Téma: Masarykův okruh a jeho okolí
 
16.2.2011 v 16:15
Podělte se společně s námi o krásné okamžiky jak ze starého, tak z nového Masarykova okruhu





1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí

24.10.2016 v 13:26 | Nahoru | #1
Prima fotka, Jane Malý kola + silnej motor a tak byl při akceleraci potřeba maximální přítlak
No a na té "pohlednici" z doby automobilové éry Masecu mně nejvíc zaujalo, že nevím, kdy vlastně
při některém z předválečných ročníků (případně v roce 1949) se jelo kolem Žebětínského kostela
s kopce dolů na náměstí . . .

Naposledy editováno 24.10.2016 13:32:22

(reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

24.10.2016 v 20:52 | Nahoru | #2

IvanDvoutakťák píše: Prima fotka, Jane Malý kola + silnej motor a tak byl při akceleraci potřeba maximální přítlak
No a na té "pohlednici" z doby automobilové éry Masecu mně nejvíc zaujalo, že nevím, kdy vlastně
při některém z předválečných ročníků (případně v roce 1949) se jelo kolem Žebětínského kostela
s kopce dolů na náměstí . . .



Ivane, máš štěstí, že jdu zrovna kolem, to vím úplně přesně . Teď ale doopravdy. Vedle žebětínského kostela sv.Bartoloměje tato auta jela jen v roce 1949. Byly to opravdové "F1" toho roku a dle tehdejších údajů mělo na závod přijít na 400000 diváků . Od 1950 se jelo offi MS F1 a tam už Brno nebylo. Předválečné ročníky 1930-37 (36 se nejel) se jely opačným směrem, tedy od Kohoutek směrem k Ostrovačicím a to se kolem kostela nejelo.

Nevím co to je za "pohlednici" a kdy a jak byla stvořená, ale nějak nepasuje do výše uvedeného. Na foto je st.č.18 Ferrari, ale to číslo v roce 49 měl Francouz Manzon se Simcou. Za ním by měl být další Francouz Levegh (který zahynul v roce1955 v LeMans i s 85 diváky) na Talbotu, který v Brně skončil čtvrtý. Ale Talbot to taky není, vypadal úplně jinak. Pro zajimavost, vítězné Ferrari bylo 1,5 litrový dvanáctiválec kompresor Talbot šestiválec 4,5 litru bez kompresoru. I to Ferrari v roce 49 vypadalo úplně jinak než na fotce. Prostě ta auta jsou zřejmě z roku 1937. Číslo 18 Nuvolari Alfa Romeo - Scuderia Ferrari. I ten defekt zadní pneu v roce 37 v Žebětíně měl. Za Nuvolarim von Brauchitsch na Mercedesu, ale oni zas v roce 49 v Brně nejely, ale zas tato auta kolem kostela jela jen v roce49, takže jak to vlastně s tou "pohlednicí" je??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist