globalmoto_kveten





Téma: Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
25.8.2023 v 23:09
Ahoj všichni. Potřeboval bych poradit s výběrem motorky. Teď mám Hondu NX 650 Dominator a rád bych přešel na něco silnějšího s větší kubaturou a více válcema. Chtěl bych takovou motorku, aby nebyla moc malá (měřím 185cm a mám cca 100kg), aby se na ní dalo pohodlně jet i někam do zahraničí a aby alespoň trochu jela, když za to vezmu.
Rozhodně nechci cesťáka, záleh a ani choppera, představuju si spíš nějakýho naháče.
Přemýšlel jsem třeba nad FZ1, Z1000, Banditem, nebo Speed Triple.
Představuji si něco co lze sehnat okolo 100 000Kč s rozumným nájezdem.
Díky moc za rady, pokud vám chybí nějaké info, rád doplním.
Motorkám zdar Matěj.

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2023 v 23:55 | Nahoru | #1
ja si myslim,ze cestovat dalky na nahaci,te brzy omrzi. Prodavam ted CBF 1000 FA,GT okufrovanou s velkym plegem.

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 00:15 | Nahoru | #2
Speeda …když už nějaké “cestování “ musí to být aspoň zábavná motorka

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 08:36 | Nahoru | #3
Honda CB1300, s tou jsem byl spokojen i na delších cestách. Je třeba samozřejmě počítat s nulovou ochranou proti větru i dešti.

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 09:25 | Nahoru | #4
Zdar, každý bude chválit to svoje, tak se taky přidám. Honda cb 750. Je to sice už starší model, ale já už taky nejsem nejmladší. Koupil jsem ji s 20 000, mám ji 6 let má teď 82000, sjetou polovinu Evropy ve dvou a s kuframa, napřed s manželkou a teď s mladým, než si v 16 udělá řidičák a nikdy me nikde nenechala. Sice se o ní starám nadstandardně, ale pořád jen základní servis a spotřební materiál. Výkonu ve dvou naložená má dost a na vítr jsem si dal malou kapotáž, aby se odstínil vítr do helmy. Je fakt, že ochranu to jinak nemá žádnou, ale to mi nevadí. Ale podařilo se mi sehnat "skoro" nezničenou celokapotáž, co je vzácnost, tak ji dám přes zimu dohromady a zkusím to přehodit, jak se s tím bude jezdit. Tak, tot můj názor a hodně štěstí při výběru.

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 09:32 | Nahoru | #5
Škrtni si zrovna všechny mastodonty jako Bandit, CB 13...,ono to sice jede, ale na tý zábavě to trochu ztrácí, koukej po něčem jako je speed triple, fz1..., stejně tě nemine si to všechno vyzkoušet a sám si vybrat co ti sedí nejlíp

1 reakcí na tento příspěvek Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 09:55 | Nahoru | #6
Záleží co si představuješ pod pojmem cestování. Já většinou jezdím ve dvou a plně naložen.........což většinou znamená motorka zatížená přes limit. A to jsou skoro všechny Japonské. Skončil jsem s Triumphem a s BMW..........je to ale jedno, jak se to bude jmenovat, pokud to bude vyhovovat. Zkoušel jsem i výše zmiňované fz1 a cestovat bych na ní zrovna moc nechtěl. Není moc veliká pro dva a je tam zbytečně moc výkonu. Na CB750 jsem odcestoval několik sezon. Nad cca 150km/h to bylo při plném naložení a okufrování neřiditelné, takže dálniční přesuny se staly otravnými. Pokud jsme vynechali dálnice, byla velmi příjemná s vyvážením výkon/podvozek a umocněná vysokou spolehlivostí a nízkou náročností na servis.
Asi bych se dnes podíval z tvého výběru po Banditu a kdyby nebyl problém s vyšší hmotností, klidně slušnou GSX 1100 G.......vzduchem chlazený čtyřválec s kardanem. Nezamrzne, nevaří, hebký čtyřválec a není nutno mazat řetěz. Nevýhodou karburátory, pouze pětikvalt, vyšší hmotnost a atypický rozměr přední pneu. Dělala se i v celokapotáži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 21:41 | Nahoru | #7
mathakohn> Vše bude kompromis. Dlouhá a těžká motorka se na dálnici ani nehne a pojede jako po kolejích. Do doby, než jí začneš přemlouvat k obratnosti v alpských vracečkách. Krátký obratný stroj, který bude mrštnou štikou ve městě a i v zatáčkách kolem nohy, se ti bude na dálnici vrtět a bude nervózní. Čtyřválec je sametový a nenutí tě tolik k řazení, pokud budeš svižně plout krajinou. Dvouválec zase bude mít zábavnější výjezdy z vinglů, ale vibrování při přesunech tě za chvíli bude obtěžovat. Já už si vybírám stroje i podle toho, jak a kam jedu. Dlouhé trasy jezdím čtyřválec. Když se chci trochu povozit svižněji, jedu tříválec. A když jedu někam, kde vím, že občas nebude asfalt, jedu na dvouválci. A protože to mohu libovolně střídat, vím, že jeden stroj bude vždy kompromisem. Tak ti přeji, ať ten kompromis není moc veliký.......nebudeš potom měnit brzo a chvilku si u tebe v garáži pobude.
Já po ČR začínal s jednoválcem. Když jsem začal jezdit ven, tak menší čtyřválec. Potom větší čtyřválec, později přechod na lehčí tříválec.......ke kterému jsem přikoupil zase větší čtyřválec. A když jsem se začal otáčet ze západu na východ, tak dvouválec s lehce terénními schopnostmi. A na každou svojí motorku jsem schopen nakydat kýbl sraček, jako vychválit něco pro co jí mám. Celkově ale diskomfort k motorkaření patří, takže jak říká můj kamarád.........z necností si udělej přednosti a je to cajk

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2023 v 08:41 | Nahoru | #8
Je to úplně jedno. Prostě nějakej naháč, co se ti líbí. Cestovat se (i hodně daleko) v tvým věku dá opravdu na všem. A na všechno se poskládáš. Hlavně když ta motorka baví. A po Dominatoru tě taky bude bavit tak nějak všechno, co má trochu víc kW.

Na litra bych se vyprdnul. FZ6, GSF650, GSR600, Z750, SV650,.....nepřeberný množství možností.

Naposledy editováno 27.08.2023 08:43:58

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2023 v 15:42 | Nahoru | #9
@matha: Skôr by som zvažoval pohodlnosť/ergonómiu, keď už plánuješ dlhšie cesty.
Tu si môžeš naklikať ako budeš na tom naskladaný...http://cycle-ergo.com/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist