paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Stočené km
Zdravím vás všetkých na tejto stránke. Chcem sa len opýtať na jednu vec, ktorá ma zaujíma. Minulý rok (2020) som si zaobstaral od jedného predajcu moju vysnívanú moto ( Suzuki Burgman 650 2015). Predajca ma upozornil na fakt, že moto je dovezená z Talianka (úprimnosť si cením). Chápem, že moto z itálie nieje bohvie čo? Ale na druhej strane , po prevezení a obhliadke som sa rozhodol, že ju kúpim. Cena bola 4900,-Eur. Moto mi pekne doviezol domov, čo boli u mňa plusové body. Hneď so začal vybavovať značky. Na víkend mi to nedalo a išiel som urobiť menší výlet (cca 150 km) a bol som veľmi očarený, ako moto krásne ide. Nič nebúcha, netrasie, spotreba 4,2L. Proste super.
Ale každopádne som chcel urobiť veľký servis, aby ma niečo neprekvapilo a keď že som nemal históriu moto, objednal som sa do autorizovaného servisu vo Vrábľoch. Tam mi vymenili všetky náplne,sviečky, vymenili pneu za nové a skontrolovali brzdy. Za servis som zaplatil cca 660,- Eur. Suma je trošku vysoká, ale ma hrialo pri srdci, že servis je urobený.
ALE od začiatku mi nedalo spávať tie km. Na tachometri mi svieti cca 24000 km. Vedel som, že to nie sú pravdivé údaje. Tak som si dal moto preveriť kamarátovi a zistil, že km boli stočené:( Fyzicky má moto nabehané 70 272 km.
Podotýkam, že "Burgmaník" ide skvele, Po servise som sa bol s manželkou povoziť a tie jazdné vlastnosti sa o trošku zlepšili. Moto je tichučká a nič nevŕzga. Proste ide super. nemám s ňou žiadne problémy.
V servise som si chcel dať skontrolovať aj remeň v CVT. Opýtal sa ma, či mám nejaký problém s prevodovkou. Že keď to nerobí problémy, tak to nemám riešiť a jazdiť.
Moja otázka ale znie .... Je tých 70000 km veľa na tento maxáč dvojvalec? A čo by ste ešte doporučili skontrolovať, po prípade, na čo si dať hlavne pozor. Všetkým vám vopred ďakujem za rady. Prajem pekný deň a nech vám to jazdí

Blokovaní uživatelé: HornisGSX

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 09:48 | Nahoru | #1
HornisGSX> Proč se pouštíš takhle do slováků? já jsem taky čechoslovák a je nás tady většina pod 93 ročník!

Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 10:06 | Nahoru | #2
Mal som taliansku motorku dovezenu z Talianska. Verne mi slúžila osem rokov bez problemov.
Keď su kupoval skuter, pačil sa ti, nebol vyžitý, doškriabany, obuchaný s vyťahanymi plastami od slnka, tak sa oň talian staral..Nie na celom poloostrove sa jazdi celoročne.
Máš po ve?kom servise a keď ti v Suzuke povedali ze je to gut, tak to nerieš a uživaj si jazdu s ľadvinkou. ?
P.S.
Mám konzervu ( vozidlo) vyrobené v Rumunsku s otvárakom na prednej maske a nedám naň dopustiť.
Tým chcem len povedať, že nie vždy treba dať na krčmove reči.

(reakce na) Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 10:07 | Nahoru | #3
atko3> Jo, jak to je čisté, vše udržované, nebál bych se toho.
Ta ti udělá hodně radosti ještě...
Já mám R1 2000 taky dovoz z It a bylo vidět, že se o to majitel taky hezky staral... Km tam asi budou taky stočené, pač aby měla najeto za 9let 27tis je blbost, ale, neřeším to...

Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 10:15 | Nahoru | #4
Já za sebe mohu potvrdit, že kilometry nic neznamenají, pokud má tvá motorka najeto 70tis ale někdo se o ní dobře staral, tak není problém, sám jsem měl z Itálie aprilii, kde měla po 14ti letech najeto údajně 40tis ale vypadala jako by sjela z linky a mohla mít klidně i 100.000 a po 4 roky co jsem ji měl vylo vše OK, hlavně dávej motorce pravidelné výměny oleje a kontroluj manžety apod. a bude cajk, jak psali mnozí výše, jsou motorky se skutečným malým najezdem a pokud na nich někdo jezdil jako prase a nestaral se tak se pak sypou.

1 reakcí na tento příspěvek Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 10:32 | Nahoru | #5
atko3> CVT řemen vydrží v pohodě víc jak 100tis km.
Je dobré ještě zkontrolovat stop šroub na CVT na pravé straně
zespodu, jestli není "naskřípaný"
Pokud jsi to již nezkontroloval...

Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 12:24 | Nahoru | #6
Podle mě je ten skútr vymazlenej, přeju ti statisíce spokojených kilometrů a kolama dolů

(reakce na) Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 12:32 | Nahoru | #7
atko3> kamaráde máš moc pěkný kousek...
Vůbec se toho neboj a ty stočené km neřeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 12:46 | Nahoru | #8
atko3> Že ty ses nám jen chtěl pochlubit, jaký máš pěkný skútr?

Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 15:21 | Nahoru | #9
Kupoval jsem motorku z Itálie, ještě v záruce, auto do ní zboku ťuklo, pojišťovna to vyřešila protiúčtem. Bazarník nebyl nejšikovnější a úplně nezvládl opravu vidlí, ale nebylo problém najít šikovnějšího opraváře o náklady jsme se podělili půl na půl. No, teď na ní jezdím 12. sezónu . Kopyto zvládne motorku za 20t km zřídit více, než normální jezdec za 70t. Je pravda, že variátor se servisovat musí pravidelně, ale velmi snadno poznáš, kdy je čas. Řemen se opotřebí postupným zužováním, takže stačí zjistit původní šířku nebo do zásoby koupit náhradní řemen a porovnat. Pod 85% původní šířky bych asi nešel, i když já to měním, když na dálnici moc točí. Válečky si pak vyjedou plošky, to poznáš tím, že už nebude ta postupná změna převodu tak plynule, půjde to chvilku rychleji, chvilku pomaleji, chvíli to zůstane konstantní, než se to zase urve. Je možné, že na velkém Burgmanu, který má ještě nějaké mechanické omezení pro roztažení těch kuželů to jde hůře poznat, ale zase, válečky nejsou nic drahého ani špatně přístupného.

Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2022 v 16:16 | Nahoru | #10
Mr.Dreamer> U B650 ale řemen co myslíš není. Nejsou tam ani válečky.
A sekundární převod je plastovými ozub. koly.
Ale jako UNI návod jak se starat o skutr dobrý...

Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2022 v 03:30 | Nahoru | #11
atko3- až budeš niekedy meniť remeň, budeš musieť rozpoliť skúter. Inak tú prevodovku nevyberieš.Vtedy je lepšie vymeniť všetko čo treba a máš potom zasa na dlhé roky pokoj. Čo sa týka najazdených km je to stále dookola to isté,tak ako to tu písali. Tiež urobím na moto okolo 10tis. km ročne. To isté som nabehal aj na skútri a to som mal len 250ku. Keď som kúpil Transala 600 s iba 56 tis. km, rátal som s tým,že už sa tachometer točí druhý krát. Teraz tam mám 92tis, takže za chvílu začnem od nuly..Je to 98r.v. a túto zimu som motor vybral a rozobral kvôli výmene krúžkov.Začal žrať cca 3dcl oleja,čo je na starú vranu zanedbatelné. Tlaky vo valcoch boli jak u novej moto, ale stieracie krúžky nevydržia večne. Motoru nič nieje žiadne veľké opotrebenie. Spravím ešte hlavy a preventívne spojku. Tiež sa chystám tento rok smer Orlické hory, Ješted a Pekelné doly. Ak by som sa bál, že ma to niekde nechá, nemohol by som ísť ďalej od komína.

2 reakcí na tento příspěvek Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2022 v 05:24 | Nahoru | #12
predajca je spravny obchodnik
drzi sa hesla nas zakaznik nas pan
zakaznik chce malo km tak ich ma
na druhej strane asi by si nekupil skutra s realnym poctom km za tu cenu pripadne
by ta nezaujimal vobec

inak dobre voditko pri kupe je aj pocet km pri ktorom prichadza k velkemu servisu
vacsinou vtedy v zahranici sa zbavuju starych strojov lebo nechcu platit drahy servis
vseobecne je lepsie ratat pri kupe ojazdenej veci ze moze mat az 3 krat tolko km
ako na displeji
a zistit si co a kedy sa meni a pri akych km co odchadza
a ked sa to zacne kazit clovek nebude prekvapeny sklamany nas aty
a ked sa nezacne kazit tak len dobre

ked je celkovo v dobrom stave km by som sa nebal
na americkych strankach pisu
hnací remeň na mojom modeli '06 Executive zlyhal pri 62 910 míľach. Nepovažujem to za niečo, čo sa pokazilo; nič netrvá večne. V predajni vám povedia, že nevedia, ako dlho remeň vydrží, ale ja viem, ako dlho vydrží. Ak si kúpite KAŽDÝ motocykel s prevodovkou typu van Doorne (CVT), bolo by rozumné zvážiť výmenu remeňa medzi 50 a 60 tisíc míľ
Pri takomto počte najazdených kilometrov je približne rovnako pravdepodobné, že prevodovka CVT zlyhá z iného dôvodu. Poznám množstvo ľudí, ktorí na remeni najazdili 70 000 až 80 000 km
Zlyhanie remeňa CVT je na 650-kách pomerne časté a dal jeden príbeh o zlyhaní remeňa CVT, opäť niekoľko mesiacov po výmene a že remeň môže zlyhať kvôli iným faktorom, ktoré k tomu prispievajú ? Hodiny som čítal fóra tu a na http://burgmanriders.com/ a zdá sa (?), že remeň CVT môže zlyhať alebo NEzlyhať kedykoľvek po približne 20 000 km bez skutočného dôvodu ?
Pokiaľ každých 10 000 míľ skontrolujete skrutku primárnej kladky, dostanete sa do oblasti spoľahlivosti iných motocyklov. Kontrola tejto skrutky trvá 5 minút, jej výmena stojí približne 6 dolárov, ak na nej uvidíte triesky z konca. Motocykel má vo vnútri prevodovky remeň, ktorý Suzuki nazýva doživotný remeň. To v preklade znamená výmenu remeňa každých 50 až 60 tisíc mil

Teraz je tu odvrátená strana príbehu , pán, ktorý urobil veľmi málo v spôsobe preventívnej údržby sa dostal na 99 000 míľ, než dokonca potreboval remeň. Časť jeho príbehu si môžete pozrieť/prečítať tu na stránke BUSA

https://www.motorkari.cz/tema/?t=110123
majitel . mě sice burgmana prodával s tím že je CVT po opravě včetně klínků a výměny řemenu, ale nějak zapoměl do inzerátu napsat že vše ostatní z mě nepochopitelných důvodů nevyměnil . Když jsem mu volal, přijel a spolu jsme burgmana rozebrali , nejdříve jsme zjistili prasklý šroub co drží tisícihran spojující náhon od motoru k CVT, pak jsme sundali CVT převodovku a následovalo zjištění že tisícihran co vychází z převodovky je totálně omletý, převodovku jsme otevřeli, nebo spíš pan dřívější majitel za pomocí šroubováků kde jsem později zjistil že tím porýpal řemenice.Říkám mu ty ložiska jsou původní proč jste je nevyměnil ? Odpověd .. ty jsou japonská ty vydrží...Ozubené plastové pastorky obroušené do špičky....říkám proč jste je nedal nový...Odpověd ... ty ještě vydrží...než jsem zjistil pravou závadu tak se pán vypařil jak pára nad hrncem a jel domů, další komunikaci asi nemá cenu rozebírat , poslední slova to nemohl prý nikdo čekat že se ložisko zadře a udělá z " generálkované " převodovky jen šrot na opravu za min 53tisKč v materiálu nedej bože to dát do Suzuki servisu...Tak jsem za Burgmana dal 65Tis a mám doma šrot .Takže investuji ještě na místo opravy do pravníka a soudního znalce , hlavní řemenice byla navíc povařená a amatérsky opravovaná soudě podle vrypů na přesném broušeném průměru co se posouvají půlky řemenic , evidentně to chytal někdo do soustruhu a neoptěžoval se udělat pouzdro pro upnutí proti tomuto znehodnocení broušenému povrchu

má 2 poloremenice, remeň a má aj spojku v oleji.. tým pádom sú v motorke 3 napúšťacie a 3 vypúšťacie zátky na olej... je motorový, potom olej do spojky, a nakoniec do prevodov.. životnosť variátora je v rozmedzí od 45 000km -60 000km.. veľký servis okolo toho stojí cca 1000€ ,, keďže remeň cca 520€ origo zo suzuki ,, ak sa opotrebujú remenice,, jedna stojí 980€ (suzuki) to je tá predná, cenu zadnej som nerieišl,, a potom tam treba vymeniť aj lameli v spojke a neviem čo ešte okolo toho... ,, na jednu 650-ku som už riešil prednú poloremenicu (použitú) za 550€ z dôvodu že je tam ložisko smerom od motora, ktoré sa rozbilo,, zlomilo tú dlhú 13cm šrubu, a tým pádom vibrovala celá motorka.. vibrácie išli z CVT-čka samozrejme.. takže to trebalo komplet vymeniť

https://www.skutrfor...maxiku-t866-735.html
v 60 t. se dle doporuceni servisu suzuki meni i spojka, loziska variatoru, plastove ozubeni, loziska kol, brzdove oblozeni, serizeni ventilu, atd

inac je to taky Goldwing medzi skutrami

1 reakcí na tento příspěvek Stočené km

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2022 v 09:47 | Nahoru | #13
řekl bych skoro ideální klasika, v 60ti se tomu rozpadne CVTčko, někdy trošku dřív když na to majitel sere, někdy trošku později když se majitel stará. Přiveze to do Suz servisu s tím, že mu to neřadí, tam mu řeknou výměna CVT kus za kus ca 4000 eur, což majitel jistě nedá a šup burák jde na export o pár tis e levněji, tady se CVT komplet zrepasuje za ca 1000eur a business je na světě..... 70tkm je na tenhle motor o kterej se někdo staral ne mnoho, na motor o kterej nikdo nepečoval dost...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
neukazuje rychlost ani otacky,pomlc... Suzuki AN 650 Burgman karolzgalanty 6 11.3.2024 v 18:32 karolzgalanty
Neřadí + chyba F1 Suzuki AN 650 Burgman MajklPočernice 3 27.9.2023 v 16:20 MajklPočernice
Burgman AN 650 problémy při rozjezdu Suzuki AN 650 Burgman MilanCB 7 6.8.2023 v 13:11 PaMi
Regulátor napětí Suzuki AN 650 Burgman hanzaw 4 30.7.2023 v 12:37 hanzaw


TOPlist