globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada s podvozkem - snížení předku
10.7.2011 v 22:47
Ahoj borci,
do předních tlumičů jsem dal hustější olej - o dost. Co se týče těch tlumičů tak jsem nad míru spokojen, ale začal jsem pozorovat takový jev. Když přidávám, tak se mi zdá, že má přední kolo malou trakci. Nebo také pokud jedu 140+ tak mi přijde, že motorka nemá téměř žádnou váhu vepředu. S funkcí vidle jsem spokojený, jen mi přijde(vím, že je to asi blbost), že je teď motorka moc "vyvážená" dozadu. Takže jsem se chtěl zeptat, jestli by to šlo vyřešit tak, že jí snížím jen vepředu a popř. o kolik. Dík

Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 22:56 | Nahoru | #1
já myslím že jsou to blbosti, to bys musel nějak počítat aji z plnou a prázdnou nádrží, máš v tom předním kole správněj tlak?

Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:01 | Nahoru | #2
jestlis tam dal o hodne hustci ulej tak ti nemusi uz ,idealne, fungovat tlumeni....

1 reakcí na tento příspěvek Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:10 | Nahoru | #3
Podle mne je vyvazeni stejny jako predtim. Jen to treba tolik nesedi na silnici. Odskakuje a proto se ti zda ze neni zatizeny. To je teda moje teorie. Podle mne neni vhodne davat o hodne hustci olej. Ja kdybych chtel delat neco s podvozkem nad ramec serizeni tak bych asi resil pruziny.

Naposledy editováno 10.07.2011 23:17:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:22 | Nahoru | #4
Takže myslíte, že to bude úplná blbost? Jen pro info mám 110 kg, takže ten hustčí olej pomohl. Teď to opravdu pruží líp, ale ne že by to bylo nějak extra tvrdý, to zase ne. Spíš bych chtěl jen "víc" zatížit předek. Další věc je, že mám i neorigo řídítka, takže sedím trochu víc napřímeně.

1 reakcí na tento příspěvek Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:24 | Nahoru | #5
kdyz si snizis podvozek ve predu tak si trochu rozhodis geometrii = ve velkym naklonu budes mit vic sjetou predni gumu k hrane a mozna ti nebude stacit gripem k zadni gume, ja na SV trochu vydle popustil protoze mam ve predu predepsanou gumu 120/60 takze sem mel predni gumu sjetou na hranu a v zadu sem mel jeste trochu rezervu ted se to obratilo
snad sem se vyjadril dost srozumitelne

(reakce na) Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:26 | Nahoru | #6
Poly> Pokud jde o ojetí gumy, tak vepředu jí mám dost od kraje a vzadu je sjetá ke kraji

1 reakcí na tento příspěvek Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:35 | Nahoru | #7
vyhoda gumy 120/70 tezko ji sjedes az na hranu, nevim proc soudruzi v japonsku dali na SV 120/60
pokud mas na predni gume dost rezervy tak zkus ty predni vidle trochu vypustit nahoru z brejli a uvidis co ti to udela...

(reakce na) Rada s podvozkem - snížení předku

10.7.2011 v 23:38 | Nahoru | #8

Poly píše: vyhoda gumy 120/70 tezko ji sjedes az na hranu, nevim proc soudruzi v japonsku dali na SV 120/60
pokud mas na predni gume dost rezervy tak zkus ty vydle trochu vypustit nahoru z brejli a uvidis co ti to udela...

Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 09:42 | Nahoru | #9
Jestli si dal o hodně hustší olej tak se ti zpomalila komprese což si chtěl, a taky odskok kterej způsobuje že se vidlice nevrací jak má a to bych připsal tomu pocitu malý trakce na výjezdu. S jistotou to samozřejmě tvrdit nemůžu, může to bejt i těma řídítkama pokud jsi to měnil současně. Nebo obojí

1 reakcí na tento příspěvek Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 10:20 | Nahoru | #10
taky bych řekl že se to projevilo negativně na jak píše Stev! pocitově ti to přijde dobrý,ale řekl bych že vidle nefungujue jak má...
ověříš to takhle: vezmeš stahovací pásku na kabely omotáš okolo trubky tak akorát na těsno a přitlačíš až na prachovku sedneš na moto a povrtíš se na ní, potom musíš přední kolo dotat nějak do vzduch aby vidle plně vyjela a změří kolik se ta páska posunula (třeba 20mm) ideál je někde kolem cca 30-35mm zvihu vidle, jak je to míň vidle nefunguje jak má a nestíhá tlumit, jak je to víc je to taky naprd je to moc měkký, snad se todá pochopit,jak jsem to napsal nechtělo se mi hledat odkaz

(reakce na) Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 10:24 | Nahoru | #11

Hygienik píše: taky bych řekl že se to projevilo negativně na jak píše Stev! pocitově ti to přijde dobrý,ale řekl bych že vidle nefungujue jak má...
ověříš to takhle: vezmeš stahovací pásku na kabely omotáš okolo trubky tak akorát na těsno a přitlačíš až na prachovku sedneš na moto a povrtíš se na ní, potom musíš přední kolo dotat nějak do vzduch aby vidle plně vyjela a změří kolik se ta páska posunula (třeba 20mm) ideál je někde kolem cca 30-35mm zvihu vidle, jak je to míň vidle nefunguje jak má a nestíhá tlumit, jak je to víc je to taky naprd je to moc měkký, snad se todá pochopit,jak jsem to napsal nechtělo se mi hledat odkaz



tohle se ale tyka nastaveni predpeti pruziny/vyber tuhosti pruziny.. se zmenou oleje se tohle vicemene nezmeni.. tohle je tak pomalej dej ze to olejovy tlumeni pro nej vicemene nema vyznam... chovani tlumice se na tehle statickejch velicinach v podstate nepodepise, tlumic se pozna az u dynamickejch deju (tzn rychle stlacovani a roztahovani vidlice) a to se na miste zkouma blbe....

otazka je co tazatel pri jizde pozna/nepozna a to ze se se mu zda ze vidlice funguje ok-z ceho tak usuzuje... videl bych to stejne jako stev

Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 10:26 | Nahoru | #12
a druhá otázka sedíš správně na motorce případně netlačíš do řídítek moc kontra??

Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 10:37 | Nahoru | #13
Stev : přesně tak, hustší olej = v podstatě jako když ty vidle zpomalí, přijde ti, že jsou tvrdší třeba, protože to jakože pomaleji pruží, ale taky se to pomaleji vrací, tudíš si myslíš, že je kolo "lehký"

(reakce na) Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 11:52 | Nahoru | #14

Tomáš_GSR píše: Takže myslíte, že to bude úplná blbost? Jen pro info mám 110 kg, takže ten hustčí olej pomohl. Teď to opravdu pruží líp, ale ne že by to bylo nějak extra tvrdý, to zase ne. Spíš bych chtěl jen "víc" zatížit předek. Další věc je, že mám i neorigo řídítka, takže sedím trochu víc napřímeně.



1) pruží pružiny, s těmi jsi nic nedělal. olej tlumí
2) hustším olejem nemáš tak rychlé reakce tlumení (třeba v h9 jsem měl 20w místo 10w...na dobré silnice lepší, na rozbitějších silnicích občas tlumení nestíhalo)
3) čím víc jsi "na rukou", tím líp vnímáš přední kolo. napřímený vnímáš motorku víc zadkem (a tím pádem vnímáš více zadní kolo) a míň rukama

Naposledy editováno 11.07.2011 11:53:50

Rada s podvozkem - snížení předku

11.7.2011 v 12:06 | Nahoru | #15
Souhlas se Stevem a spol. Dej zase ridsi olej a zlepsi se to. Pokud mas pocit ze jsi na tu motorku moc tezkej tak pritani predpeti pripadne sezen nejakou podlozku. Jak ma bejt vysoka zjistis podle toho Hygienikova navodu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist