Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
A) když stojíš na místě a máš tam dvojku, držíš spojku, tak se převodovka netočí, točí se jen spojka která prokluzuje (proto když odlehčíš zadek začne se točit zadní kolo)
B) převodovka se jen mírně roztočí když zařadíš jedničku, ten zlomek sekundy, kdy se zuby rozjedou od sebe a zase se spojí nové soukolí.
C) V tak krátkém čase se nevytvoří tak veliký rozdíl otáček a tak veliký moment aby to udělalo tak velkou ránu jako při N -> 1 .....
to sem v předchozím příspěvku trošku popletl.... tamto beru z5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Takže teoreticky když s te dvojky to hodim na jedničku tak, že to nechám dyl na neutralu (s furt zmačklou spojkou), tak by to zas mělo dělat ranu ne?
Kuš už abych byl u motorky - musím zkusit :D
E: hrubka (aspoň jednu sem našel :D
Naposledy editováno 23.05.2013 13:09:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
představ si, že kdyby spojka netočila hřídelí převodovky, jak by jsi asi tak tu jedničku z dvojky zařadil když jsou tam jen dvě hřídele?? Ono pokud by byly správně natočené proč ne, ale pokud by šly čelo proti čelu, je to jako jít hlavou proti zdi.
to je stejné jako na jízdním kole, dokud neotočíš šlapátkem, tak ti prostě přehazovačka na jiné ozubené kolo nepřeskočí.
ale to je tak spíš pro Crecka, člověka co viděl všechny převodovky na světě.
3 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
A aspoň u mé motorky... když dam dvojku se spojkou a kolem ve vzduchu tak se začne trošku otačet (ale fakt pomalu) až při viších otačkach než volnoběh (začne někdy kolem 4000)takže to evidentně něco přenaší, ale jak moc..
Když sem zkoušel ze dvojky na jedničku se spojkou tak pokud sem to nechal dyl na neutralu tak to trochu koplo ale odost min nez kdyz na neutralu pustim spojku a zas zmačknu a chvili počkam.. (takže to bude možna nějaka kombinace toho přenosu a nalepení lamely??? a nebo ještě něco uplně jinyho :D)
Možna to na jine motorce bude silnější, ale tak to už musí zkusit někdo jinej :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
AdosR píše: Assassin,kamy: Tak co teda hoši? Řekněte mě to po česku. Já se v těch vašech rozborech ztrácím. Když zatím nebudu stíhat na dromu meziplyn i při prudkých brzdách, a nebudu kopat kvalty dolů blízko omezovače, ale tak v cca 140 km-160 km/h tam kopnu z 5 rychlosti 4-3 kvalt. Bude tím trpět převodovka nebo jen bude mít zadní kolo snahu skákat?
hele to ze by litani na doraz na dromu neco pridavalo na zivotnosti motorky ... o tom nemuze byt rec.
samo ze cim plynuleji se radi tim min to prevodovku namaha, ale jezdeni na dromu je o necem jinem....
jak psali lidi vejs, kdyz se jede rychle neni na meziplyny cas... aspon pro normalniho smrtelnika...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Rozdíl je taky v tom, že ten motor ač stejný jak v 999 má sek. převod 15:43 / zatím co 999 má 15:36. Jinak na Ducati dni na dromu meziplynuje baj voko tak 70% lidí... zbytek je buď statečnej, nebo maj antihupy...
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
AdosR píše: Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..
Tohle se mi normalne stavalo kdyz jsem se to ucil, tezko rict jestli je na to nakej trik (jediny co me napada k tomu je nechat prsty na pacce klouzat nez je drzet pevne => a pak pri podrazovani menit intenzitu brzdeni a prichazet o stabilitu) spis je to otazka cviku, citu a nastaveni brzdovy packy aby ti to sedelo a pri brzdeni jsi ji nemel zase moc blizko.
merick píše: AdosR> Jj, tam je skoro vse, chce to probrat a potrenovat postupne. Ja to mel uz celkem zmaknute, ale pres zimu jsem nainstaloval antihop a tak uz to nepouzivam a jen radim
Antihop to je vec, ted na tom jezdim tejden a jsem z toho celej zmatenej ze nemuzu davat poradne meziplyn
čendomil píše: ne to teda nejsem a na podřazování s meziplynem mám svůj názor je to prostě zbytečné PÁLENÍ BENZÍNU a lidi co to dělaj nechápu
Naposledy editováno 24.05.2013 08:39:07
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Tom_L píše: Tady je to na mě už trochu moc akademická diskuze Ale meziplyn jako takový se musel hlavně používat u nesychronních převodovek a je to trochu o něčem jiném, než jen "vrknout" plynem při vymačknuté spojce. Možná u dvouválu a nebo spojce bez antihopingu je dobré si tím "vrknutím" pomoci, aby brzdný účinek motoru nebyl tak velký, ale jinak je to podle mě jen efekt. A kdo tvrdí, že na okruhu je na to dost času, tak je pro mě veliký borec a nebo brzdí moc brzy ..... já na takový fičurky fakt čas neměl
Konecne taky nekdo normalni
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
To mi netvrďte Točím 10-12 tisíc, jedu zatáčku z kopce, spojka, kopnu menší kvalt a zadek mi letí metr stranou.
Docela dost se v tom ztrácím...
Já sem to pochopil tak, že když mám zařazený stupeň 2+, vymáčknu spojku, oddělím motor od předovky, tzn. při vrknutí plynem můžu max. vyrovnat otáčky motoru. Během doby co mám vymáčklou spojku mi spadnou otáčky motoru ale otáčky na kole tedy i v převodce mám původní. Tedy vrnku plynem abych srovnal otáčky motoru s kolem.
Přenos momentu při vymáčklé spojce nějaký je, je to vidět když je kolo ve vzduchu a N (točení motoru) kolo se protáčí, ale že by se otáčelo.. ale kdyby byl tak obrovský jak je tu popsáno, tak bych vymáčkl spojku přidal plyn a motorka se rozjela. (Prokluz spojky)
Hledat falešnej neutrál abych řadil s opravdovým meziplynem, to bych asi dojel tak 20 kol za prvním jezdcem...
Naposledy editováno 24.05.2013 10:08:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1100Virago píše: Samozřejmě, že mezi každým kvaltem neutrál je, jinak by nešlo přeřadit. Akorát nemá aretaci, aby se vyřazený udržel. Občas se to ale povede i bez aretace - nikdy jsi neslyšel o "falešném neutrálu", kdy se nepovede dořadit, jeden kvalt vyskočí a druhý nezapadne?
Opravdu je mezi kazdym kolem neutreal ? Fakt tam mas moznost pri vrknuti plynem roztocit hnaci hridel a srovnat otacky s hrideli hnanou ?
Naposledy editováno 24.05.2013 10:00:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck píše: Konecne taky nekdo normalni
...tak a je to... máme to jasný...rozdělme se...
NORMÁLNÍ - tedy ti, co souhlasí s Krekem v pravo
TUPCI, HLUPÁČCI, TI CO NIC NEVĚDÍ O STROJAŘINĚ (a snížují hodnotu tohoto fóra) - v levo za Frýdoma
ještě mě napadá... psal si o tom, že na tomhle fóru, tak nějak už bereš názory (mimo jiné) Assassina ... ale on s tebou tak nějak moc nesouhlasí - kam ho zařadíš ? Mezi nás, nebo jen blahosklonně připustíš, že ač se hrozně mýlí, je to jen takovej černej puntík na jeho jinak bezchybné odbornosti, který se dá tolerovat ?
Všichni co tu píšou s tebou používaj takvý ty jasný termín "kecy v kleci", pak zase maníci s 4kama z okruhu a člověk tu může psát co chce ...
Co tedy napíšeš na příspěvek 95, jen kvůli tobě jsem byl tak detailní a ty ani okem nezavadíš...
Naposledy editováno 24.05.2013 10:32:22
Creck píše: Opravdu je mezi kazdym kolem neutreal ? Fakt tam mas moznost pri vrknuti plynem roztocit hnaci hridel a srovnat otacky s hrideli hnanou ?
Kreku, záměrně to otáčíš a měníš význam... nikdo netvrdil, že má polohu na kulise a v případě že padne, tak ANO jsi schopen vrknutím plynem synchronizovat následný zařazení! Pokud mě padne falešný neutrál, tak nekopu kvalt bez toho abych vrknul plynem - jinak se ozve nepříjemný zvuk z převodovky. Což tak nějak dokazuje možnost synchronizace i mezi jinými než 1. a 2. kvaltem...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck: Opravdu je mezi kazdym kolem neutreal ?...
Nevím, co myslíš netrálem mezi koly, ale mezi každým kvaltem neutrál být musí, nemyslíš? Kdyby nebyl, docházelo by k tomu, že bys měl dvě rychlosti v jednom okamžiku zařazené současně, což jaksi není možné. Díky rozdílným požadavkům na rychlost otáčení hřídelů současně by muselo celkem rychle dojít k nějaké destrukci.
Elementární strojařina, milý Watsone.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
t_freedom píše: assassin> hele, nevím jak tobě, ale já bych si bez vrknutí na dromu ani neuprd...hned po první rovince kde mám na konci kolem 230-240 bych měl zadní kolo ve smyku už ze 4 na 3 a to fakt nemluvím o tom co mi to udělá ze 3 na 2.kvalt...to je fakt tanec...
Rozdíl je taky v tom, že ten motor ač stejný jak v 999 má sek. převod 15:43 / zatím co 999 má 15:36. Jinak na Ducati dni na dromu meziplynuje baj voko tak 70% lidí... zbytek je buď statečnej, nebo maj antihupy...
ja na okruhu nikdy nejel a v provozu asi jezdim moc pomalu na to abych s tim mel problem, kdyz neni cas tak meziplyn vynecham a zas nic extra zvlastniho se nedeje, trochu to klouzne sem tam protoze sem zvyklej brzdit i zadni, ale to je stejne v te fazi kdy jeste prudce brzdim a to jedu rovne, tam naky koluzajici kolo nicemu nevadi...
nevim jak ma ducati poskladanou skrin, ale ten sekundar je celkem brutal, to jede na jednicku tak 40ne? :) TL ma origo 17/38, ja mam 16/39 a to uz jednicku davam jen na krizovatkach...
Naposledy editováno 24.05.2013 10:46:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1100Virago píše: Nevím, co myslíš netrálem mezi koly, ale mezi každým kvaltem neutrál být musí, nemyslíš? Kdyby nebyl, docházelo by k tomu, že bys měl dvě rychlosti v jednom okamžiku zařazené současně, což jaksi není možné. Díky rozdílným požadavkům na rychlost otáčení hřídelů současně by muselo celkem rychle dojít k nějaké destrukci.
Elementární strojařina, milý Watsone.
On ze sebe jenom dělá blba... doufám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Creck píše: t_freedom> pust si prosim to video, zkus chvili premyslet a pak mi rekni co by se mezi razenim stalo kdybys dokazal roztocit hridel hnaci na dejme tomu 10-12 000 otacek.
koukni se na to video a podivej se jak vypada neutral... je to uplne stejny jako kdyz vyradis ty kola mezi 5a6 treba, jen v te poloze nez zapadne do druheho soukoli neni narozdil od praveho neutralu aretace a ty vule jsou o neco malo mensi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
assassin píše:
nevim jak ma ducati poskladanou skrin, ale ten sekundar je celkem brutal, to jede na jednicku tak 40ne? :) TL ma origo 17/38, ja mam 16/39 a to uz jednicku davam jen na krizovatkach...
...no...jestliže 999 jede k 270km/h (15/36), tak ten prim. převod nebude tak daleko od TL. ...a v tom je právě ten háááček co málo lidí chápe ... 15/43 na L2 motoru co má komprese 12:1 ...na jedničku to odhadem bude dělat tak 50-60km/h ...
Proto říkám že u S4RS je to trošku specifičtější
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
prochi20 píše: Adosi, mrskni sem tu anketku, ať se můžeme řadit do dvojstupů
díky ...ono to ale moc nepomůže ...Krek to zakončí tím, že díky lidem jako já jde tohle fórum do kytek a on už tady své drahocené vědomosti nebude perly házet do koryta. ...Odejde středem NEPORAŽEN
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Nebo čim by to ještě mohlo být, že tam nešla?
assassin píše: creck: nerikam ze synchronizuju, rikam ze v tomto pripade naopak. prevodovka dostane jak rikas pres picu a to diky tomu ze se precijen tim meziplynem neco deje.
kdybys mel pravdu ty a meziplyn by nemel na razeni zadnej vliv, tak i v tomhle pripade kdy se nesnazis kola "synchronizovat" ale naopak, by nebylo vubec znat na razeni jaky otacky ma motor...
jak muzes na muj prispevek reagovat ze tvrdim ze neco synchronizuje, kdyz celej ten muj blabol zacina vetou, ze v mem pripade nesynchronizuju ale desynchronizuju... bud si to necetl, nebo nerozumis psanemu slovu, nebo mas upito :)
+1