To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Naposledy editováno 09.02.2014 13:15:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: ariba> Proč? Chceš vyhodit gumu na které můžeš udělat ještě spoustu km.
jak už jsem psal..pokud má takovou plošku....tak na ní není co brousit
najedu na gumu okolo 8000km...to je dost né
Naposledy editováno 09.02.2014 13:22:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Vendous> UŽ MĚ TO NEBAVÍ. Nechápete že je to jednoduché a pokud nejste nemehla, tak to zvládne i člověk se vzděláním základním.
Tak dobře, věřim že když to zkusim tak to dokážu udělat taky ale nepotřebuju to.
Jen by mě zajímalo jak dokážeš udělat takovou plošku na gumě aby se to muselo řešit takovym způsobem. Ano plošku udělá kde kdo ale na dvousměsovce je to otázka pár zatáček a guma je zase OK
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Vendous píše: ...
Jen by mě zajímalo jak dokážeš udělat takovou plošku na gumě aby se to muselo řešit takovym způsobem....
Ten,kdo dokáže vyjezdit na gumě (i na cestovní !!) takovou plošku, aby byla tak zřetelná a všiml si jí, tomu přeci nemůže nikdy pomoci úprava té gumy. Zase vyjede jen střed pneu a boky ho nemusejí zajímat od začátku, do konce životnosti pneumatiky. To je přeci uplně logické.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
homat píše: tohle bude nekonečný. V principu nejde o to, že by se nám nedělaly plošky, to záleží na tom co, jak a kde kdo jezdí, ale problém je v tom, že používáme jiné řešení problému a to je výměna gumy za novou. To, že si někdo kutí něco na svým stroji je asi jedno, ale vyjít s tímhle jako rada pro masy je trochu na morál.
Modelovej příklad: Máš novou gumu, vzorek 7 mm. Sjedeš 4 mm na středu a na krajích sotva 1 mm. To znamená, že máš 3 mm rozdíl a poměrně ostrý hrany tam, kde by měl bejt hladkej profil kvůli dobrý řiditelnosti. Ty takovou gumu vyhazuješ, ačkoli máš ještě 3 mm zdravýho vzorku v nejvíc sjetým místě gumy? Nebo jezdíš dál a plošku neřešíš a to, že se to zhoršila ovladatelnost motorky taky neřešíš? A co je vlastně lepší? Orovnat si gumu, když to umíš, vyhzovat zdravý gumy a nebo jezdit s motorkou, která nemá ovladatelnost, jakou má mít?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
mm-art-airbrush píše: Ten,kdo dokáže vyjezdit na gumě (i na cestovní !!) takovou plošku, aby byla tak zřetelná a všiml si jí, tomu přeci nemůže nikdy pomoci úprava té gumy. Zase vyjede jen střed pneu a boky ho nemusejí zajímat od začátku, do konce životnosti pneumatiky. To je přeci uplně logické.
Ano, plošku sjede znova, ale tím, že si tam nenechá udělat velkou plochu, zamezí tomu, aby měl v ovládání výraznou neplynulost. Chápeš ne? Jedeš po ploše, chceš to ohnout a ono se tomu nechce, pak překonáš hranu a najednou to jde snáz, než bys čekal.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
A to těch 20 minut sedíš za motorkou a inhaluješ kouř z výfuku?? Mně to jako rozumný nepřijde... A jestli to chceš praktikovat v garáži, tak skončíš v lepším případě ve špitále.
Další věc je, jak to svědčí motorce 20 minut vařit motor na místě bez chlazení.
Fantom40 píše: Vendous> Hele, nyní to je správná otázka! Přiznám si že nejsem takový střelec. Ale spíš to bude tím, že nechci svoji motku rozbít. Stojí to prachy, které můžu investovat jinak. A nemluvě o tom , ŽE BYCH SE POTLOUKL. A TO BYCH ROZHODNĚ NECHTĚL. Mám bráchu o 8 let staršího a ten už ležel 3X. A ta poslední havárka byla moc ošklivá a málem mi umřel. Až uvidíš někoho blízkého na traumatologii a prognozy jsou špatné, tak přehodnotíš riskantní jízdu za hranou v běžném provozu. Pak raději zapojíš mozek a snažíš se najít jiné řešení.
to jsme ale někde uplně jinde.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
pylot píše: Ano, plošku sjede znova, ale tím, že si tam nenechá udělat velkou plochu, zamezí tomu, aby měl v ovládání výraznou neplynulost. Chápeš ne? Jedeš po ploše, chceš to ohnout a ono se tomu nechce, pak překonáš hranu a najednou to jde snáz, než bys čekal.
Čistě teoreticky to je logické, ale prakticky to postrádá smysl jízdy na motocyklu z důvodu zábavy
Alespoň já neznám jediného motorkáře,který nemá rád zatáčky a vyhledává hlavně jízdu imrveregeradeaus.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
mm-art-airbrush píše: Čistě teoreticky to je logické, ale prakticky to postrádá smysl jízdy na motocyklu z důvodu zábavy
Alespoň já neznám jediného motorkáře,který nemá rád zatáčky a vyhledává hlavně jízdu imrveregeradeaus.
to all> Hele já to taky nechápu a nikdy jsem takovou plošku nevytvořil, ale už jsem viděl dost příšerný plošky, na kterejch bych jezdit nechtěl. Někdo na to má prostě talent a když 3000 km vytváří plošku, tak to během jednoho klikatýho úseku vážně nesrovná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Vendous> Hele, nyní to je správná otázka! Přiznám si že nejsem takový střelec. Ale spíš to bude tím, že nechci svoji motku rozbít. Stojí to prachy, které můžu investovat jinak. A nemluvě o tom , ŽE BYCH SE POTLOUKL. A TO BYCH ROZHODNĚ NECHTĚL. Mám bráchu o 8 let staršího a ten už ležel 3X. A ta poslední havárka byla moc ošklivá a málem mi umřel. Až uvidíš někoho blízkého na traumatologii a prognozy jsou špatné, tak přehodnotíš riskantní jízdu za hranou v běžném provozu. Pak raději zapojíš mozek a snažíš se najít jiné řešení.
Máš pocit že se snažím rozbít svou motorku nebo si nějak ublížit. A o jaké riskantní jízdě za hranou to mluvíš? Dokonce mam na gumě tak 4mm poserproužek na kterej se dostanu jen málokdy. Jen sem chtěl říct že stačí projet pár zatáček normálním způsobem a ploška se jen tak neudělá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Proč bych měl sedět za motorkou v garáž?? to snad už se bavím s nějakým dítětem. Pěkně venku. Pokud motorka není vykloktaná a nebere olej, tak je to v pohodě. Na 3ku ať to má hezké otáčky a dílo i s pauzou do 20 min. je hotovo!!!!!
...na trojáka ti musí někdo přidávat gas,né? když máš plný ruce práce3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: krysoid> MÁM JEDEN DOTAZ? Kolikrát jsi motorku uklidil do pole? Ale upřímně. No já takový střelec nejsem. Zato jsem vždy dojel domů zdravý a bez kolizí.
Po pravdě?Na ANI JEDNOU!to není na můj věk a najetý km tak špatný ne?Maximálně fichtla v zimě a na ledu a to ve 12ti Nejsem sebevrah,ale rychlou jízdu v zatáčkách mám rád,ale o tom ti nic povídat nebudu.Snad na to jednou přijdeš sám
Hlavně nám tady nemoralizuj!Mám taky známýho kterej se rozstřelil:Proražená lebka,čelist,zuby,žebra.Šance na přežití skoro žádná.Přežil,ale zůstal slepej.Takže taky vím jak můžem dopadnout.Pokud ale sedáš na motku s tímto vědomím tak se není čemu divit.To prostě nejde.
pylot-v pár bodech souhlasím,ale ta přesnost?no nevím.Mě nikdy 3mm plošťka nevadila,ale pokud je tam vyloženě schod tak bych uvažoval o čtyřkolce
Ten vzorek byl myšlen tak že máš jak ty říkáš 3mm plošťku.Takže musíš ubrat kraje taky o nejakej kus abys udělal to zakulatil.Jenže tady se bavíme o silničních gumách takže ke kraji mají drážky menší a menší.Takže guma strácí svoje vlastnosti.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F | Lisus | 15 | 17.8.2020 v 20:36 Lisus |