Legislativni otazka : je nejake velikostni minimalni omezeni pro sdruzeny svetlomet (blinkr, obrysovka, brzdovka) ?
Mate nekdo primo zkusenost s timto sdruzenym svetlem od highsider.
Diky.
http://www.abmoto.cz...rzdovym-svetlem.html
Ten se vztahuje především na 2-stopá vozidla, protože k motocyklům vydala EU směrnic 2002/24 ES, podle které se schvalovalo....V každém případě předpis EHK 48 definuje a podrobně vysvětluje, jak máme chápat např, požadavek na 2 světla...kdy se o 2 světla jedná a kdy nejedná...
Tato směrnice /2002/24 ES/ už pozbyla platnosti, protože se schvaluje podle nařízení EU 168/2013
Základní věci řeší i česká vyhláška o schvalování technické způsobilosti ( 341/2014 Sb, např. v příloze číslo ,3....jsou tam jak základní požadavky na motocvykl, tak tabulka aktuálních směrnic EU, která však už není aktuální a čeká se nová vyhláška...
Legislativa řeší vše možná, rozptyl nebo intenzitu, barvu světla nebo umístění zdroje...a vzdálenosti světla od daného bodu nebo roviny na vozidle nebo na vozovce..
Naposledy editováno 27.07.2018 15:48:52
1 reakcí na tento příspěvek Minimalni velikost homologovaneho blinkru
přestavbu definuje myslím § 73 zákona 56/2001 Sb...
Pokud rozkopeš motorku ale nanaplníš alespoň formálně definici, nedá se to oficiálně schválit...uvedu konkrétní příklad, chceš předělat jawu se 16 koly na SPORT-ku, které má kola dejme tomu 21´´...popud změníš kola, ale nedojde ke změně povoleného zatížení, není to přestavna a nedá se to scvhalovat...
takže podstatné je NAPLNIT DEFINICI...a to i za tu cenu, že to povolené zatížení náprav prostě snížíš o 1 kg...protože asi nebudeš schopen doložit schvalovací dokumentací, že nápravy unesou VÍC a musel bys do zkušebny...
No a ke schválení přestavby potřebuješ technický protokol ze zkušební stanice, to je každá STK která má školeného technika typu K...v případě zásahu do brzd, světel, elektromagnetické kompatibility atd by bylo nutní absolvovat zkoušky v TECHNICKÉ ZKUŠEBNĚ...
Technická zkušebny jsou v ČR celkem 3...TUV, DEKRA a TZV...Ta poslední je asi rok nová a specializuje se na motorky...www.technicka-zkusebna.cz
Rozdíl mezi STK , zkušební stanicí a technickou zkušebnou je v tom, že zákon definuje, jaké vybavení a jaké měřící přístroje a ke kontrole a k měření čeho musí mít ze zákona...
Takže zkušební stanice je schopna posoudit správnou činnost homologovaných světel, mají tzv, regloskop,. ale nemají vybavení na posouzení správnosti činnosti zpětných zrcátek...tzn, zařízení pro nepřímý výhled...proto se s auty z Anglie musí do technické zkušebny,atd...
Dobrý výklad, ne?
Co na to ten nic nechápající pitomec foxdrive"
Samozřejmě je tady také možnost přestavět motorku tak že si toho technik STK nevšimne a pak se nemusí nic individuálně schvalovat
Naposledy editováno 27.07.2018 19:19:29
1 reakcí na tento příspěvek Minimalni velikost homologovaneho blinkru
v te druhe se da nalezt, ze blinky se nedaji opticky kombinovat s jinymi svetly, s vyjimkou pro predni pozicku, ktera je oranzova (viz nova Honda Africa twin).
je tu ale druha moznost a to je sdruzene svetlo, tzn. jeden housing, dva svetelne zdroje a dve opticke plochy: napr od Louise LINK
tato kombinace je pripustna pro zadek, kdy clovek ma parove koncove, brzdove a blinkry. Musi se pouze dodrzet symetricke rozvrzeni a minimalni odstup blinker - blinker 180mm
Naposledy editováno 31.07.2018 08:22:38
Také jsem upravoval zadek motorky a mám tam tvz. 3 in 1 (obrysové, brzdové i blinkry) a bez problémů (na STK jsem byl již 2x). Je potřeba rozlišovat jedná-li se o skupinový světlomet VS sdružený světlomet VS Sloučený světlomet a co je nejdůležitější, tak homologace. A pak dodržovat rozpětí, ale jinak s tím problém není. Ale jako se vším ... pokud narazíš na blbce, tak se můžeš postavit na hlavu a stejně s tím nic nenaděláš.
https://www.novelmot...m-Colorado-cerne-par
ECE R50 nepredepisuje pro blinky, pozicky, brzdovky minimalni velikost „plochy výstupu světla“ nebo "svitici plochy", pouze s vyjimkou denniho sviceni (mohlo by se Ti to hodit do budoucna, az budes resit predek, zadne mini DRL neexistuje, pac je potreba 200cm²). Jde pouze o splneni photometrickych pozadavku (mira svitivosti v ruznych uhlech).
Toto umoznilo s prichodem "ultra high power mega ... LEDs " zmensit ECE svetla na minimum (viz ty blinky s led a optikou s prumerem pod 10mm).
Pozadavky na min. velikost jsou ale stale platne pro SAE (DOT) = americkou certifikaci. jak pro blinkry, tak brzdove. tzn. v pripade ze vyrobce prodava moto i na americkem trhu a nechce se mu delat vice variant pro jednotlive trhy (nebo si clovek neco sam doveze), tak blinky pomahaji pri spravnem vetru plachtit a brzdove svetla zabiraji pul zadku motorky.