globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divny problem pri startovani
Zdravim, mel jsem problem, ze mi motorka startovalo nejak divne, proste nesoumerne jak kdyz je spatna baterka, po vyzkouseni startovani prez kabely + koupe nove baterky, jsem problem s baterkou vyradil, dale byl na rade starter, tak starter byl u opravare a je vpohode, zkousel jsem ho a nekdy startuje normalne a nekdy to zase nejde(startuje pomalu), neco bere baterce na kostre asi napeti, kdyz jsem ho vyndal z toho mista kde ma byt a dal ho ke kostre, tak sel normalne, tak me napadlo ze jak je nasazenej vlastne na ty kostre a ma tam mit kontakt, tak ze to tam bude treba spinavy, tak sjem to tam ocistil poradne a stejnak to nekdy blbne, tedka to 3x za sebou nastartovalo, ale bojim se, ze to zacne zase blbnout, nestalo se to nekomu ? Nevite kde by mohl byt problem ? :/ Dik moc

PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/


Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59

(reakce na) Divny problem pri startovani

14.5.2012 v 13:14 | Nahoru | #151
J.M.K.> Tezko rict, kdyby to bylo filtrem, tak vazne nevim, jaky jiny tam ma byt, s tim originalnim to delalo taky a stim co jsem ted koupil, ktery vypada podobne a je i stejne velky + je delany primo do motorek to taky dela, divil bych se, kdyby to bylo tim, jinej filtr uz stejne nesezenu... :)

Jinak presne tak, to se musi videt... No dam vedet az to bude spravene cim to bylo..

Divny problem pri startovani

14.5.2012 v 16:58 | Nahoru | #152
Tak jsem tam byl a buhuzel maj ted moc prace, delaj nejakou zavodni motorku a jsou ve skluzu, takze musej na tom delat, rikal at se za 14 dni stavim, ale chvilku jsme o tom povidali a rikal, ze muze byt problem, ze se zavzdusnuje filtr, nebo bordel v karbci atd.. At kazdopadne zkusim napojit z kohoutu rovnou bez filtru hadicku na karbec a chvilku jezdit, pak zkusit vypustit nadrz, popr. ji vycistit a zkusit vymenit/vycistit ten kohout, ale vubec nechapu jak je resena poloha rezerva, asi rozumite, co na tom nechapu... Proste tedy musi jit do toho kohoutu nejaka ''hadicka'' z nadrze rezervy a pak hadicka z normal nadrze ?

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

14.5.2012 v 20:27 | Nahoru | #153
Ale prdlajs... jestli máš jen jednu nádrž a kohout je namontovaný přímo na ní, tak uvnitř nádrže je trubička sahající do určité výšky hladiny - tou jde palivo v normální poloze. Tak poznáš, kdy už máš minimální množství, kdy už je hladina pod úrovní trubičky a tím přestane jít benzín, motorka vysadí a tak se dovíš, že máš málo benzínu. Když přepneš kohout na rezervu, tak se bere palivo druhou cestou, kdy jde přímo ze dna a umožní tak vyčerpat i zbytek.





Někdy (třeba u GS500) je kohout mimo nádrž. Potom je na nádrži další kohout, prostě dvojitý kouhoutek, kterým uzavřeš obě cesty najednou třeba při demontáži nádrže. Z něj potom vedou dvě hadičky k vlastnímu přepínacímu kohoutu, kterým teprve ovládáš rezervu.

Rozhodně udělej to, co Ti říkal a hlavně, až budeš kohout rozebírat, tak si pamatuj, jak je složen, abys jej dokázal potom dát správně dohromady.

(reakce na) Divny problem pri startovani

15.5.2012 v 19:25 | Nahoru | #154
J.M.K.> Taaakhlee, tak dekujju za obrazky, ted uz to chapu opravdu dobre...

Jinak dneska jsem koupil tu hadicku, ale byla 6mm vnitr. prumer, mensi uz nemeli, byl jsem v 3 obchodech a vsude jen min 6mm, tu co mam ja origo byla 5mm, tak jsem to tam zkousel dat (udelal jsem to jak on rikal bez filtru) ale to netesnilo, tak jsem koupil stahovaci pasky normal na sroub, nejdriv stahnul a pak napevno nasadil, u kohoutu to uz tesnilo ale u karburatoru to proste nechtelo tesnit, tak jsem to vymyslel jinak, od kohoutu do filtr jsem dal tu 6mm a za filtrem do karburatoru jsem dal tu origo a vse jsem to dal tak, aby to melo opravdu spad...

Potom jsem to tedy chtel jed vyzkouset, ale vyjel jsem z garaze pred barak, a z karburatoru tekl tim prepadem benzin ve velkem mnozstvi, tak jsem to chcipnul, ale teklo to porad, tak jsem vypnul benzin kohoutem, zajel do garaze, kdyz jsem zkusil otocit kohout, zase to teklo...
Ten prepad jak jsme nevedeli jak funguje, tak on je sice uplne dole v karburatoru, ale vevnitr v karburatoru vede zespoda az ''nahoru'', takze kdyz se karburator preplnuje, unikato prepadem pryc aby to neslo do motoru...

Tak me napadlo, ze je asi zaseklej plovak, tak jsem komplet rozebral karbec, vyndal plovak, trysky atd,atd.. vse zase slozil zpet, pustil benzin a uz vpohode, tak jsem to jel projed, dal jsem opravdu velkou projizkdu, plno kopcu a jelo to opravdu skvele, zadny hlceni nic (tak to vypada, ze je snad problem s tim ''zhasinanim'' pryc), ale kdyz jsem dojel, vypnul jsem motor, tak zase z toho prepadu zacal kapat benzin, netekl, proste kapal (jedna kapka za cca 5 sec) I kdyz vypnu benzin, tak to kape dokavad asi nevykape celej karburator...

Nevim co to muze zpusobovat, jestli nejak se nezavira privod benzinu do karburatoru (ta ''jehla'' ? Ale to se mi nezda ze by to zacalo zniceho nic...

Jedine me snad napada to, ze ten kus hadicky od kohoutu do filtr je misto 5mm 6mm vnitr. prumer... Nez jsem zacal menit ty hadicky, tak to takhle neteklo, jen jednou to ukaplo kdyz se chcipnul motor a pri nastartovani uz se tam zadna kapka netvorila (tak to ma pry byt), ale ted to kape i kdyz uzavru kohout, tak to proste kape dokavad to co tam prebejva nevykape pryc...

A dalsi vec co jsem zmenil, ze filtr benzinovej je ted bliz k karburatoru a ma i vetsi spad nez predtim...

Doufam ze jste pochopil jak jsem to myslel, predem dik moc !

Aktualizace: Tak to vypada, ze jsem to opravil, nedalo mi to a dnes jsem to znova rozebral, sundal jsem prycu plne plovak, tu ''jehlu'' co zavira benzin jsem vyndal, lehce ocistit, vnitrek kam zajizdi jsem vyfoukal a pustil jsem naprazdno benzin, aby to tam procistil, pak jsem to vse slozil a uz to vypada, ze se tam nevytvari kapka ani kdyz to chcipnu jako to bylo predtim... Asi tam byl bordel, doufam ze uz to bude vporadku

Naposledy editováno 16.05.2012 15:31:17

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

16.5.2012 v 17:25 | Nahoru | #155
Také mě nenapadá nic jiného, než že byl plovákový ventil zanesen sajrajtem, který se tam mohl dostat právě při manipulaci s hadičkami, kohoutem a tak, kdy se pohybem uvolnil. Určitě nevykapával celý karbec, ale že při otevřeném kohoutu tekl přepad proudem a po uzavření kapal, by krom netěsnícího plováku naznačovalo, že i palivový kohout pořádně netěsní. Což se teď po přečištění karbce a opravě plovákového ventilu již neprojeví, neboť právě ten zabrání přetékání karbce, i když zapomeneš zavřít kohout. Můžeš to prověřít tím, že hadičku od kohoutu odpojíš z karbce a schválně, jestli bude ukapávat i při uzavřeném kohoutu. Nesmí. Přetékání karbce nemá nic společného s průměrem hadiček, kor při rozdílu 20% oproti originálu. Onen sajrajt v cestě paliva mohl také napřed jehlový ventil přicpat na vstupu a v důsledku toho přítok nestíhal, proto ono zhasínání za jízdy. Pak se mohl pohnout a usadit se v sedle jehly, která tím pádem přestala těsnit a problém byl opačný. Teď, když se hladina v karbci drží na předepsané hodnotě, trysky jsou čisté, výfuk a vzduchový filtr čistý, můžete s klidným svědomím začít ladit karbec, aby se motorka dostala na dřívější výkony.

(reakce na) Divny problem pri startovani

16.5.2012 v 17:43 | Nahoru | #156
J.M.K.> Kohout tesni dobre, vcera jsem to mel vse odpojene a uzavrene a tesnil...

To prave spis jak byl karbec preplnenej, vypnul jsem ten kohout, tak ten zbytek co tam prebyval nejspis odkapal tim prepadem pryc...

Co se tyka ladeni karbce, uz se v tom asi hrabat nebudu, kdyz to ted netece prepadem a jak jsem psal, byl jsem to projed a jelo to suprove, tahlo do otacek, proste super jizda, svicka nenasvedcuje tomu, ze by byl nejak rozladenej karbec (bohatost smesi).

Uvidim jak se to bude dal projevovat, zatim to uz necham byt, jen mi trochu vadi ten problem s startovanim, nekdy to jde, nekdy ne, ale stim uz asi nic nenadelam, kdyz tenhle starter nejspis neni original...

Kazdopadne diky za zpravu

Divny problem pri startovani

16.5.2012 v 18:31 | Nahoru | #157
Tak bohuzel, vypada to, ze ten problem je tu furt.

Zacalo to tim, ze z karburatoru tekl benzin proudem a pak kdyz jsem ho jen rozebral a slozil tak uz to jen kape.

Musi byt jedine problem ze ten plovak se nezvedne tak, aby to poradne zavrel, protoze kdyz jsem pridrzel tu jehlu rucne v te ''dirce'' a pustil benzin nic neteklo, kdyz jsem ji pomalu vysouval, tak benzin tekl az po chvilce, takze to ma i trosku vuli, kdy to netece...

Zitra se na to musim znova podivat, vazne nevim co bych stim budu delat, neni tam klasicky, ze by ten plovak drzel na dratkach, ktery prihnete aby se zvedal ''driv'' ale drzi jen na jednom miste/kloubu, a drzi tam vlastne tak, ze tam je provlecenej ''drat'', nic vic, takze tam nic prihnout nejde.

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

16.5.2012 v 19:49 | Nahoru | #158
Nedá se vyloučit, že plovák drží zbytečně vysokou hladinu, a při hladině, kdy začíná přepad, ještě není zcela dovřen. Pokud tam není žádný jazýček zabírající do jehly, který by se dal přihnout, pak snad jedině zkontrolovat, zda plovák není děravý (zatřepat s ním a hlavně jej přesně zvážit. Těžko radit, když ten karbec nemám na stole a nevidím do něj. Zkus se ještě poradit s tím opravářem.

Na ten starter se vykašli... stejně motorku záhy pošleš k vodě, až budeš mí papíry na silnější a snažit se dát všechno do originálu by také mohlo cenově přesáhnout cenu motorky. A přinejhorším, "padinu" by roztlačilo i děcko, ne?

(reakce na) Divny problem pri startovani

16.5.2012 v 20:26 | Nahoru | #159
J.M.K.> No ta jehla drzi rovnou v plovaku a ten je z plastu, dalo by se to prihnout, ale bojim se, aby to neprasklo..

Zitra se na to jeste znova podivam, znova rozeberu a snad se mi to povede udelat, za tim opravarem prinejhorsim zajedu.

Presne tak, na ten starter asi prdim, motorku budu mit max rok a pul a pak se mi snad podari koupit neco jineho a presne jak pisete, s roztlacenim neni zadny problem..

Hezky vecer

Naposledy editováno 16.05.2012 22:55:53

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

16.5.2012 v 23:17 | Nahoru | #160
Plast přihýbat nezkoušej, pokud by nepraskl, tak by se stejně asi vrátil zpět vlivem tvarové paměti. Jedině plovák odlehčit, což nebude jednoduché. Třeba na něj přilepit zespodu kus polystyrenu, ale je to prasecké řešení. Jednak aby se tam vůbec potom vešel, jednak málokteré lepidlo vydrží koupel v benzínu. Pokud je jehla uchycena přímo v plováku, tak snad jedine ji zkusit nějak nastavit. Ale to už opět hádáme z křišťálové koule. Každopádně to prober s tím mechanikem, já s karbci zas tolik zkušeností nemám.

(reakce na) Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 08:57 | Nahoru | #161
J.M.K.> Jojo, prihybat plast je blbost, ja doufam, ze jak to zacalo zniceho nic, tak ze to bude zase vporadku, napadlo me vazne, ze je tam jedine bordel, tak to dneska jeste znova poradne procistim..

Jinak ta jehla vystelovat nejspis nepujde, je vlastne v takovych drazkach nasazena v plovaku, a ''ticka'' jeste pred tou jehlou je jakoby pruzici, na perku, netusim, co by se tam dalo vystelovat, to stim polystyrenem neni spatnej napad, ale jak pisete, je to prasecky a nevim jestli by to vydrzelo lepidlo (mam kdyztak 2slozkove) to by to mohlo zvladnout...

Ale zatim to necham byt, zkusim se na to podivat jeste jednou sam a pak kdyztak zajedu za tim mechanikem...

Jinak tusim ze dost podobnou jehlu tam mam taky (doufam ze se zobrazi)
, jedine me jeste napada mozna blbost, ze by se to dalo stelovat tak, ze ta jehla je jakoby na zavitu a kdyz sni budete tocit, tak se treba vysouva Ale to je asi blbost ze ? Kazdopadne tady na obrazku je videt, ze ten ventil kam zajizdi se da vyndat, tak mrknu jestli se da vyndat i na tom mem karburatoru, a poradne se podivam jestli neni zasranej..

Jak jsem psal, predtim to bylo vpohode, zacalo to tim, ze jsem delal neco s hadickama, pak jsem to nastartoval, nechal chvilku bezet na volnobeh (5 min) furt to bylo vpohode, pak jsem vyjel z garaze nahoru (plnej plyn jednicka) je to velkej kopec a nahore to zacalo totalne chcat... Tak jak jsem psal, rozebral jsem to, zase slozil a uz to nechcalo ale jen kapalo, takze se tam asi vazne musel dostat jen bordel, jiny vysvetleni nemam :/

Diky moc za zpravu

Naposledy editováno 17.05.2012 09:40:44

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 17:17 | Nahoru | #162
Pokud máš podobnou jehlu, jako na tom obrázku, tak se nejspíš opírá o plovák tou spodní ploškou. Pak by spíš, než něco bastlit na plovák, bylo snazší nalepit na plošku jehly nějakou podložku. Tím by se také hladina snížila. Ale stejně je to bastl, radši napřed zkontroluj těsnost ventilu. Jak jsi psal, že při ručním podržení těsní dobře, tak jest také možné, že plovák svým vztlakem nevyvine takovou sílu, jako vyvineš Ty, když na ventil máčkneš. Proto pak po složení opět netěsní, přestože při zkoušce se zdál být v pohodě. Měkké usazeniny mohou toto lehko způsobit.

(reakce na) Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 17:23 | Nahoru | #163
J.M.K.> Jojo, jedine, dobry napad ! Jinak kdyz jsem to zkousel rucne, tak to dokonce melo i vuli, v ktere to ten benzin drzelo.

Dnes a ani zitra nejspis nebudu mit cas se v tom stourat, necham to na vikend.

Diky moc za radu

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 18:54 | Nahoru | #164
Uvidíš, ale radši u toho plováku nic bastlit nezkoušej, ať pak ten opravář nenadává za zbytečně přidělanou práci. Jen to zkus pročistit, možná pomůže jehlu optrně zabrousit (podobně jako ventily v motoru), ale nezkoušel jsem to.

(reakce na) Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 21:48 | Nahoru | #165
J.M.K.> Co myslite tim zabrousenim ? Jehla ma vlastne na spicce takovou gumu, tak tu asi nebrousit, myslite tedy obrousit steny te jehly nejakym jemnym smirglem, nebo zabrouseni se provadi jinak (pasta) ? Ted si nejsem jistej, jak jsem to pochopil... To by bylo ale k nicemu ne ? Tesni jen ta spicka na ktere je nejaka ''guma''

Jinak to je jasne, nic s tim delat nebudu a kdyz, tak to dam zpet do originalu nez to povezu k mechanikovi, zkusim urcite znova vycisteni a pak treba to ''podlozit'' tu jehlu...

Naposledy editováno 17.05.2012 21:50:52

Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 22:00 | Nahoru | #166
Jeste me napadlo, ze jak se nejspis poprve seknul plovak, a karburator totalne pretekal a benzin tekl proudem, tak po tom jak jsem ho rozlozil a znova slozil, jsem tam ten plovak mohl dat obracene, coz se mi nejak nezda a mozna to neni ani mozne, ale radci na to take kouknu...

Stat se to muze

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 22:18 | Nahoru | #167
Ne, tos to zabrušování nepochopil a pokud je na vrcholku jehly guma, tak nic takového nezkoušej a už vůbec ne šmirglem. Měl jsem na mysli podobný způsob, jako když zabrušuješ ventily. . Někde dříve jsi psal, že se učíš automechanikem, ne? To bys o tom zabrušování ventilů a sedel něco vědět měl. Ale to by šlo použít jen tehdy, pokud by dosedací plochy jak sedla, tak jehly, byly kovové. Když je na jehle guma, tak ne.

Plovák se každopádně seknout mohl a jak jsi karbec otevřel, uvolnil se a od té doby funguje. Mně se přesně totéž stalo kdysi na autě - zhaslo při řazení a už jsem nenatočil. Po sundání víka filtru jsem viděl, jak benín teče centrální trubkou (vedoucí od hlavní trysky a emulzky) do motoru, čili jasně nezavírající ventil. Po sundání víka karbce, na němž je uchycen i plovák, se zdálo vše být v pořádku (komoru plováku jsem tedy přitom rovnou vyčistil - byl v ní jakýsi "lógr", ale tomu jsem se po třiceti letech provozu nedivil) a také po nasazení víka už karbec fungoval normálně a bez problémů funguje i dnes, po dalších deseti letech.
Jestli jsi mohl dát plovák obráceně, Ti takto z fleku nepovím, když Tvůj karbec nemám před sebou. U některých karbců to jde, u jiných ne.

(reakce na) Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 22:30 | Nahoru | #168
J.M.K.> No ucim se automechanikem v prvnim rocniku a k tomu zabrusovani jsme se jeste bohuzel nedostali...

Ta trocha zkusenosti je vlastne z vlastniho "zkouseni" a ruzne informace z internetu, takze toho zas tolik jeste nevim...

Proto me zmatlo zabrouseni kdyz je tam guma, chapu kdyz je to kov na kov, tak se tam da zabrusovaci pasta a nejspis se s tou jehlou nejak "tre" o tu dosedaci plochu... tak bych to chapal.

Jojo, jak jsem psal jen mi nejde do hlavy ze to zaclo zniceho nic prave po tom co se plovak zasekl, no uvidime, musim na to znova mrknout...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

17.5.2012 v 23:17 | Nahoru | #169
Přesně tak, s tou zabrušovací pastou to chápeš dobře, musejí se zabrousit ony dvě dosedací plochy přesně na sebe, tedy přímo jehla o sedlo, ne každý kus zvlášť nějakým nástrojem, to bys nikdy nedosáhl přesného slícování. Pasta se nanese na dosedací plochy a jehlou se pak střídavě pootáčí tam a zpět, postupně se rozsah otáčení posunuje, to chápeš dobře. Jen pozor na to, že jehla po celou dobu zabrušování musí být kolmo k sedlu, přesněji řečeno musíš ji udržovat přesně v tom úhlu, v jakém bude pak "při práci" na sedlo dosedat. Při nedodržení této zásady by potom dosedala jinak, než jak jsou plochy slícované a netěsnilo by to.

Někdy se při opravě ventily přebrušují i na brusce na kulato (v nouzi i na soustruhu), jak je popsáno např. zde: Fiat 128 kontrola hlavy. Mimochodem tento vůz vlastním a motor, navržený Aureliem Lampredim, konstruktérem závodních motorů pro Ferrari, i dnes, po 40ti letech a 220000km, šlape jako švýcarské hodinky. Krom spojky a brzd se taktéž na voze nic vážného neopravovalo.

(reakce na) Divny problem pri startovani

18.5.2012 v 19:21 | Nahoru | #170
J.M.K.> Jojo, presne tak jsem to myslel, kazdopadne ja nic zabrusovat nebudu, jelikoz mam tu spicku potazenou gumou...

Zitra bude cas na rozebrani, tak uvidim, co stim vykouzlim

Jojo, driv vetsina aut byla kvalitnejsi nez ted, treba aktualne nove Fiaty (hlavne ty dodavky) stojej uplne a doslova zahovno. Jinak i tento starsi typ Fiatu, kdyz je TOP stav, nejaky ten decent ''tuning'' (pekny kola a lak, svetla) vypada dost pekne, napr.

Divny problem pri startovani

18.5.2012 v 19:54 | Nahoru | #171
Přesně tak, dříve to byla poctivá kovářská práce, dnes jsou všechna auta vyloženě spotřební a spousta věcí se spíše vyměňuje, než opravuje. Pokud jde o Fiaty, tak je kolem nich spíše zaujatý humbuk. Mám kromě té 128ky ještě Punto r.v. 1998 a je také spolehlivé, šlape jako hodinky. A také jsem už potkal dost lidí, kteří si nemohou vynachválit Ducato a po tolik opěvovaném Transitu by ani neštěkli.

Ta 128ka, kterou jsi sem dal, je nádherná, ale netrefil ses přesně... mám typ Berlina, stejný jako tento kus, akorát pochopitelně levostranné řízení a jiná zrcátka:



Vyhovuje mi na ní právě to, že je vše ovládané manuálně, žádná poruchová elektronika, ruční řízení směsi, dokonce i ruční plyn, ovládání karbce je zcela jiné, než jak je zvyklostí v zemích českých. Mám dodělané akorát ukazatele teploty glykolu a tlaku oleje, otáčkoměr a voltmetr. Jsem holt ten, kdo by chtěl v kabině co nejvíc přístrojů, aby mohl sledovat vše, co se s vozem děje. Řadit se musí poctivě s meziplynem. Kdo je odkojen Ochcávkou, Fábkou a podobnými vozy, ten tohoto veterána nemá šanci nastartovat, natož s ním odjet. Jeden člověk se při pohledu do interiéru dokonce ptal, jak jsou uspořádané pedály!!!

Divny problem pri startovani

18.5.2012 v 21:43 | Nahoru | #172
Jojo, ten cervenej je zrovna nadhernej a z venku top stav...

Jojo to verim, dokonce bych si taky rad zajezdil v aute, v kterym musite opravdu neco delat a ne jen pridat plyn a jed, tim myslim razeni s meziplynem atd...

Moc rad bych videl jak ten vas Fiat vypada a hlavne ten popisovany interier, pokud vam to nevadi, poslete mi fotku prosim treba do zprav...

Divny problem pri startovani

18.5.2012 v 22:00 | Nahoru | #173
Vypadá úplně stejně, jako ten žlutý, co jsem sem nahodil. Dokonce naprosto stejný vůz, jaký mám, hrál v komedii Slunce, seno a pár facek. Jak tam jede ta svatební kolona, tak tam jede T613, T603 (obě černé) a na konci žlutý FIAT128. Přesně takového jsem vlastníkem.

Moc fotek bohužel nemám a interiér už vůbec. Ale tady máš alespoň průřez vozem:



Je na něm jasně vidět využití obestavěného prostoru, agregát zabírá jen pětinu z celkové délky vozu. To spolu s nadčasovou konstrukcí agregátu (předběhla ostatní značky o 20, naše dokonce o 30 let) je jedním z mnoha důvodů, proč byl F128 vozem roku 1969.

Divny problem pri startovani

19.5.2012 v 10:21 | Nahoru | #174
Tak ten zluty je taky pekny a dekuju za prurez vozu, je videt, ze ten clovek vedel co dela, toho auta si vazte, jednou ho pokud budete potrebovat urcite prodate za peknej peniz...

Jinak ted ohledne karburatoru, vyndal jsem ho, plovak a jehlu jsem vycistil v benzinu, nechal jsem tect benzin bez te jehly nejakou tu chvilku do nadobky, ruzne jsem s tim ''trepal'', plovak jsem ocistil a dal zpet a stejnak je to furt to same, napadlo me jedine, ze ten plovak se nekde muze zasekavat a nedovre uplne, ted mozna reknu uplnou kravinu, ale kdybych strany plovaku lehce obrusoval smirglem, tak by se odhlehcil, lehce z uzil a uz by mohl dovirat dobre ? Dalsi vec co me napadlo zkusit podlozit tu jehlu, i kdyz to bude asi problem, ale zkusit bych to mohl taky...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

19.5.2012 v 15:03 | Nahoru | #175
Prvně to prober s tím opravářem, sám radši nezkoušej na tom karbci něco bastlit, ať nenaděláš víc škody jak užitku a jemu nepřiděláš práci. Kdyby měl plovák drhnout, musel by být nějak hnutý jeho úchyt, to bys snad poznal. Možná je jehla vychozená ve svém pouzdru a nedosedá rovně, nebo může mít ztvrdlou tu gumovou špičku a v důsledku toho netěsní. Obě tyto závady se neprojeví, když držíš jehlu zavřenou ručně, jelikož tak na ni můžeš působit mnohem větší silou, než jakou vyvine plovák.

(reakce na) Divny problem pri startovani

19.5.2012 v 16:25 | Nahoru | #176
J.M.K.> Jojo, no jelikoz mi rekl at prijedu za 14 dni, ze ma ted plno prace(sice rekl ze kdybych neco potreboval, tak at zavolam a stavim se), ale nechce se mi ho otravovat kdyz to treba vyresim ja sam a trochu se neco proucim. Uchyt ohnuty nijak neni, jen jak jste psal, mozna je nejaka drazka tam kde doseda ta jehla a potom to treba blbe sedi, ale zkousel jsem hybat s tou jehlou, kdyz byl nasazenej plovak a nemusel byt ani uplne dosedlej a uz to tesnilo, tak vazne nevim...

Nevim jestli bych poznal ze je stvrdla ta gumicka, ale prijde mi vporadku, jedine ji jeste zkusit namaznou pripravkem na gumy, aby se obnovily a dobre tesnily....

Jinak me proste nejde do hlavy ze to zaclo zniceho nic po tom, co se nejspis ten plovak zaseknul a teklo to z toho proudem, ale to uz jsem zminil v predchozich prispevcich.

Vim ze presne nerozumite karburatorum, ale ocenim kazdej napad o kterym vite, nebo jste o nem slysel...

Tady je par fotek:
Jedna z tech ''direk'' je prave na jehlu...
[IMG] pohled na jehlu, je zasunuta mezi drazkama a volne se muze pohybovat - dozadu - dopredu a pruzi vlastne na ''perku'' Takze ani podlozit by nesla..

[IMG] jednou
[IMG] moc

Naposledy editováno 19.05.2012 20:03:54

Divny problem pri startovani

19.5.2012 v 23:59 | Nahoru | #177
Mohlo by se stát i to, že plovák je olepený nějakým sajrajtem, v důsledku čehož je těžší a proto drží vyšší hladinu, než má. Ale nenapadá mě, co by mohlo ulpět na plováku, který se koupe v benzinu, když ten sám o sobě leccos rozpustí. Pokud jde o jehlu, tak jsem měl na mysli to, že jehla svou širokou částí (snad) jezdí v nějakém pouzdru (futru), které ji udržuje v potřebném úhlu proti sedlu, podobně jako třeba vodítko ventilu v motoru. Nedá se vyloučit, že pouzdro je vychozené, jehla v něm má velkou vůli a tím pádem přesně nedosedá na sedlo a proto netěsní. Proto se také mohl plovák zaseknout... jehla se díky vůli ve svém vedení zkřížila, zasekla a potom se uvolnila buď otřesem, nebo spíš když po úbytku hladiny plovák poklesl (po zavření kohoutu). Sice jsem toto zatím v praxi neviděl, ale logicky to možné je.

Divny problem pri startovani

20.5.2012 v 09:49 | Nahoru | #178
Jojo, olepeny neni, vypral jsem ho v benzinu, otrel, znova vypral atd... Myslel jsem prave, ze cim lehci ten plovak je, tak tim prave lepe plave a tim padem dobre uzavre tu jehlu, ale to jsem se asi spletl.

Jojo, v tom sedlu ma jehla v celku dost vuly a napadlo me jeste, ji tam zkouset dat v 3 plohach, jestli rozumite jak to mylsim, jednou ji tam otocim jednou stranou ''doprava'' pak doleva atd, ale to asi nezabere. Jinak myslim, ze kdyz tam mam plovak, jehlu, rucne ho zvedam, tak ten bezin uzavre jeste nez uplne dosedne ten plovak nahoru, ale to se pak take muze zmenit kdyz se zveda benzinem... No tezko rict

Jojo, mozne by to bylo, ted by mi zbyva vyzkouset koupit novou, ale netusim, pod cim to mam hledat, je pro to nejaky presny nazev, pod cim se to napr. prodava prosim ?

Diky

Divny problem pri startovani

20.5.2012 v 12:05 | Nahoru | #179
Nespletl ses, na váze plováku záleží a čím je těžší, tím větší má ponor a logicky pak drží vyšší hladinu, než má. Můžeš zkoušet jehlu nasazovat v různých polohách, za zkoušku nic nedáš. S těmi díly je to horší, může stačit vyměnit jehlu, pokud je to zteřelým těsněním na její špičce a jehla je po stranách ochozená, ale jestli je to i tím, že je vyběhané pouzdro, v kterém se jehla pohybuje, pak výměna jen samotné jehly stačit nemusí. Otázkou potom je, zda toto pouzdro vůbec jde vyměnit, nebo nějak opravit.

Pokud jde o to objednání dílů, většinou tu lidé dávají dobré reference na Parts Depot . Tady by měly být díly na Tvou motorku, ale stránka je momentálně v aktualizaci, tak se tam podívej později. Nemůžu tam sice najít kategorii pro Tvůj rok výroby, tak jim kdyžtak zkus potom napsat nebo zavolat. Já s nimi sice zkušenost nemám, ale co zde vidím názory jiných lidí, tak by Ti měli být schopni pomoci.

Divny problem pri startovani

20.5.2012 v 12:21 | Nahoru | #180
Zjistil jsem, ze se da s jehlou volne otacet, kdyz je vne toho pouzdra, takze nejspis problem v tom, ze je vychozena v tom pozdru problem nebude...

Pouzdro bohuzel vymenit nejspis nelze, musel by se koupit pri nejhorsim novy karburator.

Dekuji moc za odkazy na nahr. dily.

Jeste me ted napadlo, ze jak mi zacal tect ten benzin z prepadu a ja rozebiral karbec, tak vypadl ta ''tycka'' co drzi plovak a plovak vypadl ven samozdrejmne i s tou jehlou, napadlo me treba, jestli nahodou prave nevypadla nejaka ''soucastka'' v ktere predtim presne byla nasazena ta jehla To uz jsme se dostali ale asi daleko, jen me to ted napadlo, radci mrknu na zem v garazi, jestli tam neco nenajdu, za to nic nedam... Nejde mi do hlavy, proc by byla jehla takoveho tvaru, kdyz se vne otaci volne, to by mohla byt rovnou kulata a ne 3 hrana i kdyz to je mozna 3 hrane proto, aby tam okolo dobre prochazel benzin, kdyby to bylo kulate a presne by to sedelo v te ''dirce'', tak by okolo neprochazel skoro zadny benzin, ale vazne nevim.

Naposledy editováno 20.05.2012 13:29:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist