paolo_novy Přidat reklamu

Téma: K1300 nebo GSX1400 ?
Po 10 letech je to tady a ja si muzu splnit svuj sen. Muj deda zavodil ve 40tych letech na ploche draze, projel v te dobe evropu a severni afriku a ja snil otom ze taky neco takoveho udelam, konecne sem dostal k tomu ze take mohu usednout do jedne stopy. V 16 letech jsem sedlal babetu, pak si udelal ridicak na velky moto ale nikdy jsem zadny motocykl nevlastnil a jedine nacem jsem se svezl byla jawa 350, yamaha xj600 diversion v autoskole a kamosova lonska funglovka CB600. Dlouhe roky jsem imaginarne kupoval jete fazery a bandity, jezdil na motosalony a porad pokukoval co by bylo to prave pro mne. Vse bylo samozdrejme o financich a i castka 80tis byla promen hodne moc. Nicmene veci se nejak vyvinuly, pobyl jsem par let za hranicemi a nyni se vracim domu a jako odmena bude konecne ma vysnena moto. Jsem vysoky 193cm a po sheldnuti fotek z veletrhu jak sedim na kawe Z750 a vypadam jak vosa na bombone mi bylo jasne ze si musim koupit neco velikeho. V lete jsem si objednal zkusebni jizdu na BMW K 1300 R, nemam vpodstate zadne zkusenosti s motorkama, byl to promne uzasny zazitek, pohodlny posez, svizna jizda, dobra ovladatelnost. Na novou nepomyslim, dat pul koule za neco co mam pro zabavu, to ne, ale jetou do 300tis je pro mne realne. To proc sem pisi je, ze chci poradit. Jsou to nemale penize, stim ze bych kupoval neco jeteho nese sva rizika, nikdy nemuzu vedet jak se predchozi majitel k motocyklu choval, nasim prekupnikum neverim ze mohou prodavat rok 2010 s 20tis km za 239.000 kdyz jsem prolezal nemecke a italske servery tak v takovych paramatrech tam nic nebylo a kdyz si clovek pripocte ze to sem musi nekdo dovezt, prihlasit a jeste natom vydelat, tak to musel koupit za maximalne 200tis a ztoho mi vypliva ze to bylo bourane a spravene no a v popisu inzratu je samozdrejme 1majitel, nehavarovana a malo najetych km.... nenecham se opit rohlikem. Jde mi oto ze kdyz si moto koupim tak uz nebudu mit nato abych dotoho nacapl zrazu 60tis ze se tam neco vydrbe. Budu zit ze zamestnaneckeho paltu a na provoz budu moci dat tak 20tis rocne (benzin,gumy,servis). Libi se mi take suza gsx1400, jeste jsem nani nesedel, ale cena je polovicni, naklady na servis budou urcite nizssi nez u BMW a pokud bude po koupi potreba zainvestovat tak nato budu mit dostatecnou rezervu. Dalsi variantou by mohla byt funglovka hondy CBF 1000, mam ale obavu ze tento design se mi nebude za par let libit, ovsem vyhoda noveho mota kde bude zaruka a jistota toho ze jak se kni budu chovat tak v takovem bude stavu je nesmira, bohuzel se mi z tech trech moznych libi nejmene. Od motorky ocekavam ze mi bude slouzit minimalne deset let, na dalsi uz asi nikdy nebudu mit, take vim ze si ji koupim bud ted, nebo uz asi nikdy, protoze bude vzdycky neco prednejsiho zaco utratit penize. Chci se vas tedy tady na foru zeptat, kdyby jste stali pred rozhodnutim jak ja, koupit jetou bombu v podobe BMW coz je muj opravdovy sen, nebo jetou klasiku v podobe suzuki, nebo funglovku hondy a met jistotu ze se nic nevy..re ? diky moc za nazory
Anketa:
k 1300 r
50%
67
gsx1400
44%
59
cbf 1000
7%
9

K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2012 v 15:21 | Nahoru | #1
Nebál bych se velkého obsahu, pokud máš v pořádku spojení mozek - zápěstí. Debil se
rozštípe i na mopedu. A k těm motorkám - srovnáváme nesrovnatelné, koncepce o generaci
až dvě od sebe. Obě jsme měli v klubu (respektive Báwo ještě Guma má ). Suzuka je
nádherná impozantní věc, která vychází z 80- tých let se vším, co k tomu patří, t.j.
váha, slabší podvozek, citlivost na sjeté gumy... Prostě mašina, která neodpouští
jezdecké chyby. Zato Báwo je dokonalá moderní konstrukce,uživatelsky daleko příznivější,
Ač hrozně ošklivý ( můj subjektivní názor ) a navíc fakt univerzál - Guma s ním jezdil
úspěšně sprinty a letos s ním dojel na Nordkap.Při tvý vejšce i velikost OK. Takže za
mě - BMW.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2012 v 18:37 | Nahoru | #2
SpawnnS> Hele mozna jsem jedinej, ale pro mne v tom textu mas rozpor - rozpor v "jsem rozumnej znam nasledky" vs "vim ze mnou vybrane stroje nejsou zadna kola ale presto si z nich vybírám"- jak jsem psal, tohle je milionkrat probirane tema (mam na mysli vhodnost této kategorie stroju pro nováčky) a už mne neba furt opakovat co si o tom myslím - napsal jsem toho dost, tak si to dohledáš - bude-li tě muj názor zajímat.

Jinak z těch dvou bych si vybral bawo proč? Protože mam na CB nalitano cca 35tis a BMW K 1300 R by se mi jevila jako moc pěkný nástupce. Podle mne ty dvě motky co volíš nejsou ve stejné kategorii. ano mají pro nováčka některá úskalí stejná či podobná, ale k přímému srovnání se prostě nehodí - muj nazor

Ohledne "koupit na 2 roky, na to nejsem" - ted víš vcelku kulový na co jsi - ono až tu svou leštěnku z blbosti párkrét upustíš, řekněš si, že by bylo fajn se rok -dva učit na něčem lehčím, slabším a levnějším, prodělat na tom 10tis a pak si jako zkušenější vybrat něco výše....no a nebo ne, třeba jsi vyjímka ale to ti tu asi pak málokdo poradí.

1 reakcí na tento příspěvek K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2012 v 18:44 | Nahoru | #3
Měl jsem obě a k jedné z nich jsem se po čase vrátil.
Vybíráš mezi motorkama, které nejdou porovnat. Snad jen tím, že mají každá dvě kola.Měl jsem čtrnáctku. Pár let. Pak jsem koupil BMW. Napřed dvanáctku, pak třináctku. Pohodlná a skvělá motorka. ESA funguje perfektně, hlavně na třináctce, ABS taky, protiproklu na silnici taky, na okruhu je moc citlivej a reaguje moc brzy. A motor ? Neskutečný ! Nekonečný zátah a s quickshiftem skvělá kombinace. Jenže ....!!! Až jsem tomu přišel na chuť, zjistil jsem, že pořád lítám 160, 200 a v jednu chvíli jsem si řekl dost, přeci se nezabiju ! A technické závady ? Samozřejmě že byly taky. Na 12 klasicky ložisko v diferáku a na 13 problém z výroby, který se sice osdtranil, ale chvíli to trvalo, než na to přišli. A ještě jednu chybu BMW mělo. Když jsem ji zatlačil do garáže, jediná práce, která mě na ni čekala, byla vlhká hadra a celou ji otřít od prachu. No a tak jsem se vrátil ke čtrnáctce GSX. Trochu si ji doladil, něco poupravil a hlavně, jsem zpomalil. Zatáčky si užívám - jde to, někdy ji protáhnu i na okruhu a mimo obec dnes jezdím tak na pohodu, do 130 - 140. A přes zimu mám co dělat. Celou ji rozeberu, vyčistím a zase složím. A pneumatik se neboj. Já jezdím Michelin PR3 a na nich dáš bez problémů deset tisíc kilometrů. Kamarádí, co mají také GSX na nich mají dnes najeto přes 80.000 km a že by je pořád šetřili, se říct nedá. Samozřejmě, je to stroj jako každej jinej a pokazit se může cokoliv. Každopádně, pokud mohu doporučit, kupuj motorku v originálním stavu. Přeji dobrej výběr !

1 reakcí na tento příspěvek K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2012 v 21:54 | Nahoru | #4
SpawnnS> Hodne veci tu bylo jiz receno. Do zacatku bych doporucil neco na seznameni s nizsim obsahem a hlavne nizsim kroutakem. Za rok se trosku rozjezdis a pak ji posles do sveta a posunes se dal.
Vzhledem k tve vysce (jsem na tom podobne) bych moc nedoporucoval trojici petistovek, ale spise se poohledl po nejakem predchudci tebou zminene GSX, napr. GSX750 Inazuma by mohla byt dobra volba - klasicky vzduchac, zadna velka divocina a hlavne velikostne vyhovujici.
Cim mene elektroniky, tim lepe. A samozrejme pokazit se muze cokoliv i na uplne nove masine.

Ver mne, ze po roce budes mnohem vice chytrejsi a zkusenejsi. Teprve potom bych se rozhodoval do ceho jit vyse.
GSX - lety proverena konstrukce, vysoka zivotnost motoru.
BMW - K1200R, K1300R - nabite elektorinikou, vysoke servisni a provozni naklady.

U nahace mne navic unika smysl mit vykon motoru vysoko nad 100 kW (bez ochrany jezdce proti vetru).

K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2012 v 00:01 | Nahoru | #5
ahoj, mám shodou náhod doma obě ty motorky Kčko13 i GSXko14, takze pokud mas jeste seriozni dilema, mohu ti poslat pomerne detailní zkušenosti (na každé jsem jel sice jen ca 10,000KM), ale myslím, že jim už rozumím, ani jednu nechci prodat, obě jsou skvělé... krátce? GSX-klasika silný naháč; Kčko-jede jako hovado..; pokud si po Kčku asednu na GSX, je to jak na líném chopperu; pokud si po GSXu sednu na Kčko, musím sledovat jen silnici, nevím, ani kudy jsem projel... vlad
jo a pokud je to tvoje první motorka, tak na Kčko zapomeň, nebop máš do roka funus - zcela vážně.. v

Naposledy editováno 17.09.2012 00:04:02

K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2012 v 07:47 | Nahoru | #6

K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2012 v 04:28 | Nahoru | #7
Myslím, že Káčko není pro začátečníka opravdu moc dobrá volba. Jak už se tady psalo... Je to hodně o tom, co máš v helmě. Jenže na Káčku se budeš pohybovat v mnohem vyšších rychlostech, než na GSX. A ovlivníš to jen částečně. Ono to jde tak nějak samo. No a ta rychlost případnou chybičku, kterou můžeš udělat, znásobí. Nevím, jak K 1300, ale K 1200, není dělaná na nějaké výletní tempo. Jinak servisu bych se u BMW ( pokud se pro něj přece jen rozhodneš ) až tak nebál. Já mám na relativně problematičtější 1200 najeto 33 000, ve značkovém servisu jsem by jen jednou v Regensburgu, kde mi v rámci záruky měnily napínák rozvodů. Jinak jsem zatím měnil jen oleje a zadní desky a to si dělám sám.
Moje rada = kup si GSX a až něco najedeš a bude tě to bavit, tak ji s celkem malou ztrátou prodáš a půjdeš do Káčka.

K1300 nebo GSX1400 ?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2012 v 06:48 | Nahoru | #8
Vzato optikou nezkušeného uživatele, mně z daného výběru vychází lépe K1300 než GSX 1400 z jednoduchého důvodu - ovládat BMW nevyžaduje tolik zušeností. Ano jistě, platí vše co už bylo na minulých stránkách napsáno o (ne)vhodnosti pro začátečníka, o vyskokém výkonu atd. atd. Nutno ale brát do úvahy že Suza díky své klasické (zastaralé) koncepci vyžaduje k řízení větší zkušenost. Na BMW se sveze každý, nezkušeného jezdce potěší snadná ovladatelnost, stabitila nezáludnost chování a zkušený jezdec zase využije možností netradičního podvozku a moderní techniky ke své nemalé radosti.

Měl jsem možnost jen krátkého svezení na obou, resp. u BMW na K1200R. I stran BMW si umím představit výletní tempo díky vysoce kultivovanému projevu motoru s plynulým zátahem bez výkonových "pastí". Co mě trochu rozladilo byly občasné vibrace primáru a nekultivované řazení, ovšem K 1300 má zřejmě tyto mouchy vychytané, info o případných svolávacích akcích budou mít majitelé těchto strojů, nebo se nechají dohledat na BMW fórech.

Stran servisu bude daleko větší jistota GSX, která při minimální údržbě bude bez problémů jezdit desetiletí. U K1300 budou náklady díky technologické složitosti a přítomnosti spousty elektroniky logicky o něco vyšší, ale pokud jsou odstaněny nemoci K 1200 s rozvody a převodovkou, pak je šance slušné spolehlivosti i u tohoto stroje. Mechanické věci jako seřízení ventilů a výměny náplní by měl zvládnout průměrně zdatný a pečlivý mechanik i v neznačkovém servisu, ohledně diagnostiky řídících jednotek bude třeba specializované dílny, ale taky je možnost se s několika dalšími majiteli BMW složit např. na diagnostické rozhraní GS-911 ,které je k dostání za poměrně příznivou cenu.

Šťastnou ruku při výberu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 26 21.5.2024 v 19:11 Tatrman
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein


TOPlist