globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se má držet batůžek
26.8.2010 v 12:59
Zdar pardi,

s moji prvni moto uz jsem najezdil cca 1500km, pravda, vetsinou sam, ale porad s batuzkem resime, jak se ma spravne drzet.

Samozrejme, ze se snazim jezdit plynule, ale nekdy se to proste neda. Kdyz se drzi me kolem pasu a trochu hooopnu na brzdu tak ju sice jakoze udrzim, ale setkani kouli s nadrzi neni moc prijemny. Na druhou stranu kdyby se drzela jen za zadni drzak, tak mam strach ze ji pri rozjezdu, nebo vetsi akceleraci (haha, vsak se smejte, ale i ER5 to umi :) nekde vyklopim.

Kdyz jsem parkrat jel vzadu na ninji, rikal mi kamos at se opiram o nadrz. Pri brzdeni OK, ale pri akceleraci jsem se malem neudrzel :) Navic muj batuzek tam nedosahne.

Aktualne se drzi jednou rukou kolem pasu a druhou vzadu za drzak, ale se mi taky nezda idealni. Navic se tak moc bezpecne necitim. Preci jen nejbezpecnejsi pocit mam kdyz se drzi fest jak kliste.

Dik za kazdy tip ;)

2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2010 v 13:25 | Nahoru | #1
Pořádě se zapřít do stupaček, nohama se udrží hrozně moc, dá se tak zvládat běžná akcelerace i brždění, aniž by se muselo nějak extra držet rukama, ty používám jen pro stabilizaci. Držení se za zadní madlo nemám ráda, hrozně mě z toho bolely ruce, po chvíli mravenčily prsty, navíc jak už bylo řečeno, není to při prudší akceleraci dobré, udržet to takhle nejde ani omylem. Obě ruce na nádrž nejsou potřeba, to jde v podstatě jen na supersportech a není to moc pohodlné, jednou dosáhne i na tom naháči, tak se ošéfuje brzdění, padnout plnou vahou na řidiče neee.
Fakt je nejlepší a mě se to osvědčilo na strojích všeho typnu zapřít se do těch stupaček. Nabatoženo mám hodně km, od ostrých supersportů typu R1, R6, CBR1000 před FZ1, choppera, Bandita, teď se vozím na VFR1200, když jedeme dál, jinak už jsem konečně začala i sama řídit Pokud se bojíš, že ti při zátahu za plyn batůžek odletí, tak pořiď topcase
Obecné rady pro batoha - nasedat a sesedat jen s vědomím řidiče, do zatáček nepomáhat a už vůbec ne se naklánět na opačnou stranu, zapřít se nohama do stupaček, řidiče se jen lehce přidržovat, netřeba z něj vymačkat vzduch, koukat na cestu, ať má přehled o provozu a předvídá, kdy se bude brzdit a kdy přidávat. Pokud si potřebuje poposednout, ať to dělá na rovinkách a zapře se oběma nohama do stupaček najednou a tělo posune v ose motorky, vrtění se na zadku ze strany na stranu dokáže být pěkně nepříjemné. Plus si smluví s řidičem signály, když něco chce (my máme teď interkomy, takže to odpadlo).

Není to žádná věda
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist