globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.10.2021 v 21:41 | Nahoru | #92941
kehaj>

(reakce na) Jawablázni

20.10.2021 v 21:48 | Nahoru | #92942
Kire640> Ten jsem měl jako jeden z prvních

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.10.2021 v 00:38 | Nahoru | #92943
Dnes jsem neplánovaně prubnul indickou Jawu 336 Pérák a současně mi byla skoro "vnucena" také argentinská Jawa RVM 500.
Trochu jsem se podělil s kámošem, co si Péráka již objednal.
Musím přiznat, že RVM je hodně pěkně řemeslně poskládaná a kvalitně olakovaná. A díky nahlédnutí pod šaty polorozebrané pouze potvrzeno velmi kvalitní připevnění, přesné lícování a vysoká řemeslná kvalita i pod kabátem. Podle mne je rovnocenná, ne-li kvalitnější, s jakoukoli rozpočtovou Hondou. Také výkonově to jede i brzdí jako jakákoli japonská pětistovka.
Pérák --- ergonomie, řidítka, posez je takový Jawácko-kejvačkářský, ovšem s níže umístěnými stupačkami. Boční kaslíky vadí patám bot a nelze jezdit standardně špičkou boty na stupačce. Velmi, velmi lacině působí a chovají se zpětná zrcátka = ty jsou opravdu špatná. Kvrdlající se ovladače na řidítkách taktéž nejsou žádný šlágr. A když už, pak blikače alespoň na předku bych si dokázal představit jiné.
Hodně zajímavý je pak rychloměr, kdy delší ručička ukazuje po rozjezdu na 160km/h, že do něho člověk klepe, aby se vzpamatoval. Teprve po chvíli člověku dojde, že rychlost nezvykle ukazuje ta opačná kratší část ručičky tachometru.
Integrovaný palivoměr v rychloměru je pěkná libůstka.
Řemeslnou zručností je Pérák --- ve srovnání s RVM --- o level nižší kategorie. Také celkovým výrazem působí Pérák lacinějším dojmem.
Nicméně jedná se o přesný odkaz na Péráka, postaveného našimi dědky v těžké době okupace Fricky.
(Myslím zrovna konstruktéra Josefa Jozífa dokonce při testu prototypu opatřeného odcizenými štítky SS z jiného stroje, chytli Frickové. ?hned byl odsouzen k trestu smrti a odváděn k vykonání exekuce. Když ho vedli přes most na druhou stanu Vltavy, odstrčil + porazil hlídku Fricků a skočil do Vltavy. Fickové se vzpamatovali a pálili do vody. O osudu Josefa pak rozhodla jednak voda = má bezvadnou vlastnost absorbovat energii střel již při malé hloubce / a jednak, že Josef věděl z loďky o výklenku vystupujícímu jen nepatrně nad hladinu v mostním oblouku, kde Jozífek vydržel v květnové teplotě vody snad 4,5 hodiny do soumraku!).
V Péráku je takto reálně zhmotněn také odpor národa proti Frickům - za II. Světové války. Takový odboj po našem, po Československu.
Na což Týnečtí hřeší.
Bližším pohledem pak zkušené oko odhalí zaházený levý výfuk od mazání řetězu / na druhou stranu ale zase moc pěkný venkovní výplet ráfků kol a využití bezdušových pneumatik (opravuji - venkovní výplet se týká RVM).
Ovšem pastvou pro oči je motor! Nádherně vyvážený, kompaktní, úplně akorát ohraněný (v porovnání s originálem 1946) - přesně tak akorát, aby z něho vyzařovala jen určitá nepřeháněná míra evokující modernosti. Nakonec jsem se "smířil" i s šikmo seříznutými výfuky.
Prostě Pérák je opravdu novodobým etalonem Bobberovitého Bobbera Bobberoviče.
A co jízda?
Pérák jede stejně jako jakákoli moderní jednoválcová třístovka. Je to spíše bručoun, s rychleji nabíhajícím spodkem. Vytáčení motoru do bezvědomí už nepřinese efekt urychlení dodávky výkonu. Lépe je dříve řadit a vychutnat plochou křivku v dolním rozsahu obrátek.
Řízení lehké, podvozek díky celkové lehkosti má slušnou odezvou.
Po přesednutí z CBR 600 je Pérák výkonově "měkká" a hodná motorka. Která ovšem táhne slušně a tah na jednotlivé rychlostní stupně neustává v celém rozsahu otáček motoru. Je ale nutné pracovat s plynem - při studeném motoru zhasíná motor i při řazení nahoru, při náhlém ubrání, nebo při dojetí k semaforu na drc, kdy samozřejmě obratem naskočí zelená (komedie pro předjeté, chcíplou hmotou blokované, řidiče aut).
Jak trefně poznamenal kamarád = " v Týnci si za takovou (citace Srdečný pozdrav ze Zeměkoule) zasr...zkurv...práci a rozhašení chodu nastavení motoru řekli o nadhodnotu-nadhodnoty 70 000,-Kč = co bychom sami dali za takový bezva kšeft, že?!!"
Z mého pohledu je neuvěřitelné, že Indové dokáží uvedený stroj vyrobit a prodávat se ziskem za cenu cca 56 000,-Kč!
V opačné rovině je pak snad ještě více neuvěřitelná míra nenažranosti Týneckých hrobníků Jawy, kteří za tento dovážený stroj požadují více jak 170 000,-Kč. Navíc veřejně kvičí, aby si zájemci nepořizovali tyto stroje od levnějších šedých dovozců.

Důvod předražení je zřejmě Ind, který stroj postavil v ekvivalentu normy cca Euro 4. Nyní hodlá Ind stroj v této variantě indické normy léta vyrábět a umořit nákladný vývoj. Na zkaženou byrokratickou rozmazlenou namistrovanou nesoudnou nestoudnou chátrající rozpadající se duhovou Evropu s nějakou přihlouplou normou neustále šroubující normu Euro = se Ind může krajc vajc.
Lichvářský překupník a hrobník značky JAWA z Týnce nedokáže upravit stroje na o level vyšší normu Euro.
Zřejmě ještě něco strojů indické normy Týnečtí dovezou, předraží a konec / zvonec.
(asi proto se nestydí lichvařit / a snažit se co nejvíc vyvařit).

Naposledy editováno 21.10.2021 09:17:56

(reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 06:27 | Nahoru | #92944
Franky> Pěkně shrnuto. U těch šedých dovozů to nevypadá, že by to bylo cenově níže. Chtějí za nového péráka 170t Kč. Spíše je výhoda okamžité dostupnosti motocyklů a to i modelů 42, které tu Jawa Týnec dosud vůbec nenabízí. https://www.novyperak.cz/ Mahindra dál tento typ vyvíjí a připravuje se model scrambler.

(reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 07:19 | Nahoru | #92945
Franky> Hezky sepsáno. Není moc co dodat. S pérákem jsem ještě nejel, ale s CL už něco najeto mám a úplně nenadchla teda. Co se týká indické kvality práce, tak pokud jedeš do práce na střeše vlaku nebo autobusu, máš ty hodnoty trochu jinak a hned tak něco tě nerozhodí. Cena té motorky by odpovídala i s dovozem zhruba tak 90tis. Myšleno užitná cena s ohledem na provedení, homologaci, transport atd, cokoli nad jede do kapsy a pokud Jawa bude mít cenovku 150, tak ostatní jí nebudou zbytečně podlézat. Navíc tady asi i Mahindra do toho povídá si myslím.

Edit: Nicméně na obranu musím říct, že kvalita provedení od těch prvních kusů se malinko zvedla a kus, co ted na podzim dotáhli kluci na Zrcadlovku na sraz už sváry i provedením vypadal o dost líp. https://verdom.rajc...Koza_2021/1505849030 Můj šálek kávy to není, ale zákazníky si to asi najde.

Naposledy editováno 21.10.2021 07:23:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 08:56 | Nahoru | #92947

Franky píše:
(Myslím zrovna konstruktéra Josefa Jozífa dokonce při testu prototypu opatřeného odcizenými štítky SS z jiného stroje, chytli Frickové. ?hned byl odsouzen k trestu smrti a odváděn k vykonání exekuce. Když ho vedli přes most na druhou stanu Vltavy, odstrčil + porazil hlídku Fricků a skočil do Vltavy. Fickové se vzpamatovali a pálili do vody. O osudu Josefa pak rozhodla jednak voda = má bezvadnou vlastnost absorbovat energii střel již při malé hloubce / a jednak, že Josef věděl z loďky o výklenku vystupujícímu jen nepatrně nad hladinu v mostním oblouku, kde Jozífek vydržel v květnové teplotě vody snad 4,5 hodiny do soumraku!). .



Tuhle historku jsem nikde neslyšel ani o ní nečetl. Má to nějaký důvěryhodný zdroj? Já četl pouze o tom, že: "Jozíf byl známý bělovlasý muž, a zdálo se, že se již s těmito bílými vlasy narodil. Ale jeho vlasy zbělaly v průběhu jediného týdne, když jednoho dne do servisu vrazilo gestapo a odvedlo spolupracovníka Rudolfa Osvalda, který intenzívně pracoval na novém motocyklu. Během následujících hodin museli rychle odnést a ukrýt všechny podezřelé předměty. Pak začalo to hrozné čekání. Jedno jediné slovo, jen jedna věta stačila a všichni muži tohoto oddělení by byli popraveni. Jejich kamarád a spolupracovník byl kromě toho ještě v činném odporu a proto byl zatčen. Neprozradil nic, musel za to ale zaplatit svým životem."

(reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 09:01 | Nahoru | #92948
Kire640> To je známá story a byla i zfilmována (mírně upravena - ve filmu použil tajně vyrobený JAWA štít a nácky poslal do pekel).

Jawablázni

21.10.2021 v 09:06 | Nahoru | #92949

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 09:11 | Nahoru | #92950
Kire640>
Musím prohrabat archiv. Nemohu vyloučit, že jsem příběhu přiřadil neprávem J. Jozífa....nicméně příběh je pravdivý a týkal se testování nového péráka na sklonku války a nebo snad už při povstání, kdy se testovací jezdec i motocykl měl falešné znaky SS.

Naposledy editováno 21.10.2021 09:13:31

(reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 09:16 | Nahoru | #92951
Franky> Díky za info. Já to opravdu slyším prvně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 21:00 | Nahoru | #92952
Koudy01> Dnešní autor cestopisu se s klučinou potkal přímo u NK.

(reakce na) Jawablázni

21.10.2021 v 21:02 | Nahoru | #92953
kehaj> tam jsem to prave objevil

(reakce na) Jawablázni

22.10.2021 v 15:17 | Nahoru | #92954
Franky> Soudruzi z Týnce za nic nemůžou. Oni si jen špatně přečetli Masarykovo nebát se a nekrást jako nebát se a nakrást. Josíf péráka jezdil jako prototyp SS ale o tom že by ho někdy stavěli jsem nic zatím neslyšel.
Koudy - kluk je šikovný a zřejmě není posera.
Vyrobit péráká v Indii a v EU je pořádný rozdíl. Dodnes jsme mohli vyrábět třindu.
Polsko už se s EU drží pod krkem ! Proč asi ....

Naposledy editováno 22.10.2021 15:21:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.10.2021 v 17:11 | Nahoru | #92955
Poláci proto, že mají rozum a nejsou posraní...

Naposledy editováno 22.10.2021 17:11:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.10.2021 v 20:25 | Nahoru | #92956
pech.> Uzákonili si že jejich národní zákony jsou nad výblitky EU.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.10.2021 v 22:38 | Nahoru | #92957

Milan1963 píše: marauder> Doktora navštiv. Já se taky snažím léčit sám, vitamínové přípravky, šumivé tablety...ono to pomůže, ale někdy ne úplně. Prášky nemám rád, Paralen apod. beru jen když už opravdu nemůžu...už ale nejsme nejmladší, tak o sebe musíme víc pečovat.
Dej vědět, jak se uzdravuješ.



Mám jednu výhodu, že jsem již několik let v důchodu a pracovní povinnosti mě netrápí teď se cpu antibiotiky teplota lehce klesla, ale je pořád v červených číslech snad se z toho brzo dostanu ještě bych se chtěl svézt na motorce než bude úplně blbé počasí.
Tonda Zloun

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 09:20 | Nahoru | #92958
marauder> No byl jsem u vás na Lounsku ve středu a musel jsem vyndávat vložky z motohader. Jináč tohle se léčí červeným svařákem naředěným Rumíčkem lékařským a posléze vypotit na ženském těle . Přeju brzské uzdravení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 16:46 | Nahoru | #92959
kehaj> Dopoledne jsem kousek jel na Adeniu, jen v letním oblečení, ale chladno je, nebylo ani 10 stupňů.
Nevím čím to je, ale něco je špatně. Řetěz mám volný tak jak má být , jenže v jednom místě se při protáčení kola napíná k prasknutí. Kolo mám rovně, mám obavu že by to mohla být ohnutá hřídelka sekundáru, jinak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.10.2021 v 17:05 | Nahoru | #92960
To spíš bude vytahanej řetěz a šišata rozeta,ohnout hřídel snad ani nejde,nehledě na to že při ohnuté hrideli by spíš ten řetěz spadaval.

(reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 18:18 | Nahoru | #92961
Vlasťák1973> I to je možné, rozeta je původní, má za sebou 40 tisíc, řetěz mám druhý, ten má naježděno asi 18 tisíc. Přes zimu chci dávat novou řetězovou sadu , tak snad máš pravdu a závada se tím odstraní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 18:53 | Nahoru | #92962

Jirka4137 píše: pech.> Uzákonili si že jejich národní zákony jsou nad výblitky EU.



Však to je správně. Státní ústava je nejsvětější právo, které nemůže účast ve spolcích rušit ani ponožovat.

Nicméně EUSSR si to nemyslí a vyhrožuje pokutami a likvidací. Kdyby to odhlasovali, tak pro změnu likvidují svoji státní suverenitu.

Čeští poserové hlasovali v tomhle případu pro EUSSR, že jsou ty eurohovna vyšší právo.

Takže takovou máme reprezentaci. Už nás zase prodali, stejně jako v Mnichově, za pár šušňů na chodník ve Lhotě a cyklostezku u Vltavy, tu zase máme protektorát...

(reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 18:55 | Nahoru | #92963

Milan1963 píše: kehaj> Dopoledne jsem kousek jel na Adeniu, jen v letním oblečení, ale chladno je, nebylo ani 10 stupňů.
Nevím čím to je, ale něco je špatně. Řetěz mám volný tak jak má být , jenže v jednom místě se při protáčení kola napíná k prasknutí. Kolo mám rovně, mám obavu že by to mohla být ohnutá hřídelka sekundáru, jinak nevím.



Řetěz je vytahanej jak kšandy... Jednoválce ho umí utahat i takto "lokálně" Vyměň řetězovku. Kdybys vzal šupleru, naměříš po obvodu různé rozteče, byť vždy delší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.10.2021 v 20:54 | Nahoru | #92964
Milan-Přesně toto je nejlepší indicie kdy vyhodit řetěz. Právě měním celou řetězovku na Jarkově Alpovi. Ani o tom chdák neví. Kdybych mu poslal fotku na které je rozebraný včetně zadní kyvné vidlice asi by špatně spal. No a to podotýkám že řetěz by ještě nějakou stovku najel. Rozeta a přední kolečko jsou opotř. jen lehce. Řetěz skoro vůbec.
Sehnal jsem sadu z moto na díly která má najeto 3tis. km. 12 stovek místo 45 je slušná úspora. Pneu jsem dal Metzelerky.
Pech-Spolupráci v Evropě tleskám. Z původní myšlenky si ale parta Eurozlodějů udělala Mega Eurotunel. Je nejvyšší čas šlápnout jim na krk. Z toho co se jim pošle nám něco vrátí a z toho dámě polovinu na propagaci EU. No ale to zas jinde jsme. Neschopnost řešit problémy (a schopnost vymýšlet blbosti) ukázal právě covid.

(reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 20:57 | Nahoru | #92965
Milan1963> O se má ,zajížděť' i řetěz - s novým řetězem se nemá aspoň 100km prudce rozjíždět, jezdit po zadním aby se právě lokálně nevytáhl. Ten řetěz je KO.
Jinak fotka toho Scramblera je masakr!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 21:00 | Nahoru | #92966
pech.>
Ty paka z Bruselu ani nevědí, že emisní povolenky, které jim nařídili vydat jejich šéfové v pozadí - řídící tyto figurky, slouží spekulaci = to je děsně překvapující, že?!!
Mimoto mají snad soutěž, která "kráva" posere více Evropu. Jestli ta německá a nebo ta druhá, jejíž dosavadním předBruselským utra-mega počinem pro celosvětovou populaci bylo řešení kombinéz pro těhotné tankisty.
Zde se zřejmě výborně osvědčila ---v očích, které z pozadí řídí Brusel --- pro Bruselské kývání na švidly (takového blba kategorie "Supermogul-s-svězdičkou", aby pohledal).

Naposledy editováno 23.10.2021 21:02:43

(reakce na) Jawablázni

23.10.2021 v 22:11 | Nahoru | #92967
Franky> Když řešili sračky, jestli jablko menší než 5cm je pořád jablko, jestli okurka je pořád okurka, i když je zahnutá, nebo zda je banán stále banánem, když je rovný, tak jsme se tomu smáli....

Jenže stejná tupá, nekompetentní hovada teď řeší naši budoucnost...

Spekulace začaly už tehdy, kdy donutili výrobce energií, potom, co rozbourali soběstačnosti států a energetickou stabilitu, že se to bude obchodovat přes burzu, pak si udělali povolenky, ty už mmj. jedou 15 let... ale když to "nestačilo" tak je vloni brutálně zdražili na zhruba trojnásobek.

A melou sračky, jak za zdražení energií může Čína a lidstvo co je tupé a nebo se o to nezajímá, jim to věří... Zlá Čína a zlé Rusko... Bez Číny je Evropa v prdeli, to už poznaly některé vykutálenější automobilky... Bez ruska je Evropa v prdeli bez jejich plynu, ropy a surovin.... Hovno Čína... Hovno Rusko....

Evropa machruje, jak jim ten plny dodat musí, že je na tom Rusko závislé.... Jenže to je další lež... Není závislé a i kdyby ani, Putinovi je to jedno, ten se neskloní, i kdyby měli jeho lidi chcípat hlady. To už jsme v historii taky viděli....

Evropa objednala plynu málo na to, jak svým Green dealem změnila poměry spotřeb jednotlivých paliv...

Tím jak se Evropa snaží Putina za každou cenu srát, máme už surový plyn několikanásobně dražší, než jiné státy, které eurohujerstvím netrpí...

Putin může svůj plyn posílat i na druhou stranu, do Číny... A plynovod už na to má....

V Číně mu vyrobí cokoli, co mu Evropa odmítne dodat... Technologie už tam, díky čínské celní politice jsou a s autorskými právy si nikdy hlavu nelámali.

EU sama sobě připravuje takové podmínky, že to bude ekonomická i kulturní sebevražda.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.10.2021 v 12:27 | Nahoru | #92968
Na podzimní mi byla svěřena Jawabláznovská štafeta. Je tedy u mně, kdo si pro ni přijede nebo s kým se uvidím a bude ji chtít, tomu ji předám.

(reakce na) Jawablázni

24.10.2021 v 17:00 | Nahoru | #92969
Milan1963> jak pojedeš na moravu -vem ji,my se tu podělíme

(reakce na) Jawablázni

24.10.2021 v 19:42 | Nahoru | #92970
Milan1963> Hlavně jestli budeš měnit řetěz, ne abys jel celou dobu na Moravu po zadním. To jen kvvůli životnosti. Teda řetězu.(Aby nedošlo k nedorozumění.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist