Téma: Je tu někdo strojař?
23.2.2011 v 18:21
Zdar borci

Sháněl jsem co nejpodobnější jehlová ložiska do přepákování..
Podařilo se mi najít SKF HK-20/30FBJ za 38kč kus
Ale mají o milimetr menší vnější průměr 20-26-30 místo 20-27-30
Za každou cenu to tam chci nabastlovat a ušetřit za sadu 1400kč

A potřebuju od vás poradit, jak nejlépe tu milimetrovou mezeru vymezit..
-Jestli to stačí nalepit na lepidlo(ale to už se mi zdá moc 1 mm)
-nebo zalapovat a vystružit
-nebo nějaká vložka

Za rady všem moc dky!


1 reakcí na tento příspěvek Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2011 v 17:13 | Nahoru | #1
...a ještě jsem zapoměl do předešlého románu připsat jednu myšlenku...

...když to vemem jako modelovou situaci, tak vemeš plech 0,4, což po stočení může udělat až vůli 0,2 mm v díře...což znamená že to může být až 0,1 mimo osu, pokud se to zrovna nepovede...

...pokud budeš točit to pouzdro z plechu bez velmi sofistikovaných jednoúčeláků, tak zcela bez diskuze ty okraje u spáry rozhodně nebudou rádiusové tak, jak mají být...takže sice tam třeba násilím to pouzdro s tim ložiskem dostaneš, zalepíš, ale už celkěm nemáš šanci zajistit, že bude to ložisko v ose, kde má být...bohužel nevím jak je to u tohoto moto ani která ta ložiska tam měníš, ale všeobecně je tam vždy nějaká vidlice (nebo dvě separátní táhla typu "ojnice"), u které v každé větvi je jedno ložisko, ovšem objema tima ložiskama má procházet společný čep, a proto musí být striktně souosá...doufám že jsem byl pochopen

...tedy variantu s plechem 0,4 bych taky rychle opustil a vyrazil na nákup do IKO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

24.2.2011 v 17:41 | Nahoru | #2

Sofía píše: ...a ještě jsem zapoměl do předešlého románu připsat jednu myšlenku...

...když to vemem jako modelovou situaci, tak vemeš plech 0,4, což po stočení může udělat až vůli 0,2 mm v díře...což znamená že to může být až 0,1 mimo osu, pokud se to zrovna nepovede...

...pokud budeš točit to pouzdro z plechu bez velmi sofistikovaných jednoúčeláků, tak zcela bez diskuze ty okraje u spáry rozhodně nebudou rádiusové tak, jak mají být...takže sice tam třeba násilím to pouzdro s tim ložiskem dostaneš, zalepíš, ale už celkěm nemáš šanci zajistit, že bude to ložisko v ose, kde má být...bohužel nevím jak je to u tohoto moto ani která ta ložiska tam měníš, ale všeobecně je tam vždy nějaká vidlice (nebo dvě separátní táhla typu "ojnice"), u které v každé větvi je jedno ložisko, ovšem objema tima ložiskama má procházet společný čep, a proto musí být striktně souosá...doufám že jsem byl pochopen

...tedy variantu s plechem 0,4 bych taky rychle opustil a vyrazil na nákup do IKO



JJ rozumím docela dobře , jsem vděčný tobě za tyto cenné informace!-které mi určitě ušetřily čas i peníze.Nebudu už dále špekulovat a jedu pro ložiska IKO
Dík moc chlape jde vidět že víš o čem mluvíš dám na tebe

*
Ten plech 0,4 -ptoto,protože jsem měl pocit že 2 setiny musí pro lepidlo stačit ...
Opravdu je setina moc- vyosení pro jehličkové ložisko? Kdybych ty ložiska lisoval už s osou která jimy prochází možná, by se mi podařilo tuto odchylku minimalizovat..?
Na tom přepákování.... sice nevím jaké tam jsou tlaky jak moc jsou ty loziska zatěžována je opravdu lepší udělat to bez vůlí ale setina by se snad vsákla.. možná by se ložiska vysypaly dřív ...

Naposledy editováno 24.02.2011 18:16:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist