Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1946 - 1954 Pérák - defakto furt stejné, modernizace celkově nulová
1954 - 1963 Kývačka - ano modernizace byla,..oproti Péráku ano. Jenže...ne v pohonné jednotce. Ale co rus to bere po desetitisících a posílá nám na vagonech hlínu ze která vytavíme kýbl rudy na výrobu tanků T-34/85 (keré mezitím rus doma háže do kovošrotu,..)
1964 - 1973 Panelka - modernizace? V čem v uchycení kolen? Jo výkon je o dva koně výš....hmm,...ale rus to chce bo to je furt stejné a není potřeba myslet... A že je ten motor stejný defakto jako ten z Péráka z roku 1946, tedy už čtvrtstolení,...
Mezitím furt čachry s fabrikama, převody výroby, sloučení fabrik, zrušení fabriky, převedení té výroby tam,..té onam,... A tohle je si myslím prvopočátek tak nějak všeho,... navíc Jawa a Čz nedostala peníze z prodeje!! Dostala přiděleno to co jim uznal stát. Tak se to dělalo.
Ale pokud vezmeme z druhé strany, že každý podnik z každého odvětví měl vývojové oddělení a co se tu celkově vyvinulo a vymyslelo? I ta idiotská betonová zámkovka je třeba ve filmu Rocky z roku 1976. Sem přišla kdy? Prostě byl klídek, na věčné časy pohoda a nebylo POTŘEBA MYSLET!!! (samože zkráceně napsáno samo,..bylo by to na seminárku o 500ti stranách a leta studia v archivu,..)
Jawě jako firmě moc fandím!
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
Naposledy editováno 14.05.2013 11:57:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
MartinED250 píše: Pragu jezdím 10 let a většinu času po soutěžích. Převodovka drží.
To ti nezávidím, i když něco na ní dobré bylo. Já jsem kupoval novou v r. 2001, jednomístnou sportovní verzi. Řazení vydrželo asi 1,5 roku (známý aretační kolík), a pak už to nikdy neřadilo dobře. Kolečka se měnila už tehdy. Aretační kolík, kromě toho, že byl slabý, dostával (snad) i štosy od převodovky. Např. když motorka stála se spuštěným motorem, náhle se ozvala rána. Něco tam bylo hodně zmršené a bylo toho, bohužel, asi více. Rád jsem se toho zbavil a koupil si normální motorku. Geometrie podvozku na pragovce nebyla špatná. Dalo se na tom jet i svižně, ale spíš na motokrosové trati, lépe na placaté. Stylem furtfull, ala stopětadvacítka. Na soutěže to bez přívěry nemělo dobrý průběh výkonu. Nějaké strmé výjezdy byly spíš utrpení. A pak - ta váha...
RomanDula píše: Máš pravdu. Tvrdá pěst velkého bratra nedovolovala vývoj uplatnit do praxe.Ale vývojáři byly stejně kvalitní a možná i kvalitnější, než jinde. Nezbejvá, než popřát febrice vymamění z dluhů finančních i technických.
Anoo! Třeba Perpetis - v seriálu Velké prkno nebo tak nějak, tam byli vývojáři skvělí
2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
laďa-prášil píše: na co nová, stačí stará
Jo, přesně takovou, červenou, jsem kdysi měl. Fungl novou. Bylo mi 19 let a předtím jsem nebyl zvyklý na nic kvalitního (Jawa 20 Pionýr a pak Jawa 90 Cross), přesto jsem po roce ježdění (asi 6000 km) usoudil, že je to mizerná motorka a prodal jsem ji. A stále si myslím, že čtyřdobá dvouválcová Jawa 250 s čínským motorem, kterou snad už zas nevyrábějí, je ještě horší, než poslední třindy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
Každopádně ty investice nad 100milionů ty motorky asi nikdy nevrátí.
Jako p.Blata určitě něco umí a dokázal, ale v 2004 si plánoval do 8let prodávat 100000motorek ročně , v roce 2009 s blatou125 chtěl 3000ročně a nakonec je rád, když jich vyrobí a prodá 200 ročně.
2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
Jsou dost odlišný, obě sice vychází z Jawy, ale zřejmě to dělaly dvě samostatný továrny.
Tříválec 3x175 ccm, je podle mně blbost jako zvon, možná v roce 1983,ale ne 2013.
Jediná záchrana ZNAČKY Jawa je prodávat čínský motorky s nápisem JAWA na nádrži.
Samozřejmě aspon v čínské špičkové kvalitě(jistě lepší než současná týnecká........)
Úplně stejně to dělá třeba Honda nebo BMW, jen to moc nevykřikují do světa.
http://otomoto.pl/ju...nk-650-M3297414.html Třeba todle je lepší motorka než 660 Retard,za skoro poloviční cenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
Itall píše: To ti nezávidím, i když něco na ní dobré bylo. Já jsem kupoval novou v r. 2001, jednomístnou sportovní verzi. Řazení vydrželo asi 1,5 roku (známý aretační kolík), a pak už to nikdy neřadilo dobře. Kolečka se měnila už tehdy. Aretační kolík, kromě toho, že byl slabý, dostával (snad) i štosy od převodovky. Např. když motorka stála se spuštěným motorem, náhle se ozvala rána. Něco tam bylo hodně zmršené a bylo toho, bohužel, asi více. Rád jsem se toho zbavil a koupil si normální motorku. Geometrie podvozku na pragovce nebyla špatná. Dalo se na tom jet i svižně, ale spíš na motokrosové trati, lépe na placaté. Stylem furtfull, ala stopětadvacítka. Na soutěže to bez přívěry nemělo dobrý průběh výkonu. Nějaké strmé výjezdy byly spíš utrpení. A pak - ta váha...
Něco jsi tam měl špatně... Tuhle závadu neznám ani na ostatnách pragovkách co byly v partě. A aretační kolík? Ten jsem vyřešil po svém a už nikdy neupadal. Ani při kotrmelcích. Slouží na jedničku a nemám důvod se jí zbavovat.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
bledemon> Jj, taky jsem si to uz nasel, tehdy-2009 me to az tolik nezajimalo. Stejnak je to lhar co akorat oblbuje lidi, tech jeho velkohubych prohlaseni uz bylo nekolik. Pocinaje MotoGP V6, kterou nezvladla nasadit nakonec ani KTM, pak ty citovany prodejni cisla jak z planu petiletky a konce klamanim zakaznika-laika, ktery si mysli, ze kupuje motocykl 100% vyrobeny v CR, protoze at koukam jak koukam, nikde to neuvadi na strankach ve specifikacich. Od tohohle cloveka snad ani nechci slyset, ze se plete do nejakych novych projektu.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
[img]
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
Jindra650 píše: Monty> A mel jsi nejakou z nich rozebranou, nebo jsou v puvodnim stavu(jako treba ta zelena, co byla na te vystave). Zajimalo by me, jak se na tom cinska optimalizace podepsala - vyjma teda designu co je zjevne videt. Jaky tam jsou treba zasadni odchylky proti puvodni Jawe a jestli mas v planu treba vyhledove pro ceskeho ctenare nejaky clanek apod. o tehle zahranicnich derivatech co mas. Historickych povidani o Tynecky historii jako takovy je vsade mraky
Měl jsem na ponku to černé Yezdi (Indie)
A myslím že by na to pasovalo málo originálních součástek. Samo upravit se dá všechno,..ale rozdíly tam byly. Vždy nějaký detailík co byl mírně jinak,.. Popravdě on na to nepasuje ani jejich originál kryt řetězu, ani přední světlo bez úpravy
Položil jsem jednoduchou otázku:
Takže pětikvalt, spotřeba 3 litry na sto při původních 17 kW (jako to mám já) - nebude? Velká škoda - při aktuální ceně paliv a olejů to poněkud zmírní nadšení potenciálních kupujících.
Toť vše.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
Na tom videu je hezky vidět, že výfuk prostředního válce je rozvidlený a na každé straně je tak jeden velký a jeden malý tlumič. Z hlediska výkonu je to prý řešení dost špatné, ale zato hezké Symetrické výfuky je takový poznávací znak tříválcových Suzuki, naopak Kawasaki mají na jedné straně tlumiče dva a na druhé jen jeden.
Ještě k těm Jawáckým boxerům - kdysi jsem někde (už fakt nevím kde přesně) narazil na zmínku, že partnerem ze strany SSSR pro jejich výrobu měla být IZH (v té době výrobce dvutaktních jednoválcových 350), nevíte k tomu někdo něco?
A ještě jeden OT dotaz - když už se tady probírají ty prototypy z přelomu 80-90 let, nevíte někdo nějaké podrobnosti k Jawě Athena? Snažil jsem se k ní něco najít, ale celkem neúspěšně, každopádně ta motorka vypadá opravdu...no, řekněme že nezvykle.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |