Téma: Je tu někdo strojař?
23.2.2011 v 18:21
Zdar borci

Sháněl jsem co nejpodobnější jehlová ložiska do přepákování..
Podařilo se mi najít SKF HK-20/30FBJ za 38kč kus
Ale mají o milimetr menší vnější průměr 20-26-30 místo 20-27-30
Za každou cenu to tam chci nabastlovat a ušetřit za sadu 1400kč

A potřebuju od vás poradit, jak nejlépe tu milimetrovou mezeru vymezit..
-Jestli to stačí nalepit na lepidlo(ale to už se mi zdá moc 1 mm)
-nebo zalapovat a vystružit
-nebo nějaká vložka

Za rady všem moc dky!


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je tu někdo strojař?

24.2.2011 v 09:26 | Nahoru | #1
Sofía> Na těchto stránkách INA jsem byl ale nějak jsem to přehlídl..To je přímo výrobce atypů ložisek?
Jinak byl jsem se zeptat přímo v prodejně SKF bylo mi řečeno že konkrétní ložisko mají skladem, ale stojí 425Kč 1ks je to přímo na Japonské motorky ..
A to o milimetr menší 40kč no prostě výsměch
Zatím se přikláním ktá vložce... že by se udělala o pár setin menší a pak se tam vlepila ..
Napadlo mě ještě sehnat 0.4mm plech vystřihnout potřebný rozmět a stočením vyrobit tak vložku ? rozmite jak to myslím...

Naposledy editováno 24.02.2011 09:50:46

(reakce na) Je tu někdo strojař?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2011 v 11:42 | Nahoru | #2
Android.wr>

INA...teď mě možná někdo z "pamětníků" poopraví...byl a je evropským specialistou na jehlová ložiska...v půmyslové praxi když řekneš po Evropě "jehlový ložisko" okamžitě se iniciuje v hlavně každého "INA". SKF v tomto směru hraje tak trochu "druhé housle"...

...ale abych se vrátil k dotazu: INA vyrábí krom jehliček taky speciální ložiska pro automobilový průmysl (napínací kladky rozvodových řemenů, ložiska vodních čerpadel aj.), ale protože jsem podobný problém zatím neřešil, nemohu poradit nic jiného, než se na ně obrátit...je možné že dělají ložiska se setjným určením do evropských moto...

...dále bych jen doplnil: toto složení s jehlama je i z hlediska tribologie strašně nevděčný, neb se jedná o reverzní pohyb v malých úhlech natočení, při rázech a stochastické sekvenci zatěžování hodně malými rychlostmi...tedy jednodušeji řečeno...ať toto ložisko namažeš sebelíp, tak pojede stejně částečně na sucho, protože z hlediska mechaniky tekutin tam nedonutíš mazivo vytvořit kompaktní kapalinný film a tedy opravdové kapalné tření...ale to už je zase jiná pohádka...

...co se týče stáčené vložky: už jsem na to myslel prve, protože se to tak průmyslově občas dělá v některých případech (snížení radiálních a tangenciálních napětí po zalisování a tím možnost ztenčení tloušťky lisované stěny...resp též pro optimalizaci deformací či stavu napjatosti spojovaých prvků při předpětí), ovšem technologie přípravy je následující: v prvé řadě musíš rozhodnout, zda to má být z "měkké" oceli, nebo zda je to nutno kalit nebo jinak zušlechťovat...

...pokud to má být bez kalení, tak se to dělá tak, že se "přesně" určí potřebná tloušťka stěny budoucího pouzdra (i s přídavkem na plastickou deformaci při stáčení) a potřebná délka polotovaru, tloušťka se "přesně" připraví na magnetce a následně se na přípravku dostatečně přesně stočí...

...pokud má být kalené, tak stačí stočit plech s přídavkama na obrobení, zakalit a následně oba povrchy obrousit...jenže toto nelze aplikovat na pouzdra o tloušťce stěn kolem 0,5 mm, protože když vemeš velikost potřebné prokalitelnosti, přidáš prokalení přídavku na výsledné obroušení a zahrneš do této úvahy fluktuaci materiálových vlastností povolené normou, tak se zcela určitě i po popouštění dostaneš do stavu, kde bude celá ta piditloušťka stěny prokalená skrz, bez houževnatého jádra...což bude sice strašně krásné v tom, že to bude úžasně tvrdé, ale zároveň by Ti stačilo se na to z dálky křivě podívat a okamžitě to praskne, neb to bude strašlivě křehké

...a pozn. k montáži: pokud se rozhodneš nakonec pro variantu stáčeného futra, tak montáž se provádí tak, že se ta spára natočí o 90 deg vůči majoritnímu vektoru namáhání.

...z toho co jsem právě uved je nejspíš patrno, proč jsem toto prve neuved, neb je to nejen technologicky, ale též konstruktérsky náročné řešení

Přeji hodně úspěchů při řešení a doufám, že se s námi nakonec podělíš o výsledky a zkušenosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist