globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 555 palivo
Dobrý den, jsem začátečník a potřeboval bych poradit, potřebuji vědět jaké palivo mám mít do motorky jawa 555 a pokud se nemýlím tak by měl být poměr benzinu s olejem 1:25 je to tak?
Předem děkuji za odpověď

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 15:09 | Nahoru | #1
1:25 tak leda v dobách, kdy jsme do toho lili cokoli, co trochu hořelo a k tomu oleje "přiměřeně a radši ještě panáka navrch". Jinak mix od pumpy 1:33. Dneska bych dával zásadně Vervu, na té nezchudneš a ve finále 100x ušetříš na pucování karbecu, a k tomu 1:40 Mogul TSF nebo jinou levnou "syntetiku" za 120Kč/litr. Moderní oleje ti nezakarbonují píst, kanály a výfuk, na rozdíl od M2T.

Naposledy editováno 26.03.2018 15:10:18

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 15:42 | Nahoru | #2
Verva je podle me zbytecna, protoze ten karbec bude 1000x casteji cistit z jineho duvodu, nez z toho, ze mu palivo ucpalo karbec.
Otazka oleje je jak cervenej hadr Ja bych tam klidne lil M2T, na ktery to bylo delany

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:09 | Nahoru | #3
Jop, Verva 100 je benzín od Benziny. Nemá v sobě klasický biopřísady, který zacpávají všechno možný v palivové soustavě od kohoutu až po trysky karbecu. Navíc taky když se nechá v nádrži přes zimu, tak nádrž nerezne jako s normálním benzinem s bio přísadama a verva 100 tak rychle nedegraduje na "starej benzín". Navíc taky lepší starty a kultivovanější chod motoru. Prý... Ale u mě to zdá se funguje a dávám Vervu do všeho (křoviňák, motorová pila, fréza, čtyři "motorky"). I když dávat to do těchto strojů je tak trochu zbytečný. Koníky to určitě nepřidá. Jinak olej... Taky M2t na který to bylo dělaný, nebo klidně Mogul TS, TSF (případně Mogul Alfa 2T, kterej dávám do všeho), lepší určitě nemá smysl.

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:11 | Nahoru | #4
TVL zase Beranidlo a jeho logika co olejů se týče..
TSF je specifikací na úrovni motorexu cross power 2T proč bys ho lil do vzduchem chlazenýho dvoutaktu se 100 let straou koncepcí ??
Verva pro tenhle kompresní poměr totálně zbytečná. Zbytek, přesně jak píše Kuba, nalej tam M2T nebo nějakej základní minerál. Hlavně si nenech radit od Beranidla, protože raději bych vyčistil zakarbonovanej motor, než tam lil něco co tam nemá co dělat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:24 | Nahoru | #5

Deyva píše: Verva 100 je benzín od Benziny. Nemá v sobě klasický biopřísady, který zacpávají všechno možný v palivové soustavě od kohoutu až po trysky karbecu. Navíc taky když se nechá v nádrži přes zimu, tak nádrž nerezne jako s normálním benzinem s bio přísadama



co se tady clovek nedozvi... S normalnim benzinem rezne nadrz, ale s vervou ne?

S tema bioprisadama to tak vazny rozhodne nebude jak tu pises

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:25 | Nahoru | #6

roldik píše: Jak jsem řekl, nevyznám se, ale mockrát děkuji, takže mám vzít Vervu 100 a k tomu s poměrem 1:33 nalít olej M2T? to je vše? Pojedete to?



Kup klidne N95ku ale z pumpy kde vis ze to palivo je OK a k tomu klidne M2T v pomeru 1:33 (odhadem) ono se nic moc nestane kdyz ten pomer netrefis presne. Kdyz toho das vic, bude to vic hulit, kdyz min tak ten pistu uz urcite bude mit nejake vule, takze se nic nestane.

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:42 | Nahoru | #7
roldik> Jo nalej tam M2T a dodrž mísící poměr, pokud ti nelítá píst ve válci jak brambora, tak to bude jezdit do aleluja..

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:43 | Nahoru | #8
N95 a M2T 1:33 je to, na co to je delany a asi nejlevnejsi reseni. Ja do toho liju Vervu s Tsf v pomeru 1:40. A zatim to taky jezdi.

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 16:54 | Nahoru | #9

KubaLC8 píše: co se tady clovek nedozvi... S normalnim benzinem rezne nadrz, ale s vervou ne?

S tema bioprisadama to tak vazny rozhodne nebude jak tu pises



Ono je nádrž a nádrž... Na mojí třicet let staré Hondě je nádrž jako nová, nicméně na skoro čtyřicet let starým mustangovi je nádrž v tristním stavu. Na Jawě lehce orezlinky uvnitř. Bio ethanol na sebe prý váže vodu vcelku snadno narozdíl od bio-etbe, která se získává z bio etanolu. Takže ne, že by přímo obyč benzín s bio ethanolem způsoboval korozi nádrže, ale když k ní má "nádrž sklony", tak ji akorát podpoří, kdežto paliva s ETBE by minimálně neměly nebo měly potlačit. A co si budem povídat, u těchto starých ČSSR strojů ty nádrže už prostě reznou, tak proč to proreznutí neoddálit.

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 17:41 | Nahoru | #10
Fil_01> A to se nedusi? Neni to trosku plytvani olejem?

rodli: je jedno jestli vervu nebo natural 95. Kdyz vim, ze budu hodne jezdit, dam klidne natural. Ale pokud tusim, ze tu nadrz vyjedu az treba za tri mesice, naliju tam vervu.

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 18:20 | Nahoru | #11
Jj, o par korun za litr

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 18:57 | Nahoru | #12
roldik> nedělej z toho vědu ,kup si jakýkoliv benzin (fakt je to jedno jestli 95,98 nebo premiový ) a olej typu M2T nebo nějakou syntetiku , jelikož tomu fichtlovy to bude úplně jedno,
Já jsem jezdil i na ředidlo a nějaký olej co byl v garáži ,bylo nám to fuk hlavně že to jelo ,míchali jsme i naftu s technickým benzinem a taky to jelo a pincek jezdi do dnes.
jinak já míchám vždy 1.33 jak m2t nebo TSF podle toho jaký mam olej (čz250.jawa350,pincek, skútr nebo pila)a nikdy žádný problem

Naposledy editováno 26.03.2018 19:00:49

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 20:54 | Nahoru | #13
Benzin klasika Natural 95 (může byt i Special,ale ten uz se u pump moc nevyskytuje) a pomer urcite maximalne 1:33 podle jaky pouzijes olej...napr. pro M2T, ale radeji bych volil o neco lepsi olej...pouzivam Mogul TS a pomer staci 1:40.
Pomer 1:25 je nesmysl,akorat to bude zasirat motor a jet bych za tebou taky nechtel

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 20:59 | Nahoru | #14
zase povyk pro nic, vlastním cca 35 let dvě 555, jako mladej jsem s tím lítal i na technický benzín a motorák zadarmo z JZD, obě furt jezdí na natural 95 a olej co je po ruce poměr od oka M2T, motorák, stihl, Motul a jiné lubrikanty. Ze staré sekačky Vari léta benzin s M2T nechávám přes zimu a taky tři desítky let vrčí. Ano z křováku, zahradního traktoru a pily ho vypustím a někdy vyjedu v pinckovi. Moje Jawy a čezety s motory po GO zatím poctivě papají natural + motul ap.. Jinak ty staré vergly nemusí jezdit na oleje pro dnešní kosmické technogie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 21:03 | Nahoru | #15

68732 píše: zase povyk pro nic, vlastním cca 35 let dvě 555, jako mladej jsem s tím lítal i na technický benzín a motorák zadarmo z JZD, obě furt jezdí na natural 95 a olej co je po ruce poměr od oka M2T, motorák, stihl, Motul a jiné lubrikanty. Ze staré sekačky Vari léta benzin s M2T nechávám přes zimu a taky tři desítky let vrčí. Ano z křováku, zahradního traktoru a pily ho vypustím a někdy vyjedu v pinckovi. Moje Jawy a čezety s motory po GO zatím poctivě papají natural + motul ap.. Jinak ty staré vergly nemusí jezdit na oleje pro dnešní kosmické technogie.

presně tak ,a dneska se z toho dělá věda

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 21:20 | Nahoru | #16

hagrid.hagrid píše: presně tak ,a dneska se z toho dělá věda



Tak.. a kdejakej jouda by do toho nejradši rval tu nejplnější syntetiku, protože tomu motoru to může jedině prospět..

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 22:19 | Nahoru | #17

roldik píše: Takže místo naturalu mám brát vervu nebo je to jedno?



Divej, pojede to i na Natural + M2T, to je takovej standard, když hodně jezdíš... Verva dýl vydrží čerstvá a když chceš dopřát lepší olej, tak třeba ten Mogul TS nebo Mogul Alfa 2T (v mountfieldu za stovku litrovku), takže Vervu dávej asi když s tím pojedeš jednou za čas. Dnešní benzín má sice vyšší oktanový číslo (95), než před třeba padesáti lety, takže by měl být lepší... Dávají se tam ale kvůli ekoteroristům ty bio sračky, takže na finále si nejsem uplně jistej, jestli je ten benzín lepší, než před padesáti lety. Když koupíš Vervu, sice si připlatíš, musíš si pro ni zajet někam (já to mám nejblíž 25km), ale podle mě osobně je lepší, když s tím moc nejezdíš a nevyjedeš nádrž za měsic nebo když chceš kultivovanější chod motoru, lepší starty a nechat to tam třeba přes zimu. Jak jsem psal, já používám kombinaici Verva + Mogul Alfa 2t a nemám problém. V neděli jsem nastartoval Mustanga, se kterým jsem jel naposledy někdy v září na dvě kopnutí (s přeplaveným karbecem samozřejmě) - je tam Verva a ten Alfa 2t. Na druhou stranu třeba do Jawy 350/640 mi líp pasuje ten Natural 95, protože na Vervu 100 to sice líp chytá a má kultivovanější projev, ale když s tím jezdím denně do práce a drtím to na "dálnici" kousek, tak to vibruje jak sviň, takže do Jawy dávám 95ku když s tím hodně jezdím. Verva není standardní benzín, je to takový "pošušňáníčko"... Standard je normální Natural 95 od benzinky, kde ho nemají "závadnej" tj. že v něm nemají vodu nebo dokonce není nějak šizenej. Takže klidně dávej i 95 + M2T v rozumné míře. Ta Verva a lepší oleje jsou trošku dražší a vzhledem k tomu, že ti je 14 dle profilu, asi nebudeš mít tolik financí na Vervu a Mogul TSF. Žádný "racing" oleje, plný syntetiky a tak bych tam nedával, to je zbytečný u starýho fechtla.

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 22:20 | Nahoru | #18
Vervu tam dej, kdyz vis, ze dlouho nebudes jezdit. Jinak je to jedno.

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 22:25 | Nahoru | #19
1) 555 bude jezdit na všechno co hoří (technickej a olej z hydrauliky a taky jezdil).
2) Mazání je věc spíše toho poměru než typu oleje (osobně bych nemordoval dvoutakt s bronzovým pouzdrem na pístním čepu míň než 1:33), ono to povrčí i na ten M2T ale, i když nejsem ekoterorista, proč za sebou nechávat modravý chuchvalce v povětří a mít zadělanej výfuk když to dneska jde i jinak.

Osobně to dělám tak že v sezóně beru normální benál a před ukončením sezóny tam písknu něco lepšího "bez biosraček" (čemuž stejnak moc nevěřím).

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 23:13 | Nahoru | #20
M2T je minerál a pokud se nepletu stejnej už asi padesát let... Ta Alfa 2T má sice nejnižší kinetickou viskozitu oleje ři 100°C, ale jinak splňuje normy Jaso FD, API TC. Alfa 2T bych to tak asi viděl, že je v některých parametrech mezi M2T a Mogul TS a v některých parametrech mezi Mogul TS a Mogul TSF, takže si myslím, že tím nic nezkazíš. Nebo ten Mogul TS. M2T klidně dej taky, ale ne zbytečně moc ať za tebou není modro a nezasírá se ti výfuk. M2T jsem taky dávam před patnácti lety do 2T 125ky a nikdo nic neřešil... Akorát teď, když je moc velkej výběr, tak se to moc řeší A benzín jak jsem psal já nebo Koudy.. Pokud budeš jezdit hodně a nebude to tam stát půl roku, klidně N95, pokud jednou za rok, tak spíš tu Vervu asi

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 23:22 | Nahoru | #21
Jinak téma "oleje do 2T motoru" je takový věčný téma, kde je několik táborů zastávajících svůj názor... A kdykoliv se něko zeptá, strhne se lavina příspěvků obhajujících to svoje. Ohledně 95 vs 95+ oktanů benzínu to je podobný... Takže ses sice zeptal správně, ale na téma, který každej vidí subjektivně a víceméně se jedinýho správnýho názoru nedozvíš.

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 06:38 | Nahoru | #22
Taky v rozhodování zohledni, jak chceš ( často / daleko ) jezdit. jestli uvažuješ i cizinu, tak dej "lepší" olej v doporučeném poměru, ať zbytečně čmoudem neprovokuješ, benzín v pohodě N95, "čerstvý" z pumpy, kde se to točí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 07:59 | Nahoru | #23
HornisGSX> Zkus si znovu precist v jakym kontextu se tu resi Verva vs. N95 A spis nez neco resit, se tu snazime absolutnimu zacatecnikovi vysvetlit, jake je rozdil mezi benzinama a olejama. A pokazdy, kdyz nekdo neco laicky napise tak, aby to pochopil i zacatecnik, hned ho chytne nejake mistni odbornik za slovo a zacne dotycneho napadat a poucovat, cimz zakladateli akorat zamota hlavu.

Naposledy editováno 27.03.2018 08:06:49

Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 09:11 | Nahoru | #24
No vidis a ja plnou nadrz naturalu vylival. Nalil sem cerstvej a najednou to jelo. Asi taky zalezi na zdroji.

Naposledy editováno 27.03.2018 09:12:43

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 10:53 | Nahoru | #25
titu a hornis jen taková otázka... Kdy jste naposledy jeli na dvoutaktu československé provenience? Kdy jste naposledy čistili zabordelenej karbec po tom novým eurobenzínu mixlým s olejem, případně kohout nádrže zalepenej tak, že se musel kompletně rozebrat a vyčistit? Protože jestli od té doby uběhlo několik dekád, už to není jen tak, že se dá sehnat speciál, případně naturál a M2T... A ten naturál už taky není, co býval.

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 12:45 | Nahoru | #26

HornisGSX píše: Koudy01> opet se resi kokotiny!!!! manzelce stoji ducati uz tretim rokem( materska) N95 normalne to startuje. me stoji motorka rok (najezd 400km/rok) motorka startuje jede skutr lonskej benzin stoji venku normalne startuje jezdi....motorova pila dva roky starej benzin chytla na protoceni.....lidi jsou ze vseho spis jen priposrani!!!



..řeší se tady kokotiny..? no tak jdi kurva jinam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 15:05 | Nahoru | #27

HornisGSX píše: zaplat satan jsem na tech nesmyslech nejel dobrych 15let!!! ale resi se tu kravina....on pincek jel icna naftu kdyz na to prislo....



To máš pravdu,že jel na naftu, ale z velkýho kopce.

Hornis loni jesm po necelým roce a půl zprovozňoval auto. Chytlo, chcíplo a tak pořád dokola, zapalování v pořádku, ze vstřiků cákal benzín, nádrž jsem vyndal, vypustil, byla čistá. Napustil jsem benzím zpět a pořád to stejné, chytlo, chcíplo až na radu jednoho mechanika, který mi doporučil vyměnit benzín, jsem to udělal. A kupodivu auto chytlo a běželo perfektně. Pak mi povídal,že toto řeší velmi často a nynější benzín dokáže to co se mi stalo již po třičvrtě roce.

Naposledy editováno 27.03.2018 15:15:27

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 15:34 | Nahoru | #28
FJRPEPA> Stejna zkusenost v motorce viz #40. Nic nebylo zaneseny nebo spinavy. Nikde zadny srazeny sracky, ale proste to nejelo.

Naposledy editováno 27.03.2018 15:35:35

(reakce na) Jawa 555 palivo

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2018 v 21:26 | Nahoru | #29
[quote=HornisGSX]Koudy01> ...( #37 )

E: ............ neni schopny zvednout prdel a podivat se kolik stoji N95 a verva!!! .......

Taky mě zarazil jeho příspěvek #16 "Takže je asi verva dražší, že ano?"

že se ptá na praktické zkušenosti, kdo tam co leje, a udělá si nějaký obrázek ( když ve svém okolí nemá nikoho, kdo by mu řekl minimální základy ) je ok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr Guc 25 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr 888888 47 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr Alík76 13 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr WardrexCZ 17 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr stompik 16 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez


TOPlist