globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ER-5 údržba
18.1.2011 v 22:03
Zdar chlapi. Potřeboval bych pár rad ohledně ER-5ky.
1. Konkrétně se chystám měnit chladící kapalinu. Je třeba při tom měnit i něco jiného? Někde jsem se dočetl, že je dobrý zároveň měnit i o-kroužky, ale já vím prd, co je o-kroužek. V životě jsem vodníka neměl.
2. Další dotaz-dle manuálu má přijít do předních vidlí tlumičovej olej 10W/20. Nezkoušel jste někdo něco jiného s lepším výsledkem Ne že bych byl nespokonej s tím, jak motorka tlumí, ale občas mi přijde předek trochu nejistej, tzn. asi by to chtělo trochu přitvrdit, aby tak neodskakoval, ne? nebo se pletu? A mám se rovnou poohlídnou po guferech (případně kde se poohlížet? nechci to všechno objednávat přes net, jsem z Prahy a určitě to tu někde musejí prodávat). NA C6tě 487čce sjem si do předních vidlí namíchat směs podle borců z manie a jsem spokojenej. Otázka je, jeslti to u ER-5tky nebylo způsobený i tím, že olej už nemusí bejt v pohodě, přední pneu stála za prd (měnil jsem gumy ke konci sezony a už nebyla moc příležitost to pořádně ozkoušet)
3. Hodlám měnit brzdovku. Mám se připravit na nákup nějakých nových těsnění? Nikde nic neteče. Já se jen ptám, jeslti nehrozí vymrvení nečeho při výměně :) JAké jsou minimální hodnoty pro tloušku brzdového kotouče a destiček? Nehodlám jezdit až na krev, ale rád bych to přeměřil a případně povyměňoval. A poslední věc s tím spojená- máte zkušenost s pancéřovkama? Vyplatí se jí pořídit? A případně jakou a jak dlouhou.

Díky za odpovědi!!

ER-5 údržba

18.1.2011 v 22:18 | Nahoru | #1
1. Pokud nezničíš těsněníčko pod vypouštěcím šroubem tak nemusíš měnit nic. O-kroužky jsou na tělesu termostatu, dvě trubky co vedou do hlavy, občas někomu prdne a chčije z toho voda, kup si je náhradní, ale vyměň je jen když budeš muset (při sundávání krytu hlavy, nebo když prdnou). Jde to ven i dovnitř dost blbě.

2. Olej jsem dal dle manuálu 10W ale přišlo mi to dost tvrdý, hlavně na těch našich tankodromech, tak jsem dal 2:1 5W:10W Předek je měkčí a přijde mi to lepší, na okruh ale asi horší. Gufera stojí tři stovky, měnil bych taky jen pokud rosí.

3. Na výměnu brzdovky nepotřebuješ nic. Minimální tlouštka je myslím na kotouči napsaná a destičky mívají drážky. Pancéřovku jsem pořídil, je to trochu lepší ale pořád dost měkké, asi budu mít problém ještě někde jinde, takže zatím doporučit moc nemůžu.

Jinak v motorkářích je servisní manuál a je tam vše hezky popsané.

Naposledy editováno 18.01.2011 22:22:35

1 reakcí na tento příspěvek ER-5 údržba

18.1.2011 v 23:21 | Nahoru | #2
si stáhni manuál... tady

(reakce na) ER-5 údržba

19.1.2011 v 00:02 | Nahoru | #3
mariano> Manuál mám, ale ač studuju angličtinu, moc moudrej z toho nejsem JAko třeba předepsaná tloutka u kotouče 4,8-5,2 a servis vypsanej na 4,5mm. To mám chápat, jako že 4,5 mm kotouče je na vyhození? Se mi zdá teda hodně málo 0,3 mm masa sjetýho a kotouč v řiti. FAkt nevím, zatím sjem se v tom nezorientoval asi pořádně.

Blix-hodlám si nechat štelovat ventilový vůle. TAkže ty kroiužky asi koupit určitě. Těsnění pod hlavou hádám asi taky. Sakra, jsem zvědavej kde to budu všwechno shánět. díly na jawu/čízu sjem věděl kde splašitA Ale tak tyhle věci snad nějsou nějaký atypický...

ER-5 údržba

19.1.2011 v 01:04 | Nahoru | #4
...na sjíždění jsou v brzdách destičky, nikoliv kotouč - proto tak malé rozpětí v rozměrech nový/sjetý...

...když si NECHÁŠ seřizovat ventilové vůle (předpokládám v servisu), tak tam nemusíš s motorkou táhnout pytlík těsnění a jiných dílů, měli by si umět poradit i sami

...investice do pancéřovky se ti vyplatí, proti gumové je to nebe a dudy...

...olej do vidlí bych koupil podle manuálu, experimentovat se změnou můžeš v případě nespokojenosti i potom (tedy pokud jsi už neměnil a tvá nespokojenost byla už s NOVOU náplní)...

...chladicí kapalinu vyměň jen za novou náplň, bez výměny nějakých O-kroužků (pokud ti to někde nesákne), brzdovku taktéž...

...a dotaz na konec: nemáš zkušenost se škrcením ER5 na 25 kW? dík...

ER-5 údržba

19.1.2011 v 10:07 | Nahoru | #5
Hofner: Pod dekl hlavy se těsnění mění jen když je poškozené, je gumové a celý ten dekl je uložený volně na gumě. Při štelování vůlí určitě hlavu sundávat nemusíš abys musel měnit těsnění pod hlavou. O kroužky normálně seženeš někde v okroužkárně ( v ostravě jednu máme :D ) , ale pokud to dáváš servisu tak ti by si s tím měli umět poradit. Měli říkám protože servis mi na motorce nechal jeden ten kroužek pěkně nakousnutý, vyměnili jen ten prasklý, nebo ho podělali při skládání.

Jinak ventily jsem normálně dělal doma, je to celkem pohoda a pěkně přístupné, akorát teda musíš vypustit vodu a z hlavy dostat ty dvě trubky pod termostatem. Jsou tam jen nasazené a i čisté jdou ven dost blbě, já je měl navíc už zarostlé a zvedal sem za to celou motorku :D Jo a pokud byla motka někdy bouraná na předek tak ten dekl hlavy nejde sundat, už tak je tam milimetr místa a ježek v kleci je proti tomu chvilková zábava.

xy: Škrcení se provádí výměnou šoupat s membránama, jehel, a trysky. Šoupě má díry a nevysune se úplně (jako doraz na plynu) mám tady celou tu sadu kdybys chtěl napiš. Teda pokud to chceš fyzicky, do papírů to bude složitější ale jde to. Určitě lepší kupit uškrcenou.

Naposledy editováno 19.01.2011 10:13:07

ER-5 údržba

19.1.2011 v 12:59 | Nahoru | #6
Blix- nechávám si to dělat v TK moto. Sice dělaj hlavně jawy a čízy, ale měli tam i 4t (jawa 650 má 4t rotax motor). je s nima dobrá domluva a věřím jim. Než riskovat rozkurvení motorky někde v "autorizovaném servisu...". Ale musím si díly poshánět sám.

Kolik bude potřeba brzdovky? To jsem nikde nevyčetl. Ale tak balení 250 ml by mohlo bohatě stačit, ne? A pak ještě ohledně tlumičáku- minérál/ polosyntetiku/ nebo plnou syntetiku?
taky jsem se nedočetl co za chladící kapalinu. třeba do aut je jich víc druhů...:(

1 reakcí na tento příspěvek ER-5 údržba

19.1.2011 v 13:39 | Nahoru | #7
Tak to jo těm bych to taky dal :) Pokud teda měníš vodu, brzdovku a šteluješ ventily tak k tomu vlastně žádné díly nepotřebuješ Pro jistotu jen ty o-kroužky bo se při vytahování můžou poškodit, tak ti oměřím t co sem koupil a napíšu rozměr ať zhruba víš.

Normální nejmenší balení co sem sehnal by mi stačilo tak na deset let :) Je tam toho málo cca tak dvě nádržky. Vůbec nevím že se tlumičáky dělají takhle různé, koupil jsem v motoshopu nějaký front fork oil a bylo. Chladící kapalina je 50:50 fridex pro celohliníkové motory s destilkou, nebo kup už naředěnou kapalinu většina jich je pro celohliníkové.

Rozměr je cca 14x18 (vnitřní, vnější, tlouška tedy 2mm) schválně jsem koupil i menší a větší rozměr a pak vybral co pasovalo nejlíp.

Naposledy editováno 19.01.2011 13:47:50

ER-5 údržba

19.1.2011 v 15:08 | Nahoru | #8
Díkes!

(reakce na) ER-5 údržba

17.7.2014 v 22:01 | Nahoru | #9
Blix> Díky moc,dal jsem na vaši radu,koupil jsem o-kroužky 14x2mm,vyměnil a teče to zase,až teď jsem zjistil originální rozměr O-kroužků a ten je 13,8x2,4mm tak budu měnit znovu,naštěstí je to práce na 20 minut ))))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist