globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadní pneu klouže
3.7.2011 v 14:59
Zdravím, pred 2 dny jsem jel přez Jeseniky a byli tam paradni zaracky. Protoze mam novou motorku, a zarovan i prvni tak jsem si chtel vyzkouset naklony. Ale asi 2x nebo 3x (ze 50) se mi stalo ze mi jakoby podjela zadni pneumatika a hnedka zase zabrala. Docela me to vydesilo ale porad jsem to zkousel. Pritom ty naklony byli docela o nicem, neumim to .

Ted jsem se odcetl ze to je bud tlakem v pneu (coz vyzkousim az bude lepsi pocasi) a nebo ze je ta guma sjeta na stred a na krajich ne. Guma je to z okruhu skoro jako nova, tak mi prijde divne ze by byl sjeta na stred. Ale kdyby byla, jak zjistim ze tomu tak opravdu je ? A pokud bude sjeta na stred da se s tim neco delat ?
Předchozí
1 2
Následující

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:08 | Nahoru | #1
pokoud je to slajka z okruhu tak se nediv. muže být i sjetá na jednu stranu víc podle zatáček na okruhu kde jezdila

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:10 | Nahoru | #2
Myslim ze pokud rikas ze nejezdis nejake velke naklony tak ti nemuze podjizdet guma.Kdyz jsem zacinala tak jsem taky vsechno hazela na vinu motorce a nakonec jsem zjistila ze jsem pekny cyp a ze kdyz jedu v naklonu tak zaviram lehce plyn a neumim se trefit do idealni stopy tak jsem ji naklanela a zase zvedala a to byla pricina toho proc jsem mela pocit ze mi ujizdi guma.Casem na to prijdes a pokud mas gumu z okruhu tak stred bude netknutej

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:11 | Nahoru | #3
Ještě mrkni na odpružení zadku, jestli to nemáš příliš tvrdé a neuskakuje ti to na nerovnostech.

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:14 | Nahoru | #4
ještě mi tak napadá jestli si tu gumu pořádně zahřál.Jestli ještě neumíš pořádně jezdit, tak si kup nějakou normální, co se ti dřív ohřeje na správnou teplotu.Závodní gumu kochačkou na správnou teplotu neohřeješ

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:17 | Nahoru | #5
MichaelaZX636> no tak to delam urcite :D nekdy mam pocit ze jedu moc rychle a tak pustim plyn i uplne a o idealni stope nemuze byt ani rec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:20 | Nahoru | #6
Kopriw> zajdu se podivat co to je za znacku. Ten den bylo pod mrakem docela zima tak nevim. Predpokladam ze zahrat se da tim ze budu jezdit rychle a naklanet a tim se ohrejou i ty kraje ?

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:27 | Nahoru | #7

Mark.182 píše: MichaelaZX636> no tak to delam urcite :D nekdy mam pocit ze jedu moc rychle a tak pustim plyn i uplne a o idealni stope nemuze byt ani rec.

o idealni stope se na silnici mluvit neda ale kdyz si blbe najedes a leknes se tak ten plyn zavres a pak zase otevres to znamena ze v tom naklonu se zvedas a motorku pokladas a pak mas pocit ze ti ujizdi guma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:30 | Nahoru | #8
Mark.182> nejvíc se guma zahřeje, když zrychluješ a brzdíš...takový to kolíbání/kličkování je dobrý možná tak k tomu, abys očistil bordel z krajů

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:32 | Nahoru | #9
hele zalezi co mas za gumy jak je mas nafoukany a co je za teplotu venku .......ja osobne jezdim trba dunlop gp pirreli diablo super corsa sem tam rezane slicky a drzi to jak svine naklon mam velkej pö 10km guma zahrata nafoukana 1,9-2,0 zadek a predek 2,2-2,3 podle toho jak je venku teplo a nikdy mi neustrelila na suchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:33 | Nahoru | #10
selkie> Tak ja uz jsem jel 3 hodiny v kuse kdyz mi to "podjelo" tak snad uz byla zahrata :D Uvidim az bude hezky tak to pujdu vyzkouset na vesnicke cesticky, tech tu mame 3 pr.. a uvidim co to bude delat.

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:36 | Nahoru | #11
Guma z okruhu sjetá středem? myslíš asi Pražský okruh né

Dej na to normální pneu

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:36 | Nahoru | #12
Mark.182> ...taky moh bejt nějakej bordel na silnici

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:39 | Nahoru | #13
ZdenyRider> Nerekl jsem ze je, jen sem procital forum a tohle byla jedna z moznosti. Ted tu je dalsich 5 jinych moznosti o kterych sem nevedel ...

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 15:44 | Nahoru | #14
No pokud je to jak píšeš tak bych to viděl na špatně zahřátou pneu. Ale může to bejt stará guma minulej rok jsem jezďil zadek D207RR rok 02 a klouzala (tvrdá)- na léto dobrá . Ale setkal jsem se i s tím,že jsem na podzim špatně prohřál gumu(kraje) a klouzala dost. Tlakem to může být taky a v neposlední řadě taky sjetím gumy k jedné straně (málo masa) na své motorce mám sjeto +- min 12 zadku a více všeho chuť (značky střídám) ,at je to slick,racing,sport a nebo cesták. Proměřil bych tlak, mrknul na DOT(to je informativní pro tebe) proměřil gumu (střed, kraje) a mrkni se jak jezdiš to poznáš,když se mrkneš na zadní gumu kam se dostaneš v náklonu ke kraji gumy pokud do dvou a více cm od kraje nebyla zahřátá.

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 17:16 | Nahoru | #15
ad zahrata guma: Okruhovy gumy aby opravdu drzeli musi mit teplotu urcite pres sedesat, spis 80 stupnu. Tzn mel bys mit co delat na nich udrzet ruku, mela by se jevit dost horka. Silne pochybuju ze tak umis zahrat gumy jizdou, a to i na okruhu, natoz v provozu.

Me se povede aby byla guma max tepla, tzn cirka 50, a to bud na okruhu, nebo nekde na nejake zatackovite trase (talin), nebo na nejakem kruhaci/dalnicnich najezdech. Samozrejme cim vetsi venkovni teplota/teplota asfaltu, tim snazsi gumu zahrat.

PROTO se na okruh, a do provozu delaji jine gumy. A to do provozu takove, ktere funguji i minimalne zahrate. Samozrejme ze zavodni guma ma nejvetsi grip. ALE OHRATA, to bys musel z baraku vyjizdet na ohrivakach. Nebo bys musel bejt cvok. pokud nejsi, daleko vetsi grip ti poskytne bezna sportovni guma (m5, dunlop sportsmart, pilot power 2tc, Bt016). A pokud jezdis male naklony a pomalu, jeste daleko lepsi jsou sportovne cestovni gumy, protoze ty te ve velkem naklonu udrzi taky, ale navic fungujou i na mokru a nebo uplne studene tak, jak superlepivky nikdy nebudou.

Je treba si uvedomit ze zavodni gumy jsou o tom, ze natahujes plny brzdy az do naklonu, a jeste v naklonu akcelerujes pod plnym plynem .. TAM potrebujes ten grip slicku / zavodnich gum. Vsude jinde jsou ty gumy spis na obtiz, a chapu je jako ekonomickou volbu ale neni TO pro zazitek z jizdy to nejlepsi co muzes udelat.

Myslim ze jako dobre voditko pro to jak mekke gumy potrebujes je kdyz nazujes sadu a nezhranatis ji, ale ojedes do kulata. Pak bych teprve uvazoval o mekcich gumach. Jinak nechavas mekkou gumu na silnici zbytecne, jeji grip nevyuzivas, jen ji rychle ojedes.

------------------------------

Jinak proc mas ty pocit z "klouzajici" gumy se tezko urcuje, protoze klouzat by nemela zadna guma, ani ztvrdla barumka. Takze bud je to jen spatny pocit, nebo nejaky problem. A nebo opravdu nejaka prepalena guma ktera uz absolutne nema vlastnosti ...

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 17:19 | Nahoru | #16
Jinak nejpravdepodobnejsi je (jak uz tu psali) bordel na silnici. Nekdy se na gumy svadi vic veci nez za co muzou

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 17:20 | Nahoru | #17
Mark.182> no tak tu VYBORNOU gumu odjetou na orkuhu zahod a kup si novou co je na silnici a uz klouzat nic nebude

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 17:23 | Nahoru | #18
Jinak i cestovni guma umi pekne drzet

Dunlop Roadsmart z volneho jezdeni v Brne



2.3 za tepla se jeste trosku trhala, 2.1 uz fungovala takhle krasne :)

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 17:34 | Nahoru | #19
ten bordel na silnici je taky zrádnej, u nás dělaji kanalizaci a na silnici je takovej zkurvenej jemnej prášek.Vypadá to jakože nic ale klouzne to kurevsky, už mě to tu párkrát slušně vyškolilo.Ještě že u motárda tam lupneš nohu a většinou se to nějak srovná

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 19:56 | Nahoru | #20

Mark.182 píše: MichaelaZX636> no tak to delam urcite :D nekdy mam pocit ze jedu moc rychle a tak pustim plyn i uplne a o idealni stope nemuze byt ani rec.



Pokud pustíš plyn v zatáčce, přeneseš váhu na předek a tím odlehčíš zadek i proto to může ustřelit a navíc se ti mašina narovná, takže o dobré stopě nemůže být řeč.
Jako teorii doporučuju staré známé Twist Of The Wrist obzvlášť pokud je to tvoje první mašina.
V CZ to najdeš tady: http://www.motorkar...ft=110060&fid=33

Naposledy editováno 03.07.2011 19:59:43

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 20:03 | Nahoru | #21

b0b4n píše: Pokud pustíš plyn v zatáčce, přeneseš váhu na předek a tím odlehčíš zadek i proto to může ustřelit a navíc se ti mašina narovná, takže o dobré stopě nemůže být řeč.
Jako teorii doporučuju staré známé Twist Of The Wrist obzvlášť pokud je to tvoje první mašina.
V CZ to najdeš tady: http://www.motorkar...0&fid=33 [/quote] taky jsem rikala ze problem nebude v pneu ale v tom jakym stylem jezdi a twist of the wrist muzu take doporucit,moc pekne udelane video

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 20:09 | Nahoru | #22
No, knížka řekne víc. To video je spíš takový doplněk té knížky.

S pneu bývá problém když je to funglovka a je ještě hladká z formy.

Naposledy editováno 03.07.2011 20:10:36

1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 20:34 | Nahoru | #23
Kdyz jsi zacatecnik a mas novou motorku tak taky nevahej ji doprat novy gumy.... Az sjedes svoji prvni sadu cestovek tak si kup sporty protoze pak uz to budes umet dost na to aby ti ta guma spis pomohla nez skodila.

Naposledy editováno 03.07.2011 20:36:12

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 20:43 | Nahoru | #24
b0b4n> nemáš odkaz, kde to stahnout s českejma titulkama?docela bych se podival

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 20:53 | Nahoru | #25
Mrkni tady na fóru. Zadej "Twist of the wrist" najdeš odkazy na titulky i na knížku v CZ. Jen to musíš prolézt.

Jinak budeš muset Googlit.

Když bude čas tak z toho udělám jeden soubor a někam to pohromadě šoupnu.
Založím na to nové téma ať se to pak líp hledá.

Naposledy editováno 03.07.2011 21:00:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 21:11 | Nahoru | #26

pylot píše: Kdyz jsi zacatecnik a mas novou motorku tak taky nevahej ji doprat novy gumy.... Az sjedes svoji prvni sadu cestovek tak si kup sporty protoze pak uz to budes umet dost na to aby ti ta guma spis pomohla nez skodila.



Spis dve sady cestovek

(reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 21:20 | Nahoru | #27

Ozzy_ píše: Spis dve sady cestovek


ale zase, když koupí funglovky, tak mu vydržej nějakej ten tisíc...a to by pak moh koupit ty sporty, když mu to teda půjde

mě většinou vychází dvě zadní na jednu přední

2 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 21:23 | Nahoru | #28
Zalezi jak kdo dava ktery gume. Me predek vydrzi tak o tisic km vic nez zadek, takze To slikam vzdycky v sade.

Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 21:51 | Nahoru | #29
je pravda, že já čekám na plátno pak teprve měním

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu klouže

3.7.2011 v 22:29 | Nahoru | #30
Ozzy_> no pekne si ty roadsmarty ztrestal ...ja je zrovna vcera vobul, tak snad budou drzet i co se tyce najetejch km. Sou to dvousmesi, tak by to snad mohlo chvili vydrzet
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist