1 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
oxygen>ale ty do motoru potřebuješ dostat právě ten větší objem vzduchu, ne větší tlak? nemýlím-li se (stechio poměr, atd.)
jj ale ten objem je jasne danej otackama a objemem motoru ... vic do motoru nedostanes... a max moznej tlak je prave danej rychlosti... pak uz je to jen otazka navrhu toho saciho otvoru na nake komromisni velikosti kdy je idealni pomer mezi odporem vzduchu narustu vykonu od toho ram air efektu, jiste i designem atd....
1 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
Bradley>Pokud máš ale větší objem vzduchu (danej tim, že máš větší nasávání) a ten vzduch dostaneš do stejnýho objemu, tak musí mít logicky větší tlak.
akorat to ze do stejnyho objemu motoru dostanes vetsi objem vzduchu ... neni dany primarne jen tim kolik projde tim sanim (jasne kdyz je ten otvor malej je to restrikce...) ale hlavne tim tlakem, pokud nemas pretlak tak je fuk jak velke sani je vic vzduchu motor nenasaje... a ten tlak je tam proste danej jen chovanim proudici tekutiny (vzduchu) - takze nejakej maximalni moznej pretlak v sani kterym to motor preplnuje je danej rychlosti... to jak se k tomu maximalnimu tlaku priblizim uz je dany konstrukcnim resenim sani atd.. ale vzhledem k tomu ze uz ten "maximalni moznej pretlak" neni nic moc.... pro moje jezdeni v podstate zanedbatelnej efekt (250 sem s tim snad ani nejel... a pod 200 je efekt ramairu temer zanedbatelnej)
2 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
eště by mě ale zajímalo vysvětlení jednoho nepopiratelnýho jevu: že tahle nová Kawa ihned po přeřazení na čtyřku zatáhne tak silně, že tě to stáhne po sedačce dozadu!
mě se to na ní stalo už mnohokrát a nezávisle mi to pak ještě potvrdil Bubrák, kterej z ní má stejnou zkušenost (a dokonce to loni už tady někde i popisoval)! ... je to jen a pouze při přeřazení z 3ky na 4ku, před omezovačem a při cca 240ti - mezi 1-2, 2-3 ani 4-5 a 5-6 se tohle náhlý zvýšení výkonu neděje!
já si osobně myslim, že:
a) buď je na první tři kvalty elektronicky sníženej výkon a teprve od čtyřky tahá naplno
b) anebo teprve od té 4ky přejde na ty palivový mapy, optimalizovaný s náporovým sáním
... máte pro to někdo eště geniálnější vysvětlení?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
oxygen>goog morning, chlapi, teď jsem vstal a je mi to náhle naprosto srozumitelný
eště by mě ale zajímalo vysvětlení jednoho nepopiratelnýho jevu: že tahle nová Kawa ihned po přeřazení na čtyřku zatáhne tak silně, že tě to stáhne po sedačce dozadu!
mě se to na ní stalo už mnohokrát a nezávisle mi to pak ještě potvrdil Bubrák, kterej z ní má stejnou zkušenost (a dokonce to loni už tady někde i popisoval)! ... je to jen a pouze při přeřazení z 3ky na 4ku, před omezovačem a při cca 240ti - mezi 1-2, 2-3 ani 4-5 a 5-6 se tohle náhlý zvýšení výkonu neděje!
já si osobně myslim, že:
a) buď je na první tři kvalty elektronicky sníženej výkon a teprve od čtyřky tahá naplno
b) anebo teprve od té 4ky přejde na ty palivový mapy, optimalizovaný s náporovým sáním
... máte pro to někdo eště geniálnější vysvětlení?
No ja to psal trochu jinak, totiz ze ve 240 na 6ku, kdyz jedes rovnomerne a pak das full-gas. Ale je mozny, ze sem to poplet a byla tam 4ka, ted uz si samozrejme nejsem jisty. Chtelo by to zas vyzkouset, ale ty uz mas jiny prevod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
GRASSEL>Bubrak ZX10R> to není možný protože si urmul hutáf a nemusel si nekul murkul tak si příště radši suháf mír na tul cugráf
Ta Suzuka Ti nesvedci Alexandre, nechces zkusit Kawu?
Bubrak ZX10R>oxygen>goog morning, chlapi, teď jsem vstal a je mi to náhle naprosto srozumitelný
eště by mě ale zajímalo vysvětlení jednoho nepopiratelnýho jevu: že tahle nová Kawa ihned po přeřazení na čtyřku zatáhne tak silně, že tě to stáhne po sedačce dozadu!
mě se to na ní stalo už mnohokrát a nezávisle mi to pak ještě potvrdil Bubrák, kterej z ní má stejnou zkušenost (a dokonce to loni už tady někde i popisoval)! ... je to jen a pouze při přeřazení z 3ky na 4ku, před omezovačem a při cca 240ti - mezi 1-2, 2-3 ani 4-5 a 5-6 se tohle náhlý zvýšení výkonu neděje!
já si osobně myslim, že:
a) buď je na první tři kvalty elektronicky sníženej výkon a teprve od čtyřky tahá naplno
b) anebo teprve od té 4ky přejde na ty palivový mapy, optimalizovaný s náporovým sáním
... máte pro to někdo eště geniálnější vysvětlení?
No ja to psal trochu jinak, totiz ze ve 240 na 6ku, kdyz jedes rovnomerne a pak das full-gas. Ale je mozny, ze sem to poplet a byla tam 4ka, ted uz si samozrejme nejsem jisty. Chtelo by to zas vyzkouset, ale ty uz mas jiny prevod.
Jo ahá, no tak to newim - já 240 na 6ku nejezdim, to tam mívám nižší kvalty, by to trochu jelo
Naposledy editováno 05.06.2009 13:08:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
assassin>Bradley>Pokud máš ale větší objem vzduchu (danej tim, že máš větší nasávání) a ten vzduch dostaneš do stejnýho objemu, tak musí mít logicky větší tlak.
akorat to ze do stejnyho objemu motoru dostanes vetsi objem vzduchu ... neni dany primarne jen tim kolik projde tim sanim (jasne kdyz je ten otvor malej je to restrikce...) ale hlavne tim tlakem, pokud nemas pretlak tak je fuk jak velke sani je vic vzduchu motor nenasaje... a ten tlak je tam proste danej jen chovanim proudici tekutiny (vzduchu) - takze nejakej maximalni moznej pretlak v sani kterym to motor preplnuje je danej rychlosti... to jak se k tomu maximalnimu tlaku priblizim uz je dany konstrukcnim resenim sani atd.. ale vzhledem k tomu ze uz ten "maximalni moznej pretlak" neni nic moc.... pro moje jezdeni v podstate zanedbatelnej efekt (250 sem s tim snad ani nejel... a pod 200 je efekt ramairu temer zanedbatelnej)
Jasně, souhlasím - jde mi spíš o to pochopit, jak to vůbec funguje, zkušenosti s tím nemám. A moc se v tom nevyznám... Tak se ptám a dávám konstruktivní podněty (doufám).
Když máš určitej otvor pro nasávání, ten se ti zužuje směrem k válci, tak ten objem vzduchu, který tímto nasáváš zvyšuje svůj tlak tím, jak se snižuje prostor do kterýho se musí vtěsnat. Tím pádem by velikost otvoru a rychlost byly ty hlavní faktory. Proto mi logicky vychází, že čím větší rozdíl bude mezi vstupním otvorem a průměrem otvoru pro dávkování vzduchu, tím větší musí být tlak (nehledě teď na rychlost). A je mi jasný, že vzduch má určité vlastnosti co se týče proudění, smršťování a roztahování, který ovlivní jednak množství, možnej přetlak a samotný konstrukční řešení, aerodynamické odpory v sacím potrubí bude mít taky vliv na tlak a proudění.
Tedy kdyby to mohl někdo smysluplně shrnout - jde o rychlost, tvar a odpor vzduchu v sacím potrubí?
1 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
Burdez>Jo a ty gumove brzdy na K5 to je maso.Po par kolech to nevic nebrzdi i s rase brzdovkou deskama opletene hadice. S ZX mohu alespon podavat stabilni a good vykony pac nevadnou jsou to kusadla(ne jak K5 zee)a takove cachry jako menit pumpu proste nebudu.
To opravdu tak zamakali u Kawasaki na brzdach ze uz to je ok?
Pokud vim tak ty rocniky kolem 05 brzdily take na prd.
Vymena pumpy neni snad zadna veda a Bazzaz ti prida mnohem lepsi kontrolu trakce i na tu K5 a dnes uz za docela maly peniz. :\
1 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
Dawe02>Burdez>Jo a ty gumove brzdy na K5 to je maso.Po par kolech to nevic nebrzdi i s rase brzdovkou deskama opletene hadice. S ZX mohu alespon podavat stabilni a good vykony pac nevadnou jsou to kusadla(ne jak K5 zee)a takove cachry jako menit pumpu proste nebudu.
To opravdu tak zamakali u Kawasaki na brzdach ze uz to je ok?
Pokud vim tak ty rocniky kolem 05 brzdily take na prd.
Vymena pumpy neni snad zadna veda a Bazzaz ti prida mnohem lepsi kontrolu trakce i na tu K5 a dnes uz za docela maly peniz. :\
04-05 brzdi v poho asi jako K5, akorat se rychleji propadne packa po nadmerne zatezi, co vim tak 06-07 je na tom s timto efektem jeste hur, reseni jsou brzdice ze ZX6 nebo ZZR14 (ty sem si vcera vyzvedl na poste, s deskama i hadicema za 4600 komplet, z ebaye), 08 uz by to mela mit ok, navic dle testu (MCN, ci i od Oxygena) je pod agresivnim brzdenim nejstabilnejsi. Jinak vykon ve spicce ma ZX nejlepsi.
ninjazx10r>Nevím jestli s tím máte zkušenosti,ale včera jsem na svoji kawku zx10r (05)nainstaloval ukazatel zařazené rychlosti s funkcí ATRE a nastavil tam tvrdé nastavení-.Má to ovlivňovat časování ventilů .No a po dnešním projetí bych vážně řekl,že to s tím motorem něco udělalo.,je nějaký hlučnější a první 4 stupně ještě agresivnější,bo omezovač na mne svítil jako lampion .No jen doufám,že to nebyl placebo efekt,ale mne to takhle vážně přišlo.
uffff casovani ventilu:) meni to predstih... je to tak prvni kvalty tahaj vic...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
oxygen>goog morning, chlapi, teď jsem vstal a je mi to náhle naprosto srozumitelný
eště by mě ale zajímalo vysvětlení jednoho nepopiratelnýho jevu: že tahle nová Kawa ihned po přeřazení na čtyřku zatáhne tak silně, že tě to stáhne po sedačce dozadu!
mě se to na ní stalo už mnohokrát a nezávisle mi to pak ještě potvrdil Bubrák, kterej z ní má stejnou zkušenost (a dokonce to loni už tady někde i popisoval)! ... je to jen a pouze při přeřazení z 3ky na 4ku, před omezovačem a při cca 240ti - mezi 1-2, 2-3 ani 4-5 a 5-6 se tohle náhlý zvýšení výkonu neděje!
já si osobně myslim, že:
a) buď je na první tři kvalty elektronicky sníženej výkon a teprve od čtyřky tahá naplno
b) anebo teprve od té 4ky přejde na ty palivový mapy, optimalizovaný s náporovým sáním
... máte pro to někdo eště geniálnější vysvětlení?
mas recht, kawy stejne jako suzi jsou na prvni 3 kvalty skrceny na mape predstihu... odskrceni - na full gas by to nemelo mit vliv, ale na "castecne" otevrenej plyn je to znat prej dost, u te zx10 to prej vyrazne prida na spodku...
dela se to udelatorama s ruznyma jmenama, ATRE,G-pack atd... ale vesmes vsechny delaj to same... cheatujou signal z cidla zarazenyho kvaltu a ridici jednotka si tak mysli ze je tam porad treba 6ka a "neretarduje" predstih....
1 reakcí na tento příspěvek Jakýho nejdivočejšího litra?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
Bradley>assassin>Bradley>Pokud máš ale větší objem vzduchu (danej tim, že máš větší nasávání) a ten vzduch dostaneš do stejnýho objemu, tak musí mít logicky větší tlak.
akorat to ze do stejnyho objemu motoru dostanes vetsi objem vzduchu ... neni dany primarne jen tim kolik projde tim sanim (jasne kdyz je ten otvor malej je to restrikce...) ale hlavne tim tlakem, pokud nemas pretlak tak je fuk jak velke sani je vic vzduchu motor nenasaje... a ten tlak je tam proste danej jen chovanim proudici tekutiny (vzduchu) - takze nejakej maximalni moznej pretlak v sani kterym to motor preplnuje je danej rychlosti... to jak se k tomu maximalnimu tlaku priblizim uz je dany konstrukcnim resenim sani atd.. ale vzhledem k tomu ze uz ten "maximalni moznej pretlak" neni nic moc.... pro moje jezdeni v podstate zanedbatelnej efekt (250 sem s tim snad ani nejel... a pod 200 je efekt ramairu temer zanedbatelnej)
Jasně, souhlasím - jde mi spíš o to pochopit, jak to vůbec funguje, zkušenosti s tím nemám. A moc se v tom nevyznám... Tak se ptám a dávám konstruktivní podněty (doufám).
Když máš určitej otvor pro nasávání, ten se ti zužuje směrem k válci, tak ten objem vzduchu, který tímto nasáváš zvyšuje svůj tlak tím, jak se snižuje prostor do kterýho se musí vtěsnat. Tím pádem by velikost otvoru a rychlost byly ty hlavní faktory. Proto mi logicky vychází, že čím větší rozdíl bude mezi vstupním otvorem a průměrem otvoru pro dávkování vzduchu, tím větší musí být tlak (nehledě teď na rychlost). A je mi jasný, že vzduch má určité vlastnosti co se týče proudění, smršťování a roztahování, který ovlivní jednak množství, možnej přetlak a samotný konstrukční řešení, aerodynamické odpory v sacím potrubí bude mít taky vliv na tlak a proudění.
Tedy kdyby to mohl někdo smysluplně shrnout - jde o rychlost, tvar a odpor vzduchu v sacím potrubí?
hele jakmile se ti to potrubi zuzi, tak tlak klesne a vroste rychlost proudeni - to je bernoulliho rovnice, na tomhle principu funguje treba karburator... v zuzeni se zvysi rychlost, klesne tlak a prisava to benzin(difuzor) atd... jakekoliv zuzeni uz je jen odpor/restrikce... tzn maximalni hodnota tlaku je ta na vstupu do ramairu to jest dynamickej tlak kterej je tam dusledkem rychlosti proudeni...
hele nema smysl se nejak zabejvat nejakejma slozitostma v aerodynamice kdyz nemas zakladni znalosti z mechaniky tekutin, rovnice kontinuity, Bernoulliho rce apod.
ber to tak ze maximalni tlak je danej pouze rychlosti jakou se to vozidlo pohybuje, v tom sani uz je to vicemene sama restrikce (ztraty na zuzeni apod) takze tam uz jde jen o to navrhnout to sani nejak co nejmin restriktivni... ale krome toho to jak motor saje tak vytvari tlakove pulsy v airboxu.. takze naladeni cele tehle soustavy je jaksi nepostizitelne jen takovejhlema uvahama typu "udelam tam vetsi diru a musi to ject aspon o deset vic , no ne?"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
Dawe02> To opravdu tak zamakali u Kawasaki na brzdach ze uz to je ok?
Pokud vim tak ty rocniky kolem 05 brzdily take na prd.
Vymena pumpy neni snad zadna veda a Bazzaz ti prida mnohem lepsi kontrolu trakce i na tu K5 a dnes uz za docela maly peniz. :\
Jj, brzdy na Kawě 08 už jsou supr - nemaj sice takovej zákus ani tak čitelnej tlakovej bod, jako u fároše nebo ktm, ale čím víc přitáhneš, tím víc brzdí... a nevadnou!
Jinak souhlas: Bazzaz + K5/6 + pořádná pumpa + kratší převod = pro nás hustostřelce pořád asi nejlepší volba akorát, že ten Bazzaz pořád moc levnej teda neni
toBurdez: ta KIMS kontrola náhlýho roztočení motoru u Kawy funguje fakt supr, ale snese max. 1 zub na kolečku míň - o dva, či víc, to už by se s tím moh prát a vyhodnodit to jako příliš rychlej rozběh motoru a prrr...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho nejdivočejšího litra?
assassin>oxygen>goog morning, chlapi, teď jsem vstal a je mi to náhle naprosto srozumitelný
eště by mě ale zajímalo vysvětlení jednoho nepopiratelnýho jevu: že tahle nová Kawa ihned po přeřazení na čtyřku zatáhne tak silně, že tě to stáhne po sedačce dozadu!
mě se to na ní stalo už mnohokrát a nezávisle mi to pak ještě potvrdil Bubrák, kterej z ní má stejnou zkušenost (a dokonce to loni už tady někde i popisoval)! ... je to jen a pouze při přeřazení z 3ky na 4ku, před omezovačem a při cca 240ti - mezi 1-2, 2-3 ani 4-5 a 5-6 se tohle náhlý zvýšení výkonu neděje!
já si osobně myslim, že:
a) buď je na první tři kvalty elektronicky sníženej výkon a teprve od čtyřky tahá naplno
b) anebo teprve od té 4ky přejde na ty palivový mapy, optimalizovaný s náporovým sáním
... máte pro to někdo eště geniálnější vysvětlení?
mas recht, kawy stejne jako suzi jsou na prvni 3 kvalty skrceny na mape predstihu... odskrceni - na full gas by to nemelo mit vliv, ale na "castecne" otevrenej plyn je to znat prej dost, u te zx10 to prej vyrazne prida na spodku...
dela se to udelatorama s ruznyma jmenama, ATRE,G-pack atd... ale vesmes vsechny delaj to same... cheatujou signal z cidla zarazenyho kvaltu a ridici jednotka si tak mysli ze je tam porad treba 6ka a "neretarduje" predstih....
nojo, ale to myslim, že skoro na 100% přijdu o tu hajsajdrovou boží ruku toho KIMSe - a hlavně kuli tomu jsem ji kupoval
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1195, 1196] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35872 | Dnes v 01:02 oxygen |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 600 | Včera v 14:08 IvanDvoutakťák |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 48 | 4.6.2024 v 08:07 Rolda89 |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |