globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2018 v 23:05 | Nahoru | #1
dobrá rada nad zlato- nejeb do chladenia motora, keď to chladí, ako má, inak si na dobrej ceste skurviť motor

2 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2018 v 08:52 | Nahoru | #2
Starej Bob má pravdu, respektive se snaží prodat motorkářům řešení, které mají auta v základu, kdy voda protíká malým okruhem přes topení a sací potrubí.

Jinak taky existují systémy se dvěma termostaty, které se v různých obměnách používají na velkých motorech. Jde o to, že při hodně dimenzovaném chladiči, nízkém zatížení a nízké teplotě okolí jde voda z chladiče do motoru už příliš studená. Druhý termostat na vstupu do motoru nahrazuje dříve používané žaluzie a roletky na chladiči.
Na nejnovějších motorech u osobáků bývá termostat na vstupu do motoru za chladičem. Tento udržuje motor teplejší, ale reaguje až za delší dobu, takže jeho součástí musí být i elektricky ovládaný ventil spojený přes ECU se snímáním teploty na výstupu z motoru a plynovým pedálem.

Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2018 v 09:37 | Nahoru | #3
Take mam motorku se dvema chladici (a s tretim olejovym, ale bez vymeniku olej-voda). Chvili jsem jezdil jen s jednim a zvladlo to klasicke prazske kolony pres centrum v letnich mesicich. Takze se dvema to musi byt v chladnem pocasi silene predimenzovane. Presto motorka funguje nejaka ta desetileti, i i kolem nuly je teplomer v provozni vyseci po par km, takze me chlazeni nechava chladnym.

Naposledy editováno 16.09.2018 09:40:02

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2018 v 10:21 | Nahoru | #4
Ahoj Dacann, teploměr oleje v pohodě pořídíš. Běžně se dostanu na nějakých 80°C. Když ve vedrech dlouho stojíš s nastartovaným motorem, tak i více. U mě se snad ručička teploměru přes 90°C nepřehoupla. C verze má od termostatu vyvedenou tenkou hadičku vedoucí až k pumpě, kdežto R verze ne. Někde jsem četl, že se jedná o předehřev karburátoru, ale kdo ví. Na té tenké hadičce je napojená malá "expanzní nadobka?" a pak takové větší tělísko umístěné rovnou pod karburatorem.
Při normální jízdě se mi ani ventilátor nesepne a kolikrát jsem si myslel, že nefunguje . Naopak v komplikovaném terénu, kdy půl času člověk čeká na kolegy a polovinu času se drápe do všelijakých výjezdů, to jede ventilátor snad nonstop a to i chvilku potom, co vypnu motor.
Jinak já osobně účinnost chlazení jako problém nevidím. Problém jsem viděl u vzduchem chlazené číny, která při jízdě do prudkých a táhlých horských kopců postupně ztrácela na výkonu zřejmě kvůli přehřátí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist