paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100
Ahoj,
chtěl bych se poradit ohledně výběru z modelů v hlavičce. Chtěl bych kopit pěkný oldtimer buď GPZ 750 - ale těch je málo, nebo 900, či GPX 750, GPZ Lawson replica 1100 mám spíš jako "nouzovku".

1) Jaké máte zkušenosti s gpz 900? Vím, že to je starý model - mám v merku rok 85, ale byl bych rád, kyby tu byl někdo, kdo by mi dokázal poradit:
1.1 na co se zaměřit při koupi, jaké jsou hlavní "mouchy" nebo
1.2 na co ta motorka trpí.

2) Je mi jasné, že budu asi muset investovat i do oprav, takže by mě taky zajímala
2.1 dostupnost dílů/cena,
2.2 příp. odkud kupujete (samozřejmě kromě oficiálního dealera a partsdepot).

No a nakonec:
3) jel někdo na obou motorkách -> srovnání?
Chtěl bych na ní totiž i něco ve dvou pocestovat, takže:
3.1 která je podle vás lepší na "blbnutí", která na "cestování",
3.2 která má lepší průchodnost terénem (na východě je občas potřeba jet i po polňačce, ale NECHCI enduro).

Naposledy editováno 16.01.2012 11:55:24
Anketa: Na cestování ve 2 po silnici a horší silnici bych bral:
GPZ 900 - je větší
74%
14
GPX 750 - má "lepší" motor
21%
4
obě jsou na tom zhruba stejně
5%
1

2 reakcí na tento příspěvek Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2012 v 12:44 | Nahoru | #1
Ahoj, na GPX jsem nejel, tak nemuzu radit.
GPZ 900R mam, tak to zkusim sepsat:
Zacnu od zadu - pruchodnost terenem samozrejme nic moc, ale uz jsem s ni jel i par velmi osklivejch lesnich cesticek a da se, jenom si musis dat pozor na klin pod motorem. Ale na pomaly jezdeni to moc neni, ta motorka potrebuje pohyb, aby se v lete uchladila.

Ovladatelnost je proti novym motorkam nic moc, ale aspon ma clovek pocit, ze na necem jede:)

Zakladni dily se daji sehnat jeste celkem bezrpoblemu a nejlepsi vyber je na gpz900r.co.uk a ceny nejsou tak hrozny. Dily typu kapoty a vyfuky jsou ovsem prakticky nesehnatelne.

Hlavni mouchy/na co si dat pozor.
Antidive jednotky - vyzaduji pravidelnou udrzbu, kterou vetsinou nedostavaji, neb jim nikdo moc nerozumi a v cechach se spatne schani dily. Lze vyzkouset, jestli se pod brzdenim ztvrdi vidlice.
Membrany v karburatorech - po 25 letech provozu uz to maji casto za sebou.
Chladici okruh - je pomerne slozity a casto se v nem vyskytuji problemy, nejcasteji za to muze rele spusteni vetraku. Staci vymenit za auto rele.
Motor - problemem byva hlava - ventily maji tendenci se zaklepat a vacky jsou nachylne na dulkovou korozi. Nevim jak moc velky problem to je - moje vacky korozi na par mistech maj, ale jede to vesele dal...
Membrana v palivovem kohoutu - pokud nebyla menena, je vhodny ji preventivne vymenit - neni prijemny, kdyz tece benzin po noze...

Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2012 v 13:51 | Nahoru | #2
Stassek> No repasni sada antidive neni tak draha - je to asi 800kc. Vyradit antidive by slo tim, ze bys ho vykuchal, urcite ne tim, ze bys ho sundal a dal zaslepku - tim bys mel pevny vidle. Jinak vidlice z modelu A6 a vys jsou uplne jine - nemaji antidive(a vnitrne se vidlice lisi - vyvoj sel kupredu), jsou na 17" kolo a maji plovouci kotouce..

Olej menim podle manualu po 3000 milich -takze+- 5000km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kam na servis s GPZ 900 R [1, 2] Kawasaki GPZ 900 RED-MAN 33 16.1.2022 v 19:14 RED-MAN
Kde mi obnoví honování bez výbrusu Kawasaki GPZ 900 Klasik 6 5.10.2020 v 16:26 docent
Kde mi obnoví honování bez výbrusu [1, 2] Kawasaki GPZ 900 Klasik 51 29.9.2020 v 17:52 Kafoholik
Prosím o pomoc, repase tlumičů Kawasaki GPZ 900 Georgezz 8 3.5.2020 v 08:28 Georgezz
Prosim pomoc už nevím co s tím [1, 2] Kawasaki GPX 750 Zuzča 60 25.7.2019 v 22:03 MrZman


TOPlist