globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olejová pumpa.
8.2.2011 v 17:45
Dobrý den, chtěl bych vědět vaše názory na to, jestli míchat olej do benzínu, nebo nechat mazat olejovým čerpadlem. V servise mi radili, že je lepší ji vyndat. Prý to má pak lepší výkon a je to lepší.
Anketa: Jak mazat?
nádrž
52%
15
čerpadlo
48%
14

Olejová pumpa.

8.2.2011 v 17:48 | Nahoru | #1
když tam máš nádržku, tak do nádržky v servise radí a stejně to za 9000km zadřeš na 100%

1 reakcí na tento příspěvek Olejová pumpa.

8.2.2011 v 17:49 | Nahoru | #2
Jestli duverujes cerpadlu tak je lepsi ..pohodlnejsi,usetris olej ..jen je potreba ji kontrolovat jestli spravne funguje !

Olejová pumpa.

8.2.2011 v 18:01 | Nahoru | #3
Taky jsem měl RS a po zadření jsem mazal jen benzin v nádrži, s malou dávkou ricinového oleje, má to jen jeden háček dostaneš ho jen v lékárně. Cenu už bohužel nevím. A ricin olej si musíš rozředit předem s malým množstvím benzínu protože je hodně hustý a potom normálně přidat při tankování s olejem. Max. spokojenost a spolehlivost za 10t km jsem neměl problém.
A hlavně ten olej je silný projímadlo takže si neolizuj prsty a když to budeš realiizovat
tak v lékárně řekni že to máš do moto nebudou ti ho chtít prodat. A dávkování je cca víčko
od limonády do 5 l benzinu a stačí si to rozředit tak v deci benzínu + běžný olej na poměr.

Naposledy editováno 08.02.2011 18:02:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová pumpa.

8.2.2011 v 18:03 | Nahoru | #4
DuckerCZ> Máš Hondu on itala tam je to jinak.

(reakce na) Olejová pumpa.

8.2.2011 v 18:22 | Nahoru | #5

barvínek píše: DuckerCZ> Máš Hondu on itala tam je to jinak.


hmm takže radši míchej do nádrže

Olejová pumpa.

8.2.2011 v 19:14 | Nahoru | #6
Jestli Ti to zvedne výkon, to nevím. Ale je jistější míchat přímo do nádrže, sice to není tak pohodlné a musíš vždy tankovat ve stejném poměru s olejem...ale je tam ta jistota, že když čerpadlo se pojebe, že nezadřeš.

Olejová pumpa.

8.2.2011 v 19:21 | Nahoru | #7
myslím si, že je větší pravděpodobnost, že zapomeneš ten olej do nádrže nalít, než že se to čerpadlo vysere

1 reakcí na tento příspěvek Olejová pumpa.

8.2.2011 v 19:53 | Nahoru | #8
Přidávat do benzínu, jelikož když při jízdě z kopce zavřeš plyn (z duvodu šetření) a máš tam třeba 7 tisíc tak to totalně nemaže nebot při zavření plynu je mazání s oilmastrem nastavený jako při volnoběhu tak max do 2 tisíc a né na vysoký točky ale je potřeba to pořádně spočítat kolik oleje míchat, abys to nezadřel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová pumpa.

8.2.2011 v 20:21 | Nahoru | #9

Scooby24 píše: Přidávat do benzínu, jelikož když při jízdě z kopce zavřeš plyn (z duvodu šetření) a máš tam třeba 7 tisíc tak to totalně nemaže nebot při zavření plynu je mazání s oilmastrem nastavený jako při volnoběhu tak max do 2 tisíc a né na vysoký točky ale je potřeba to pořádně spočítat kolik oleje míchat, abys to nezadřel


Hele, jseš si jistej? Podle mě v tom mazání bude nějaká rezerva... Nemyslim si, že by to výrobce vymyslel tak, aby to při zavřenym plynu mazalo přesně na volnoběžný otáčky a ani o fous víc. Jasně, že 7 tisíc už je dost, ale jak často jezdíš v takovejch otáčkách úplně bez plynu?

Olejová pumpa.

8.2.2011 v 20:53 | Nahoru | #10
Viva la four stroke

Olejová pumpa.

8.2.2011 v 22:48 | Nahoru | #11
Musis se o to čerpadlo starat, pak se nevysere..Jak na udržbu budeš kašlat, tak se nediv, že zadřeš

Olejová pumpa.

9.2.2011 v 10:04 | Nahoru | #12
O čerpadlo jsem se staral, ale už je venku tak to skusím nechat venku a uvidíme. Kdybi něco tak dám čerpadlo zpět a bude.

Olejová pumpa.

10.2.2011 v 14:38 | Nahoru | #13
Jak řiká Dude. Rozhodně při zavřenym plynu to nemaže jak na volnoběh. Maže to podle plynu a otáček.

1 reakcí na tento příspěvek Olejová pumpa.

25.2.2011 v 16:40 | Nahoru | #14
Zdar, takže .. myslím že je potřeba tady ujasnit pár milníků podle toho co vím já ...
K tomu dotazu: Podle mě je lepší míchat pomocí čerpadla, mícháš podle otáček a do přesný dávky paliva(benzín,vzduch) a pokud čerpadlo necháš dvakrát za sezónu zkontrolovat v servise(nebo to zkontroluješ ty) nemůže se ti TO rozbít. Prý to má větší výkon ?!!? A to jako zjistili jak ? Nevěř tomu, je to blbost, větší výkon to rozhodně mít nebude, nechápu jak na to přišli. K tomu: ..a je to lepší .. v čem je to lepší ? Podle mě je lepší to nalít do nádržky a víc se tím nezdržovat, ale když to páni velcí mechanici víjou líp, tak tě z toho omylu vyvádět nebudu ..

barvínek>ricín to je kapitola sama o sobě, často slýchávám že to líjou do krosek, ale mě se s tím teda mrdat nechce, když můžu koupit olej od agipu ve kterým přímo už ricín obsaženej je (taky ho kupuju:Agip 2T )

myslím si, že je větší pravděpodobnost, že zapomeneš ten olej do nádrže nalít, než že se to čerpadlo vysere



scooby24> Zajímalo by mě jakej je rozdíl když brzdíš motorem a míchaš do nádrže nebo čerpadlem ? promiň že se směju ale tvoje věrné vysvětlení mě fakt dostalo ... no abych k tomu řekl svůj názor: Když brzdíš motorem (U dvoutaktů se nesmí brzdit motorem za žádných okolností!!! pokud teda nechceš zadřít )z kopce a máš tam 7 tis. ot., máš puštěnej plyn, tudíš do motoru de benzín pouze na volnoběžný otáčky, tzn. že je úplně jedno jestli to máš v nádrži ten olej nebo to míchaš čerpadlem, do motoru de tak i tak stejný množství paliva, proto se tomu říká brždění motorem asi né ?!!! Kdyby šlo do motoru palivo pro 7 tis. ot. tak bys tím motorem nebrzdil ale motor by táhl dál!!

Pokud mám někde chybu opravte mě, ale podle toho co sem zatím zažil a o týto motorce přečet by mělo být vše podle tohoto

(reakce na) Olejová pumpa.

25.2.2011 v 22:03 | Nahoru | #15
Sir.Boombastic> Souhlasím s tebou , ale pravda je že když mícháš přímo do nádrže máš jistotu! Ale zase je to sraní no.. znám to sám trochu to zdržuje no..

MaKeC125> Jinak se míchá v poměru 1:50 a podle mě bude nejlepší, nevím jestli už si vybaven nebo ne.. Ale já mám malý plastový lahvičky od M2Tčka koupíš stojej asi 25kč vyleješ, vymeješ a máš jednu lahvičku přesně na 5 litrů a jsou tam i rysky pro míchání v poměru 1:50 takže není problém natankovat třeba 8litrů ;)

Jinak já bych teda u mojí babičky na čerpadlo nespoléhal, ale taky jí už je 21 let A řek bych že na to nezapomeneš.. teda nesmíš zapomenout! Zapomeneš a končíš..

Olejová pumpa.

26.2.2011 v 13:10 | Nahoru | #16
Oilmaster, to je asi věčná diskuze, jedni radí používat, druzí radí nepoužívat, já vyzkoušel oboje, jednoznačný + oilmasteru je v tom že doplníš do nádobky a víc už neřešíš, veškerá moje kontrola byla v tom že sem kontroloval jestli olej ubejvá v nádobce a seřídil sem si na rysky ono čerpadýlko, a nebyl žádnej problém. takle mi to fungovalo na KMX 125, na Gilere už bylo čerpadlo odpojený tak sem míchal do nádrže 1:50 a fungovalo to taky dobře, akorát člověk sebou pořád vláčel nádobku s oilem která zabírá místo a kdyby mi nerupla ojnice tak nebyl sebemenší problém. Za mě ať si každej vybere co mu více voní, fungují oba dva způsoby, a fungují vice než dobře!! tak neřešte blbosti a jezděte!

Olejová pumpa.

6.3.2011 v 23:42 | Nahoru | #17
A kam teda vstřikuje oilmaster ten olej u tohoto motoru? Do karbecu? Já měl dvoutaktní Yamahu a tam, podle nákresu co jsem měl možnost vidět, se olej vstřikoval dutým vnitřkem kliky kde se přes ojnici tlačil ven a tam se smíchal s benzinem a šel se směsí nahoru do spalovacího prostoru ... Tak jestli to Rotax nemá řešené stejně. To by pak vůbec nezáleželo na tom, v jaké poloze je plyn. Mimochodem ten motor je rakouskej, nikoliv italskej ... výrobce patří do koncernu BRP (Bombardier, vyrábí čtyřkolky pod značkou Can-Am a všechno rotaxy motory).

Olejová pumpa.

7.3.2011 v 16:51 | Nahoru | #18
SpikeMT> U Rotaxu je to tak, že olej jde z čerpadla do karbecu, kde je strháván směsí a jde do válce. Jinak to co říkáš ty, přes tu kliku to nevím asi je to možné.. A to v jaké poloze je plyn je důležité, protože plynové lanko je rozdvojené jedno zvedá šoupě a druhé ovládá čerpadlo.

2 reakcí na tento příspěvek Olejová pumpa.

25.3.2011 v 09:21 | Nahoru | #19
Já taky důvěřovala oilmastru, než jsem zadřela, od teď budu lít rovnou do benzínu!

(reakce na) Olejová pumpa.

27.3.2011 v 08:58 | Nahoru | #20

misaa píše: Já taky důvěřovala oilmastru, než jsem zadřela, od teď budu lít rovnou do benzínu!



tak co už věříš mé diagnostice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová pumpa.

27.3.2011 v 09:54 | Nahoru | #21
misaa> no jestli ono to nebude spíš tím, že ten motor zněl vykloktaně už před tím zadřením... tomu pak ani fungující čerpadlo nepomůže. Po několikáté tu opakuji : ne každé zadření má na svědomí oilmaster, i když je to samozřejmě ten nejjednodušší závěr, ke kterému každý dojde.

(reakce na) Olejová pumpa.

28.3.2011 v 09:57 | Nahoru | #22
hojkman> jsem si spočítala, kolik do toho benzínu budu lít oleje a přišla jsem k závěru, že ten oilmaster si vzal podstatně míň

Olejová pumpa.

28.3.2011 v 10:27 | Nahoru | #23
No on taky je podstatně úspornější, než když to leješ stálým poměrem do nádrže... to je mimochodem jedna z nevýhod míchání do nádrže. Vždycky tam naleješ víc, než motor opravdu potřebuje. Čerpadlo dávkuje přesně podle potřeb v rozmezí 1-3%. Tj. v rozmezí 1:33 až 1:100. Pokud jsi nejezdila žádnou extra střelbu, tak ti nemuselo vyjít 1:50 (což je předepsáno při míchání do nádrže). Jinak přemýšlivé asi napadne, že když je rozsah čerpadla takovýto, tak nemůže to náhodou znamenat, že při míchání do nádrže se to v nízkých otáčkách přemazává, zatímco při velké zátěži je 1:50 zase málo? I když je pravda, že pod plnou zátěží nejezdí člověk pořád ( i když mám pocit, že někteří ano).

Jinak mého pohledu nic proti míchání do paliva nemám a uznávám, že pumpa je jen mechanický díl, který se může podělat, ale pro mě to má prostě víc výhod, než záporů. Klidně si tahejte flašku v báglu a matlejte se s tím na benzínce a pamatujte si to při každém tankování. :)

(reakce na) Olejová pumpa.

30.5.2011 v 10:42 | Nahoru | #24
Dude.> sice uz je to stary ale kdyz uberu plyn tak se ale cerpadlo na olej porad toci podle skrine a vyviji urcity tlak. Podle mne to tam ten olej prave foukne

Olejová pumpa.

3.6.2011 v 22:32 | Nahoru | #25
micham do nadrze 1:40 castrol TTS sice to otravuje u tankovani ale i kdyz sem se o tu pumpu staral a stejnak me uz jednou podrazila

Olejová pumpa.

3.6.2011 v 23:40 | Nahoru | #26
u derbi sem dělal obojí , oilmaster + sem přidával do nádrže trochu (pár kapiček) takže se to mazalo tak 1:40 , u DT jedině oilmaster , do starší sekačky leju poměr 1:33 a olej co je po ruce , teď momentálně M2T
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2890 Včera v 23:20 tomasNJ
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist