Téma: S motorkou do USA
20.1.2014 v 20:54
Ahoj všem v jedné stopě :)
Rád bych se na vás obrátil s návrhem, nebo otázkou, jak chcete. Našel by se tu nějaký blázen, co by chtěl se svou motorkou na cestu do USA?
Představa je asi taková, na rok 2015 nebo 2016:
1. najmout kontejner, do kterého si naskládá několik lidí motorky a vyšle je lodí směr USA
- počet osob dle kapacity kontejneru, rozpočítání ceny kontejneru vyjde odhadem do 12000kč jedna cesta.
2. zajistit letenky tam + zpět pro 2 lidi se dá sehnat za cca 25000,-
3. přiletět, vyzvednout motorky, zhruba měsíc cestování po USA, buď na skupinky, nebo jako jedna banda.
4. ve stanovené datum sraz v docích, naložení motocyklů, nasednout na zpáteční letadlo a po cca 3 týdnech (nejdříve) vyzvednout motorky.

Financování dopravy jak osob 1 os. 12500kč + 20000kč motorka tam i zpět + náklady na cestu.

Píšu už teď protože je to náročné jak z logistického hlediska, tak finančního, a pro někoho i z hlediska získání dovolené :)

S motorkou do USA

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2014 v 21:59 | Nahoru | #1
Motorku bych tam určitě nekupoval, nevíš po kom to bylo a jak na tom je motor. Nevím jak v USA, ale třeba v Kanadě byly zrovna motorky docela drahý, nebo stejně drahý jako u nás.

Tam jde spíš jen o ty jejich služby co jako půjčovna mají zajištěné, a myslím že pojištění můžeš mít svoje z domova akorát je dobré ho mít udělané na vyšší částku třeba aspon 5 nebo 10 mega. Já takhle měl půjčené auto v Kanadě na týden a platil jsme jenom půjčovné, pojištění jsme měl svoje a vše bylo v poho a hlavně asi o polovinu levnější než kdybych měl pojištění od té půjčovny. Takže ještě by to šlo udělat takto no, že motorky půjčit v USA ale pojištění mít svoje z Čech na osobu na škodu ve výši třeba těch 5 mega a mělo by to být v klidu a levnější. Ale jestli chceš jet za každou cenu na své motorce tak proč by ne ale jen bych nějak ošéfoval tu lepší pojistku a třeba i nějakou tu asistenční službu si zaplatil, nejlépe americkou. Většinou mívají to, že stačí aby tuhle službu měl jeden z party spolucestovatelů a oni pomohou.

Jo a ještě bych doporučoval naplánovat to nějak šikovně aby jste měli třeba 5 dní rezervu kdyby někde něco, tam je to hned

S motorkou do USA

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2014 v 23:41 | Nahoru | #2
Zdravím a gratuliji k pěknému road tripu.
Určitě USA doporučuji. Byl jsem tam teď v září cca 3 týdny. Měli jsme tam, ale pronajaté auto a jeli jsme z Denvru do SFO. Najeli jsme cca 6.tis mil. Motku jsem měl objednanou na dva dny v Palm Springs s tím, že si projedu Joshua Tree NP a okolí. Bohužel jsme se zdrželi v Las Vegas o dva dny déle než jsme plánovali a tak na ní nedošlo . Měl jsem ji objednanou u německé agentury DRIVE USA http://www.drive-usa.de/. Vyšlo to levněji než přímo v US a bylo to i s pojištěním a s bezplatným stornem.
Rozumím tvým důvodům proč to chceš prubnout na své motce. Osobně bych to ale udělal tak, že bych si půjčil auto, někam dojel a tam si půjčil motku na pár dní, projel "okolí", vrátil motku, jel dál, tam zase pujčil motku atd. Amerika ja fakt velká a kromě velkech měst je to samej vidlákov. Tři hodiny jedeš furt rovně kolem kukuřičnýho pole nebo podle pastviny nebo podle ohrady nebo v poušti a pořád dokola kukuřice, ohrady nebo šutry. Na druhou stranu na motkách tam jezdí všechny věkový kategorie. Řidiči tam jsou neskutečně tolerantní a cesty super. Akorád tam není moc zatáček . Národní parky jsou fakt úžasny a jakoby stvořeny pro motky. Pro návštevu národních parků doporučuji koupit permamentku za 80 USD která platí rok a ve všech národních parcích a některých muzejích.
Ubytování jsme řešili v hotelích a motelích. Cena za dvoulúžkový pokoj byla cca od 60 USD, ale většinou tak kolem 100 USD. Jo a ceny tam uvádí bez místní daně, která je kolem 10%. Benzín jsme měli nejdražší v Kalifornii. Nelekni se označení benzínu, mají tam jinou metodiku, takže 85 - Unleaded udpovídá naší 95. Tankování má také své specifika, ale každý ti rád pomůže, jsou tam fakt milí.

Naposledy editováno 23.01.2014 16:19:46

(reakce na) S motorkou do USA

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2014 v 15:21 | Nahoru | #3
Roman2bk> Prpblém je vtom, že pronájem motorky v USA jen na 10 dní přijde asi na 50000 Kč.
Třikrát víc, než kolik tam stojí pronájem auta.
Proč vyhazovat zbytečně 30000 Kč a ještě si připadat jako "kořen" ?
Já osobně mám hlavně problém s měsícem dovolené. To by nevydžela moje žena ani moje živnost.

(reakce na) S motorkou do USA

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2014 v 15:23 | Nahoru | #4
Lubos92> Na tomtowebu jsem s e dočetl, že destidenní pronájem motocyklu není problém, ale řekno si 50 000 Kč. Třkrát víc než velký auto !?