paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru 2
pro ponaučení z chyb, pro začínající veteránisty, asi dobrý zdroj všemožných informací - s ohledem zpátky jsem řešil blbosti, ale může pomoct. - ve finále za tohle peklo mohl víceméně špatně poskládanej výfuk
.
.
.
.
.
Zdarec
Docela jsem se vypsal, tak snad to nebude odstrašovat.
Karburátor 2924SBDb - přesně ten kterej tam má být
Zapalováním mám VAPE 12V

Neustále mě sužuje blbé dávkování benzínu do motoru - nejvíc je to znát když se musí zastavit v kopci. Průběh je takový, že se na 1 rozjedu dobře cca 20 km/h poté až to víc nejde vytočit dávám za 2 a v tu chvíli se děje věc která mě vyloženě sere protože vím, že ten motor by měl síly to vyjet po zadním za 2 kdybyby se dokázal přehoupnout přes otáčky při přeřazení, ale to se neděje - motor se ani neprojevuje jako třeba fichtl, že by pomalu zkomíral, ale jen si tak blbě drkotá a ani nemá snahu zrychlovat v tu jednu chvíli.. když se přes to nižší otáčkové pásmo dokážu popostrčit, tak to zase jede, tak jak by mělo. Sice to zní jako definice dvoutaktu, ale jak říkám fichtl takový věci nedělá.

V tuhle chvíli tam mám na test 94 trysku což je trochu overkill (origo měla být 88) - to jde znát hlavně na spotřebě 7.5l/100km, ale spotřeba by nebyl až takovej problém je to dvoutakt no... také se to projevuje neskutečným hulením při zátěži a vysokých otáčkách na 4 do mírného kopce. Také zachcaným výfukem. Svíčka velmi tmavě cihlová (po ujetí 45km). Za tepla se blbě startuje -stylem, že při nakopávání s plným plynem to má velkej problém se vytočit a když se zadaří, tak jde dým, ale už volnoběh víceméně drží. - PROSTĚ BOHATÉ AŽ MOC a to mám jehlu momentálně na druhém shora.

Test s novou svíčkou a ujetí "aspoň 500 metrů" na plnej plyn s tím, že jedu aspoň 2km mi nic nesignalizuje- svíčka neutále takhle čistá.

Ovšem jak teda mám zjistit jestli nemám malou trysku? Teoreticky kdybych tam dal 91 nebo tu seriovou 88, tak to bude cihlové v průměrném režimu, to už vím, ale kdybych jel delší rovinku na plnej s tím, že test svíčky na plnej ukazoval- že je to chudé- když se ani nezměnila barva svíčky, tak bych mohl přizadřít?

Nevím jestli mám nějakou zkreslenou představu o tom jak dobře vyladěný sériový veterán má jet, ale tohle se mi moc nezdá

Naposledy editováno 04.02.2024 19:37:31

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 2

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2021 v 07:27 | Nahoru | #1
To, co popisuješ se všude opakuje stále dokola. A nakonec človíček zjistí, že to bylo způsobeno tím, čemu nepřidával velký význam. Vždyť to jezdilo a najednou rozdíl. Taky to vidím na průchodnost výfukové soustavy. Problém s množstvím vzduchu na vstupu či výstupu. Vrtat se v nastavování karburace má význam až v případě, že máš na 100% průchodnost, těsnost a funkčnost palivové a vzduchové cesty. Takže bych se vrátil na stromy a začal tím nejjednodušším. Mrkni taky, zda ti to správně těsní na výstupu z karburátoru.

Naposledy editováno 22.04.2021 08:23:49

(reakce na) Seřízení karburátoru 2

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2021 v 12:49 | Nahoru | #2
PeVeln>
Každý prvek v soustavě má svůj význam. Tzn. že i ten tvůj gumový náhubek ho má. Menší obsahy jsou velmi citlivé na množství vzduchu. Třeba u Maneta je dokonce jakýsi tlumič sání (prázdná krabička ještě před airboxem, do které lidi zbytečně cpou všelijaké drátěnky a jiné cipoviny). Už jsem i lepil malou prasklinku na airboxu. Zkontroluj i těsnění příruby karburátoru. Píšeš, že koleno u válce je potečený od sraček. Proč? V tlumiči výfuku stačí, když je přicpaná jen třeba jedna dírka a dělá to pak bordel. Karburátor dej do původního stavu. Nastav ho dle dokumentace.
http://cezetasport.wz.cz/karburator.htm

A jak píše 8314, tak pak i kontrola gufer.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2021 v 18:07 | Nahoru | #3
PeVeln> dlouho bez toho náhubku jezdit nelze, bralo by to vzduch mimo filtr(vzduchu) když však pojedeš pár kilometrů tak poznáš jestli je to lepší.to že jsou na výfukovém koleni stopy to značí že to dobře nepálí a směs je moc bohatá.a nespálený benzín stéká do výfuku.

Seřízení karburátoru 2

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2021 v 10:41 | Nahoru | #4
S tým Emzetím kohůtkem - originálem - máš recht.
Je na něm levý závit M16x1.
Ale dajů se sehnat podobné kohůtky s jiným připojením, akorát je musíš mět v ruce a pošpekulovat nebo vyrobit redukci.
Nekeré výrobky sů víceméně k ničemu, ale na to nedojdeš hned.
Majů třebas jinak uspořádané střeva a po dlouhodobějším používání se těsnicí guma po obvodu ojede víc, než na zbytku a tama to začne téct.
To sů takové malé pastičky pro mechaniky...
Origo Jikov kohůtek temato nectnostma netrpí, páč je dobře vymyšlený. Enom teda ty malé dírky...
O motorkách a nejenom o nich platí, že když neco nefunguje, má se to uvést do původního stavu a tunit až potom.
Konstruktér Husák mladým závodníkom radil, že nejlepší je nechat motorku tak, jak ju vymysleli a udržovat ju v patřičném technickém stavu.
Tato slova do kamene tesati...
Tys teda měl problém v tom, žes ani netušil co a jak tam patří.
Na druhé straně na to došels...a to je dobře. Tak se aspoň neco naučíš.
Poslední cucek výfuku tam nedávali tí praví závodníci, že aby to mělo ten správný zvuk.
Že ten zbytek pak lítá v doutníku jak žid v prázdném magacíně, to je nezajímalo...
Ináč na to existuje fígl - kerási přepážka se vylůpne, moc to neřve a jede to líp. Já to nevím, akorát sem o tem kdesi čtl (Jawařmaniak?), nevím.
Tož tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio


TOPlist