téma: fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

1.8.2011 v 22:14
Ahoj, tak jsme se včera vrátil z nejdelšího výletu a jsem nadšen!

Původně to vypadala že s přítelkyní vyrazíme na 2 týdny asi do Řecka (chci se podívat na Meteoru a dál ), ale jak jsme si v práci drze řekli o 3 týdny a ono to vyšlo (!!!!), tak jsem začal plánovat výlet po Pyrenejském poloostrově a po jižní Francii a když jsem si ještě k tomu tady na foru všiml, že se v náš první týden koná Faro, tak jsme ještě posunuli odjezd na dříve, abychom tam stihli dojet. Přesun tam vycházel na asi 3300 km za 5,5 dnů.... no a nevěděl jsem, jestli to zvládnem.

Udělali jsme nějaké přípravy (koupil jsem mapy, poznačil si zajímavé místa ve Španělsku, Portugalsku a v Jižní Francii, v tomhle pomohly cestopisy co jsou tady, hlavně ten Valáškův) motorka byla ok, pneumatiky měly najeto 8 tisíc, tak jsem je ještě neměnil , vzali jsme si stan, vařič a věci jako vždy, navíc asi jen holení a tekutý prášek na praní), motorku jsme den předem asi hodinu balili a v pátek 8.7. po práci odpoledne na ni sedli a vyrazili jsme. Na Googlu jsme si našel trasu mimo placené dálnice a poznačil si ji do mapy, takže jsme to vzali přes Prahu, Rozvadov, Neměcko, Mulhouse ve Francii, boční silnice, a pak už víc neplacené dálnice, vedro pařák, koupání v Atlantiku, Španělsko, dopoledne zima, vyhřívané rukojeti, Portugalsko krásná krajina.
Aby to nebyl jen přesun, tak jsem do trasy tam zařadil i mys Cabo da Roca, to je nejzápadnější místo Evropy a po bočních cestách to tam dost dlouho trvalo, ale paráda! Pak průjezd Lisabonem a cedule že Faro je za 255km po silnici 1.třídy, ale suprové, krásná silnice, pořád tak 110, zatáčky, mírné kopečky, no a ve středu večer jsme tam přijeli, Peacemaker nás navedl do "československého sektoru" (díky!), kde už stanovalo plno motorkářů z Čech, Moravy a ze Slovenska. Za 5,5 dne jsme tedy ujeli 3734 km, no prostě to byl hlavně přesun, ale stálo to za to

Samotný sraz by byl taky na dlouhé povídání, hromada motorek, motorkářů, stánků, prachu, koupání u moře, výlety..... ale hlavní je že se tam sejdou podobně "postižení" motorkáři, totiž ti co jsou ochotni podniknout tak dlouhou cestu. No prostě celý sraz je na samostatný článek a plno fotek (budou! i s videm), pro nás byl ale spíše odpočinkem před hlavní části výletu, protože to bylo jediné místo, kde jsme postavili stan na více nocí

Původně jsem si poznačil několik míst ve Španělsku a Francii (+Gibraltar a Andora), které jsem chtěl navštívit, ale Refi mě před odjezdem nakopla, jestli se nechci mrknout do Maroka.... pak mi kamarád Tomáš, co tam už byl, dal pár dalších informací a na další jsem se poptal ve Faru, něco mi poradili motorkáři z Křenovic co tam zrovna jeli, pak Jarda z Vimperku, který odtamtud zrovna jel se synovcem a jeho kamarádem (a darovali mi kurty a mapu, díky!), jinak všichni se před cestou do Maroka nechali očkovat a my jsme nebyli. Tyto poslední obavy ale rozptýlil Jarda Šíma, že tam celé roky jezdil bez jakéhokoliv očkování tak jsme se rozhodli, že se tam zkusíme na pár dní mrknout.... (pořád tomu nemohu uvěřit, já a dojet na motorce do Afriky?..... )

Tak jsme po srazu nezůstali na nedělní večírek, kde mělo být vše zdarma a po vyhlášení vítězů vylosovaného H-D a výletu do Daytony jsme se rozjeli směr Algeciras (přístav na jihu Španělska), trajekt do Španělské Ceuty vyšel za 133E (za dva lidi +moto, tam a zpět) a už jsme pluli. Hranice z Ceuty do Maroka chvíli papírovaní, ale bylo to rychlejší, než na Turecké nebo Ukrajinské hranici, takže už jsme vjížděli do Maroka, do první Africké země v životě! Super!
Maroko je krásná země, lidé v horách a na venkově super, ve městech jim jde spíš o prachy, ale návštěva Fesu super, medina s 9000 úzkými a různě klikatými uličkami paráda a ... (více napíšu v cestopisu ) no pak jsme fičeli do Meknesu, pak jsem chtl poprvé v životě defekt, hřebík stovka, antipich, dojezd do místního pouličního pneuservisu, oprava knotem, drží to do teď, pak koupání v Atlantiku, zase nějak přes hory zpátky do Cauty, trajekt, hlednání místa na spaní v totální tmě ráno Gibraltar, fakt mě překvapil, hlavně krápniková jeskyně, tedy celkově mě na výletě dostaly místa, které jsem nečekal, tak možná je lepší před cestou nic nezjišťovat a jen vyrazit
dále starý most v Rondě, Alhambra, moře, údolí kolem Siery Nevady, město Gaudix kde polovina obyvatel žije v zemi (ve vydlubaných jeskyních) a ze země nad tím trčí jen komíny, antény a satelity, další krásné hory, údolí, kaňony...... až na sever Španělska, pak Andora, velká nákupní zóna, taky nám po noha dnech začalo pršet, už jsme ani nevěděli co je to déšť , , Francie, most u Millau, neuvěřitelné jak to stavěli..., aquadukt Pont du Gard z dob starověkého Říma (pěkný protiklad) a pak už pomalu návrat domů
Naše republika nás přivítala zimou a trvalým deštěm, takže na nedostatek extrému si nemůžeme stěžovat :-)

no prostě bylo to krásných 24 dní
najeli jsme 9652km, kdyby se pak nezhoršilo počasí a nevynechali by jsme Alpy, tak desítka by tam byla :-)

Ale hlavně - máme moooooooooooooooooooooc zááážitků! :-)

fakt, nejezděte jen kolem komína, nabalte se a cestujte, je to bomba! :-)

Musím moc poděkovat přítelkyni, za to že takovou cestu se mnou chtěla absolvovat a prožít a že ani po 2 týdnech to nechtěla zapíchnout někde na déle na pláži, ale chtěla vidět a projet další místa,
děkuji mojí letité Hondě Deauvillce s kardanem za to, že to opět vydržela bez závady (závadu ještě nikdy neměla!),
tím pádem schopnému mechanikovi Pepovi od NJ, který mi už roky na ni dělá pravidelný servis
a ještě děkuji všem kamarádům, co mi s čímkoliv pomohli, nebo něco půjčili, aby jsme vůbec mohli jet!
Taky tady z fóra děkuji titusovi, že mi daroval české vlaječky a Radimovi-CC, že mi daroval popruh na tankvak, který jsem před odjezdem nemohl najít.

Jinak cestovali jsme klasicky levně, kromě Fara všude spali volně (na divoko) v přírodě, takže kromě úspory i nějaké to dobrodružství, když vám kolem stanu chodí nějaké to zvířatko A jídlo jsme si připravovali sami, ohřívali nebo vařili na vařiči. Jako vždy.

Celkově ty 3 týdny vyšly na ...... 18.450,-Kč
(samozřejmě každého z nás)
největší částka padla na benzín,
Faro 45,-euro za každého,
trajekt 133,-euro za oba dva + moto oběma směry,
dálniční poplatky jen vyjímečně, celkem asi 6x po euru a něco (max. 1,6 euro)
vstup byl nejdražší na skálu na Gibraltar 26,-euro za oba dva
něco taky za parkovné a nebo za bakšiš v Maroku (více o tom v cestopise)
a pak už jen jídlo, pití a nějaké dárky,

Když by si člověk z té částky odečetl peníze za jídlo a pití, které utratí doma za 3 týdny, tak si myslím že to vyšlo docela levně.
A nebo když si představím, že bych ty peníze dal za dovolenou někam letecky, kde bych pak strávil 2 týdny na jednom místě, většinou v hotelovém komplexu a na pláži o ploše 100x100 metrů.... fakt ne :-)

Pneumatiky teď mají najeto přes 17 tisíc km a pořád mají ještě dost vzorku :-)
(domplním info: i předtím mi různé pneumatiky na ni vydržely kolem 20 tisíc km, takže nic mimořádného, jen zadní je teď více ojetá do válce :-) )

Samozřejmě že ještě chystám
1. fotoalba, jedno k cestě a jedno speciální k Faru se vším zajímavým, co jsem tam viděl
2. taky jsem něco natočil, takže video nebo videa
3. a samozřejmě napíšu cestopis a samosřejmě zase nevím kdy :-)

Naposledy editováno 13.10.2012 16:45:14

7.8.2011 v 21:27 | Nahoru | #121

Pjercak píše: Hotovy marko polo

to ne, zas nic mimořádného to nebylo, jenom na tom srazu ve Faru byli daleko větší borci, já jsem v porovnáni s nimi pořád jen cestovatel-začátečník, pořád jen začínám....
ale baví mě to!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

7.8.2011 v 21:30 | Nahoru | #122

mlynec998 píše: no pekny vylet.
mna vcera priviezli na vlecke z Kaprunu.odislo mi na moto lozisko predneho kolesa.najprv som ho dal za 75e vymenit a po 100km na GG sa to stalo znova na total.rozhodol som sa to odtiahnut.bude tam vacsia vada.asi loziska nedosadnu az na vnutornu tycku..

tak ze mozem len ticho zavidiet...

tak to je fakt smůla, otázkou je jestli na to jde dopředu přijít nebo ne... jestli by si člověk neměl raz za pár let některé součástky na motorce vyměnit jen tak, preventivně, třeba ty ložiska a nevím co ještě.... smaozřejmě je to otázka peněz. Já dávám motorku každých 12 tisíc km jednomu moc šikovnému mechanikovi co má svůj motoservis, má tam dost plno a ten mi udělá to co předepisuje výrobce dle najetých km, ale kromě toho i motorku projede a tak nějak prohlídne a když se mu něco nezdá, tak mi volá, jestli to nemá preventivně vyměnit.
Ale fakt nevím jestli i to, co jsi měl ty, se dalo dopředu odhalit....

7.8.2011 v 21:31 | Nahoru | #123

Sema píše: Nejen u sportovních, kamarádovi odešel regulátor na TA 600 loni v Rakousku. Ale zas to při těch 17,5 V krásně svítilo

Tak si blahopřeji, že mi to při těch všech výletech vyšlo

7.8.2011 v 21:33 | Nahoru | #124

Milan GSA píše: super ty ses s tím nikdy moc nesral
matně přemýšlím kdy sem si mohl dovolit tolik dnu dovolené abych to dal taky - nikdy no a je mi jasné že to neklapne jinak ta cenna vcelku OK jet a utrácet jen za nutnosti tak se musíš do 30ti vlezt za oba .

no já si pořád myslím, že to byla halůz.... že nám dali oběma takové volno a ve stejný termín ještě k tomu....
Do 30ti by to asi i šlo, ale nechtěli jsme šetřit zbytečně moc, za vstupné jsme dali všude, kde jsme chtěli něco vidět, jídla jsme si kupovali taky dost, občas se i přejedli když bylo něco moc dobré a ještě jsme nakoupili nějaké trička, hadry, dárky... takže jo, bez toho všeho by to šlo, ale to jsme nechtěli.

7.8.2011 v 21:38 | Nahoru | #125

7.8.2011 v 21:40 | Nahoru | #126

valasek píše: Ahoj Romane a vítej z cest. Zdravím Tě ze Skotska, nakonec jsme o tom spolu mluvili. Vybírám si tu déšť i za Tebe, určitě jsi nic než modré nebe neviděl. Věřím, že vás Španělsko okouzlilo, no smekám před výkonem Tvé ženy. Asi Tě má hodně ráda, když se nechala nalákat na takovou dálku.Aby jsi ale moc nespych, přikládám dvě své fotky. První určitě poznáš a ta druhá je z přejezdu Atlasu, kam jsem zamířil z Fezu. Těším se na Cestopis, rád se po tom zdejším dešti a zimě trochu ohřeji. Zdraví Tě vašek [img]

Přímý link na obrázek musí být platná url.
Tento text podmínku nesplňuje:

Ahoj Vašku, tak tedy klobou dolů, teď spadla čelist mi!
Odšlapat to vše musí být daleko větší "masakr", makačka, výdej energie, než se "jen vézt na motorce".... Jinak neboj, nezpychnu, jak jsem psal, na tom srazu ve Faru bylo plno motorkářů cestovatelů (nejen Jarda Šíma), co toho mají nacestovano plno, projeto hodně zemí na více kontinentech.... takže vedle nich se ani zpychnout nedá
Tady jsem se spíš chtěl pochlubit, že i takový normální motorkář s menší rozpočtem se může podívat za hranice všedních dnů a využít tipů v cestopisech, co jsou tady, třeba myslím i ten od tebe
Jinak co se týče cyklistů-cestovatelů, pár jsem jich už potkal, např. Slováky co jeli z Estonska, nebo nějaké Holanďany v Turecku (měli na kole vlaječku své země) a je to síla, jaké vzdálenosti si tito lidi na těch těžkých kolech dávají....
fakt klobouk dolů

7.8.2011 v 21:42 | Nahoru | #127

Marex píše: Huááááá! To bych asi mašinu po příjezdu hodil do studny..... Jsem dal za dva dny 1000km a málem jsem skončil na vozejku : ))))

Do dálky to chce pohodlnou motorku!

7.8.2011 v 21:46 | Nahoru | #128

Bohunka píše: Díky moc za tip - třeba někdy něco podobného podniknu - nebráním se takovým cestám, spaní na divoko mám ráda a nízkorozpočtovou dovolenou zvládnu bez problému každý rok. Zážitky nám nikdo nevezme, těším se na cestopis

Ahoj Bohumko, držím ti palce, ať se ti to taky podaří, je to paráda
Tedy když člověk jede pohodově, pohodové kilometry a dobré parťáky (parťáky, parťačku), to je pak pohoda
Jinak napiš mi do zprávy, jak dopadlo to vaše Rumunsko, jak vám to vyšlo a jestli máte někde fotky? díky

7.8.2011 v 21:52 | Nahoru | #129

Simír_01 píše: Super, až na pár míst mám uplně stejné fotky JJ., všude dobře, tak co dmom !!!! Mazec chlape, fandím. Závist snad jen ty fotky z Maroca, já to nestíhal, tak jsme to nedali, měli jsme jen 16 dní a najeli jsem 9508km a o Alpy jsem to taky ochudil. teda spíš o paříž, přes kterou jsem se chtěl vracet a pak bych dal 11 000km. Tak z toho bylo jen těch 9 508km. Jsi lepšííííííííííííííí

Tak to zkusím do fotoalba schválně vyštrachat nějaké, co si budu myslet, že nemají ostatní
(hrabal jsem se ve fotkách, z 1800 ks jsem už udělal výběr 900 ks a dokonce jsem zvládl poskládat videa do jednoho, má to 1 hodinu a 25 minut.... tak to musím hodně hodně sestříhat, teď je to nedivatelné )
O Paříži jsem cestou nazpět taky na chvíli zauvažoval, ale pak si uvědomil že by to na ni chtělo 1 celý den... spočítal dny a raději jel v klidu přímo. Stejně nám už ve Francii a Německu občas sprchlo, v ČR pak už pršelo pořád, tak pohodovější tempo přišlo vhod. (vše jsme jeli po neplacených silnicích)
Lepší vs. horší - o tom to přece není a na ujeté km se to nedá počítat vůbec, jde o to aby si to každý užil tak jak chtěl, takže jsme oba dva vyhráli

8.8.2011 v 08:46 | Nahoru | #130

8.8.2011 v 15:07 | Nahoru | #131
Ahoj Romane

... no tedy klobouk dolů, byla to asi pěkná "porce" ...

... OM

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fajně jsem se projel, Faro a ...Maroko !

8.8.2011 v 15:53 | Nahoru | #132

8.8.2011 v 22:37 | Nahoru | #133

Honza

9.8.2011 v 19:29 | Nahoru | #134
Moc pěkný . Taky bych rád jednou nějakou takovou cestu zažil, to musí bejt paráda.

9.8.2011 v 23:15 | Nahoru | #135
Za mě- kdybych měl tu možnost jel jsem letos stejně, a to jsem netušil že má nejoblíbenější kapela ve Faru hraje. Nevím jestli je to věc vývoje nebo náhoda, ale směřuješ k tomu kam jsem se snažil svést naši bývalou diskuzi o tom proč a jak cestovat. Na rozdíl od Norska a Turecka mám pocit ,že jsi jel jen pro vás dva.
Dobrý chlape. A rád, velice rád si tentokráte od tebe přečtu cestopis, nebo snad poslechnu vyprávění.
Tím jsem vyčerpal dávku pochval na dalších sto let.

Naposledy editováno 09.08.2011 23:17:05

10.8.2011 v 12:12 | Nahoru | #136
ahoj všem, omlouvám se že nestíhám každému zvlášť odpovědět, ani tady a ani na zprávy, fakt nestíhám, vyrážím dneska na další výlet (hurááá! ), na pár dnů s kamarády kousek do Alp, tak se sem dostanu příští týden

10.8.2011 v 13:24 | Nahoru | #137
Super cesta, tise zavidiiim

13.8.2011 v 02:46 | Nahoru | #138
Seš ďábel
Už se těším na cestopis

13.8.2011 v 10:11 | Nahoru | #139
Mazec kámo.Smekám

15.8.2011 v 15:29 | Nahoru | #140
Simír_01> Ahojik, já mám VFR750 F rv. 1986 a najel jsem na ní 92000 km, prozatím jsem měnil regulátor napětí a alternátor, 1x ulomená stupačka a jinak jen spotřební materiál. Letos už bych ji chtěl dát na veteránská čísla, má už 25 roků, ale jsem s ní spokojen. Moje nejdelší cesta non stop 1700 km do Anglie, jinak běžně jedu za den 600-700 km.

18.8.2011 v 00:13 | Nahoru | #141
motr> super
tak to blahopřeji k takovému bezproblémovému stroji po tolika letech

18.8.2011 v 00:25 | Nahoru | #142

Waltr píše: Tak hele draku, napsaného tu bylo dost. Dokonce i Refi která jinak doporučuje jezdit jen tak bez plánování tě pochválila za plánování.
Tím jsem vyčerpal dávku pochval na dalších sto let.

Ahoj, myslel jsem že to jak Refi napsala že jsem nenechal nic náhodě patřilo přípravě stroje před cestou, jako aby mi motorka šlapala zase bez jediné poruchy
S tím plánováním jsem to asi už psal, jak to mám, někdo neplánuje nic a jiný zase všechno komplet, každý den kolik ujede, kde bude spát a kde jíst.... takže já mám blíže k tomu prvnímu, jen si dopředu značím místa, které stojí za to cestou navštívit, ale ještě nikdy jsem je nenavštívil všechny, vybírám si je až po cestě a taky trasu si vybírám po cestě (tedy kromě toho rychlo přesunu do Fara, to jsem si ji poznačil dopředu).

Zajimavé... Norsko jsem jel, protože jsem se chtěl podívat tam, kde slunce nezapadá (za polární kruh) a vidět co jsem ještě neviděl, pár míst (a bylo to super!!! ) a Turecko jsem jel jen pro sebe, protože jsem tam chtěl a chtěl jsem vidět řadu míst a vyzkoušet si jaké to je cestovat sám (a bylo to opět super!!! ) , takže pro nikoho jiného jsem to myslím nejel Ale nevím jestli jsem teď nerozpoutal nějakou další nekonečnou diskusi....

OK, cestopis se pokusím udělat co nejdříve (rozuměj letos ) a pochvaly bohatě stačí, příště čekám už jen kritiku

18.8.2011 v 00:29 | Nahoru | #143

HonzaČ píše: Romane, super čtení, tiše závidím a těším se na cestopis a fotky. Jednou bych se také chtěl vydat na takovou cestu, ale zatím mi to nevychází - přes léto musím makat, abych vydržel přes zimní období.

Honza

Ahoj Honzo, zkus to jako Italové, jak se říká že v létě nepracují a v zimě tančí....
teď vážně, chce to najít takovou práci, aby si člověk mohl vzít aspoň 2 týdny dovolené (nebo raději 3-4 týdny), nějakou kde je nějaká zastupitelnost jak se říká.
Jinak ani zima není zabitá, četl jsem pár cestopisu do tepla (Afrika, blízký východ), kdy jeli v zimě, z ČR autem s motorkou na přívěsu a až odněkud kde bylo tepleji na motorce. Taky možnost. (jen mít to auto a přívěs...)

18.8.2011 v 00:32 | Nahoru | #144
Roman cestopis nech na dlouhou zimu

18.8.2011 v 00:43 | Nahoru | #145

Simír_01 píše: Roman2bk> Kolik už máš na Hondičce najeto? Před pár dny jsem na své VFR pokořil 100 000km. Příští rok bych chtěl dát Skandinávii s částí Ruska, no snad to klapne. Pak bych to rád zkusil buď do Afriky ( nejradši Maroko, Alžír, Tunis a přes Scílii domů ) nebo zase na Východ...tentokrát asi ještě kousek dál, třeba Azerbajdžán, Irán - Kaspické moře a do Baku. Plánů je hodně, krásných míst ještě víc a těch dalších 100 000km nehodlám najet okolo baráku

První info raději soukromě... a k těm místum napíšu jen to, že je to super výběr, ale ty vzdálenější místa asi u mě zůstanou jen snem, protože mám pořád pocit, že ty 3 týdny byla náhoda a taky ty vzdálenější místa už budou pro mě finančně trošku mimo....
No nic, přeju ti ať ti to vyjde a pak tu dej cestopis a nebo aspoň fotky a napiš jak ta cesta probíhala

18.8.2011 v 00:46 | Nahoru | #146

mlynec998 píše: Roman2bk> prave ze niekedy je starat sa moc az na skodu.tiez to davam kazdych 10.000km do servisu a po pravde dost sa v moto vyznam.chcem to mat vzdy v super kondici,ked jazdim hlavne dalej.loziska a gufera sa mi zdali troska opotrebovane,tak som ich dal pred vyjazdom do Alp vymenit aj s gumamy za nove.prve odyslo po 1.000km,to mi tam vymenili a druhe po 100km.ale to s tym uz sa nedalo ani ist.teraz som volal jednemu odbornikovi,ktoremu prave idem s kolesom a on ze na 90 % je kratka vnutorna tycka medzi loziskami.ako je to mozne,alebo ci spravne nedosadlo lozisko 2x mi je fakt zahadou.zozhodne to treba viac preskumat,nie len vymenit kus za kus...

přečetl jsem si co tě potkalo a spíš je to vyjímka, pořád budu věřit že lepší je dávat motorku na pravidelný servis, jak předepisuje výrobce. Už jen proto, že když se na ni mrkne a sveze se na ni zkušený servisák, tak spíš něco odhalí, než ten kdo na motorce jezdí pravidelně a nějaké divného zvuku si všimnout nemusí (pokud se neobjeví náhle).

18.8.2011 v 00:53 | Nahoru | #147

yeuop píše: Bubrak:
a jak moc by te nasralo, kdyby se ukazalo, ze se mu to nikdy neporuchalo?

Roman: hele, tak mne napadlo - co takhle zalozit nove tema, kde kazdy napise, na kolik ho vysla dovolena? proste kratce a vystizne ve smyslu: "8 dni v alpach, jeli jsme dva, najeto 3500km, stalo to 10000kc, spali jsme vetsinou tam a tam, zrali jsme v hospodach"
to by mohlo byt pro hodne lidi zajimave.. hm?

Jo, to by šlo. Ale nechyl bych to na zimu, přijde mi to jako takové zimní téma, teď v létě je to spíš o tom kam ještě vyjet a kde se projet...

18.8.2011 v 18:22 | Nahoru | #148
Roman2bk> Tak to nemá Romane chybu.Klobouk dolů,před váma dvěma.Jen závidím.Na video se moc těším.

19.8.2011 v 22:08 | Nahoru | #149
Romane,na motorkare zas az tak moc nechodim,ale jak vidim nejake tema zalozene tebou tak vim ze to bude kvalita.Super dovolena,zavidim.

28.8.2011 v 21:44 | Nahoru | #150
Perfektní a suprovní jako vždy jseš fakt kádr,příští trasu jedu s tebou.