paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

5.7.2011 v 22:27 | Nahoru | #1
C.j.>
Rotor je podobný tomuto :



Jenže místo těch stříbrných magnetů jsou zelené, a vývody z kroužků jdou přes magnet přímo do vinutí, a samotné vinutý, je normálně navinutý cívka zalitá v laku..., nemůžu najít přesnou fotku, ačkoliv jsem ji už viděl, budu hledat dál. Známý mi našel rotor, ten co mám, ale stojí 900..
To sou pořád stovky , stovky, a podle mě už nemá cenu oživovat tu mrchu, takže asi fakt koupím rovnou tu sadu A-SZ17.. Protože to je tak, že usměrňovač mám vyrobený, podle Tvého návodu, nebo ten co si mi poslal , regulátor vypadá v pořádku, ale jestli skutečně je, to nevím. Stator, je opravenej, ale jeho cívky taky nevypadájí nejlíp, no a končeně rotor, na jeho vinutý jsou (upálené z původního laku vypálené) asi tři drátky, ne -li víc. Takže sem to dneska zaplácal epoxidem(měl by vydržet teploty až do 150-200 stupňů, snad tam nebude takové teplo.., namontoval motor do motorky, zakrympoval opálené konektory, to vapečko namontuju zítra, no a zkusím se rozjet.. jestli se to rozjede... Potom dnes nebo zítra objednám Tu celou sadu VAPE a až mi přijde, tzn.: by to mohlo být někdy o víkendu nebo příští týden, tak vyměním celou elektriku, abych se aspoň na něco mohl spolehnout.. Protože nevím kdy mi odejde další část z elektriky, a celkově do toho pak hodím víc, než za to nové VAPe..
A holt mi zbyde nová cívka ze z-04... vyhozené peníze, ale aspoň pak budu vědět, že mě elektrika někde nenechá, když už je motor, v tak hrozném stavu.. (zejména ty ložiska v kleci z těch mám strach, a do motoru sem se nedíval, tipuju, soudě stavu ostatních komponentů, že mě tam po sezoně , až to budu rozebírat,(jestli to vydrží), nečeká nic dobrýho..
Ten z aukra, je myslím 6V.. ale dík za tip
No a stator mám v profilu, je to tenhle



a



Momentálně už je ale opraven.

Dzeronimo> Jo, objednám to tedy, ale vzledem k tomu, že mám cívku ze z-04 tak to objednám celé, budu muset, ale aspoň vím, že to prodávaj jednotlivě, dík.. Šroub na stahovák rotoru mám, to je v pohodě.

E: Tak jsem dnes vychladl, a trochu se uklidnil, a trošku si to rozmyslel, ale přece jen, koupit to tak mám jistotu, na jawě je to půlka motoru..

Chtěl jsem se zeptat, je ta montáž té a-sz17 tky náročná ?

Dotaz pro C.J> Viděl jsem v jednom Tvým příspěvku ve videu tu polokapotáž.. Dá se to sehnat? nevíš o tom něco ?

Jo a ještě dotázeček, když sem montoval karbutátor, tak jsem ho dal na druhý zářez ( od koupě byl na prvním..) Je to na zajíždění vhodné? nemám ho vrátit zpátky na první na zajetí a pak na druhej ?

Naposledy editováno 06.07.2011 23:46:21

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

7.7.2011 v 17:01 | Nahoru | #2
xBaryk>
Stahni si z jawamanie dílenskou příručku. Půjde ti to lépe. Je tam také něco o nastavení a
instalaci vape. Mě to dost pomohlo. Není to ta malá, která se dá koupit v autorizovaných
servisech jawy. Tady ta je na A4 a je obsáhlejší. Vřele doporučuji.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.7.2011 v 23:32 | Nahoru | #3

xBaryk píše:
Dotaz pro C.J> Viděl jsem v jednom Tvým příspěvku ve videu tu polokapotáž.. Dá se to sehnat? nevíš o tom něco ?



prvně k důležitějším dotazům, u starých jaw se doporučovalo pro záběh dát jehlu na spodní zářez - nejbohatší směs. Nevím jestli to platí i pro 638, já mám stále na prostředním zářezu. To zajíždění kapet přeháníš, jaké chladnutí motoru?! A je lepší zajíždět na M2T nebo na minerální olej! a to z jednoho prozaického důvodu, musí se to tajet - tzn. trochu vychodit a vyhladit hrany, což se s plnou syntetikou nepovede třeba nikdy, s polosyntetikou budou zajíždět 1500km a pořád to nebude ono a pak to jednou vytočíš a stejně přidřeš.. Kup si nějaký kvalitnější minerální 2T olej, třeba na shellce mají litr za 100kč, ideální. A pak staší zajíždět 500km.. A zajíždět normálním tempem, žádné 10km a hodinu čekat Když jsem jezdil s jawou sprinty, tak jsem někdy musel udělat GO a ráno závodit, takže jsem motorku prostě odpoledne prohnal 200km a hotovo, zajeto.. Střídat jizdní režimy, netrápit ji v nízkých otáčkách, nedržet dlouho ve vysokých, prostě střídat.. Po 500km musíš mít zajeto.. Ale fakt zajížděj na minerál.. jinak to prostě nezajedeš.. Na bývalých jawách jsem dělal výbrus 8-10x, fakt si to necucám z prstu..

Olej do převodovky buď předepsaný PP80/90, případně speciální převodový, ale opět, 15ti letá praxe ukázala, že naprosto nejlepší je motocyklový olej pro 4T, MOTUL 5100 10W40, litr je za 200Kč. S tímhle olejem mám nulové opotřebení převodovky, spojky (a nikdy neklouzala) po najetých 90tis km. Ve spojce jsem před dovolenou jen preventivně vyměnil dvě krajní lamely, které byly více sjeté.. Po cca 75tis km Na starých jawách s PP80 jsem spojku měnil někdy i 2x za sezonu, o vybroušných kolečkách nemluvě..

A ke kapotě, tahle byla "dobová" dělaná samo domo z laminátu ještě před převratem, koupil jsem ji za 600Kč









Ale vážila 12kg, což bylo na předku znát, posunulo to celé těžiště dopředu.. Ale byla fajn, nefoukalo, nepršelo.. Ale pak se z toho začal loupat tmel, sundal jsem ji, že ji opravím, za 2 roky jsem ji přelaminoval a zhruba opravil a nachystal n a lak, pka zase 2 roky ležela a už se mi do toho vůbec nechtělo, tak jsem ji za 800Kč prodal na aukru..

Kapotu doporučuje originál, v inzerci jsem ji nedávno viděl za 3tis..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist