1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Rozmyslal som to zapojit na okruh dialkoveho svetla ale potom som si povedal (a aj mi bolo povedane), ze to je blbost ako voda v kosi, ze by to pretazovalo ten okruh.
Predvcerom som bol na garancke u dealera a pytal sa na tie svetla. Povedali mi, ze zapojit to na uz existujuci okruh je blbost, ze mi to len bude na nom vyrazat poistku. Takisto, ze ta motorka nema ziany extra vyvod na el. doplnky za spinacou skrinkou.
Takze riesenie: zapojit svetla priamo na baterku samozrejme cez poistku. Moje maju samostatny vypinac. Okrem toho by este bolo dobre zapojit to cez rele, aby sa mi nestalo, ze ich raz zabudnem vypnut, odidem od moto a baterka sa vyslaha do nuly.
Buduci tyzden idem do GM Elektro, vysvetlim im co chcem a dufam ze za uplatu mi budu ochotni navrhnut celu schemu a sposob zapojenia.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Ako svieti chopper neviem posúdiť, ale to je dané snád konštrukciou svetla a nie typom motorky
Naposledy editováno 05.04.2014 11:37:48
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
k tomu, jak světla zapojit, toho rancher nakreslil dost a snad dost polopatě.
rancher> Mohu se zeptat, v čem jsou ta schémátka kreslená?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
-Ještě k větě "spočítej si příkon všech spotřebičů" často je neznámá kolik bere zapalování.
Přibližně 5A t.j. cca 60Watů.
(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Je to sice starší typ, ale světelný obvod a obvod alternátoru snad budou stejné.
A udělat musíš toto:
1. Najít modro/bílý drát vedoucí mezi přepínačem světel (dimmer switch) a tlačítkem starteru (starter switch). Z tělesa tlačítka starteru vede ještě černočervený drát (ten vede na pojistku světla - "headlight").
2. Od tlačítka starteru odpojíš modro/bílý a černo/červený drát a tyto konce drátů napojíš na vývody kontaktů pomocného relátka (kontakty 30 a 87 - viz pravý obrázek v příspěvku č.12). De facto rozpínací kontakty v tlačítku starteru, které momentálně zhasínají světlo, když zapneš starter (aby se odlehčilo baterce při startu) nahradíš spínacími kontakty relátka.
3. Na konektoru regulátoru (regulator/rectifier) si vybereš jeden ze žlutých drátů a na tento drát napojíš anodu pomocné diody. Následně na katodu diody napojíš pomocný drát, který přivedeš na jeden z vývodů cívky relátka (kontakt 85). Diodu samozřejmě můžeš namontovat kdekoli po délce tohoto drátu.
4. Druhý vývod cívky relátka (kontakt 86) napojíš na kostru (na schématu "ground/frame" vedle obrázku alternátoru, ale na motorce bude nejspíše kostřicích bodů více - jsou to očka přišroubovaná k rámu a sbíhají se v nich zelené dráty.
Vývody relátka (u spínacího relátka vývod "87a" chybí):
A vývody diody poznáš takto:
Katoda je značena "K", anoda je značena "A". A vývod katody značí na pouzdru diody šedý (stříbrný) proužek.
E: Původní zapojení dotyčné části obvodu světel:
Upravené zapojení dle popisu výše:
Naposledy editováno 10.04.2014 00:19:51
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Pro doplnění - to mnou navržené řešení spínání světel měla třeba XS400, ale ta měla klasický alternátor s drápkovou kotvou, u kterého není zkratová regulace a proto Tebou popisovaný problém se tam neobjeví.
(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
A co se týče toho připojení přídavných světel, tak potom na přepínači světel (low/high) najdeš bílý drát (dle barev na schémátku) a z toho si vyvedeš odbočku pomocným drátem, který napojíš na svorku 85. 86 zůstane na kostře. Potom na (+) svorku baterky napojíš drát s pojistkovým pouzdrem (pojistku nejlépe co nejblíže baterce) a za pojistkou pak povedeš tento drát na svorku 30 relátka. Ze svorky 87 pak povede drát k vlastním přídavným světlům.
Takto nebudou přídavky nijak zatěžovat původní instalaci motocyklu. A kdybys to časem chtěl předělat tak, aby přídavky svítily s dálkovým světlem, tak cívku relátka (svorka 85) místo na bílý drát napojíš na modrý. Dokonce by sis tam mohl dát i přepínač, kterým by sis vybral, zda budou přídavky svítit s potkávačkou, nebo s dálkou. Ale to už je zbytečná komplikace.