globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa
6.4.2011 v 11:37
Tak pořád čekám, kdy se začně sériově dělat ta nová 660-tka a za kolik bude, a kde nic tu nic. Pořád slibovali, že to v březnu rozjedou, ale na webu Jawy není o nové motorce ani zmínka. Máte nějaké info?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

19.4.2011 v 15:55 | Nahoru | #391

Bimbam píše: Hmmm, jak tak koukám na tu skicu, líbí se mi levá polovina motorky - to má něco z Kalifa, ale zvedlý sedlo a vejfuk pod zadkem, to už vůbec ne. Když "retro" tak rovný sedlo a výfuky dole, byť třeba trochu zvedlý ne? Ampérmetr na nádrži - za mě joooo Furt se mi ten návrh Kaliforňana od toho kluka zdá být lepší než skica pana Abraháma. Teda doufám že jich udělal víc a v různých stylech...

Jako bys mi četl myšlenky . Za mě se tomu návrhu toho kluka nedá nic vytknout a klidně bych ho takhle pustil do výroby...

(reakce na) Nová Jawa

19.4.2011 v 18:47 | Nahoru | #392

FORM píše: Jako bys mi četl myšlenky . Za mě se tomu návrhu toho kluka nedá nic vytknout a klidně bych ho takhle pustil do výroby...



JJ, ten návrh toho Itala se mi taky líbí mnohem víc. Kdyby to bylo za rozumnou cenu, klidně bych si to koupil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

19.4.2011 v 20:07 | Nahoru | #393

Drátík píše: No já nevím, ale mě se tohle teda líbí víc (ano je to subjektivní), rozhodně si nemyslím, že ta skica je splácanina. Ba ji považuju za moc povedenou. Ale ať to ohodnotí jiní, za mě osobně


Nechci soudit, jestli je větší machr ing.Abrahám nebo Oberdan Bezzi - on je taky rozdíl dělat jen PC vizualizaci nebo mít seznam požadavků konstruktérů, na které je potřeba brát zřetel. Za mě pro oba Oba tyhle návrhy bych v garáži měl rád.

(reakce na) Nová Jawa

19.4.2011 v 20:58 | Nahoru | #394

czechino píše: Ten jawa-dominator je taky od pana Abrháma a tady další krasavci:

jawa 1

jawa 2

jawa 3

Doporučuji si ty stránky projít,je tam spousty zajímavých věcí



Abrhám dělal i Pragovku.

Nová Jawa

19.4.2011 v 22:35 | Nahoru | #395
Ital dobrý ten opravdu navrhl retro krásnou motorku, ale Abrahám udělal dalšího číňana, ani retro ani hezký







Naposledy editováno 19.04.2011 22:38:58

Nová Jawa

19.4.2011 v 22:47 | Nahoru | #396
Ta prostřední by byla moc pěkná.

Nová Jawa

19.4.2011 v 22:51 | Nahoru | #397
přesně tak, tu bych si s radostí koupil, ale jestli někdy jawa sprzní i kalifa viz. ta skica tak už to bude poslední kapka

Nová Jawa

19.4.2011 v 23:07 | Nahoru | #398
Oberdian Bezzi navrhl opravdu krásného Califa, ale podle mě při návrhu vycházel z Moto Guzzi V7
[img]

Nová Jawa

20.4.2011 v 08:28 | Nahoru | #399
mně se líbí oba návrhy, proč ne.. Ten ital je retro, moc hezky udělané, Ing Abrahám - to je takové ani ryba ani rak ale celkově to na mě působí dobře.. Taková moderní mašina, co vychází z retra.. Co se týče retra, tak na to mám doma svou 472 a teďka péráka.. Ono i kdyby se 660 upravila do verze clasic (kulaté světlo), tak si myslím, že relativně levnou úpravou by si získala další potencionální zákazníky.. (aj já bych o ní uvažoval)

PS: jen škoda, že se 472 nedělala s oilmastrem..

Nová Jawa

20.4.2011 v 09:02 | Nahoru | #400
to Trebach, máš muj podpis pod názor na "calify".

V jediný si dovilím nesouhlasit-ta poslední kapka (aspon pro mne už kápla) Když sem každý rok jako blbec čekal že ta další 650 bude aspon, nechci zázraky, ASPON ...a vždy vylezl kentus....Já už si prostě žáádný iluze nedělám.

A ano-to Abrahámovo neni ani ryba ani rak, je to opravdu pruměrný čínan který mne ničím nezaujme, nic mi neříká a každá stará ER5 mě přijde jako mana nebeská...

Sorry, ten návrh narozdíl od starých 650 aspon neni odporný, ale s retrem nemá společnýho nic...přesný výraz je ČÍNAN

Nová Jawa

20.4.2011 v 10:30 | Nahoru | #401
DeCarli: no ještě nás čeká ten litr

Nová Jawa

20.4.2011 v 16:32 | Nahoru | #402
Mno já mám výhodu-i když to nebude k tomu tak nebudu znechucen

A kdyby se to nááááhodou povedlo tak pošlu vedení Jawy otevřený pochvalný dopis...

(PS Už si moc nepamatuju na termín "ukázání")

(reakce na) Nová Jawa

20.4.2011 v 17:23 | Nahoru | #403

Endy píše: Nechci soudit, jestli je větší machr ing.Abrahám nebo Oberdan Bezzi - on je taky rozdíl dělat jen PC vizualizaci nebo mít seznam požadavků konstruktérů, na které je potřeba brát zřetel. Za mě pro oba Oba tyhle návrhy bych v garáži měl rád.

nevim jestli ten navrh respektuje nejaky pozadavky konstrukteru, ale ta motorka vypada jak nejaka šisatá a koukam na to uz ponekolikaty, jestli jsou opravdu sisaty kola a zbytek nebo je to pouze opticky klam. a jestli ma byt nekde nejaky odkaz kalifa, tak asi jsem slepej, ale ten je videt jen na tom "italovi" ktery se snazi drzet nejakou linii a filozofii ...kdyz jsem teda pozoroval praci at uz lidi co se teprve design uci, nebo treba Hanuše, kterej prednasel design, tak to s timhle nema nic moc spolecnyho(to asi bude duvod, proc cesky design vozidel az na par vyjimek moc nezari a uz za bolsevika se nakonec uspesne typy opiraly o cizi napady ...T613 Vignale, Favorit Bertone a neuskutecneny sedan Skoda ze 70tych o praci Ital Designu ....jejich tuzemsky protejsky radsi ani nezminovat ...treba tohle studentskej design a ne prace "zaslouzileho" designera

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

20.4.2011 v 19:17 | Nahoru | #404
Endy:píšeš "on je taky rozdíl dělat jen PC vizualizaci nebo mít seznam požadavků konstruktérů, na které je potřeba brát zřetel"

Než něco takového napíšeš tak si porovnej oba návrhy
-Italovo rám - jednodušší
-Italovo světlo kulatý, abrahámovo ten modní bazmek
-Italovo sedlo jednodušší
-Italovo výfuk-jedodušší
-Italo schránky jednoduší.....

Takto bych mohl pokračovat u každeho detailu. Také jsem pracovával v konstrukci, a snad dokážu i porovnat so je viditelně výrobně náročnější, a co co složitější.

Ta "česká verze" je neskutečně vyrobnmě složitější-tudíž nákladnější

Naopak Ital ukázal jak se z minima dá "vytřiskat" maximum...
TOTÁLNÍ JEDNODUCHOST(jednoduššeji to snad ani nejde )A ZÁROVEN NÁDHERNÁ RETRO ELEGANCE.

(reakce na) Nová Jawa

20.4.2011 v 19:46 | Nahoru | #405
DeCarli> asi tak

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

20.4.2011 v 21:19 | Nahoru | #406
Souhlas.Já to beru tak,že ten Ital předvedl opravdové retro,ale "česká verze" je spíš takové "neoretro"

(reakce na) Nová Jawa

20.4.2011 v 21:35 | Nahoru | #407

Anti píše: Souhlas.Já to beru tak,že ten Ital předvedl opravdové retro,ale "česká verze" je spíš takové "neoretro"


...ono by to taky možná vypadalo jinak, kdyby to "neoretro" přemaloval ten Ital. To český vypadá, jak nějaká omalovánka pro prvňáky.

Nová Jawa

20.4.2011 v 22:37 | Nahoru | #408
to Matess: Není to stylem kresby, je to celkovým stylem...jak muže nekdo nazývat retrem něco co má světlo stylu FZ6

Nová Jawa

20.4.2011 v 22:46 | Nahoru | #409
Ale Abrahám nedělal retro, jen prznil další model Jawy

Nová Jawa

21.4.2011 v 07:26 | Nahoru | #410
to Trebach-tak tak...

Ale ted mne napadá myšlenka přimo hříšná-ten kdou skoupí všechny verze 650, 660, a litra tak vytvoří do budoucna zajímavou sbírku-sbírku hnusek ....já mám sbírečku 125 veteránků, nekdo jawičky 1948-1960..., jinej sbírá Hondy s drátama, tohle by ale byla rarita

Jinak smutný je že oni to za retro považujou...

Nová Jawa

21.4.2011 v 07:50 | Nahoru | #411
Na motorce mě nezajímá nejmodernější vzhled a všelijaké tec nické novinky. Důležité je to, abych se na ní se svými 190-ti centimetry v pohodlně vlezl. Na rozdíl od většiny "pravdových motorkářů", (většinou čerstvých absolventů autoškol) nepotřebuju pod prdelí aspoň 100 kilowat pro začátek. Na normální ježdění je 35-40 kW zcela dostačujících. Taky musí být motka jednoduchá a tím pádem bude i spolehlivá, dle mého názoru -"čím více pičovin, tím více se to kazí". Když takovou motorku udělají, budu mezi prvníma kdo si jí koupí. Tohle je ale dle mého názoru takový nepovedený stroj - ani ryba ani rak. Měli by si přestat hrát a dělat nesmyslné kroky do tmy. Koupit v licenci nějaký ověřený a spolehlivý motor, design vzít ze starších modelů(ale nesprasit ho moc moderníma prvkama) a začít dělat motorky pro lidi. 2 řady motorek a k tomu klidně jednu retro. Kupovat si je budou motorkáři 40+ a ti si nic vic nepřejou a ani neočekávají. Jen si vklidu o víkendech zajet na nějaký výlet na hezké motorce, užít si pohodu a zavzpomínt si na mládí.

Nová Jawa

21.4.2011 v 08:35 | Nahoru | #412
Protože i pro mě byla Jawa kdysi něco úžasného, tak mi to nedá, a i když už jsem to psal v jiné diskusi, znovu se pokusím i tady zašlapat co možná nejhlouběji do země výtvor pana Abraháma.
Kvalita jeho návrhu odpovídá malůvkám, které najdete na zadní straně sešitu každého středoškoláka, který se snaží nějak zabavit během nudného vyučovacího procesu.
Znova jsem pro srovnání mrknul na pár pěkně zrestaurovaných starých Jaw, a stejně jako musím smeknout před estetickým citem a dovedností lidí, kteří navrhli a vyrobili krásné stroje v době, kdy se stály fronty na hajzlpapír a skoro všechno bylo problém, tak prostě musím odmítnout ten jeho paskvil.

Je to ošklivé a špatné bez stopy citu pro formu a tvar!

Každý chlap v této zemi na Jawě někdy jel, je tady spousta sochařů a architektů, kteří by určitě měli chuť, kdyby je někdo slušně požádal, pomoct značce, která kdysi měla svoji úroveň.
Nechápu to... nechápu neschopnost vedení a netuším, proč ještě panu Abrahámovi nikdo nesebral nebo alespoň nepolámal pastelky.
Jedno vím ale jistě - stará garda "Jawáků," která dělala své řemeslo srdcem, se z díla svého nástupce musí točit v hrobech jako parní turbíny...

Edit - písmenko

Naposledy editováno 21.04.2011 08:38:09

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

21.4.2011 v 10:01 | Nahoru | #413
Zase si uvědomte, že první designové nástřely nejsou nikdy přesným obrázkem a výrobkem, ale spíše skicou přibližujíjící prvotní myšlenku designéra (patrné třeba u nových automobilů).

Bezzi vytvořil na pc s použitím dílů např z triumphu v podstatě fotogragii. A i když na jedné straně motoru naznačil na víčku žebra, druhá strana by vypadala nějak takto a spousta by nás zase rencalo:


Naposledy editováno 21.04.2011 10:33:50

Nová Jawa

21.4.2011 v 12:07 | Nahoru | #414
bledemon: Přesně tak, tento motor je hezký jen z jedné strany, ale to ostatně každý vodní. Do "retro" motorky by to chtělo vzduchem chlazený, tam o výkony nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

21.4.2011 v 12:45 | Nahoru | #415

bledemon píše: Zase si uvědomte, že první designové nástřely nejsou nikdy přesným obrázkem a výrobkem, ale spíše skicou přibližujíjící prvotní myšlenku designéra (patrné třeba u nových automobilů).

Bezzi vytvořil na pc s použitím dílů např z triumphu v podstatě fotogragii. A i když na jedné straně motoru naznačil na víčku žebra, druhá strana by vypadala nějak takto a spousta by nás zase rencalo:



Proboha, proč ta hadice od chladiče není v jednom kuse?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

21.4.2011 v 13:00 | Nahoru | #416

dr.rath píše: Proboha, proč ta hadice od chladiče není v jednom kuse?


To je jednoduché, protože výrobce motoru vymyslel z hadice ještě odbočku a to nejde udělat z jednokusové hadice.

Ad ta skica... nepozastavujte se nad kvalitou, jedná se o nějaký prvotní náčrt z mnoha dalších a je to pouze náčrt...

Za mě je ale Abrahámův kalif jasná jednička.

Naposledy editováno 21.04.2011 13:01:50

Nová Jawa

21.4.2011 v 13:36 | Nahoru | #417
Drátíku drátíku, všude kde můžeš chválíš a vyzdvihuješ Abraháma, nejsi ty jeho synátor
Nejde moc o kvalitu náčrtu, ale je z něj vidět jakým směrem se to ubírá a je to paskvil.
Určitě si umím představit italskej desing s motorem kawa w800. Ale udělat motor uměla Jawa, ne ti co tam jsou dnes.

Nová Jawa

21.4.2011 v 16:40 | Nahoru | #418
Drátíku, sic je pravda že proti gustu žádný dišputát ale ač tě osobně neznám, myslím že kdyby na ...o namalovali logo JAWA bude to dle tebe krásný

Jak řikám, máš na to nárok ale každý tvuj názor ve mne vyvolá lehký usměv na tváři

Nová Jawa

21.4.2011 v 18:24 | Nahoru | #419
Mě se o hodně víc líbí ta Abrahámova skica-pokud se na to podívám jako celek tak to má rozhodně větší švih. Ale spíš bych uvítal kdyby tam bylo míň těch členitostí, boční kastl jednodušší a i nádrž. Jinak pěkná sportovní motorka, hned bych si ji koupil . Nedovedu si představit moderní motorku s designerskýma prvkama z kejvačky a starej kalif ani tak nevypadá jak kejva. Kalif měl ambice bejt v rámci možností sportovní stroj proto byl očesanej se zvedlejma vejfukama, takže pro mě je důstojnej nástupce kalifa Abrahámův náčrtek.

(reakce na) Nová Jawa

21.4.2011 v 18:40 | Nahoru | #420

Drátík píše: To je jednoduché, protože výrobce motoru vymyslel z hadice ještě odbočku a to nejde udělat z jednokusové hadice.

Ad ta skica... nepozastavujte se nad kvalitou, jedná se o nějaký prvotní náčrt z mnoha dalších a je to pouze náčrt...

Za mě je ale Abrahámův kalif jasná jednička.

Tak se to udela tak, ze se ta odbocka udela tam, kde to nebude videt, za dalsi ...kabely a vsechno se skrejva pokud to aspon trochu jde ...a nakonec otazka ....KDO vymejsli ty fantasmagoricky trojuhelnickovy polepy, ktery se snazi maskovat skutecny tvary oplastovani motorky?? To jsou uz lepsi modni polepy zacatku 90tych let plny kriklavy ruzovoucky a zelenoucky barvicky ....treba nechapu, proc Dakar nemel nikdy predni masku, kdyz uz takova musela byt, pretazenou cernym plexisklem, aby to delalo dojem stitku a ne bastlirova vymyslu z laminatu(dobre u 660 konecne uz lepsi) ....no a stejne jako u polepu se ptam v pripade "chranice" motoru ....to jako vymyslel kdo takovej vzhledovej nevkus s trojuhelnickovyma dirama? Proc sakra to tam jeste v ty samy podobe jako na Dakaru strasi?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist