paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MP3 na cesty
Zdravím, chci se zeptat, jestli někdo používáte při jízdě MP3 do uší. Já ano, poslouchám muziku, ale nevím, jestli je to zakázané, nebo dovolené.
1 2

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2011 v 09:33 | Nahoru | #1
Témat kolem tohoto je tu hromada.
Zakézané to není ,ale dle mého subjektivního názoru je to blbost. Jednak můžeš přeslechnout houkačky,troubení,zakvílení gum auta apod.,což ti může i zachránit život,a jednak na motorce já osobně chci slyšet motor,okolní vzduch a pod. Já osobně do helmy sluchátka mám,ale hudbu neposlouchám.

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2011 v 09:37 | Nahoru | #2
Ahoj, to je jako by Ti v autě zakázali rádio.. Ale pozor na řízení, celkem dost to odvádí pozornost, aspoň než si zvykneš

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2011 v 09:38 | Nahoru | #3
Já ne a už jsem se k tomu kdysi tady na foru vyjadřoval a osobně bych to zakázal, člověk pak podle mne nevěnuje tolik pozornosti svému okolí a je to dost nebezpečné. Kdysi jsem tu napsal, že bych za to rozbíjel hubu, ale objevilo se tu zase hromada "mravokárců" a dokonce diskuze zaběhla i do toho, jestli hluchoněmí by měli vůlbec jezdit na motorce a pod a nakonec jsem byl označen za debila ...debilem klidně budu, ale za mne teda při jízdě do uší hudbu ne e ....a navíc rádši si poslechnu motor toho na čem jedu.

7.3.2011 v 09:39 | Nahoru | #4

prackarr píše: Témat kolem tohoto je tu hromada.

Jojo, to jsem taky tvrdil ajak se do mě pustili

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2011 v 09:42 | Nahoru | #5
Sluchátka neeee hudbu máš z laďáku

7.3.2011 v 09:43 | Nahoru | #6
Kdo si do uší narve muziku,je dle mého pozér na motorce,protože kdo k tomu má fakt vztah,ten si dobrovolně nesníží vnímání toho,co má rád.
Muzika v autě pomáhá "zabít čas,co v autě sedím",ale co na moto? Zabíjet čas? To je blbost,ne? A teď do mě!

7.3.2011 v 09:47 | Nahoru | #7

prackarr píše: Dovolím si odvážnej názor: Kdo je opravdový motorkář,vnímá motorku všemi smysly,snad kromě chuti.

V tomhle stojím za Tebou

7.3.2011 v 09:48 | Nahoru | #8
Muziku bych bral na dálnici.

7.3.2011 v 09:51 | Nahoru | #9

7.3.2011 v 09:54 | Nahoru | #10

kuzmič píše: Ano, odvádí to pozornost, vlastní zkušenost! A taky interkomy a podobná zařízení. Ale nudný dálniční přesun rakouskou předpisovou rychlostí to zpříjemní. Na naší "DÁLNICI" bych sito fakt nedal...

Interkom je užitečná věc. Nesmí se stát předmětem debat,ale předmětem komunikace. To je rozdíl.
Co se týče dálnice,já se jí vyhýbám,to je o ničem. A to i v Rakousku. A pokud ji použiju,nasadím 150-190 a nuda je tatam,tudíž i v tomto případě muziku nepotřebuji. Moto vozí duši a auto tělo. Duše hudbu nepotřebuje,ta má hudbu hvízdajícího luftu,laďáku a motoru...

7.3.2011 v 09:54 | Nahoru | #11
Vše co si myslím o muzice za jízdy na motce tu již bylo řečeno Podle mě taky muzika za jízdy nepatří k motce!

7.3.2011 v 10:04 | Nahoru | #12
Zakázané to není, je to na libovůli každého soudruha...
A k té dálnici: vyvstanou někdy okolnosti, kdy je třeba se přizpůsobit většině účastníků zájezdu...
pak musí člověk hledat pomocníky na zmírnění dopadu dálnice na psychiku motorkáře...

Naposledy editováno 07.03.2011 10:08:36

7.3.2011 v 10:08 | Nahoru | #13

kuzmič píše: Samozřejmě, jezdíš-li ostré enduro, nebudeš při tom poslouchat muziku.. Jinak s Tebou naprosto souhlasím s tou duší..!
Zakázané to není, je to na libovůli každého soudruha...

Já nejezdím jen ostré enduro. Mám 2 silniční motorky. Bavím se ted čistě jen o silnicích.

7.3.2011 v 10:18 | Nahoru | #14
No tak já se přiznám, že si občas mp3ku do přilby pustím, ale.... Pustím si to tak aby pořád aspoň trochu slyšel i okolí, prostě né naplné kule abych neslyšel nic. Taky záleží na čem jedu, třeba teď mám doma 1200GSXo a originál laufem, a tak tichou motorku sem snad ještě nezažil, při jízdě nad kilo ten motor už stejně nejde skoro slyšet tak proč bych si nepustil muziku, ale minulý týden sem zase lítal na 750GSXu s LeoVinckem a to byl aspoň zvouček, tak sem si tu jízdu opravdu užíval i bez muziky

7.3.2011 v 10:21 | Nahoru | #15
nedokazu si predstavit jet na motorce a poslouchat k tomu mp3ku mozna kdybych jel nekam daleko po dlouhe nudne dalnici... ale jinak ne

7.3.2011 v 10:23 | Nahoru | #16
Párkrát jsem to zkusil a nějak mě to neoslovilo.Nějak si vůbec nejsem na motorce jistej když neslyšim co dělá motor, gumy, brzdy, auta...

7.3.2011 v 10:35 | Nahoru | #17
Ok, motorky jsou můj život, jezdím na motorce do práce, na nedělní výlety, na služební cestu jsem jel na moto, jen tak se na večer projet na odreagování, mám rád prskání z výfuku , náklony do zatáček a vše co k tomu patří. Nenapadlo mě ani ve snu při tomto poslouchat muziku. Ale taky rád cestuju, to je vždy svátek... A v tom případě jsem si 2x v životě, při dálničním přesunu pustil do interkomu muziku.. no bylo to fajn...
Tím chci naznačit, že jsou různé situace... někdy si pustit muziku, proč ne?

7.3.2011 v 11:00 | Nahoru | #18
at clovek chce nebo ne,tak ta hudba proste krade mysl...za me urcite ne.uz mp3 nenosim ani normalne...i kdyz si vzdycky davam treba na prechodech po ceste do skoly bacha a radsi se podivam dvakrat nebo trikrat,tak s mp3 v usich uz jsem mel na male a skoro jsem vletel pod kola....

7.3.2011 v 11:24 | Nahoru | #19
Já bych si to při cestě do uší nedala. Za prvý bych tu hudbu skoro neslyšela a za druhý i bez nějakejch sluchátek mám někdy pocit, že nechytám ty okolní zvuky tak dobře, jak bych chtěla.
Na kole se mi to už párkrát vymstilo a skončilo to tak, že jsem se válela i s kolem ve škarpě, na motorce bych nic podobnýho zažít nechtěla...

7.3.2011 v 11:33 | Nahoru | #20
Přesně s tím chozením pěšky a přecházením silnice jsem to chtěl napsat.
Sluch je hrozně důležitý smysl a pokud ucpu uši muzikou, je to kolikrát dost o držku a připadám si strašně omezen ve vnímání okolí. A to stále mluvím o chůzi pěšky.
Třeba na kole v lese klidně, ale pokud se okolo mě pohybuje spousta předmětů které mě mohou ohrozit na životě, tak to dalo ne..

7.3.2011 v 11:43 | Nahoru | #21
Zakázané to, jak už zde bylo zmíněno, není. Já osobně si občas taky poslechnu hudbu, obzvláště na delší cesty, ale hodí se dodržet pár věcí. Je dobré dát si sluchátka na nízkou hlasitost, ono pokud se nic neděje, je okolní hluk minimální a hudbu dobře slyšíš a pokud se něco děje, tak tě ta hudba nějak nelimituje. Slyším v pohodě gumy, klakson, ptáčky... A další je nepoužívat ty sluchátka co ti jako špunt vyplní celé ucho. Jedny takové mám a hrozně zkreslují zvuk zvenčí. Nejlepší jsou takové ty malé elipsovitého tvarem, co mají kolem sebe něco jako molitan. Kdyby si nevěděl, co myslím, tak ti pošlu fotku. Já je dostal k nokii a nic lepšího na moto snad ani není.

7.3.2011 v 11:55 | Nahoru | #22
Kdysi jsem si u Louise koupil náhlavní soupravu a ovládání k PMR vysílačkám a nikdy jsem jej nepoužil a jen se to válí doma. Napadlo mne tedy, že bych ty repráky na suchý zip nainstaloval do helmy a na konec dal 3,5.ku jacka a poslouchal muziku. No ale řekl jsem si, že to nejdříve vyzkouším s obyč. sluchátky jak se mi to bude líbit. Nakonec jsem po zralé úvaze vše vzdal a repráky se doma válí dál Poslouchám hudbu hodně, ale pouze když si sednu do vlaku a před vystoupením vše balím. I při chůzi mi to vadí, že nemám přehled o tom, co se kolem děje. Takže u mne se to nechytlo....

7.3.2011 v 12:01 | Nahoru | #23
Za mě ne, ovlivnuje to hodně způsob jízdy a za druhé nevnímáš okolí. Maximálně když jedu tak si dám sluchátko s mikrofonem abych mohl komunikovat s batužkem když jedem někam daleko jinak nic.

7.3.2011 v 12:27 | Nahoru | #24
Zkoušel sem to jednou, a po chvíli sem se přistih, že jedu "podle hudby", a ono když člověku hraje Pendulum,Prodigy apod...tak jet podle hudby znamena jet jako prase...V ten moment, kdy sem si to uvedomil, ze tomu hrozně dávám, sem sklidnil a sluchátka si už nikdy nevzal...S tim, že hudba je na moto k hovnu bych uplně nesouhlasil, podle mě hodně akční hudba hodně umocní ten adrenalin...ale prostě...je to strašně, vopravdu strašně, strašně nebezpečný...

7.3.2011 v 13:11 | Nahoru | #25
dovolim si nazor asi proti vetsinovemu proudu tohoto vlakna:

Hudbu na motorce od jiste doby posloucham velmi casto (vetsinou elektronickou instrumentalni, protoze je dobre slyset i pri nizke hlasitosti a subjektivne se mi na moto hodi), predtim nez jsem to zacal zkouset jsem taky moc neveril, ze to muze prinaset neco pozitivniho (argumentace preslechnutim okolnich zvuku mi prisla docela logicka). Zacal jsem s tim experimentovat spolu s dratovym interkomem, ktery mel line-in vstup, ale byl mono a to byl hlavni duvod proti poslechu hudby. Pak jsem zkousel pecky primo v usich, ale brzo jsem to zmenil (takto mohou tlacit a je s tim mene prakticke dratovani) na lepsi pecky vsunute trvale mezi polstrovani helmy na uroven usi. Pri upgradu interkomu na BT (vlakno, vlakno) jsem koupil i lepsi "helmet speakers" (originalne nepatrici k interkomu) a zasil je pod latku polstrovani na uroven usi. Kvalita reprodukce je velmi slusna (helmu nasazuji kamaradum, kteri byvaji skepticti, ale pote zacnou uvazovat, ze by si to zaridili stejne ).

Co se hlasitosti tyce, vzdy nastavuji spis mene nez vice a rozhodne nemam ambice slyset cokoliv ze sluchatek jako v nejake audio laboratori. Cim lepsi a vetsi sluchatka, tim mensi hlasitost vam staci. Zatim se mi nestalo, ze bych kvuli poslechu hudby neslysel neco zasadniho, i svuj motor slysim. Dulezite je nastavit si hlasitost na zacatku jizdy a dale ji nezvysovat! (vyzaduje to nemit playlist s ruznou hlasitosti pisnicek). Zkousel jsem poslouchat hudbu i na lyzich (sjezdovych) a libilo se mi to podobne. Co se tyce jakehokoliv zakazu poslechu cehokoliv pri jizde na cemkoliv, to vidim jako nesmysl...

EDIT: jinak jeste zde a zde naleznete souvisejici temata (do kterych jsem v minulosti jiz prispival)

Naposledy editováno 07.03.2011 13:15:00

7.3.2011 v 13:14 | Nahoru | #26
jednou jsem zkoušel uplně opačnou byť velmi podobnou věc a to špunty do uší, páč mě bolelo ucho a po 10km jsem je vyndaval a zahodil, jinak bych se někde naboural. vůbec jsem nebyl schopnej vnímat jízdu, jako by mi něco chybělo

Další poznatek mám přímo z praxe a to že jsme schválně při výuce zkoušeli slalom právě s muzikou v uších a uplně všichni (5 lidí) mělo horší výsledek.. nesoustředili se!
Jak už tu padlo, mozek se zcela nevěnuje řízení, snáze přeslechne co se kolem něj nebo s motorkou děje. za mě sluchátka NE

7.3.2011 v 13:20 | Nahoru | #27
Corela91> dobrej namet na provedeni serioznejsiho vyzkumu na tohle tema (vysledky by me dost zajimaly). Tech situaci/cinnosti potencialne snizujicich pozornost pri rizeni vozidel bude ale cela rada (od prosteho mluveni za jizdy s ridicem pocinaje)

7.3.2011 v 14:22 | Nahoru | #28

7.3.2011 v 14:29 | Nahoru | #29

kuzmič píše: Špunty do uší ovlivňují centrum rovnováhy. Jednou jsem měl problém s uchem, ucpané špuntem namočeným v nějakém sajrajtu a jak jsem přijel od lékaře, chtěl jsem nacouvat s autem do garáže. Jsem zvyklý couvat přes zrcátka, ale najednou to nešlo, nemoh jsem vůbec odhadnout vzdálenosti, prostě jako bych měl "trojku v žíle..."

A co ty dva rumy mezi "lékařem a cestou domů" ????

7.3.2011 v 14:33 | Nahoru | #30
tak to víš.. žízeň
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S Eržebet 8 8.4.2024 v 00:30 alik4321
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S salahadin 8 15.3.2024 v 22:09 salahadin
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S Mišáneeek 8 12.8.2023 v 09:03 Strider