globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TDM900 X XL1000V
zdarec všeci, chci přes zim vymněnit moto ale furt tápu mezi TDM900 X XL1000V, chci vědít servisní intervali, spotřeba pneu, spotřeba benzínu-akční rádius na jedno natankování, jízdní konfort (mám 2 metry), chování v běžnem provozu-v zatáčkách-při proplejtání provozem, nejčastější poruchy, naco dávat bacha při koupi atd.

dík všem za věcné odpovědi
Anketa: na kterou se v poho vejdu se svejma 2 metrama
TDM
50%
55
XL
50%
54

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 15:56 | Nahoru | #1
Máme doma XL1000V, spotřeba podle ruky, 7-12 l, nechá se bezpečně na nádrž 300km cestovně, poruchovost nulová, spotřeba gum - je to V2 1000ccm, takže hodně, nevím přesně kolik km, ale víc jak 8000km na contiattack to nebylo, servis - jednou za 6000km olej, pár korun ... táta s ním sjezdil celou Čr a Sr a nikdy si nestěžoval na nepohodlí, já sám s ním jako batoh nacestoval hafo, s vzádu se sedí líp jak na mým varaderu 125, a to že mám přešitý sedlo od DDTuning ... p.s. je to 1999, takže ještě karbec ... kdyby něco, podívej se v profilu, je tam vyfocený, je na prodej ...

TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 16:09 | Nahoru | #2
TDM 900 ovladatelnější,lehčí,nižší spotřeba ,ale zase se stříkačkou už uhlazenější motor ...

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 16:18 | Nahoru | #3
TDM ti jezdí běžně za 5 litrů. Nad 6 se s ním prakticky ani nedá dostat. Na nádrž dojedeš cca 380 km. Kamarád jednou dojel i 420, ale pak tlačil Běžné touring gumy (Metzeler Z6, Pirelli Angel) na nich vydrží cca 12 tis km. Olej po 10tis. km. Leje se 4,4 litrů + filtr za cca 80 Kč. Ventilové vůle po 40 tis. km. Vzduchový filtr překvapivě taky po 40 tis. Ten stojí cca 800 Kč.
Zásadní rozdíly mezi XL a TDM je v hmotnosti. TDM je cca o 60 kilo lehčí je to hodně znát. XL je prostě mastodont, kdežto s TDM se dobře proplétá i v městském provozu, nebo kraví v ostrých zatáčkách.
Jinak ty motorky jedou cca stejně. TDM lépe brzdí (čtyřpístky z R1).
Poruchy na TDM nejsou prakticky žádné. Proto se o ni říká že je to Téměř Dokonalá Motorka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2011 v 20:27 | Nahoru | #4
JMCH> Letos jsem na TDM najel už 13tis.km a z toho 90% ve dvou a 40% s třemi kufry, takvakem a vakem na zadním kufru. Při tomto naložení doporučuji min. o stupeň přitvrdit zadní pružinu a útlum. Vpředu stačí vyměnit olej 5W za 10W. Tady je výhoda možnosti plného nastavení podvozku. Na TDM mám za dvě sezóny zatím najeto 25tis.km a maximální spokojenost.
Spotřeba 4,5 - 6 , v průměru cca 5l/100km, pneu Dunlop Roadsmart, přední 16tis. a zadní 9-11tis.km
Varadero bude mít lepší ochranu proti nepřízni počasí, ale taky vyšší pořizovací cenu. Měl jsem možnost několikrát jet i na V-stromu 1000 (2007), je to taky hodně povedená a pohodlná motorka, ale TDM bych neměnil. Jak už tu bylo napsáno, každý si hájí to svoje

Jen jednu připomínku, po nákupu doporučuji výměnu origo řidítek za širší enduro řidítka. Zlepší se tím ovladatelnost.

Jinak koukni na www-tdm.cz, tam dostaneš další informace

Naposledy editováno 06.09.2011 07:07:13

1 reakcí na tento příspěvek TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2011 v 09:12 | Nahoru | #5
Ono by taky chtělo brát v potaz jeho výšku.Má 2 metry a TDMko není zase tak moc velká motorka....Co se týče výběru,je to jen na tobě.Obě ty motorky mají něco do sebe a mají své pro a proti.Nejsou to špatné motorky,obě jsem viděl v horách na Ukrajině a zvládli to a obě jsem viděl brousit stupačky.Ale je to vždy o rukách řidiče...Varan je větší a těžší,tudíž má větší spotřebu a horší ovladatelnost v malé rychlosti.Ale to je o zvyku.Proplétat po Praze v kolonách se s ním dá na pohodu..Zase je dle mě pohodlnější a víc se s ním vyblbneš na šotolině a prašných cestách.
Oproti tomu TDMko je pro mě jen silniční motorka...živější,bude s ní na silnici větší sranda a nebude tolik žrát.

Projeď se na obou a pak si vyber tu,která ti víc sedne.V servisu takový rozdíl není,abys ho musel řešit.

(reakce na) TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2011 v 15:43 | Nahoru | #6
JMCH> Na to může být jediná rada,zajed do bazaru sedni na varana a pořádně s ním zakývej do boku. Pokud ti to nebude dělat problém a bude ti sedět posez,což při tvých dvou metrech bude sedět určitě, tak sedni na TDm-ku a uvidíš. Varan má širší řidítka, tak je tím ten pocit váhy trochu snížený. Chce to zkusit...
Pokud jezdíš jak říkáš a ruka to vydrží, varan to sedne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 X XL1000V

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2011 v 18:05 | Nahoru | #7
JMCH> TDM 900 má tyto servisní intervaly :
olej (10W-40) + filtr : 10tis.km
svíčky : 20tis.km
ventily : 40tis.km
vzduchový filtr : 40tis.km (já měnil ve 30tis. km - preventivně)
rozvoďák : preventivně v 60tis.km

Ročně najedu 10 - 15tis.km a s těmito intervaly jsem spokojený

Naposledy editováno 12.09.2011 15:11:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor


TOPlist