paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 01:43 | Nahoru | #1
Tak já nevím, dneska to bylo vysoce emoční a zajímavé.
Vyměnil sem převoďák, starý černý jak uhel, ale předtím sem ho samozřejmě zahřál, takže vytekl pěkně, řídce, propláchl a nalil nový, převody 1-2-3 šli lépe, hladčeji, akorád na 4 se musí trošku více zabrat, ale jde tam a nevypadává. Tak tedy vzhůru na pojížďku kolem desáté hodiny, jel sem směr to co ve čtvrtek, akorád, že celou cestu přímo, bez zastavování, je to asi 15 kilometrů, nejel sem více než 60, místy 70 (ručička v zeleném) pak jsem počkal asi 20 minut a dal si škopek, pokračoval sem zpátky a v deseti kilometrech si dal kafčo na benzíně, tj asi 10 minut, pak sem pokračoval objížďkou města, a asi po 5 kilometrech mi to chcíplo, brumlalo to a nechtělo chytnout, to bylo na jednom náměstí, tak sem chvilku počkal, a pak vzhledem k tomu, že se blížila bouřka, nakopl, chytla hned, ve čřičtvrťině cesty neměla tah na 4, tak sem jel 40 na 3 domů zbývalo asi 800 metrů, a těsně před domovem 50 metrů už neměla tah ani na 2 tak sem ji vypl, a dotlačil, tlačit šla těžko, (vrtal sem se večer v napínání řetězu, které bylo dobré, ale nejsem si jist, jestli sem moc nedotáhl brzdovou páku, štelovákem u zadního kola. To je ale snad úplná kravina...) tak sem ji zaparkoval, a spustil se strašný slejvák, tak sem utekl domů, jawička mě holka moje domů dovezla, nenechala mě někde na cestě, to bych tu teď nebyl, ze všech sil které měla mě dovezla domů, pak umřela. Tohle všechno jen posílilo můj vztah k ní. Je to vyšší moc.. ale vážně..
Tak si říkám, je možné, že bych ji přidřel ? Zadřít jsem ji nemohl, zadní kolo, se neseklo.
Nebo je možné, že bych přetáhl brzdovou páku a motorka tak měla obrovský odpor? , to je ale kravina, protože tu brzdu sem šteloval před celkově 25 km projížďkou a jela pěkně.
Nejradši bych na ní šel pracovat a hledat příčinu teď, ale asi bych spadl do křoví, protože je tam tma, jak někde...
E: Pfff, jsem asi necita a třinda mi nepatří do ruky, protože to bude asi to brzdou... šteloval sem ji na benzínce když sem zjistil, že po vyjetí z baráku mi nefunguje zadní brzda......sypu si popel na hlavu

Naposledy editováno 11.07.2011 03:06:11

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.7.2011 v 08:06 | Nahoru | #2
xBaryk> Ahoj

K záběhu: Doporučuji zajíždět na takový olej, na který plánuješ i potom jezdit. Já zajížděl třindu po generálce celého motoru na začátku srpna, v těch největších pařácích na Valvoline Comp. 2T a nikdy jsem neměl problém. Ten olej nefunguje jen jako mazivo, ale do jisté míry i má schopnost vymezit vůle tloušťkou olejového filmu, proto je lepší, když se vůle vymezí hned ze začátku pro určitý druh oleje.
Spíše než olej, je nutno dodržet pár pravidel pro záběh. Často měň otáčky, tzn. akceleruj, když dosáhneš asi 4/5 maxima, kam tě motor pustí, vyřaď na volnoběh a nech motor schladit. Tohle opakuj, často řaď, akceleruj, ale s rozumem a hlavně v otáčkách, které ti motor dovolí. Uvidíš s postupem doby, že pásmo použitelných otáček bude stoupat nahoru. Pokud máš aspoň nějaké vnímání, tak určitě poznáš, kam až můžeš zajít. Z kopce striktně vyřazuj na neutrál, popřípadě můžeš vypnout zápalko při běžícím motoru a přidat plyn - motor schladíš čerstvou směsí. Samozřejmostí je karburátor nastavený pro záběh - tzn. jehla II. zářez shora (teď ale nevím, jestli jsem jehlu vůbec nějak nastavoval) a směs asi 0,5 ot. Postupně lze v průběhu záběhu směs jemně ochuzovat. Právě voln. směs je pro záběh důležitá, protože těch prvních kritických km jezdíš hlavně v režimu volnoběhu, maximálně přechodu.

A ještě k tomu záběhu, jak už tady chlapi radí, neboj se delších tras. Pro záběh je mnohem lepší třeba cesta 200 km v kuse, než nějaké couračky po 10 km. Naplánuj si nějaký okruh v okolí 200 km a vyjeď, pokud dodržíš zásady, které jsem psal, nemáš se čeho bát, a můžeš jet i ve 30 ˚C...

Ad brzda: pročti si příručku, její seřízení je tam popsáno, jakož i napínání řetězu (přiznávám, po přečtení dílenského manuálu jsem předepsanou vůli nepochopil ani já).
Zadní seřídíš tak, že na stojanu zvedneš jednou rukou zadek a druhou otáčíš kolem. Postupně utahuješ zadní křídlovou matici táhla brzdy tak dlouho, až se kolo přestane točit volně - brzda začne přibrzďovat. Poté křídlovku o 1,5 otáčky zase povolíš a zkontroluješ chod páky brzdy a volné otáčení zad. kola. Pokud si jel s brzdícím kolem, tak jsi asi spálil obložení, pokud máš staré, pokud nové, tak to nevím, jak se chová. Každopádně může to být důvod, proč motorka nejela. Správně by se při záběhu nemělo ani jezdit ve dvou.

Olej v převodvce - tam je to celkem jedno, co tam je, hlavně že tam něco mastného je, olej sám o sobě tam nic nepokazí. Že některé kvalty jdou hůř je celkem normální, já míval třeba problém při řazení IV. stupně, kdy mi to vždycky zůstalo v neutrálu. Bylo to nohou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist