V motorce mam baterku 12V, kapacita 10Ah. Dal jsem si tam panel pro 12V zasuvku na nabijeni telefonu.
Ted ta otazka:
Kapacita telefonu je 2500mAh a nabiji se pri cca 3,6V. O kolik spadne kapacita 12V baterky, kdyz budu telefon nabijet z 0 na 100% pri vypnutem motoru?
Dik za odpoved.
edit: sry za blbe zarazeni do diskuze, melo to byt v "Ostatnich ostatních"
Naposledy editováno 03.03.2016 13:27:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
Jarrinn píše: se prave bojim toho, ze na zasuvce je porad 12V a v prevodniku se ta prebytecna energie zmeni na teplo
USB je tzv. spínaný zdroj, takže převádí 12 V na 5 V s minimálníma ztrátama. Není to prostě nějakej odporovej dělič, kde ti 2/3 energie vyletí tepelnejma ztrátama, jak sis asi myslel. To by při nabíjení mobilu topil jak žárovka - nějakých 20 W tepelný ztráty by ten bazmek roztavilo! Zkus si, že se ani nezahřeje. USB dává 5 V. Jak je to v mobilu, když je tam baterie 3,6 V netušim, tolik tomu nehovim, jestli je tam nějaká sofistikovanější regulace a kolik je tam ztráta. Obecně ztráta při nabíjení se uvažuje kolem 25% - já nadsadil na 30%. Kdybys počítal 5V *2,5 Ah * 1,25 ztráta = 16 Wh, což je pořád 7,5 nabití z 12 V/10Ah. Dvě nabití ti tak vezmou trošku přes 1/4 kapacity baterie v motorce - což může být u slabší starší baterie a hůř startující motorky na hraně bezproblémového startu, pro dobrou baterii a motorku co chytá na vrknutí a pro běžnou letní teplotu by to ale neměl bejt zásadní problém, pokud byla baterka v moto dobitá jízdou a nenecháš to vyšťavený pár dní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabijeni telefonu z motobaterky
Jarrinn> odparuje se jen voda, cista a proto se do baterky doliva obcas destilka. Ale hustota (koncentrace) roztoku H2SO4 tím roste, neklesá, klesá množství elektrolytu.