1869
první motocykl poháněný parou
1885
První benzínový motocykl Daimler
1899
Založení Matchless
1901
Založení společnosti Indian
NSU začíná vyrábět motorky
1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)
Norton začíná vyrábět motocykly
Triumph Začíná s výrobou motocyklů
1903
Založení Harley-Davidson
1909
Založení AJS (ukočeno 1974)
1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)
1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě
1921
založení Benelli
Založení BMW
vznik Moto Guzzi
1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání
1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)
1928
Vincent HRD
1929
Založení Jawa
1932
ČZ začíná s výrobou
1934
Založení KTM
1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice
1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"
Vincent Rapide
1937
Triumph Speed Twin
1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami
1945
Vznik Aprilia
na troskách DKW založení MZ
vznik MV Agusta
1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!
Jawa 250 typ 11 Pérák
1948
Honda začíní vyrábět motocykly
Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda
1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů
1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo
1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů
1954
Kawasaki začíná s motocykly
1955
Moto Guzzi V8
Yamaha začíná s výrobou motocyklů
1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...
Norton Commando
1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce
Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt
1972
Kawasaki Z1
Benelli 750 Sei
Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá
1973
Bimota
1975
první Gold Wing
1976
Laverda jota
Yamaha XT 500
1978
založení Cagiva
Honda CBX 1000 - šílený šestiválec
Honda CX-500
1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...
1981
Suzuki GSX 1100 S Katana
Yamaha Virago
1982
Honda CX500 TURBO
1983
Eric Buell staví svůj první motocykl
BMW začíná se čtyřválci- série K
1984
Kawasaki GPZ 900R
Kawasaki GPZ 600 R
Yamaha FJ 1100
1985
Suzuki GSX-R 750
Yamaha V-MAX
1986
Honda VFR 750 F
1987
Honda CBR 600 F
Honda Transalp
1988
Honda Africa Twin
BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS
BMW zavádí systém ABS
Cagiva Mito
Suzuki DR Big 750 S
1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto
1991
Kawasaki ZX750R
yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura
1992
Honda CBR900 RR
Honda NR 750
1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650
Ducati Monster
1994
Ducati 916
Triumph Speed Triple
1995
Suzuki GSF 600 Bandit
1996
KTM 620 Duke
Suzuki GSX-R750 SRAD
1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...
Suzuki TL 1000 S
1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů
Victory zajajuje výrobu
Yamaha YZF-R1
1999
Vzkříšení MV Agusty - F4
vznik Voxan
Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa
Yamaha YZF-R6
2001
Suzuki GSX-R 1000
2003
KTM 950 Adventure
2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S
Kawasaki Ninja ZX-10R
2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14
Triumph Daytona 675
Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy
--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD
Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Ale fakt by mě zajímalo na čem to bylo prvně použito v sérii.
edit: písmenka
Naposledy editováno 14.12.2010 00:33:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Antihop sériově na RSV1000 už v roce 1998?!
Naposledy editováno 14.12.2010 11:27:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Takže jedině že by nějakej čtyřvál? Honda?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Jinak ještě k tomu Marauderu 800, to má stejnej motor jako Intruder 800 a VX800 ne? Tak možná proto nám teda při roztlačování VXka vždycky prokluzovala spojka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Naposledy editováno 16.12.2010 20:29:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal píše: Matess727x> by si moch něco vědět o javach dyš tvrdiš že si ji měl ty svazarmofče
...měli jsme dvě,...od Svzarmu. Ale to je před 25-ti roky.To ty nepamatuješ.
Naposledy editováno 16.12.2010 20:37:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal píše: Matess727x> no možna si kolem nich jen mlsně chodil , ale ja ji měl vod 16 roku doma moje jedina jawa f životě a jedina jawa na kerou bych sed a nestyděl se, ani tehdy ani tedka
...no představ si, že jsme na nich s bráchou ji závodili. A v jakém roce to bylo, když jsi jí měl v 16-ti doma?....jestli se ti to náhodou nezdálo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal píše: Matess727x> 86 a stala mě tehdy 23 litru, kupoval sem ji f jedne dědině u klatof a měla zadky ohlinse a jezdila předtim neš sem se stal štastnym majitelem šestideni, heč ? a pak sem ji ja piča prodal a lituju toho cely život
...no já ti moc nevěřím.Za totáče nebyla jen tak moc ke koupi.Získat jsi jí mohl přes Svazarm,...a když jsi na ní jezdil, dost věcí rychle odcházelo, ale od Svazarmu jsi měl dotace náhradních dílů,...jinak by se to nedalo finančně zvládat.Já myslím, že jsi takovej kecálek. Máš nějaké fotky z té doby?
Co se osvědčilo v autě světě je nyní realitou v motocyklovém světě! 2WD pro motocykly má právě tolik výhod jako 4-kol na automobily. Yamaha nedávno představil své 2WD TT600R k médiím, a tento revoluční špína kole dostal velký ohlas od novinářů, kteří to zkouší. Po závodní 2WD TT600R v několika soutěžích na Sardinii ze Švédska, se na kole ukázal být lepší než konvenční modely, a to zejména v obtížných podmínkách, jako jsou na blátě, písku, štěrku a mokrém povrchu.
Jak to funguje?
Yamaha 2WD systém je, jako většina dobrých nápadů, docela jednoduché. Hydraulické čerpadlo poháněné od hřídele převodovky výstup poskytuje hydraulického tlaku na malý motor zabudovaný do kola přední kola. Systém je lehký, nemá žádné mechanické části a může být použit na téměř všechny standardní šasi.
Jak se to řídit?
Krása Yamaha 2WD systému je, že je zcela automatický - jezdec nebude muset upravit, nebo zapnout a vypnout. Napájení je použita pouze na přední kola, kdy zadní kolo začne skluzu, a množství energie dodané do předního kola se zvyšuje a snižuje v závislosti na výši skluzu době vyskytují na zadní kolo. To je samo-regulační systém, který vám umožní jezdit stroj skoro jako nějaké "normální" motocyklu. Ale na rozdíl od konvenčních terénních motocyklů, které se často rohy s posuvným zadním kolem, Yamaha 2WD systém umožňuje jezdec jít za roh v . mnohem přesnější line Kromě efektivnější zatáčení, tento systém také zvyšuje stabilitu přímku. - a protože 2WD systém podstatně zvyšuje trakci, bude stroj zrychlovat rychleji než konvenční motocykl na kluzkém povrchu Yamaha věří, že tento 2WD systém má mnoho výhod jak ve světě Enduro a také v dalších oblastech.
Jít kamkoli budete chtít
Jen si představte, s 2WD si můžete prohlédnout obtížné off-road terénu, který by se nikdy neodvážil jít na standardní kolo Enduro! A měli byste být schopni jít tam, kde by většina konvenčních jeden-kolo-pohon kola uvíznout. Vzhledem k tomu, 2WD táhne i tlačí stroj přes rohy, nebudete zkušenosti posuvné zadní kola - v těch nejextrémnějších podmínkách budete jen zkušenosti kontrolované snímek s oběma koly. Tento systém nepochybně nabízí mnoho výhod ve všech jízdních podmínek, a bude zvláště výhodná, na mokré vozovce a na kluzkém povrchu, jako jsou dlažební kostky.
Švédská inženýři brzy přišel s jednoduchou, ale efektivní řešení pomocí hydraulického kompaktní pohonnou jednotku, a v roce 1998 dva stroje YZ250 motokrosové vybaveny 2WD vstoupil do švédského národního Gotland Rally, kde Yamaha testovací jezdec Torleif Hansen vyhrál svou třídu na jeden z nových 2WD prototypy.
Další úspěch pro nový systém Yamaha přišel na rally na Sardinii, kde se italský Belgarda Yamaha tým vstoupil 2WD TT600R. Opět stroj vyhrál ve své třídě s jezdcem Antoniem Colombo, které prokazují obrovský potenciál nového systému.
Více v budoucnu
Není divu, že Yamaha je produkt plánovači jsou již myslet na mnoho různých aplikací pro 2WD v blízké budoucnosti, a některé modely Enduro by nepochybně prospěch ze systému. Jen si představte, jak se tyto pojmy by stanovil nová měřítka ve světě motocyklových!
[img]
Naposledy editováno 16.12.2010 21:13:14
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Naposledy editováno 16.12.2010 21:21:21