Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
.Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.
Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21