paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 00:31 | Nahoru | #181
DMC.motobiker> No teď sem na netu našel že v závodech s tím jako první začala Ducati
Ale fakt by mě zajímalo na čem to bylo prvně použito v sérii.
edit: písmenka

Naposledy editováno 14.12.2010 00:33:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 11:14 | Nahoru | #182
mischa638> Nesmysl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 11:20 | Nahoru | #183
DMC.motobiker> to není nesmysl, ale holý fakt. Začali to používat na začátku 90´let, právě u 916 ve WSBK a prý do určité míry i díky tomu získali titul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 11:26 | Nahoru | #184
mischa638> No jo, přiznávám že pokud chceš jet na dvouválu opravdu rychle, tak je tam ten antihop docela dobrá věc , na čtyřválu to zase až taková nutnost není... Jinak pokud se nepletu, tak třeba RSV v roce 1998 mělo něco jako antihop už v sérii ne?

Antihop sériově na RSV1000 už v roce 1998?!

Naposledy editováno 14.12.2010 11:27:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 11:35 | Nahoru | #185
DMC.motobiker> No dneska v závodech, má antihop snad už skoro každá mašina(myslím teď ve sportech) Jo je možné že to mělo RSV1000 v 98´, ale první není, měli to už motorky před ní, jen mě zajímá která byla opravdu ta první sériovka která to měla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 13:40 | Nahoru | #186
mischa638> A která mašina to měla jako první podle tebe? Nejstarší co já znám z dvouválů je to RSV , nepočítam teda ale třeba takovou vymazlenou Ducati 851 z konec osmdesátých let, na kterou si to majitel dal až o 15 let později... V sérii to nemá Ducati ještě ani dneska , což je teda ale dobře , protože na silnici to akorát kazí požitek z jízdy a snižuje životnost spojky , ale nejspíš to neměl před RSV ani žádnej jinej sportovní dvouvál...

Takže jedině že by nějakej čtyřvál? Honda?

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

14.12.2010 v 14:53 | Nahoru | #187
Pěkný článek, ale kdo tam nacpal tu R6? To je spíše největší historická chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

15.12.2010 v 13:05 | Nahoru | #188
DMC.motobiker> No co vím na první sériový supersport s antihopem je moje žabka ZXR750 Měl to už první model z roku 89´pak to měla taky první ZX9R 94´- 97´, samozřejmě po ZXR i ZX7R až do konce výroby 03´a v 03´to měla pak už nová ZX6RR a v 04´ZX10R, ta to používá až doteď. Pak už někdy 97´nebo 98´to měl třeba i Marauder800 a udajně i TLko. Ale co sem se zatím dozvěděl, tak první je Kawasaki VN1500 z roku 87´, už v té době, a i dnes si někdo myslí jaká je to novinka Ale u Kawy to tenkrát nazývali "TORQUE LIMITER"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

15.12.2010 v 15:29 | Nahoru | #189
mischa638> Tak to jo , ale že by to měl i Marauder 800? K čemu by to tam bylo? Vždyť to je naprosto vydechlej a nejedoucí motor bez špetky krouťáku, kterej je dost mizernej i na Cruisera...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 13:59 | Nahoru | #190
DMC.motobiker> Taky se divím k čemu to má Marauder 800, ale měl sem ten motor na stole a fakt to tak je. Jinak sem se dopídil ještě dál a první sériová motorka s antihopem byla Honda VF750 a 1000 z roku 83´

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 15:18 | Nahoru | #191
mischa638> Však jsem říkal že to bude určitě Honda!

Jinak ještě k tomu Marauderu 800, to má stejnej motor jako Intruder 800 a VX800 ne? Tak možná proto nám teda při roztlačování VXka vždycky prokluzovala spojka...

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 16:31 | Nahoru | #192
DMC.motobiker> jj, to bude asi tím

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:23 | Nahoru | #193
Matess727x>

Naposledy editováno 16.12.2010 20:28:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:23 | Nahoru | #194
Matess727x> by si moch něco vědět o javach dyš tvrdiš že si ji měl ty svazarmofče

Naposledy editováno 16.12.2010 20:29:00

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:26 | Nahoru | #195
cantodeossanha> jinak jawa 380 neexistovala ale u tyhle 360 se dala udělat komplet go motoru bez toho aniž by si sundaval motor s ramu

[img]

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:33 | Nahoru | #196
začina se to pěkně zvrhavat tady, nakonec sou milniky uplně šecky plečky co měl kdo f garaži a to jen proto že ji měl tak ja třeba dominatora sem měl, je to super motorka nemužu si ji vynachvalit ale jako milnik ji teda nepovažuju, obyčejna plečka jako každy obyčejny enduro, tt r, dr, klx, kle, xl, nx, a bla bla bla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:36 | Nahoru | #197

pedal píše: Matess727x> by si moch něco vědět o javach dyš tvrdiš že si ji měl ty svazarmofče


...měli jsme dvě,...od Svzarmu. Ale to je před 25-ti roky.To ty nepamatuješ.

Naposledy editováno 16.12.2010 20:37:35

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:40 | Nahoru | #198
jinak omlouvam se jamaze tt 600 r u kere jamaha jako prvni použila a skoušela f praxi nahon na předni kolo kerej pak prodavala a prodava u modelu wr nahon na obě kola, myslim milnik, sory jamaho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:44 | Nahoru | #199
Matess727x> no možna si kolem nich jen mlsně chodil , ale ja ji měl vod 16 roku doma moje jedina jawa f životě a jedina jawa na kerou bych sed a nestyděl se, ani tehdy ani tedka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:46 | Nahoru | #200

pedal píše: Matess727x> no možna si kolem nich jen mlsně chodil , ale ja ji měl vod 16 roku doma moje jedina jawa f životě a jedina jawa na kerou bych sed a nestyděl se, ani tehdy ani tedka


...no představ si, že jsme na nich s bráchou ji závodili. A v jakém roce to bylo, když jsi jí měl v 16-ti doma?....jestli se ti to náhodou nezdálo.

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:49 | Nahoru | #201
tt r

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:54 | Nahoru | #202
Matess727x> 86 a stala mě tehdy 23 litru, kupoval sem ji f jedne dědině u klatof a měla zadky ohlinse a jezdila předtim neš sem se stal štastnym majitelem šestideni, heč ? a pak sem ji ja piča prodal a lituju toho cely život

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:56 | Nahoru | #203
wr

[img]

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:57 | Nahoru | #204
wr dakar

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 20:59 | Nahoru | #205

pedal píše: Matess727x> 86 a stala mě tehdy 23 litru, kupoval sem ji f jedne dědině u klatof a měla zadky ohlinse a jezdila předtim neš sem se stal štastnym majitelem šestideni, heč ? a pak sem ji ja piča prodal a lituju toho cely život


...no já ti moc nevěřím.Za totáče nebyla jen tak moc ke koupi.Získat jsi jí mohl přes Svazarm,...a když jsi na ní jezdil, dost věcí rychle odcházelo, ale od Svazarmu jsi měl dotace náhradních dílů,...jinak by se to nedalo finančně zvládat.Já myslím, že jsi takovej kecálek. Máš nějaké fotky z té doby?

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 21:02 | Nahoru | #206
TT 600 r 2 WD sorry že je to divně přeložene to ne ja to překladač

Co se osvědčilo v autě světě je nyní realitou v motocyklovém světě! 2WD pro motocykly má právě tolik výhod jako 4-kol na automobily. Yamaha nedávno představil své 2WD TT600R k médiím, a tento revoluční špína kole dostal velký ohlas od novinářů, kteří to zkouší. Po závodní 2WD TT600R v několika soutěžích na Sardinii ze Švédska, se na kole ukázal být lepší než konvenční modely, a to zejména v obtížných podmínkách, jako jsou na blátě, písku, štěrku a mokrém povrchu.

Jak to funguje?

Yamaha 2WD systém je, jako většina dobrých nápadů, docela jednoduché. Hydraulické čerpadlo poháněné od hřídele převodovky výstup poskytuje hydraulického tlaku na malý motor zabudovaný do kola přední kola. Systém je lehký, nemá žádné mechanické části a může být použit na téměř všechny standardní šasi.

Jak se to řídit?
Krása Yamaha 2WD systému je, že je zcela automatický - jezdec nebude muset upravit, nebo zapnout a vypnout. Napájení je použita pouze na přední kola, kdy zadní kolo začne skluzu, a množství energie dodané do předního kola se zvyšuje a snižuje v závislosti na výši skluzu době vyskytují na zadní kolo. To je samo-regulační systém, který vám umožní jezdit stroj skoro jako nějaké "normální" motocyklu. Ale na rozdíl od konvenčních terénních motocyklů, které se často rohy s posuvným zadním kolem, Yamaha 2WD systém umožňuje jezdec jít za roh v . mnohem přesnější line Kromě efektivnější zatáčení, tento systém také zvyšuje stabilitu přímku. - a protože 2WD systém podstatně zvyšuje trakci, bude stroj zrychlovat rychleji než konvenční motocykl na kluzkém povrchu Yamaha věří, že tento 2WD systém má mnoho výhod jak ve světě Enduro a také v dalších oblastech.

Jít kamkoli budete chtít
Jen si představte, s 2WD si můžete prohlédnout obtížné off-road terénu, který by se nikdy neodvážil jít na standardní kolo Enduro! A měli byste být schopni jít tam, kde by většina konvenčních jeden-kolo-pohon kola uvíznout. Vzhledem k tomu, 2WD táhne i tlačí stroj přes rohy, nebudete zkušenosti posuvné zadní kola - v těch nejextrémnějších podmínkách budete jen zkušenosti kontrolované snímek s oběma koly. Tento systém nepochybně nabízí mnoho výhod ve všech jízdních podmínek, a bude zvláště výhodná, na mokré vozovce a na kluzkém povrchu, jako jsou dlažební kostky.

Švédská inženýři brzy přišel s jednoduchou, ale efektivní řešení pomocí hydraulického kompaktní pohonnou jednotku, a v roce 1998 dva stroje YZ250 motokrosové vybaveny 2WD vstoupil do švédského národního Gotland Rally, kde Yamaha testovací jezdec Torleif Hansen vyhrál svou třídu na jeden z nových 2WD prototypy.

Další úspěch pro nový systém Yamaha přišel na rally na Sardinii, kde se italský Belgarda Yamaha tým vstoupil 2WD TT600R. Opět stroj vyhrál ve své třídě s jezdcem Antoniem Colombo, které prokazují obrovský potenciál nového systému.

Více v budoucnu
Není divu, že Yamaha je produkt plánovači jsou již myslet na mnoho různých aplikací pro 2WD v blízké budoucnosti, a některé modely Enduro by nepochybně prospěch ze systému. Jen si představte, jak se tyto pojmy by stanovil nová měřítka ve světě motocyklových!

[img]

Naposledy editováno 16.12.2010 21:13:14

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 21:05 | Nahoru | #207
Pedal,...ježíííš, nekopíruj sem takový romány.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 21:09 | Nahoru | #208
Matess727x> mysli si co sceš to je mi fuk, ty řikaš že se srala ? jedine zavady u mě byla vytržena svička s valce, podotykam jedna, pač to mělo dvě že ? a dvě cifky že ? znaš to ne ? moje chyba, a trojkový kolečko, moc prima ta převodofka na jehličkových ložiskach, hodinařska prace pro pirotechniky rozdělaval sem to na koberci, nikdy sem šecky jehličky nenašel fotek moc nemam to viš, dodnes vic jezdim neš fotim na to abych se chlubil s kdejakou kokotinou ale někde fotku mam černobilou, dyž sem jel na vojnu byla doma misto moji postele, tak to fotku někde mam, pač bydlim f druhem patře chceš ?

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 21:14 | Nahoru | #209
Matess727x> se mi to nepodařilo mě zastřel, pouč se enduristo ad si udělaš představu o milnicich zhruba

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 21:20 | Nahoru | #210
Pedal: No,...je to sice už nějakých těch 25 let,...ale nepamatuju, že by půllitrová 2T Jawa Tramvaj měla dvě svíčky. Jinak,...sralo so tam spousta věcí,...peklo bylo hlavně s těma gumovýma manžetama řetězu a tou klecí na pastorek,...co si tak pamatuju.Ale jak jsem psal,...já ti moc nevěřím.Ty když vždy takto píšeš,...píšeš takové ty informace, které se dají najít na netu,...v tom budeš asi dobrej.Na tu dobu,...86 rok si pamatuju,...když mi bylo 16-tnác, byli jsme rádi, že jsem dostali od Svazarmu motorky,...který byly po různých republikových reprezentantech.Fotek z té doby pár mám,....páč nás různě soused a kamarádi občas nějakým Zenitem na kinofilm nacvakali.

Naposledy editováno 16.12.2010 21:21:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist