globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ??xenony??
 
25.7.2011 v 20:01
Zdravim, mohou se na motorku nainstalovat xenony ? Dekuji za odpoved
Předchozí
1 2 3
Následující

??xenony??

25.7.2011 v 20:10 | Nahoru | #1
Mohou, ale jestli je to legální?..

??xenony??

25.7.2011 v 20:19 | Nahoru | #2
Můžeš, ale pak to máš na místě za 2000,- A při nehodě ti může pojišťovna ukázat prostředníček.

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

25.7.2011 v 21:16 | Nahoru | #3
nemontuj to tam !! nebud další kretén, co patří srazit do struhy

??xenony??

25.7.2011 v 21:21 | Nahoru | #4
existujou i modré žárovky ale ty nemají takový efekt... zůstaň u klasických žlutých..

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

25.7.2011 v 22:35 | Nahoru | #5
Myslíte si že je pravda i to co mi říkali v SUZUKI H3 Paskov: Podle nich může čočka u mý Sjůůůzi časem popraskat tím že místo originální žárovky tam vrazím xenon..Jaký máte názor na tohle?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ??xenony??

25.7.2011 v 22:53 | Nahoru | #6

Mirek12 píše: nemontuj to tam !! nebud další kretén, co patří srazit do struhy



Toto je nekvalitni nazor.

Xenon neni legalni, ale je rozhodne ku prospechu (motka je viditelnejsi, a brutalne je to znat za silnejsiho deste nebo mlhy), pokud neoslnujes protijedouci, coz ani ja ani bracha neoslnujem, to me 10x za den oslni nejaky auto co sviti nahoru. Xenon je kapka v mori.

(reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 08:33 | Nahoru | #7

Pro_man píše: Myslíte si že je pravda i to co mi říkali v SUZUKI H3 Paskov: Podle nich může čočka u mý Sjůůůzi časem popraskat tím že místo originální žárovky tam vrazím xenon..Jaký máte názor na tohle?



ja myslim ze ne... ta vybojka ma 35W prikon, obyc zarovka ma 55W .. tzn za predpokladu ze maj podobnou ucinnost jako zarovka (coz ma lepsi) tak do svetla jde od xenonu min tepla. asi ta vybojka vyzaruje vic UV takze je mozny ze naky plasty to muze nejak degradovat...

??xenony??

26.7.2011 v 08:42 | Nahoru | #8
S montazi a pouzivanim a cockach by problem bejt nemel (nemyslim legislativne), jenom se to musi kurevsky dobre nastavit, jinak budes oslnovat. Za pouziti v klasicky parabole bych sekal hlavy.

2 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

26.7.2011 v 08:45 | Nahoru | #9
většinou ty levnější výbojky akorát produkujou víc tepla a a zdeformují ti parabolu... já bych viděl jako nejlepší a zároveň nejlevnější kompromis žárovky Osram Nighbreaker druhé generace (první celkem praskala, druhá je na tom podstatně lépe) cena za sadu dvou žárovek zhruba 400-500 korun.
Dle vyhlášky mohou mít žárovky nějakou max. svítivost a ještě nějaká malá tolerance, ty nightbreakkry jsou na samé hranici takže svítí na max, navíc mají podstatně bělejší světlo a tím pádem i svítí dál, je tedy takové intenzivnější... navíc se jedná o homologované žárovky... takže asi nejměně investuješ a budeš mít bezproblémové řešení které nesvítí tak jako xenon (ikdyž ani xenon nemůže svítit o moc víc - opět jde spíše o tu barvu světla) ale podstatně lépe než běžné žárovky...

Naposledy editováno 26.07.2011 09:08:36

(reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 09:08 | Nahoru | #10

molex píše: většinou ty levnější výbojky akorát produkujou víc tepla a a zdeformují ti parabolu... já bych viděl jako nejlepší a zároveň nejlevnější kompromis žárovky Osram Nighbreaker druhé generace (první celkem praskala, druhá je na tom podtatně lépe) cena za sadu dvou žárovek zhruba 400-500 korun.
Dle vyhlášky mohou mít žárovky nějakou max. svítivost a ještě nějaká malá tolerance, ty nightbreakkry jsou na samé hranici takže svítí na max, navíc mají podstatně bělejší světlo a tím pádem i svítí dál, je tedy takové intenzivnější... navíc se jedná o homologované žárovky... takže asi nejměně investuješ a budeš mít bezproblémové řešení které nesvící tak jako xenon ale podstatně lépe než běžné žárovky...



ja si myslim ze i levna vybojka neprodukuje vic tepla nez zarovka.. prikon maji ty xenony nizsi a ucinnost nizsi nez zarovka snad uz horsi bejt nemuze, takze nevim kde by se to teplo navic vzalo...

legislativne je to podle me omezene jen vykonem(prikonem) - 55W, jestli sviti vic to si nejsem jistej, spis se vlakno zhavi na vyssi teplotu=belejsi svetlo ... clovek pri nem asi lip vidi, ale o to min ta zarovka vydrzi...

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

26.7.2011 v 09:14 | Nahoru | #11
je to dáno svítivostí.... nevím teď přesně kolik to bylo...
jinak k životnosti tak nevydrží 30 000km ale 20 000km... je to stokorunové řešení :) pro mě jasný vítěz:)

http://www.osram.com/osram_com/Consumer/Automotive_Lighting/Products/Headlights/NIGHT_BREAKER_PLUS/index.html

Naposledy editováno 26.07.2011 09:16:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 09:50 | Nahoru | #12

molex píše: je to dáno svítivostí.... nevím teď přesně kolik to bylo...
jinak k životnosti tak nevydrží 30 000km ale 20 000km... je to stokorunové řešení :) pro mě jasný vítěz:)

http://www.osram.com/osram_com/Consumer/Automotive_Lighting/Products/Headlights/NIGHT_BREAKER_PLUS/index.html



jo z hlediska technickych norem pro vyrobce to bude svitivosti, pro me jako pro uzivatele bude rozhodujicich tech 55W... tzn ze kdyby to pri tech 55W nemelo splnovat tak by tam asi mela byt naka poznamka ze to neni zarovka do provozu.. jako je to na tech 80/100W H4 apod...

ad vydrz... nooo asi zalezi dost na konstrukci svetlometu.. nam v aute treba horej pomerne rychle... na motorce mam dalkovou puvodni, potkavaci sem tam mel asi 3 roky, od te doby tam mam 7let xenon a taky stale maka:)

(reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 10:14 | Nahoru | #13
Pokud jde o zarovky, tak Osram Nightbreaker Plus jsou zarovky urcene do aut. Do motorek jsou zarovky Osram Night Racer a X-Racer, ktery jsou uzpusobeny na vetsi otresy nez v aute. Doporucena MO cena za par Night Racer H7 je 593,- Kč


Naposledy editováno 26.07.2011 10:14:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 11:11 | Nahoru | #14

assassin píše: jo z hlediska technickych norem pro vyrobce to bude svitivosti, pro me jako pro uzivatele bude rozhodujicich tech 55W... tzn ze kdyby to pri tech 55W nemelo splnovat tak by tam asi mela byt naka poznamka ze to neni zarovka do provozu.. jako je to na tech 80/100W H4 apod...

ad vydrz... nooo asi zalezi dost na konstrukci svetlometu.. nam v aute treba horej pomerne rychle... na motorce mam dalkovou puvodni, potkavaci sem tam mel asi 3 roky, od te doby tam mam 7let xenon a taky stale maka:)



ne to jsme si asi nerozuměli... myslel jsem, že ty žárovky běžně svítí třeba na 80% z tý normy... kdežto ty nighbreakery té normy využívají až na samou hranici a i tou "bělostí" světla vlastně svítí víc...
k životnosti tak to by bylo smutné kdyby xenon za tu cenu co stojí odešel po pár letech... ale říkám vzhledem ke stokorunové investici a o nějaké procento nižší životnosti než obyčejné žárovky je investice resp. "připlacení" za "nadstandart" v řádu desítek korun :) na motorce nemusím nic jiného měnit a vše je naprosto v pořádku, legální... a vzhledem k tomu, že to chce cpát do 125ccm, kterou beztak za pár sezon vymění bych to viděl jako nejrozumnější řešení :)

(reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 11:15 | Nahoru | #15

molex píše: ne to jsme si asi nerozuměli... myslel jsem, že ty žárovky běžně svítí třeba na 80% z tý normy... kdežto ty nighbreakery té normy využívají až na samou hranici a i tou "bělostí" světla vlastně svítí víc...
k životnosti tak to by bylo smutné kdyby xenon za tu cenu co stojí odešel po pár letech... ale říkám vzhledem ke stokorunové investici a o nějaké procento nižší životnosti než obyčejné žárovky je investice resp. "připlacení" za "nadstandart" v řádu desítek korun :) na motorce nemusím nic jiného měnit a vše je naprosto v pořádku, legální... a vzhledem k tomu, že to chce cpát do 125ccm, kterou beztak za pár sezon vymění bych to viděl jako nejrozumnější řešení :)



no ja nevim, on ten xenon zas tak drahej nebude... cinsky hid sady se uz prodavaji tak levne ze mozna vyjdou levneji nez ty supersvitive zarovky:) v dobe kdy sem to tam daval ja tak tyhle hid sady nebyly a kupoval sem xenon z rozbityho svetla z auta.. to se da taky sehnat levne... druhej co vozim v zime na kole sem dokonce od hornetaka dostal zadara...

samo legalni to neni...

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

26.7.2011 v 12:25 | Nahoru | #16
Dezinformace, polopravdy a pověry...

Xenon je výbojka a jako taková má několik vlastností (popíšu rozdíly oproti žárovkám):
1.)Homologace a problém oslňování - problémem xenonu je jiný tvar zářiče. Ideální reflektor má bodový "zářič" (říkejme tak místu, které vytváří světlo). U žárovky je zářič ve tvaru 7mm dlouhé tyčinky a na tento tvar zářiče se vypočítají zrcátka a čočky reflektorů tak, aby odražené paprsky vytvářely odpovídající světelný kužel. U xenonu je zářič mnohem větší, je to kulová baňka naplněná plynem o průměru cca 1.3 cm. Září tedy i v místech, kde se s tím při návrhu halogenového reflektoru nepočítalo. Výsledkem jsou "falešné" paprsky vrhané směry, které jsou mimo homologační normu. S tímto jsevem se lépe vypořádavají čočkové reflektory a nejhůře staré "neprůhledné" reflektory s tzv. fresnelovámi čočkami v předním skle. Xenon obecně není bodový ale "objemový" zdroj světla. Poznámka: Xenonové reflektory se navrhují především jako projekční, jako by se jednalo o kinový projektor s koncetrovaným paprskem světla, u kterého i malá nečistota na skle reflektoru může způsobit tmavý stín ve světelném kuželu - BTW proto jsou u aut vybavených Xenony povinné ostřikovače reflektorů.
2.) Zahřívání. Jako celek je xenon efektivnější (35W svítí jako 55-60W halogen a tomu odpovídá i generované teplo). Patice výbojky se však zahřívá v jiných místech než patice žárovky a zejména levné xenony (namodralé až fialové světlo) emitují hodně UV záření, které způsobuje degradaci některých plastů (žloutnutí). Může se stát, že vnitřní část reflektoru se tím, i přes menší výkon, přesto poškodí - velmi to závisí od konstrukce reflektoru a použitých materiálů (někde problém, jinde OK).

Můj osobní názor: Xenon u motorek není sice homologovaný (už jen kvůli nutnosti ostřikovačů), ale může být užitečný podle hesla: "raději mírně oslnit, než nebýt zaregistrován"... Když auta ještě nemusela svítit, měly motrky výhodu, nyní je situace taková, že na běžná světla si autaři zvykli a moc je nevnímají. Mít moto se špatným světlem, tak o tom Xenonu přemýšlím!

Edit: znám motorkáře, kteří přes den jezdí s dálkovými světly - neoslňují, ale jsou vidět...

Naposledy editováno 26.07.2011 14:57:12

??xenony??

26.7.2011 v 12:42 | Nahoru | #17
joro: hele s tema ostrikovacema - ja s tim nemam vubec zadnej problem ze ostrikovac nemam, sviti to porad pekne

(reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 15:57 | Nahoru | #18
joro> je to kulová baňka naplněná plynem o průměru cca 1.3 cm.

to je blbost, alespoň teda u mých výbojek (místo H9/H11 tuším) je max 5-6mm

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

26.7.2011 v 22:41 | Nahoru | #19
Já jsem ten xenon taky řešil, motorka mi strašně špatně svítila, v noci to bylo o hubu a když začlo v noci pršet tak se nedalo jet vůbec. Koupil jsem ho důkladně seřídil světlo a je to bomba. Zdůrazňuji že mám projektorové světlo s čočkou.
Na technické úplně bez problémů, a to jsou u nás hodně přísní, policie taky nic (zatím), ani v rakousku, kde jsem dostal pokutu 12 eur za 65 km/h v obci, o světle ani zmínka.

Zato nechápu když to někdo narve do parabolových světel a už vůbec nechápu že to někdo dává do motorek který svítí výborně. Viděl jsem Blackbirda s xenonama, ZX 10R s xenonama a pod.

??xenony??

26.7.2011 v 22:50 | Nahoru | #20
Hlavni problemy v instalaci jsou asi takove jake popsal Fugo, ovsem zapomel na nutnost automatickeho rizeni sklonu paraboly resp. cocky. Coz je dalsi elektronika navic.

(reakce na) ??xenony??

26.7.2011 v 23:26 | Nahoru | #21

changes1 píše: Já jsem ten xenon taky řešil, motorka mi strašně špatně svítila, v noci to bylo o hubu a když začlo v noci pršet tak se nedalo jet vůbec. Koupil jsem ho důkladně seřídil světlo a je to bomba. Zdůrazňuji že mám projektorové světlo s čočkou.
Na technické úplně bez problémů, a to jsou u nás hodně přísní, policie taky nic (zatím), ani v rakousku, kde jsem dostal pokutu 12 eur za 65 km/h v obci, o světle ani zmínka.

Zato nechápu když to někdo narve do parabolových světel a už vůbec nechápu že to někdo dává do motorek který svítí výborně. Viděl jsem Blackbirda s xenonama, ZX 10R s xenonama a pod.



V ZX10R to mam a rozhodne to nesviti vyborne. Aspon teda v 04, mozna 06 , 08, 11 na tom budou lip.

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

27.7.2011 v 08:48 | Nahoru | #22
06/07 určitě na tom líp nejsou, jsou tam projektory, na potkávačku mám xenon a na dálku žárovku (xenonu dlouho trvá než svítí na max).

(reakce na) ??xenony??

27.7.2011 v 08:55 | Nahoru | #23

Fugo píše: 06/07 určitě na tom líp nejsou, jsou tam projektory, na potkávačku mám xenon a na dálku žárovku (xenonu dlouho trvá než svítí na max).



xenonman prodava i naky levny xenony a tvrdi ze hned od startu jedou slusne, ze nepoznas rozdil od "ohratyho" dava to do dalkovejch a mel video na netu a vypadalo to OK...

jinak to misto kde hori vyboj - souhlas, myslim ze neni vetsi nez vlakno zarovky, jako bodovej zdroj by se dalo povazovat spis tohle nez vlakno zarovky... pri instalaci vybojky z auta do patice H1 co mam v cocce v moto ale nevyslo tohle misto do ohniska-tam kde bylo u zarovky... upinal sem tu vybojku do soustruhu a utocil kus patice abych ji dostal spravne do ohniska... ted to sviti OK....

SMART: jo legislativne to musi splnovat automaticky sklapeni a ostrikovace... co samo na motorce asi nema dodelany nikdo.... (asi novy bawa co maj xenony v serii to maj nejak poreseny)

jo a je dobry vybrat nakej "zlutejsi" odstin, aby to policajty moc nedrazdilo... 4300K treba... 6000K uz je dost modrej...

2 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

27.7.2011 v 09:00 | Nahoru | #24
no já už to řešit nebudu, v noci jezdím minimálně. Co se týče naklápění tak to by se asi u moto zbláznilo to se hýbe pořád .

Jo a ne všechny auta musí mít regulaci sklonu čočky, moje starý báwo to taky nemělo protože jelo vždy vodorovně, reguloval se podovozek (LAD).

(reakce na) ??xenony??

27.7.2011 v 09:05 | Nahoru | #25

Fugo píše: no já už to řešit nebudu, v noci jezdím minimálně. Co se týče naklápění tak to by se asi u moto zbláznilo to se hýbe pořád .

Jo a ne všechny auta musí mít regulaci sklonu čočky, moje starý báwo to taky nemělo protože jelo vždy vodorovně, reguloval se podovozek (LAD).



jj mam to stejne, ja to tam daval uz strasne davno jako vec k odliseni se.. to xenon skoro nikdo nemel.... ted uz premejslim ze ho zase vymontuju abych se lisil tim ze budu mit zarovku

(reakce na) ??xenony??

27.7.2011 v 09:19 | Nahoru | #26

Fugo píše:
Jo a ne všechny auta musí mít regulaci sklonu čočky, moje starý báwo to taky nemělo protože jelo vždy vodorovně, reguloval se podovozek (LAD).



Pochybuji že je aktivní podvozek schopen vyrovnávat náklony karoserie při akceleraci a brzdění - proto je na autech nutná dynamická regulace světel. Regulace podvozku slouží pouze k eliminaci vlivu posádky a nákladu vozidla.

??xenony??

27.7.2011 v 09:26 | Nahoru | #27
nevím nejsem schopen posoudit, ale z praxe ten samý model sedmičkové řady bez LAD měl kolečko na štelování světel a s LAD to kolečko neměl, každopádně to je pro mě již historie a pátrat po tom nebudu, jen jsem to uvedl jako zajímavost .

(reakce na) ??xenony??

27.7.2011 v 10:19 | Nahoru | #28

molex píše: většinou ty levnější výbojky akorát produkujou víc tepla a a zdeformují ti parabolu... já bych viděl jako nejlepší a zároveň nejlevnější kompromis žárovky Osram Nighbreaker druhé generace (první celkem praskala, druhá je na tom podstatně lépe) cena za sadu dvou žárovek zhruba 400-500 korun.
Dle vyhlášky mohou mít žárovky nějakou max. svítivost a ještě nějaká malá tolerance, ty nightbreakkry jsou na samé hranici takže svítí na max, navíc mají podstatně bělejší světlo a tím pádem i svítí dál, je tedy takové intenzivnější... navíc se jedná o homologované žárovky... takže asi nejměně investuješ a budeš mít bezproblémové řešení které nesvítí tak jako xenon (ikdyž ani xenon nemůže svítit o moc víc - opět jde spíše o tu barvu světla) ale podstatně lépe než běžné žárovky...



Já ti nevím s Osramama mám zkušeností pár a vždycky špatnou, hrozně praskají a nesplní to co slíbí na krabičce, měl sem ty Nightbreaker dvě sady a obě po pár kilometrech praskly cca 5000km(a ani nesvítily tolik). Koupil sem ty ktery mají mít modrej "xenon" efekt(nevím jméno) a když sem v autě do jednoho světla dal normální a do druhyho "modry" barva světla byla skoro stejná. Mě osobně se nejvíc osvědčil Philips, sou sice skoro dvakrát dražší, ale sada Xtreme Power mě v autě vydržela cca 40000km(a svítila jako prase) což je šestkrát víc než osram při dvojnásobny ceně, to mě příde jako celkem jasná volba, ale každyho věc, jinak tohle není jenom moje zkušenost kámoš taky furt nadával že v oktávce mu furt praskaj žárovky v pruměru tak jednou za dva měsíce a že kupuje právě osramy tak mu říkám ať zkusí philips a už rok spokojeně svítí.

1 reakcí na tento příspěvek ??xenony??

27.7.2011 v 16:02 | Nahoru | #29
říkám první generace těch nightbreakerů skutečně praskala... pak tedy vylepšili a prodávají se jako Night Breaker plus... Jinak jsme se bavili i o těch Philipsech... je to kus od kusu...

Naklápění světel... to co mluvíte o tom buď manuálním kolečku nebo LAD to je skutečně jen na kompenzování náklonů světel vzhledem k zatížení (oboje jde tedy považovat za ekvivalentní). To o čem mluvíme u xenonech je právě okamžité kompenzování náklonů např. při akceleraci atd...

(reakce na) ??xenony??

27.7.2011 v 16:11 | Nahoru | #30

molex píše: říkám první generace těch nightbreakerů skutečně praskala... pak tedy vylepšili a prodávají se jako Night Breaker plus... Jinak jsme se bavili i o těch Philipsech... je to kus od kusu...

Naklápění světel... to co mluvíte o tom buď manuálním kolečku nebo LAD to je skutečně jen na kompenzování náklonů světel vzhledem k zatížení (oboje jde tedy považovat za ekvivalentní). To o čem mluvíme u xenonech je právě okamžité kompenzování náklonů např. při akceleraci atd...



sice sem to nepodroboval nakymu slozitymu badani.. ale vetsina tech systemu naklapeni svetel je stejne serizuje jen podle zatizeni na pri startu vozidla.. zvlast u tech starsich aut.. tam ani nebylo tolik cidel aby to dokazalo to o cem je rec... akcelerometry atd...

treba u 607ky vim ze to bylo dokonce resene mechanicky.. na svetlometu byl pistek co s nim hejbal a hydraulickej prevod na zadni napravu.. asi tam byl nakej tlumic v tom systemu protoze kdyby to hejbalo se svetlem primo jak pracuje naprava tak to by se to tam mlelo hroznym stylem... ale ten tlumic nevim, ke mne se dostala uz jen cast toho systemu .. s tim rozbitym svetlem...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist