globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.5.2010 v 21:06 | Nahoru | #211

Reski>Pawka> Kamínkem začít lavinu!

naštěstí asi nevím a neznám to zákulisí, kvůli kterému je veškerá snaha zatracována, tak se houpám na vlnách naivity a naděje


to jsi řekl všechno dobře
ale jestli chces srdcovou jawu zas, tak řekni Kamenickym jestli by nechteli delat ten jejich motocykl seriove a dej jim na to penize

Nová Jawa 1000

25.5.2010 v 22:36 | Nahoru | #212
jj to máš recht, před Kamenickýma kloubok dolů!

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

26.5.2010 v 09:17 | Nahoru | #213
Já už se moc těším, za tento měsíc už mám na ni našetřeno 263,- Kč, myslím, že než ji uvedou na trh ty peníze našetřit stihnu

Nová Jawa 1000

27.5.2010 v 08:05 | Nahoru | #214
Bohuzel JAWA ma asi neexistujici PR, protoze jinak by se alespon i neco vedelo o 660, kdyz uz ne o 1000ccm.

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 16:23 | Nahoru | #215
sem si dneska výjemčně koupil ČMN,protože je tam článek o jawě 1000 a špionážní fotka,která je rozmazaná...jinak je to podobný styl jako guzzi griso...za 2 či 3 roky má jít do prodeje...

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 17:29 | Nahoru | #216
ja uz na ní jel ale se snizenym obsahem na 555

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 17:29 | Nahoru | #217
foto dolozim

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 17:31 | Nahoru | #218
mohl by sem někdo hodit fotku? nějak mi čmn uteklo. nejde mi do hlavy proč to má trvat 2-3 roky když nedávno se dušovali že finišujou. Spíš hajzlové ještě nemají zbalený všechny kufry. Nějak jim přestávám věřit.

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 17:35 | Nahoru | #219
proto sem to psal taky jim neverim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 21:04 | Nahoru | #220

JyrkaFM>Já už se moc těším, za tento měsíc už mám na ni našetřeno 263,- Kč, myslím, že než ji uvedou na trh ty peníze našetřit stihnu



se přidávám.

Trapná rozmazaná fotka čehosi, a´t jdou do háje, nemá to být žádná masovka, lidi co to chcou, si na to rádi počkají: že to neukážou... no možná že by si to rozmysleli i ti poslední zájemci??

Pak to bude stát někde na výstavě a každej na to bude koukat a bude si říkat To je ono, jo?? Ono to asi žádná revoluce nebude, že by okopíroval někdo nějaké patenty?? nechápu tento postoj fabriky. Moje vysvětlení...bůh ví, jak to nakonec budeme muset udělat, tak raději nebudem nic závazně ukazovat..

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 21:07 | Nahoru | #221
a slava toho stroje skonci s vystavou

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 21:09 | Nahoru | #222
Mimo jiné: kdyby ta jawa běžně jezdila testy, on by ji někdo už dobře vyfotil, byť " s kamufláží" jak psali. Tohle je mlžení, možná nemají ani tu kamufláž..

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 21:10 | Nahoru | #223
mela by jsi s lidma hrat davat jim indicie a ,ze unikli nejaky fotky ,aby byli nabuzeny a ne to vytasit aby se to zkritizovalo a pak to zas schovat

Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 21:52 | Nahoru | #224
rád bych to vyfotil, že já si ulehnu do jedná ze škarp v Týnci , mám ale dojem že bych tam chcíp nudou

(reakce na) Nová Jawa 1000

17.9.2010 v 22:01 | Nahoru | #225

laďa prášil> se přidávám.

Trapná rozmazaná fotka čehosi, a´t jdou do háje, nemá to být žádná masovka, lidi co to chcou, si na to rádi počkají: že to neukážou... no možná že by si to rozmysleli i ti poslední zájemci??

Pak to bude stát někde na výstavě a každej na to bude koukat a bude si říkat To je ono, jo?? Ono to asi žádná revoluce nebude, že by okopíroval někdo nějaké patenty?? nechápu tento postoj fabriky. Moje vysvětlení...bůh ví, jak to nakonec budeme muset udělat, tak raději nebudem nic závazně ukazovat..



Přesně!!!

oni se chovají, jako by měli v ruce trumf, kterým vyfouknou v příští sezoně půlku zákazníků japonské konkurence. Zapomínaj na to, že jejich motorku si koupí dnes už jen buď pako, nebo fanda značky. Kdyby vydávali pravidelné informace o nové motorce, třeba by se jim podařilo vtáhnout fandy do dění a možná by i záskali cenné podněty přímo od potenciálních zákazníků. A třeba by ta motorka byla opravdu dobrá a prodalo se ji víc kusů než jen pár.

Takhle to skončí zase jako puzzle typu 650 Classic- tzn. hnusný pseudočopr určený nevím pro koho. Kdo chce čopra si koupí něco pořádného a kdo chce klasiku si zase nekoupí tenhle paskvil.

Ale stejně nevím, proč se rozčiluju, úloha jawy už je více než pár let úplně jiná, než vyrábět motorky...

Nová Jawa 1000

18.9.2010 v 13:03 | Nahoru | #226
Nedá mě to a musím se vyjádřit. Ať už Jawa udělá jakýkoli krok, je od vás hanlivě kritizována. Když představila 650, tak všichni tvrdili jak je škaredá(na kousek odsud stojici designovy hnus za pul mega od BMW neřekl nikdo ani slovo), potom že ji představili predčasně a že její nedostatky vychytávaly až za prodeje(proto prvni ročníky byly poruchové). Teď, když chtějí výrobek dotáhnout do dokonalého konce(což je mnohem rozumnější), tak lamentujete, co na tom chtějí ještě tak dlouho dělat. Je vidět, že o problematice vývoje a výroby, natož sériové, nic nevíte. Prototypem ještě zdaleka není vyhráno. Čeká ho celá řada zkoušek provozních i homologačních, při kterých se může narazit na velice težce řešitelné problémy, které mohou vést i k fiasku takového projektu. Je tedy logické, že se nemohou chlubit a představovat něco, co ještě může dopadnout nedobře (mj. tajnosti dělá každá sebemenší firma a je to logické). Protože se o to zajímám vím, že je postaveno několik prototipů. Motor napodobující OHC, design trochu evokující staré Jawy, ale v moderním pojetí. To by podle mne prorazit mohlo. Konkurovat něčím japoncum je hloupost. Jde o to zaujmout jedinečností, solidní cenou, tak jak to dokázali TRIUMPH, HD, MG, BMW, DUCATI aj. Jawa je stará tradiční značka, která má mnoho příznivců v zahraničí a kteří po ni neplivou. Je jen důležité udělat líbivý design a spolehlivou kvalitní techniku, nic neuspěchat. A vývoj celého - velkého a kvalitního motocyklu (to říkám pro ty, co o tom nic nevědí), trvá klidně pět let i japoncům s úplně jiným fin. rozpočtem. Jawu 650 jsem si nekoupil pro počáteční nespolehlivost elektroinstalace, ale hlavně oběmově jsem už jinde. Pokud nová Jawa 1000-1200 bude pěkná a kvalitní, bude stát v mé garáži. Jak to dopadne, samozřejmě nevím. Čau
P.S. Nechapu Vás, kteří se o Jawu nezajímate a nikdy byste si ji nekoupili, že se zde tolik rozčilujete (o věcech, které mě nezajímají, tak ani nediskutuji).

Nová Jawa 1000

18.9.2010 v 13:17 | Nahoru | #227
aspon se o te Jawe bavi a to je dobre,ale mas pravdu, ze ji i pomlouvame, ale to z toho duvodu, ze ji rozkradli.to co tam zamestnanci budovali se svazanyma rukama,toho si nesmírne važím
Čest jejich práci

Naposledy editováno 18.09.2010 13:17:37

Nová Jawa 1000

18.9.2010 v 20:16 | Nahoru | #228
Jawa přestala existovat v roce 90 !

Nová Jawa 1000

18.9.2010 v 20:51 | Nahoru | #229
Neplivu. Ale dělat motorky je byznys a má přinášet zisk. Ne čerpat dotace. Žádný manažer by v době jako je dnes nemohl říct "To by podle mne prorazit mohlo". To je poloviční ekonomická sebevražda, krach. Padlo Morini Voxan Buell... Prostě není místo na experimenty, jawa se má chovat tak, že má mít 100 nadržených zákazníků ochotných složit zálohu na první kusy ALE kolik musíš vyrábět, abys z toho žil?? Prodáš 1000 motocyklů za rok, to je 5 každý den v celém světě, který si pamatuje jawy? NO ODPOVĚZ SI SÁM: a taková je REALITA. Ne sny snad oživit značku milovníků kývaček, že by je prodali jako veteréna a koupili nové jawy? To stačí na ojetýho japonce. Na ojetou jawu to stačit nebude asi nikdy :( Budou totiž asi dost vzácné.
Ekonomicky to není reálné. Nakonec to dopadne tak...však uvidíte jak... Nic proti jawě, tradici a snaze. Ale nebude to stačit.

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 09:59 | Nahoru | #230
jak dlouho se prodavaj padesatky nasi vyroby?cena babety je tak vysoko,ze stoji jak nova.jawa mela jednu vybornou vec a to tuctovku 350,je to motorka celkem velkyho objemu na tuctovku a diky tomu mela leta meno a pod sebou tolik zemí,to ji prineslo penize na veci vedlejsi. jawa s privatizaci zemrela vyrobne

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 12:10 | Nahoru | #231
K tem dotacim.Proc tobe, jako motorkari a obcanovi tohoto statu, vadi, ze stat zadotuje starou tradicni(a o to tu jde)znacku?Mel bys byt spise rad.Vyse dotace Jawe je stejne pouhou kapkou v mori.Radeji bych ji poskytnul Jawe nez na jine, pro nas nesmyslne, ucely.Nevadi ti napr., ze se za tve penize buduji cyklostezky?Kolik jsi na nich najel?Pritom mame nejrozsahlejsi system v Evrope.Ja osobne na kole moc nejezdim a tak bych uvital, aby nam budovaly motostezky.Kolik se nasypalo do automobyloveho prumyslu v dobe "krize" ani nemluvim(mnohonasobne vyssi castky).To ti nevadi?Podivej se na Triumph.Ten koupil miliardar nasypal do nej penize a vzkrisil znacku.Proto Jawe novy model budto pomuze dostat se na nohy nebo ji zlomi vaz.Kazdopadne to ocenuji vice, nez tvuj nazor ze nic nema cenu a rovnou to zabalit.Samozrejme hospodareni s dotacemi dobre hlidat, aby nedochazelo k tomu co drive(samozrejme vcetne Jawy)v dobe tunelaru a pracek.Podivej se na Tatru, jednu z nejstarsich automobylek sveta!Kdo vi jak by dopadla, kdyby ji stat neoddluznil.A vyrabi dal skvele stroje(koukni na http://www.stream.c...tra-pro-hasice-dil-1).To ze by projekt prorazit mohl je jen muj nazor,ze se snad narozdil od minulosti vydaly spravnym smerem(nejsem odbornik, na to maji jine).Ale presto ti garantuji, ze zadny manažer ti nezaruci, ze projekt bude mit uspech na 100%.Koukni na MG a jejich krasne Centauro(propadak) a Griso(velky uspech).Oba projekty stejny designer(a rukopis je tam poznat).Trh je nekdy nevyzpitatelny.Jawa ma nadrzene fanousky, ale nikdo nebude davat zalohu a kupovat zajice v pytli.To je receny nesmysl.Nakonec, kdyz ani novy model nepomuze nastartovat vyrobu, mohou znacku nabidnout k prodeji a bude o ni vetsi zajem nez ted, kdyz nema co nabidnout(napr. Benelli ma novou radu moto a koupila ji ekonomicky silna Cina).Kdyz budeme jednat jen ekonomicky tak by se ti mohlo taky stat, ze za chvili budes jezdit napr. na Hyosungu, Shineray, Linhai, Loncin, Jincheng apod.A to ja tedy nechci.Cau

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 16:06 | Nahoru | #232
Nový majitel Triumphu do toho nasypal tolik peněz, kolik u nás asi žádný motorkář nemá :)
Nová továrna, nové technologie... na tohle nikdy jawa mít nebude=nejde srovnávat.
Mám štěstí, že jezdím na tuctovce 350.. :) Ty exotický značky zřejmě nikdy nebudu potřebovat, ale skurt hyosung, co jsme měli, neměl chybu. Bohužel, nic takového jawa též nikdy nevyrobí... Triumph mohl počítat s odběrem v Anglii a USA, oni fandové jawy jsou taky, bohužel je jich mnohem míň, aspoň těch, co by něco koupili. Prostě můj názor: nedopadne to dobře a když jo, tak se vsadím, že za večer vypiju lahev dobré whisky :):)
Pozn: Tunelování, dotace: Jak to chceš hlídal proboha, kde žiješ?? Jedině tvrdej manažer a vstupní kapitál může něčím pohnout. Pseudosocialistický dotace rozhodně nee.

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 16:12 | Nahoru | #233
Tatra pro hasiče: A proše pana, kolik se jich vyrobí a kolik to uživí lidí?? Kolik se na tom dá vydělat na další vývoj, investice??
Skvělá stroj je skvělá věc, ale pro každou výrobu platí, že musíš prodávat, nejlépe hodně prodávat. U nás byla továrna na budíky a zaměstnávala 2000 lidí. Nestačili vyrábět. Pak přišla jiná doba, dělalo jich 50 a věčně neměli práci.. A tak si vem kolik lidí si koupilo jawy 350 v době, kdy stály 45-60 tisíc?? Tak ti si koupí novou jawu 1000 za 160. K udržení výroby to nemůže stačit, leda by to vyráběl někdo na koleně.

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 17:45 | Nahoru | #234
tak mě napadá,kdo z těch velkých fandů by skutečně vzal svoje prachy a koupil litrovou jawu

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 17:51 | Nahoru | #235
nejsou nahodou ty valce upraveny?
nepatri to sem ale nechci zakladat novy vlakno kvuli prdu
http://www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/451976-350-354-kyvacka.html

(reakce na) Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 18:04 | Nahoru | #236
wikimot> Vadí mi to, protože o týhle neuvěřitelný lumpárně kolem značky Jawa od r. 89 něco vím

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 18:12 | Nahoru | #237
Ty jsi mne asi spatne rozumel.Ja netvrdim, ze se to musi podarit.Samozrejme ze to bude polovicni zazrak, kdyby to dobre dopadlo.Jen rikam, ze je lepsi to zkusit i za cenu statnich dotaci a pokud se to nepovede, tak myslim Jawa skonci, bude konec znacky, techto bezvyznamnych polemik a veterani stoupnou v cene.K tomu jsem jen zminil mnohem vyssi dotace na uplne jine, stupidnejsi veci, nad kterymi te ani nenapadne se pozastavit.Ja, pokud nova Jawa vyjede(a bude pekna a kvalitni, to je podminka), si ji koupim, i kdyby to melo pozdeji krachnout.Pak mi doma zustane vysoce hodnoceny exemplar(na rozdil od stejne stare Hondy ktera pojede tristazmista).Tihnul jsem vzdy k tradicnim, nebo exkluzivnim znackam ze kterymi se kazdy otoci, pro fajnsmekry.Po tuctovych japoncich jsem koukal jen v mladi kdyz to tu jeste nebylo.Ja od nove Jawy ocekavam, ze bude lepsi nez Hyosung.Pokud ne, tak si ji proste nekoupim.Vsadim se, ze na J 650 jsi nikdy nejel, ale pritom nove Jawy soudis.Ja mam doma prototip Jawy 280 vodnik z roku 1992(klapka, vyfukova privera,podobne Honde dominator)a vim, ze je to velice dobry a spolehlivy motocykl a ze Jawa motorky umela.Uvidime, zda tomu tak je i nyni.Nechme se prekvapit.Pokud si koupis radeji Hyosung je to tvoje vec, ale tim zase podporis cinskokorejskou ekonomiku.Kazdemu co jeho jest.

Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 19:39 | Nahoru | #238
muj odhad:
Ta motorka bude maloseriová, netuctová, rádoby exkluzivní, koupí si jí jen pár nadšenců v ČR. I když bude složená částečně ze značkových komponent, nedosáhne kvalit a zpracování ani Italů - protože závodu chybí zkušenosti, lidi, vybavení a nemůžou cenu přemrštit. Při té malovýrobě budou chybět náhradní díly a kvalitní servisy. Zkrátka pujde to do kopru jako MZ.

Jak už tu bylo naznačeno, zkusit se v dnešní době prosadit exkluzivitou (i kvalitní) vede ke krachu. Jistější je rozrůstat se přes maloobjemy. Myslim, že použít peníze na vývoj dvouválce 400ccm do 35kw (připravované řidičáky) by bylo lepší. Případně se zaměřit na větší retra a spokojit se s kusovou výrobou (kterou už Jawa bohužel provozuje).

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 20:37 | Nahoru | #239
A stačilo tak málo

[URL=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

19.9.2010 v 23:03 | Nahoru | #240
babajezi> to je ta 250???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist