globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr chopperu pro kolegu.
Zdravím, kolega z práce se po dlouhých letech rozhodl pořídit si choppera,ale neví,který je pro něj ten pravý.Rád by nějaký s kardanem,spolehlivý,dobře ovladatelný,nic co váží tunu,pro cestovaní ve dvou.Cena do 100.000,- :).Rád bych tedy poprosil zasvěcené a kované chopperáky o radu,po čem by se měl poohlédnout.Sám měl pár nápadů viz anketa.Díky za rady a názory.

Uzavřeno 20.03.2012 v 00:27 uživatelem RoumenS

Naposledy editováno 01.03.2012 20:19:51
Anketa:
Yamaha Virago 1100
50%
29
Suzuki Intruder 800
28%
16
Yamaha Dragstar
17%
10
Honda Magna 750
5%
3

Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2012 v 20:50 | Nahoru | #1
Ahoj, to chce někoho, kdo může tyhle motorky porovnat, a to já nejsem. Ale i já sem si jedenáctku Virago koupil po letech přestávky, kdy sem vůbec na motorkách nejezdil. A po krátkým rozcvičení se na něm dá v pohodě jezdit, je to motorka ovladatelná, nezáludná,a relativně pohodlná, pokud teda nemá tvůj kamarád metr devadesát a stopatnáct kilo jako já Takže za mě Virago 1100.

Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2012 v 21:34 | Nahoru | #2
Honda VT 1100 , Kawasaki VN 1500 nebo Suzuki Intruder 1400 ,když to má být pro dva.Všude se vejde do 100t.

Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2012 v 07:52 | Nahoru | #3
Z těch čtyř kromě dráčka jakoukoliv i ve dvou, bez problémů, znám spoustu lidí, co jezdí ve dvou i na 535. Pojede to, pojede to i relativně dobře, jen nebude mít požitek ze zátahu, ruce z gripů mu to tedy neurve. A do 100k je na tyto mašiny slušnej rozpočet, takže bude mít obrovskej výběr.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2012 v 07:52 | Nahoru | #4
Zkus se zeptat i TADY

1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2012 v 08:32 | Nahoru | #5
Krome jedenactky Viraga z toho vyberu je pro cestovani ve dvou vsechno maly a slaby.
Krome jedenactky Viraga a VS800 z toho vyberu neni nic chopper.

Takze kamarad potrebuje VS1400 .

1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2012 v 09:29 | Nahoru | #6
Zdarec, já bych to viděl tak, že všechny rady tady jsou na zblbnutí hlavy. Koupě motky je srdeční záležitost a ať ti tady poradíme cokoliv, bude lepší, když si tvůj kámoš zajde do bazáče a osahá si různé motky osobně. Po technickjé stránce má každý typ své mouchy a své klady. Stačí si tady nastudovat různá vlákna, kterých je tady hafo a budeš vědět které motky mají jaké slabiny a přednosti. Jak říkám, koupě motky je srdeční záležitost a záležitost vkusu, takže hodně zdaru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2012 v 18:49 | Nahoru | #7
RoumenS> Nezlob se na mne, ale na jedné straně píšeš, aby chopper neměl tunu a ženeš ho do Introše 1400, který je težší než moje 1100 Dračice, která má téměř 300kg a navíc je začátečník, to ho chceš mít na svědomí? Ať v klidu začne třeba na něčem slabším a potom se rozhodne co dál... šestistovka a nebo jedenáctistovka, nakonec motky se vcelku rychle točí a napřezrok může přejít dle chuti i třeba na tu čtrnáctistovku. Jen si ještě uvědom, že čtrnáctistovku za cenu do sto tisíc asi nesežene a pokud tak starou vyřachtanou kozu s fest stočenými km. Introš pod 1100 je malý prcek, takže bych to viděl spíš na některou Yamahu a nebo Kavinu, jenže Kaviny jsou docela náchylné na slabé brzdy a mají daleko víc dětských nemocí než Yamaha. Takže dle mého je výsledek jasný...a neboj i slabší stroj se pod ním nezlomí. Tobě bych asi poradil, protáhni ho bazary a nech ho ať si vybere sám, ale Yamahu já vidím dle tvého zadání jako nejpříjatelnější.

(reakce na) Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2012 v 20:47 | Nahoru | #8

RoumenS píše: Díky všem za rady,vypadá to,že si kolega vybral nakonec Virago,teď už jen řeší obsah,jestli 750,nebo 1100.



určitě 11tistovku ať vezme

(reakce na) Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2012 v 20:47 | Nahoru | #9
RoumenS>Určitě 1100. Hmotnost jen o 2kg vyšší, na pětku i s batůžkem od vesnice až po dálnici, nezáludná pohoda. Jó byla moje první a na tu se nezapomíná

1 reakcí na tento příspěvek Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2012 v 21:53 | Nahoru | #10
A´t si vybereb co je libo , jen mi nesedí že některé volby jsou široké kolo vepředu -cruiser a některé úzké kolo viz Virogo - čopr . pak se strhává asi úplně zbytečná diskuze . Tohle by asi měl pán vědět jestli chce to a nebo ono. Podle mě je to poměrně podstatné . Ne každému padne do oka obojí.Pak bych možná řešil zda vzducháč /tradice / nebo vodník .
Já měl Introše VL 800 a ve dvou s bagáží nebyl problém ani v Alpách .Výkon ani velikost motorky není limitující u tohodle stroje.Řekl bych spíš pocit z motoru nad litr
A závodit se s timahle strojema stejně nedá , proto si to asi nikdo nekupuje .Nikdy se mi nestalo že bych vlál za 1400 nebo 1500 nebo 1600 nebo tak nějak ..závodníci maj jiný stroje.
Stejně je nejdůležitější jeho vlastní pocit , to co mu padne do oka a k srdci.

PS : těch 5000 km na rok 2001 mi přijde taky hooodně málo .

Šťastnej výběr

Naposledy editováno 14.03.2012 21:57:22

(reakce na) Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2012 v 08:40 | Nahoru | #11
 

sved píše: Ať si vybere co je libo, jen mi nesedí že některé volby jsou široké kolo vepředu - cruiser a některé úzké kolo viz Virago - čopr. Pak se strhává asi úplně zbytečná diskuze. Tohle by asi měl pán vědět jestli chce to a nebo ono. Podle mě je to poměrně podstatné. Ne každému padne do oka obojí. Pak bych možná řešil zda vzducháč /tradice/ nebo vodník.



K té volbě chopper versus cruiser:

Jestli můžu doporučit nebo pro jistotu na něco upozornit, tak čopry mají obecně (opakuju - obecně!) ještě o trochu horší jízdní vlastnosti a ovladatelnost než krujzry.

Ta kombinace co nejširší gumy vzadu a hlavně té co nejužší a s co největším průměrem vepředu jde totiž u ryze silničního stroje proti ovladatelnosti. A když se k tomu přidá ta ještě větší stopa (tzn. ještě větší podseknutí přední vidlice) u čopra, je to opravdu velký rozdíl od všech jiných typů motorek.

A k tomu když si někdo ještě místo normálních řídítek dá na čopra ty obligátní supervysoké vlaštovky a jede na motorce stylem jak kdyby se houpal na hrazdě, tak má sice krásný a pozornost vzbuzujcí mašinu, takový ideální stroj na rovné silnice a dálnice a pomalou pohodovou nekonfliktní jízdu, hezky to vypadá, ale jakmile přijde nečekaná krizovka, jde doslova o hubu.

 
A k dilematu vzducháč versus vodník:

Jsem zastáncem jednoduchosti a obecně u motorky preferuju chlazení vzduchem, maximálně s maličkým nenápadným chladičem oleje, ale...

Ale zrovna u těchto V-éčkových motorů u čoprkrujzrů, kde u vzducháče se zadní zakrytý válec mnohem hůř chladí než přední, je pro motor a jeho životnost lepší chlazení vodou, i když je to potenciální zdroj problému (chladič, expanzka, hadice a těsnost, termostat a pak hlavně vodní pumpa).
 
 
 
EDIT: oprava překlepů

Naposledy editováno 15.03.2012 08:41:57

(reakce na) Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2012 v 18:31 | Nahoru | #12

RoumenS píše: Klega měl ještě otázku ohledně nějaké přímesi co se dává do oleje kvůli snížení tření ve válci,či co.Vím že jsme něco podobného dávál do auta,měl to snižovat spotřebu a zvyšovat výkon.Nevím jak ot má fungovat tady,ale prý je to rozdílné u vodníka u vzdcháče.Vzducháči to prý nedělá dobře.


Pisu ted jednim prstem na tabletu, tak omluva za chybejici diakritiku...

Auta maji az na vzacne vyjimky suchou spojku (a oddelene olejove naplne prevodovky a vlastniho motoru), ale u motocyklu je tomu zase presne naopak - v naproste vetsine pripadu spolecna olejova napln a mokra spojka.

A proto jsou uz z vyroby soucasti motocyklovych oleju specialni primesy, ktere upravuji treni mezi spojkovyma lamelama a umoznuji vlastne spravnou funkci spojky a bezproblemovy prenos krouticiho momentu, zabranuji prokluzu a zniceni spojkoveho oblozeni ve velmi kratke dobe.

Takze nic do toho uz dodatecne nelit, zadne snizovace treni na bazi molybdenu a spol. !!!
Ostatne vyrobci motocyklu pred tim primo vyslovne varuji v kapitole o doporucenem typu oleje.
Cili drzet se specifikaci vyrobce a maximalne je mozne prizpusobovat si viskozitu s ohledem na prevladaji klimaticke podminky.

Výběr chopperu pro kolegu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2012 v 19:06 | Nahoru | #13
Jeste ohledne toho oleje do vzduchace a do vodnika:

Motor chlazeny vzduchem ma obecne vetsi rozsah provoznich teplot a tomu je prizpusobena jeho konstrukce, ma vetsi vyrobni a provozni vule, a trochu vic nez vodnikovi mu vyhovuje mineralni olej respektive spokoji se s mensim podilem syntetickych slozek zastoupenych v motorovem oleji.

Mam vzduchem chlazeneho boxera, a u neho se toto jeste pred par lety vseobecne doporucovalo a dodnes se to traduje.

Ale neprikladam tomu nejaky velky vyznam, netreba se timto nejak trapit - mnohem vetsi vyznam pro co nejdelsi zivotnost motoru a pro jeho co nejnizsi opotrebeni ma vcasna vymena oleje a olejoveho filtru, cisty palivovy a vzduchovy filtr, kvalitni benzin, pokud mozno nizka cetnost studenych startu a v neposledni to, jak citlive se k tomu clovek chova, nez se motor zahreje na provozni teplotu.

Uff, to byl vykon naklepat to jednim prstem, snad si z toho kamarad aspon neco vezme: -)
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist